جنجال 200 لپ تاپ اهدایی وزیر به دفتر روحانی!

ماجرای ۲۰۰ لپ تاپ اهدایی وزیر به دفتر رئیس جمهور چیست؟

۲۰۰ لپ تاپ اهدایی وزیر که توسط آذری‌جهرمی به دفتر رئیس‌جمهور ارسال شده بود درد سر ساز شد تا جایی که وزیر ارتباطات مجبور شد لپ تاپ ها را پس بگیرد!

200 لپ تاپ اهدایی وزیر و ماجرای هواپیمای اختصاصی

مجله اینترنتی پارسی گو: ۲۰۰ لپ تاپ اهدایی وزیر که توسط آذری‌جهرمی به دفتر رئیس‌جمهور ارسال شده بود درد سر ساز شد تا جایی که وزیر ارتباطات مجبور شد لپ تاپ ها را پس بگیرد! وزیر ارتباطات خارج از ضوابط اداری و مالی به یکی از اپراتورها دستور داده تا ۲۰۰ دستگاه لپ‌تاپ خریداری و به دفتر رئیس‌جمهور اهدا کند.

‌‌‌اهدای بی‌ضابطه ۲۰۰ لپ‌تاپ توسط آذری‌جهرمی به دفتر رئیس‌جمهور

به نوشته فارس یکی از مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری به تازگی طی نامه ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست خرید لپ تاپ برای تجهیز سالن های جلسات ریاست جمهوری را مطرح کرده است.

آذری جهرمی هم بدون لحاظ بودجه‌های در اختیار خود و نیز اعتبارات مصوب ابلاغی برای اموری چون تجهیز و خرید تجهیزات، به شرکت ارتباطات سیار ایران ابلاغ کرده است تا ۲۰۰ دستگاه لپ تاپ را برای دفتر رئیس جمهور خریداری و ارسال کند.

بر اساس مستنداتی که در اختیار یکی از مراکز نظارتی قرار گرفته، این خرید با توجیه صرفه جویی در کاغذ و چاپ و رویکرد سبز در توسعه پایدار صورت گرفته است.

با پیگیری ها و دستور تسریع حوزه وزارتی ارتباطات و فناوری اطلاعات بخشی از این تجهیزات از یکی از شرکت های خصوصی خریداری و نیمی از آن هم به صورت نقدی از بازار تهیه شده است.

یادآوری رسانه‌ها به وزیر با انتشار مستندات درباره لپ تاپ های اهدایی

یادآوری رسانه‌ها به وزیر با انتشار مستندات درباره لپ تاپ های اهدایی

وزیر ارتباطات ۲۰۰ لب تاپ اهدایی به ریاست جمهوری را پس گرفت

بعد از خبرساز شدن اهدای ۲۰۰ لب تاپ به نهاد ریاست جمهوری وزیر ارتباطات این لب تاپ های را پس گرفت و به سیستان و بلوچستان ارسال کرد.

به نوشته با اقتصاد پس از انتشار خبر «اهدای ۲۰۰ لپ تاپ از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نهاد ریاست جمهوری»، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای امر این موضوع را به یاد نیاورد ولی پس از انتشار مستندات به توضیحاتی درباره آن پرداخت.

بر مبنای مستنداتی که در اختیار یکی از مراکز نظارتی قرار گرفته بود، این خرید با توجیه صرفه‌جویی در کاغذ و چاپ و «رویکرد سبز در توسعه پایدار» انجام شد که با پیگیری و دستور سریع حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بخشی از تجهیزات از یک شرکت خصوصی خریداری و بخش دیگر نیز به صورت نقدی از بازار تهیه شده بود.

یادآوری رسانه‌ها به وزیر با انتشار مستندات

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره اهدای لپ تاپ به نهاد ریاست جمهوری گفته بود که این موضوع را به یاد نمی آورد. اما به محض انتشار این اظهارات، متن نامه و فاکتور خرید تجهیزات برای نهاد ریاست جمهوری از طریق رسانه ها در معرض دید مردم قرار گرفت و موجب شد تا آذری جهرمی درباره این موضوع، توضیحاتی ارائه کرد.

جهرمی: من در آن بازه زمانی خارج از کشور بودم

وی در گفت‌وگویی زنده با مردم در شبکه اجتماعی اینستاگرام گفت: این توضیح را درباره موضوع اهدای تجهیزات به نهاد ریاست جمهوری به مردم می‌دهم که مدیر مربوطه در نهاد ریاست جمهوری طی نامه‌ای از شرکت همراه اول درخواست کرد تا با توجه به نوسازی خدمات رایانه‌ای نهاد ریاست جمهوری، همراه اول به صورت اسپانسری، تعدادی لپ‌تاپ را در اختیار این نهاد قرار دهد. مدیر همراه اول نیز در جواب نامه اعلام کرد آمادگی انجام این کار را دارد ولی از این دفتر می‌خواهد تا تأییدیه کار را از من به عنوان وزیر ارتباطات بگیرند.

وزیر ارتباطات گفت: چون در آن بازه زمانی من در خارج از کشور بودم، با دفتر من مکاتبات صورت گرفت و مدیر دفتر من هم نامه ای را برای انجام اقدامات لازم به همراه اول فرستاد، بر اساس، چارچوب‌های اداری، نامه «اقدام لازم»، معنی اش این است که خودتان عمل کنید ولی به این معنی نبوده که وزارت ارتباطات دستور یا درخواستی برای انجام کار داده است.

رسانه های مختلف، این اقدام وزیر از فراموشی چند ساعته تا توضیح در اینستاگرام را مورد بررسی قرار دادند و امروز هم آذری جهرمی با انتشار خبری در صفحه اینستاگرام از استرداد لپ‌تاپ‌های اهدایی از نهاد ریاست جمهوری خبر داد.

لپ تاپ‌های اهدایی مسترد شد

در این نامه که از طرف مدیر کل دفتر وزارتی خطاب به فرهنگ مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ارسال شد، آمده است: «ضروری است بودجه مسؤولیت‌های اجتماعی این شرکت در شرایط کنونی برای گره گشایی از کار مردم هزینه شود در هر حال در چرخه این تصمیم اشتباهاتی رخ داده است هم به مسؤولان نهاد تذکر دادم و هم به دفترم این گونه اتفاقات نباید تکرار شود.» بر اساس آنچه در این نامه آمده است، بنا شده تا این تجهیزات برای ایجاد مدارس هوشمند در سیستان و بلوچستان استفاده شود.

سند تناقض گویی های آقای وزیر در ماجرای اهدای ۲۰۰ لپ تاپ به دفتر روحانی

به نوشته راه دانا در شرایطی که آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات پیش از این به طور کل موضوع اهدای ۲۰۰ لپ تاپ به نهاد ریاست جمهوری را تکذیب کرده بود، حالا خودش در صفحه شخصی اینستاگرام این موضوع را تایید کرده و معتقد است از ماجرا بی خبر بوده است. ادعای بی خبری آذری جهرمی در شرایطی است که در اسناد منتشر شده صراحتا آمده است این اقدام حسب دستور وزیر صورت گرفته است.

200 لپ تاپ اهدایی وزیر و سند تناقض گویی آذری جهرمی وزیر ارتباطات

۲۰۰ لپ تاپ اهدایی وزیر و سند تناقض گویی آذری جهرمی وزیر ارتباطات

اجاره هواپیمای اختصاصی برای آقای وزیر با بودجه همراه اول

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران برای سفر محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بیرجند هواپیمای اختصاصی اجاره کرده است. به نوشته فارس حمید فرهنگ مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران برای سفر محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بیرجند هواپیمای اختصاصی اجاره کرده است.

بر اساس این گزارش در بهمن ماه سال ۹۶، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با سفر به استان خراسان جنوبی، بهره‌برداری از پروژه‌های ارتباطی و زیرساختی حوزه فاوا را اعلام کرد اما براساس گزارشات دریافتی این سفر با استفاده از هواپیمای اختصاصی صورت گرفته است و مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار برای اجاره هواپیمای مذکور از شرکت ماهان دستور پرداخت مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون ریال از بودجه همراه اول را صادر کرده است.

اجاره هواپیمای اختصاصی برای وزیر. یک بام و دو هوای وزیر جوان

اجاره هواپیمای اختصاصی برای وزیر. یک بام و دو هوای وزیر جوان

گفتنی است مدیرعامل فعلی همراه اول با وجود نارضایتی سهامداران عمده از حمایت کامل محمدجواد آذری جهرمی برخوردار است. در روزهای گذشته نیز خبر واگذاری غیر قانونی ۲۰۰ لپ تاپ از سوی همراه اول به نهاد ریاست جمهوری با دستور آذری جهرمی منتشر شده بود.

به نظر می رسد، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر جوانی که بسیاری را به آینده سیاسی اش امیدوار کرده بود، خیلی زود درگیر حواشی و تصمیمات جنجال ساز شده است!

تهیه و تنظیم: مجله اینترنتی پارسی گو منبع: سیمرغ
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *