حفر تونل برای شهرهای موشکی ایران از سال 63 شروع شده و تاکنون ادامه دارد!

درباره شهرهای موشکی ایران چه می دانید؟

فرمانده نیروی هوافضای سپاه می گوید حفر تونل برای شهرهای موشکی ایران از سال ۶۳ شروع شده و تا به امروز شبانه‌روزی ادامه دارد.

قدرت نظامی شهرهای موشکی ایران

مجله اینترنتی پارسی گو: قدرت موشکی یکی از توانمندی های مهم بازدارنده نظامی است. اما درباره شهرهای موشکی ایران فرمانده نیروی هوافضای سپاه می گوید حفر تونل برای شهرهای موشکی ایران از سال ۶۳ شروع شده و تا به امروز شبانه‌روزی ادامه دارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در حال طراحی سامانه راداری‌ای هستیم که در حین حرکت با هدف درگیر می‌شود، گفت: حفر تونل برای شهرهای موشکی ایران از سال ۶۳ شروع شده و تا به امروز شبانه‌روزی ادامه دارد.

سردار حاجی زاده در خصوص شهرهای موشکی و ویژگی‌های آنها نیز، گفت: یکی از تواندمندی‌های بسیار مهم کشورمان بخش موشکی است که این توانمندی را نباید در معرض غافلگیری دشمن قرار دهیم. ایده این شهرها مربوط به سال ۱۳۶۳ یعنی شروع موشکی است و در واقع قبل از اینکه اولین موشک وارد کشور شود، اولین تونل ایجاد شد.

حفر شبانه‌روزی تونل برای شهرهای موشکی ایران

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه از آن روز حفاری تونل شهرهای موشکی ایران شروع شده و تا به امروز شبانه روزی ادامه دارد، اظهار داشت: در اعماق زمین و کوه ها تونل های بسیار پیچیده‌ای برای نگهداری مهمات، موشک، تجهیزات و حتی پرسنل حفاری شده است.

وی با بیان اینکه نگرانی دشمنان هم از این است که این امکانات در دسترس آنها نیست، گفت: بعنوان مثال در مذاکرات هسته‌ای آنقدر که دشمنان درباره فردو دغدغه داشتند، درباره نطنز نداشتند چراکه فردو زیرزمینی بود.

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه تلویزیونی «چهل ستون» اظهار داشت: در دنیا فقط ابرقدرت‌ها توانایی طراحی و تولید موشک‌های نقطه زن را دارند و تعداد کشورهای تولید کننده موشک های نقطه زن کمتر از ۱۰ کشور است. ما امروز در منطقه قدرت اول موشکی هستیم و در جهان هم جزو ۷-۸ کشور برتر هستیم.

وی در تشریح چرایی پیشرفت حوزه موشکی در سالهای گذشته با بیان اینکه نوع نگاه، اعتقاد و نگرش همه مسئولین در ۳۴ سال گذشته به این عرصه با یک اعتقاد واحد بوده است، افزود: اگر در اقتصاد مشکل داریم به این دلیل است که مسئولی که می آید، مسئول قبلی را تخریب می کند؛ اما در موشکی و نیروهای مسلح اینگونه نیست و این تبدیل به یک فرهنگ شده که اگر این فرهنگ منتقل شود، در سایر بخش های کشور مشکلی نخواهیم داشت.

سردار حاجی زاده در خصوص اهمیت پدافند هوایی نیز گفت: حدودا ۱۰ سال پیش در حوزه پدافند هوایی تقریبا هیچی نداشتیم و خریدار بودیم در حالی که تجهیزاتی به ما نمی فروختند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه امروز دیگر در همه بخش های پدافندی خودکفا هستیم، اظهار داشت: امروز از ایده تا محصول در حوزه پدافند ایرانی است و سفارش می‌دهیم که این رادار را با چنین ویژگی نیاز داریم.

تهیه و تنظیم: مجله اینترنتی پارسی گو.
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *