رمز و راز موفقیت چیست و افراد موفق چه ویژگی هایی دارند؟

رمز و راز موفقیت چیست؟

اگر دوست دارید بدانید رمز و راز موفقیت چیست و چرا هیچ مانعی باعث توقف روند موفقیت‌های برخی افراد نمی‌شود در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

افراد موفق راز افراد موفق موفقیت رمز و راز موفقیت رمز و راز افراد موفق

مجله اینترنتی پارسی گو: در دنیای پیرامون ما افراد خستگی ناپذیر و موفقی وجود دارند که میزان توانایی و موفقیت آن‌ها دیگران را به فکر فرو می‌برد. اگر دوست دارید بدانید رمز و راز موفقیت چیست و چرا هیچ مانعی باعث توقف روند موفقیت‌های برخی افراد نمی‌شود در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

برخی از ما با وجود تصوری که از تلاش و توانایی‌هایمان داریم نمی‌توانیم مانند این افراد خاص از پس مشکلات بر بیاییم و مسیر موفقیت را طی کنیم. اما باید به خاطر داشته باشیم که توانایی این افراد قابلیتی عجیب و آسمانی نیست و دیگران هم می‌توانند به رمز و راز موفقیت این افراد دست پیدا کنند.

افراد خستگی ناپذیر مانند جنگجویان شجاع صحنه‌ی نبرد هستند. آن‌ها همیشه برای فتح سرزمین‌های جدید آمادگی دارند. آن‌ها به نوری دست پیدا کرده‌اند که همیشه و در همه‌ی مسیرها آن‌ها را به خوبی راهنمایی می‌کند. این افراد از یک منبع انرژی بی حد و حصر بهر می‌برند و قدرت فوق‌العاده‌ای در پیگیری اهداف خود دارند. این افراد یاد گرفته‌اند از استعدادهای خدادادی خود به خوبی استفاده کنند و از همین طریق مهارت‌های لازم را برای رسیدن به هدف مورد نظر خود به دست بیاورند. شناسایی، فعال کردن و پرورش استعدادهای طبیعی یکی از بارزترین خصیصه‌های افراد خستگی ناپذیر به شمار می‌رود.

خلاقیت ایده کارآفرینی سوژه اختراع فکر ناب موفقیت رمز و راز

از نظر افراد موفق، رمز و راز موفقیت چیست؟

اما این افراد توانایی‌های ویژه‌ی خود را چگونه به دست آورده‌اند؟ این قدرت، توانایی و استقامت برای شروع، ادامه و کسب نتیجه از کجا حاصل می‌شود؟ اگر از افراد خستگی ناپذیر درباره این که راز موفقیت چیست سوال کنید، با شنیدن پاسخ‌های این افراد در مجموع به یک نتیجه می‌رسید: آن‌ها مرتب در حال تلاش برای توسعه‌ی مهارت‌ها و ویژگی‌های شخصی خود برای تبدیل شدن و باقی ماندن در جایگاه یک فرد موفق هستند. آن‌ها هیچ‌وقت دست از تلاش، یادگیری و بهبود شرایط فعلی خود برنمی‌دارند. کمتر فردی را می‌توان موفق دانست در حالی که هر روز او هیچ پیشرفتی نسبت به روز قبل نداشته باشد.

می‌خواهیم در این مقاله پانزده ویژگی خاص افراد موفق و خستگی ناپذیر را بررسی کنیم. ویژگی‌هایی که راز موفقیت این افراد محسوب می‌شوند و به کارگیری آن‌ها می‌تواند هر فردی را از میدان نبرد رسیدن به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت پیروز بیرون بیاورد.

خود باوری اعتماد به نفس

۱. افراد موفق خودشان را باور دارند

جسور، بی‌پروا، جاه‌طلب. هر اسمی که دوست داشته باشید می‌توانید روی این افراد بگذارید. اما چیزی که در واقع این افراد را تبدیل به شخصیت‌های موفق و خستگی ناپذیر کرده، اعتمادی است که این افراد به خودشان دارند. هرچند عبارت «اعتماد به‌نفس» را هزاران بار شنیده‌ایم و برای بسیاری از ما تبدیل به عبارتی دم دستی شده، اما بدون شک هرکدام از ما به شهامت زیادی برای به دست آوردن آن و ایستادن در ابتدای مسیر رسیدن به اهداف‌مان نیاز داریم. ما برای داشتن این اعتماد باید به هدف خود و به آن‌چه که قصد داریم برسیم باور داشته باشیم. چالش‌های ذهنی منفی و عدم اعتقاد به هدف، از بزرگ‌ترین موانع رسیدن ما به خواسته‌هایمان محسوب می‌شوند. شک نکنید بدون داشتن میزان عاقلانه‌ای از اعتماد به‌نفس، هرکدام از ما دقیقا زمانی که باید بلندترین جهش را به سمت پیروزی داشته باشیم، در معرض وسوسه‌ی قدرتمند پذیرفتن شکست قرار خواهیم گرفت.

حتما بخوانید

۱۰ رازی که شما را به انسانی موفق تبدیل می کند!

۲. افراد موفق برای خودشان چشم‌اندازی روشن ترسیم می‌کنند

تمام مسیرهایی که به موفقیت ختم می‌شوند، بدون شک با یک چشم‌انداز روشن و مشخص شروع شده‌اند. این دقیقا همان چیزی است که به مسیر افراد موفق جهت می‌دهد. داشتن چشم‌انداز و آینده نگری، به ما انگیزه می‌دهد تا تمام توان‌مان را برای رسیدن به هدف مورد نظر به کار بگیریم. هنگامی که یک فرد برای انجام دادن کاری با آینده‌نگری دقیق چشم‌انداز آن را مورد بررسی می‌دهد، مجموعه‌ای از اهداف مشخص را برای دستیابی مشخص می‌کند. این مشخص کردن چشم‌انداز و اهداف همان چیزی است که ما نام نقشه‌ی راه را روی آن گذاشته‌ایم.

مشخص کردن چشم‌انداز یک راز موفقیت است. در واقع این چشم‌انداز همان ماموریت اصلی ما در مسیر تحقق خواسته‌هایمان محسوب می‌شود. ماموریتی که باید جزئیات آن را به صورت دقیق و واضح برای خودمان مشخص کنیم. حتی در صورت لزوم این جزئیات باید مکتوب شوند تا در گذر زمان از خاطر نروند. این روش به استعدادها، آموخته‌ها و توانایی‌های شما این امکان را می‌دهد که به صورتی واقعی و عملی مورد استفاده‌ قرار بگیرند. همچنین چشم‌انداز مشخص می‌تواند مانند معیاری دقیق برای سنجش میزان پیشرفت شما عمل کند. یک چشم‌انداز و آینده‌نگری درست می‌تواند به خوبی میزان راه طی شده و مسیر باقی‌مانده تا رسیدن به هدف را به شما نشان دهد.

حتما بخوانید

آیا افراد موفق تسلیم نمی شوند؟

۳. افراد موفق عمل‌گرا هستند

افراد خستگی ناپذیر زمانی که حس می‌کنند وقت یک پرش بزرگ فرا رسیده آن را به سرعت عملی می‌کنند و هیچ‌وقت برای فرا رسیدن یک موقعیت امن منتظر نمی‌مانند. این افراد اولین گام خود را با قطعیت به سمت هدف برمی‌دارند و با همان میزان توان و انگیزه مسیر را ادامه می‌دهند. از اولین قدمی که برای رسیدن به یک هدف خاص برداشته‌ می‌شود تا لحظه‌ای که نتیجه‌ را به دست می‌آوریم «عمل کردن» پایه و اساس تمام فعالیت‌های ما برای رسیدن به موفقیت است. حتما شما هم ضرب‌المثل معروف «دو صد گفته چون نیم کردار نیست» را شنیده‌اید. به خاطر داشته‌ باشید انسان‌های موفق همواره کمتر حرف می‌زنند و بیشتر عمل می‌کنند.

تصمیم‌گیری‌های بزرگ و برداشتن قدم‌های بلند برای رسیدن به یک هدف بزرگ می‌توانند در آن واحد ترسناک و هیجان‌انگیز باشند. یادتان باشد بزرگ فکر کردن و جسور بودن ربطی به شانس ندارد. این خود ماییم که انتخاب می‌کنیم چگونه فکر و عمل کنیم. گاهی اوقات دست روی دست گذاشتن و هیچ‌کاری نکردن می‌تواند دلایل مختلفی مثل مدیریت ضعیف زمان یا ضعف در منظم کردن امور داشته باشد. به خاطر داشته باشید افراد موفق به جای صبر کردن و بهانه تراشیدن عمل می‌کنند و در طول مسیر سعی می‌کنند ایرادات خود را بر طرف کنند. اگر می‌خواهید به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید، همین الان تمام بهانه‌ها را کنار گذاشته و تمام انرژی خود را روی انجام دادن کارهای لازم متمرکز کنید.

ایستادگی در برابر سختی ایستادگی در برابر ناملایمات مقاومت تحمل سختی و رنج

۴. افراد موفق در مقابل ناملایمات ایستادگی می‌کنند

شما ممکن است ذاتا یک فرد باهوش، با استعداد و خلاق باشید. اما بدون پشتکار و پافشاری روی خواسته‌هایتان در بهترین حالت تبدیل به یک فرط متوسط در جامعه‌ی امروزی خواهید شد. افراد موفق و خستگی‌ناپذیر به خوبی می‌دانند اگر می‌خواهند به هدفی که برای خود تعیین کرده‌اند برسند باید در مقابل تمام موانع و ناملایمات با تمام وجود مقاومت و پافشاری کنند. بنابراین، دیگر راز موفقیت افرادی از این دست، این است که نه تنها به موانع اجازه نمی‌دهند آن‌ها را به عقب هل بدهند، بلکه همواره راهی برای مقابله با موانع پیدا می‌کنند تا راه خود را به سوی هدف نهایی ادامه دهند.

پافشاری بر هدف و ایستادگی در برابر مشکلات مهارتی است که باید آن را برای گذشتن از میان سختی‌ها فرا بگیرید. وا ندهید. تسلیم شدن در برابر سختی‌ها و مشکلات هیچ‌وقت اجازه نمی‌دهد شما به بهترین نسخه‌ی خودتان تبدیل شوید. داشتن اهداف و رویاهای بلندمدت درست مثل عاشق شدن است. یادتان باشد عاشقی روز و شب و خستگی و دلسردی نمی‌شناسد. یک عاشق برای رسیدن به معشوقه‌اش در برابر هر طوفانی ایستادگی می‌کند. در راه رسیدن به موفقیت و اهداف و رویاهایی که داریم، هیچ طوفانی آنقدر قوی نیست که بتواند پشت ما را خم کند. پس هیچ‌گاه و با هیچ بهانه‌ای خواسته‌ی خود را رها نکنید.

حتما بخوانید

۴ راهکار برای تربیت ذهن موفق

۵. افراد موفق خودشان را به خوبی می‌شناسند

خودشناسی به سادگی به ما کمک می‌کند تا جدای از نقشی که به عنوان یکی از افراد خانواده، یک دوست یا یکی از افراد جامعه داریم، خودمان را به عنوان اشخاصی منحصر به‌فرد بشناسیم. خودشناسی به این معناست که هر کدام از ما به وضوح شخصیت واقعی کسی را که در زیر لایه‌های بی‌شماری از الگوهای رفتاری و نقاط قوت و ضعف قرار گرفته است را بشناسیم. افراد موفق برای شناختن لایه‌های پنهان و عمیق‌تر وجودی خودشان وقت قابل توجهی را صرف می‌کنند. سعی کنید بهتر و عمیق‌تر از قبل خودتان را بشناسید. تمام الگوهای رفتاری خودتان را بررسی کنید. با شناخت موفقیت‌آمیز خودتان خیلی زود امکان قدرت دادن به توانایی‌های خود را به دست خواهید آورد. از سوی دیگر با شناخت ضعف‌ها و ناتوانی‌های شخصی می‌توان برای برطرف کردن آن‌ها اقدام کرد. بنابراین می‌توان از خودشناسی به عنوان یکی از کلیدهای اصلی موفقیت نام برد. یک راز موفقیت که برای افراد موفق و خستگی ناپذیر اهمیت بسیار زیادی دارد به دست آوردن شناخت دقیق از خودشان است.

حتما بخوانید

مطمئن ترین و بهترین راه موفقیت چیست؟

۶. افراد موفق زندگی متعادلی دارند

گاهی برای موفقیت در پیشرفت باید چند گامی هم به عقب برداشت. اگر در حین پیش‌برد اهداف‌تان احساس خستگی و ضعف کردید و سر و کله‌ی عدم رضایت از حضور در موقعیت فعلی پیدا شد، باید بدانید که به احتمال زیاد وقت استراحت فرا رسیده است. به خاطر داشته باشید که ما برای زندگی کردن کار می‌کنیم و نه بالعکس. انسان‌های موفق همواره میان ساعات کار و اوقات فراغت‌شان تعادل برقرار می‌کنند. همان‌طور که بدن، ذهن و روح آدمی نیاز به کار، فعالیت و پیشرف دارد، به همان میزان هم نیازمند استراحت و برقرار کردن روابط انسانی با افراد خانواده و دوستان است.

سلامتی و شادابی روحی و جسمی شما یک راز موفقیت و یکی از حیاتی‌ترین فاکتورهای ممکن برای دنبال کردن و رسیدن به اهداف شماست. همواره باید میان زندگی، کار و تحصیل تعادل برقرار کنید تا بتوانید از فرسایش روح و جسم خود جلوگیری کنید. این تعادل به شما کمک می‌کند تا تنش‌های پیش‌آمده را به سادگی مدیریت کرده و مشکلات روحی شایعی مانند افسردگی و اضطراب را از خود دور کنید. فراموش نکنید که همواره یک بدن/روح سالم بسیار کارآمدتر از بدنی بیمار و روانی آشفته است.

حتما بخوانید

مهم ترین راز موفقیت چیست؟

۷. افراد موفق همواره برای تغییر آماده‌اند

افراد موفق و خستگی‌ناپذیر هیچ‌گاه در برابر تغییرات ناگهانی آشفته نمی‌شوند. آن‌ها به خوبی می‌دانند انعطاف‌پذیر بودن تا چه حد در پیش‌برد اهداف آن‌ها اهمیت دارد و همواره برای در آغوش کشیدن تحولات و اتفاقات تازه آمادگی دارند. توانایی سازگاری به افرادی از این دست کمک می‌کند تا همیشه چند قدم از اطرافیان و هم‌رده‌های خود جلوتر باشند. داشتن یک ذهن انعطاف‌پذیر و پذیرش بدون دغدغه‌ی تغییرات محیط، یکی از برگ‌های برنده‌ی افراد موفق در مسیر رسیدن‌شان به هدف است.

محیط و زمینه‌ی کاری شما از هر نوع رایجی که باشد بدون شک پس از مدتی دچار تغییر خواهد شد. این تغییرات ممکن است تغییراتی کوچک یا بزرگ باشند. اما باید دانست افرادی پس از این تغییرات همچنان به عنوان مهره‌های اصلی باقی می‌مانند که بتوانند در مقابل این تغییرات از خود سازگاری نشان بدهند. این افراد هیچ‌گاه به خودشان اجازه‌ی توقف در برابر تغییرات را نمی‌دهند. آن‌ها به خوبی فهمیده‌اند که باید در برابر تغییرات انعطاف‌پذیر و سازگار باشند و در غیر این صورت امکان کنارگذاشته شدن و عدم تاثیر در سیستم به عنوان خطری جدی تهدید‌شان خواهد کرد.

هرکدام از ما باید مهارت سازگاری و انعطاف را به خوبی فرا بگیریم. به یاد داشته باشید انسان‌های غیرمنعطف مثل شاخه‌های خشک تنها به فشاری ملایم برای شکستن نیاز دارند. برای باقی ماندن در مسیرتان به سوی هدف، همواره از تغییرات احتمالی استقبال کنید.

ایستادگی برای رسیدن به هدف توجه به هدف اهمیت هدف

۸. مهمترین رمز و راز موفقیت افراد موفق: آنها به اهداف خود متعهد هستند

بگذارید یک سوال بپرسم! شما از آن دسته افرادی هستید که اجازه می‌دهید زندگی برایتان تصمیم بگیرد، یا جزء افرادی محسوب می‌شوید که با قدرت اراده و کار سخت زندگی خودشان را شکل می‌دهند؟ افراد موفق الگوهای رفتاری خود را به نحوی شکل می‌دهند که با کمک این الگوها بتوانند بر روی اهداف خود با دقتی زیاد تمرکز کنند. این روش به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با عطشی سیری‌ناپذیر به دنبال رسیدن به رویاهایشان بروند. رسیدن به رویا و هدف، مهم‌ترین نکته‌ی این‌گونه افراد است. آن‌ها یاد می‌گیرند تمام اجزای پیرامون خود را در جهت تمرکز برای رسیدن به هدف نهایی خود به خدمت بگیرند.

هرکدام از ما باید راهی که در آن پا گذاشته‌ایم ایمان داشته باشیم. این ایمان و تعهد، هسته‌ی اصلی تلاش ما برای رسیدن به اهداف مورد نظر ماست. مرتبا باید از خودمان سوال کنیم چرا این اهداف برای ما اهمیت دارند. تکرار هرروزه‌ی جواب این سوال می‌تواند ما را به هدف خودمان متعهد کند. افرادی که طعم موفقیت را چشیده‌اند همواره به این نکته اشاره می‌کنند که اگر به کاری اعتقاد و تعهد کامل ندارید، اصلا سراغش نروید.

حتما بخوانید

۷ راز موفقیت + نکاتی مهم و کاربردی برای رسیدن به موفقیت!

۹. افراد موفق به خودشان انگیزه می‌دهند

افرادی که به شکل خستگی ناپذیر به سوی هدف خود گام برمی‌دارند همواره از انگیزه‌ای درونی که آن‌ها را به سوی نتیجه سوق می دهد بهره می‌برند. این افراد به صورت ذاتی برای رسیدن به اهداف‌شان انگیزه دارند. عطش درونی و سیری ناپذیر این افراد برای دنبال کردن آرزوهایشان همواره آن‌ها را به سمت هدف و نتیجه راهنمایی می‌کند. فراموش نکنید وقتی انگیزه‌ی شما درونی باشد، می‌تواند تبدیل به بهترین سوخت برای موتور محرک شما شود. تنها در صورت وجود یک انگیزه‌ی درونی است که فرد با اشتیاق تمام و بدون وجود هیچ جایزه و پاداش خارجی با تمام وجود به سمت هدف حرکت می‌کند.

در برابر انگیزه‌های داخلی انگیزه‌های خارجی قرار دارند که اکثرا به صورت جایزه و پاداش تعریف می‌شوند. این پاداش‌ها می‌توانند به صورت مبلغی پول، مرخصی تشویقی یا مواردی از این دست باشند. همه‌ی ما افراد زیادی را دیده‌ایم که به خاطر درآمد بیشتر حتی موقعیت شغلی خود را عوض کرده‌ و از شغلی که دوستش داشته‌اند هم دست کشیده‌اند. همواره به خاطر داشته باشید جنبه‌ی جذاب و تشویق‌کننده‌ی انگیزه‌های خارجی در طول زمان به سرعت کاهش پیدا می‌کند. تجربه نشان داده تنها افرادی که از انگیزه‌های درونی خود نیرو می‌گیرند در انتهای مسیر به نتیجه‌ی دل‌خواه می‌رسند و انگیزه‌هایی مانند پاداش‌های مالی هیچ‌گاه نمی‌تواند از شما یک فرد موفق به معنای واقعی بسازد. دلیلی که افراد خستگی‌ ناپذیر را به آخر مسیر می‌رساند بسیار ساده است: آن‌ها احساس می‌کنند که باید بهترین باشند!

حتما بخوانید

آیا افراد موفق تسلیم نمی شوند؟

۱۰. افراد موفق مسئولیت‌ پذیر هستند

مسئولیت پذیر بودن دو بخش مجزا و متفاوت دارد: پذیرفتن خطاها و شکست‌ها و روحیه‌ی پاسخگویی در برابر آن‌ها و از سوی دیگر کسب اعتبار بابت موفقیت‌ها. انسان‌های پیشرو و موفق به همان اندازه که دستاوردهای خود را تحسین می‌کنند، در برابر خطاهای احتمالی و شکست‌های خود مسئولیت‌پذیر هستند. آن‌ها هیچ‌گاه از زیر بار خطای خود شانه خالی نمی‌کنند و آن را بر دوش دیگران نمی‌اندازند.

این افراد یاد می‌گیرند هر دو بخش مجزای مسئولیت پذیری را در راستای به دست آوردن دانش و مهارت‌های لازم برای رسیدن به اهداف و رویاهایشان به کار بگیرند. مسئولیت پذیری به عنوان یک راز موفقیت به ما کمک می‌کند که بفهمیم تنها کسی که مسئولیت زندگی، شکست‌ها و موفقیت‌های ما را بر عهده دارد شخص خودمان هستیم. به یاد داشته باشید که شما پشت فرمان زندگی خود نشسته‌اید و هیچ‌کس به غیر از خودتان آینده‌ی شما را ترسیم نمی‌کند.

حتما بخوانید

همه چیز درباره موفقیت

۱۱. آنها با افراد موفق معاشرت می‌کنند

روابط کاری و دوستانه بخش مهمی از زندگی ما محسوب می‌شوند. رفتار ما در بیشتر اوقات بازتاب افکار و رفتار کسانی است که با آن‌ها وقت می‌گذرانیم. یادتان باشد ما تنها افراد خانواده‌ی خود را انتخاب نمی‌کنیم و اکثر قریب به اتفاق دوستان و کسانی که بیشترین وقت خود را برای کار یا تفریح می‌گذرانیم، انتخاب مستقیم خود ما هستند. وقت گذراندن و معاشرت با افرادی که نگرش‌ و روحیه‌ی منفی دارند می‌تواند در مدتی کوتاه از شما یک انسان منفی‌باف، ناامید و شکست‌خورده بسازد. ویروس دل‌سردی و ناامیدی خیلی زود منتشر می‌شود و می تواند تمام افراد یک جمع را آلوده کند.

نگاهی به افراد موفق دور و برتان بیندازید. شک نداشته باشید که در اطراف آن‌ها افرادی موفق‌‌تر و پیشروتر از خودشان خواهید دید. افرادی که از آن‌ها به عنوان انسان‌های موفق یاد می‌شود، آموخته‌اند که همواره باید از افرادی بهتر از خودشان یاد بگیرند. به همین خاطر انسان‌های منفی را از خود دور کرده و اشخاص مثبت و موفق را پیرامون خود نگه می‌دارند. در این افراد نیروی جاذبه‌ای ساخته و تقویت می‌شود که می‌توانند دیگر افراد شبیه و بهتر از خودشان را گرد خود جمع کنند. پس باید همواره به دنبال پیدا کردن و معاشرت با افرادی باشیم که می‌توانند برای ما منبع الهام و انگیزه باشند. فراموش نکنید با پیدا کردن دوستانی اینچنین ذهن ما توانایی‌های تازه‌ای را در خود پیدا می‌کند.

حتما بخوانید

راه رسیدن به موفقیت چیست؟

۱۲. افراد موفق از یاد گرفتن خسته نمی‌شوند

توانایی ما برای یادگرفتن و پیشرفت یک راز موفقیت و کلیدی کاربردی برای بیشتر کردن و بهبود بخشیدن به توانایی‌های ما است. نوآوری و خلاقیت از نتایج مهم یادگیری دانش ها و مهارت‌های جدید به شمار می‌روند. برای این‌که به فردی خلاق، توانمند و موفق تبدیل شویم، باید همیشه و در هر حال یادگیری را در کنار اولیت‌های جدی زندگی خود قرار دهیم. ما باید همواره از دانش‌ها و اطلاعات جدید مشتاقانه استقبال کنیم و دائما به دنبال آموزش و یادگیری مهارت‌ها و تخصص‌های مرتبط با حوزه‌ی فعالیت‌مان باشیم. عطش سیری‌ ناپذیر برای آموختن یکی از عادت‌های ترک نشدنی افراد موفق به شمار می‌رود.

تبدیل شدن به فردی که از یاد گرفتن هر نکته‌ی جدیدی در مسیر خود به سمت هدف استقبال می‌کند، به ذهن ما این اجازه را می‌دهد تا با آغوش باز تغییرات را بپذیرد و با خلق ایده‌ها و راه‌کارهای جدید، همواره وضعیت پیشرو و خلاق خود را حفظ کند. افرادی که بدون وقفه و با حالتی خستگی‌ ناپذیر اهداف خود را دنبال می‌کنند، هیچ‌گاه از یادگرفتن و آموختن علوم جدید خسته نمی‌شوند. این افراد نه تنها تخصص و توانایی‌های خود را افزایش می‌دهند، بلکه دائما در حال افزودن به دانش جهان پیرامون خود هستند. به همین خاطر بودن در کنار افرادی از این دست و همکاری و معاشرت با آن‌ها می‌تواند فضای مناسبی برای آموختن و پیشرفت باشد.

موفقیت رسیدن به موفقیت موفق شد مراحل موفقیت تلاش برای موفقیت بعدی

۱۳. هیچ موفقیتی برای افراد موفق کاملا راضی‌کننده نیست

افرادی که مدام در پی رسیدن به اهداف و آرزوهای خود هستند هیچ‌وقت از به دست آوردن موفقیت‌های گوناگون راضی نمی‌شوند. آن‌ها همواره به دنبال رسیدن به قله‌های جدید هستند و هیچ دست‌یافت جدیدی آن‌ها را اقناع نمی‌کند. یک نیاز درونی آن‌ها را همواره به ادامه دادن مسیر ترغیب می‌کند. نیازی خاموش نشدنی که آن‌ها را وادار می‌کند همواره پس از کسب یک موفقیت به دنبال موفقیتی بزرگ‌تر باشند. راه موفقیت برای این افراد هیچ انتهایی ندارد. هیچ عنوان یا جایزه‌ای نمی‌تواند برای این افراد به مثابه پایان مسیر باشد. این افراد همواره می‌خواهند بهترین باشند. خواسته‌ای که هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد.

این افراد هیچ‌وقت به خودشان اجازه نمی‌دهند کسب موفقیت‌های قبلی خسته یا راضی‌شان کند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که هر موفقیت تنها پله‌ای برای بالاتر رفتن و رسیدن به قله‌های جدید است. افراد خستگی ناپذیر همواره به دنبال پیشرفت و قدم گذاشتن در راه‌های جدید و ناشناخته‌اند. آن‌ها هر روز در حال تمرکز بر روی چالشی جدید هستند تا مسیر خود به سمت بهترین بودن را با قدرت ادامه دهند.

حتما بخوانید

همه چیز درباره موفقیت

۱۴. افراد موفق ذهنی انعطاف پذیر دارند

هرچقدر که آرزوها و اهداف بزرگ‌تری در سر داشته باشید، راه رسیدن به آن‌ها دشوارتر است و گاه قدم‌ گذاشتن در این راه با فشارهای ذهنی و تنش های زیادی همراه می‌شود. بسیاری از افراد تحمل استرس را ندارند و در برابر تنش‌ها و اضطراب‌های احتمالی که در مسیر رسیدن به هدف پیش می‌آید خود را می‌بازند. برای این‌که فردی پیشرو و خستگی ناپذیر باشید، باید تا حد ممکن ذهن و روح خود را انعطاف پذیر کنید. به خاطر داشته باشید تنها یک روحیه منعطف می‌تواند به سادگی از پس شکست‌ها و ناملایماتی که ممکن است در مسیر رسیدن به موفقیت ظاهر شوند بر بیاید. داشتن روحیه‌ای منعطف و در عین حال سرسخت، شما را در مسیر رسیدن به موفقیت قدرتمند و توانا نگه می‌دارد. مصمم بودن و حفظ تمرکز در زمانی که حجمی از مشکلات و ناملایمات به سوی ما هجوم آورده‌اند راز موفقیت و کلیدی کارساز برای رد کردن شرایط سخت است. تنها در این حالت است که می‌توانید در زمان نیاز به حفظ تمرکز، احساسات مزاحم خود را کنترل کنید.

افرادی که واقعا به دنبال موفقیت نیستند در شرایط سخت به راحتی تسلیم می‌شوند. آن‌ها به دنبال فرار از ناملایمات نیستند و بدبختی‌ها را در آغوش می‌کشند. آنها باور دارند که مواجهه با وضعیت استرس‌زا، فرصتی برای اثبات این نکته است که وضعیت‌هایی از این دست قدرت زیادی دارند و افرادی به راحتی می‌توانند مغلوب شرایط این‌چنینی شده و تحت فشار قرار گیرند. اگر روح و ذهن خود را به صورتی انعطاف پذیر تربیت کنید، به کلید گنجی ارزشمند دست پیدا می‌کنید. گنجی که به شما یاد می‌دهد زندگی هرچقدر سخت باشد، شما از آن سرسخت‌تر هستید.

حتما بخوانید

چه چیزی افراد را جذاب می‌کند؟

۱۵. افراد موفق وقت خود را برای حسادت و خودپسندی هدر نمی‌دهند

به خاطر داشته باشید اعتماد به نفس و خود پسندی تفاوتی به اندازه‌ی فاصله‌ی زمین تا آسمان دارند. اعتماد به نفس حالتی است که فرد از داشته‌ها و ارزش خود مطلع است و توانایی‌های خود را باور دارد. اما خودپسندی هنگامی است که فرد خواسته‌های خود را بر هر شخص و شرایطی مقدم می‌داند و تنها بر روی علائق و خواسته‌های خود تمرکز می‌کند. گسترش خودپسندی و تکبر در فرد، صفات ناپسند حسادت و خشم را در اکثر اوقات به دنبال خود خواهد داشت.

افراد موفق به خوبی می‌دانند که حسادت و خودپسندی از دل ترس زاده می‌شوند. این‌گونه افراد دریافته‌اند که اگر حس‌های مخربی از این دست را کنترل نکنند، به زودی با موانعی سخت در راه رسیدن به موفقیت روبرو خواهند بود. آن‌ها آموخته‌اند که بذر حسادت و خودپسندی در مدتی کوتاه تبدیل به درختان تنومندی خواهد شد که به سادگی جلوی پیشرفت آن‌ها را خواهد گرفت. و درست برعکس حسادت، این فروتنی است که نه تنها می‌تواند راه ما را به سوی موفقیت همراه کند، بلکه افراد توانمند دیگر را هم مانند بال پرواز به یاری ما می‌فرستد.

تکبر و خشم هم موانعی سخت بر سر راه رسیدن به موفقیت هستند. این دو اخلاق بد به سادگی زمان و نیروی شما را هدر می‌دهند. به خاطر داشته باشید هیچ‌گاه موفقیت فردی دیگر تهدیدی برای پیشرفت شما محسوب نمی‌شود. دستاوردهای دوست یا همکار شما تحت هیچ شرایطی دلیل شکست‌ها و خطاهای احتمالی شما نیست. برای رسیدن به قله‌های موفقیت تنها کافی است روی نتیجه‌ی دل‌خواه خود تمرکز کنید و ذهن خود را برای پذیرفتن اتفاقات خوب و بد احتمالی آماده نگه دارید.

تهیه و تنظیم: مجله اینترنتی پارسی گو منبع: سیمرغ
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *