ماجرای فیلم دختر بچه ای که با سن کم به ازدواج مردی بزرگتر از خود در می آید چیست؟

ماجرای عقد جنجالی دختر بچه ۹ ساله با پسر ۳۰ ساله + عکس و فیلم

ماجرای عقد جنجالی دختر بچه ای که باید با عروسک بازی مشغول باشد و طی مراسمی به عقد و ازدواج مردی که چندین سال از او بزرگتر است در می آید چیست؟

عقد جنجالی دختر بچه 9 ساله با مرد 30 ساله

مجله اینترنتی پارسی گو: ماجرای عقد جنجالی دختر بچه ای که باید با عروسک بازی مشغول باشد و طی مراسمی به عقد و ازدواج مردی که چندین سال از او بزرگتر است در می آید چیست؟ فیلم این مراسم در فضای مجازی منتشر می شود و حالا از سوی دادگستری خبر می رسد که عقد باطل و عاملین این حرکت عجیب به دست قانون سپرده خواهند شد. در این مطلب سن واقعی عروس داماد که در فضای مجازی ۹ و ۳۰ عنوان شده است و چرایی مسئله را بررسی کرده و نتیجه قانونی آنرا به مخاطبین عزیز تقدیم می کنیم.

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی انتشار فیلمی از عقد دختر بچه حدود ۹ سال برای مرد حدود ۳۰ ساله در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به محض اطلاع از این خبر ‌دستورات لازم جهت بررسی موضوع به رئیس دادگستری شهرستان بهمئی داده شد که متعاقبا رئیس دادگستری شهرستان نیز این اقدامات را انجام داد.

فیلم عقد جنجالی دختر بچه ۱۱ ساله با پسر ۲۲ ساله

عروس ۱۱ سال و پسر ۲۲ سال سن دارد!

حسن نگین تاجی افزود: پس از شنیدن این موضوع طرفین شناسایی و از خانواده‌های دو طرف و عاقد دعوت کرده ایم، سپس اظهارات پدر دختر، پسر، دختر و عاقد را شنیدیم . وی افزود: سن دختر براساس کپی شناسنامه ارائه شده ۱۱ سال می‌شود و پسر نیز ۲۲ سال دارد.

به گفته رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، انگیزه این اقدام صرفا به خاطر ایجاد محرمیت با عقد موقت، شناخت بیشتر و رفت و آمد زوج با خانواده زوجه جهت جلوگیری از برخی مسائل و مشکلات شرعی بوده است تا اینکه پس از گذشت ۶ سال اقدام به عقد رسمی و ازدواج کنند.

عقد جنجالی دختر بچه 9 ساله با مرد 30 ساله

عقد جنجالی دختر بچه ۹ ساله با مرد ۳۰ ساله

دختر در سن ۱۱ سالگی آگاهی پایینی دارد

نگین تاجی تصریح کرد: احساس کرده ایم دختر در این سن آگاهی پایینی دارد و مصلحت نیست عقد موقت هم باشد ولی زوجه مهریه مشخص شده را بذل کرده (بخشیده است) و زوج مدت باقی مانده عقد را (عقد دو ساله بود) بذل کند. بنابراین عقد منتفی و منحل شد تا در زمان مقتضی با اخذ مجوز از دادگاه اقدام به ازدواج رسمی کنند .

وی گفت: طرفین این مساله را پذیرفتند و با رضایت طرفین عقد موقت از بین رفت. با توجه به اینکه مطابق ماده ۵۰ قانون حمایت از خانواده – مربوط به سال ۱۳۹۱- اقدام زوج، ولی زوجه و عاقد جرم بوده، جهت برخورد قضایی متناسب به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهمئی و دادسرای ویژه روحانیت اعلام جرم شده است.

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگی از قوه قضائیه همانطوری‌که مدافع حقوق عامه است، حقوق اطفال را به شدت رصد و مورد حمایت قرار می دهد و از این به بعد در صورت مشاهده چنین مواردی که مخالف مقررات حقوق کودک و خانواده باشد، طبق قانون برخورد خواهد شد.

گفتنی است این مراسم قبل از محرم انجام شده و با توجه به زمان انتشار فیلم، در ایام ماه محرم رسانه ای شده است.

تهیه و تنظیم: مجله اینترنتی پارسی گو

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *