ناصر احمدی دوبلور و صدا پیشه پیشکسوت درگذشت!

زندگی نامه ناصر احمدی پیشکسوت دوبله + عکس

ناصر احمدی دوبلور پیشکسوت مدت ها بیمار بود و دیروز پنجشنبه ۳۱ مرداد بر اثر بیماری درگذشت. به گفته شهرزاد بانکی این دوبلور پیشکسوت دیروز صبح در بیمارستان درگذشته است.

ناصر احمدی دوبلور

مجله اینترنتی پارسی گو: ناصر احمدی دوبلور پیشکسوت صبح دیروز پنجشنبه ۳۱ مرداد پس از مدت ها بیماری در بیمارستان درگذشت. شهراد بانکی دوبلور و مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: ناصر احمدی دوبلور پیشکسوت مدت ها بیمار بود و دیروز پنجشنبه ۳۱ مرداد بر اثر بیماری درگذشت. به گفته وی این دوبلور پیشکسوت امروز صبح در بیمارستان درگذشته است.

ناصر احمدی (متولد ۱۳۲۳) دوبلور و گوینده رادیو بود. وی از سال ۱۳۴۴ وارد حرفه دوبله شده و پس از آن وارد رادیو شد. از آثار شاخص ایشان به نقل از مهر، می توان به گربه روی شیروانی داغ (جک کارسون)، مظنونین همیشگی (پیتر پوستلویت) و ارباب حلقه ها (گیملی) اشاره کرد. ناصر احمدی عنوان کرده بود که با دعوت محمود قنبری و کمک ایرج نوذری وارد حرفه دوبله شده است.

وی همچنین در مورد حضورش در رادیو گفته بود: یادم می‌آید اولین بار که اسمم را در رادیو نوشتم، پرسشنامه‌ای به دستم دادند که محتوای سوالاتش این بود که دوست دارم چند ساعت در رادیو باشم و چقدر دستمزد بگیرم؟ من در جواب این سوال نوشتم بیست و چهار ساعت کار می‌کنم، آن هم به‌طور مجانی.

ناصر احمدی دوبلور سینما و تلوزیون

ناصر احمدی دوبلور سینما و تلوزیون

بعضی از کارهای ماندگار مرحوم احمدی به شرح ذیل است:

  • مدار صفر درجه
  • ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه
  • رودخانه برفی
  • گربه روی شیروانی داغ
  • مدیر کل
  • سرزمین آهن
  • هشدار برای کبرا ۱۱
  • جواهری در قصر
  • مانیبال

زنده یاد ناصر احمدی در گفتگویی راجع به علاقمندی وی به دوبلاژ و راز ماندگاری‌اش در عرصه گویندگی گفته بود: « فقط علاقه باعث ماندگاری‌ام شد. به نظرم اگر این کار نباشد، انگار من هم نیستم.»

مرحوم احمدی در مورد چگونگی ورودش به دوبله خودش چنین می گوید: به دعوت آقاي قنبري وارد عرصه دوبله شدم. ايشان در استوديو كاسپين فعاليت مي‌كردند.امتحان دادم و… زنده‌ياد «منوچهر نوذري» بسيار مرا كمك كرد تا در آزمون ورودي قبول شوم و سال ۱۳۴۶ وارد عرصه دوبلاژ شدم.

ناصر احمدی پیشکسوت دوبله درگذشت

ناصر احمدی پیشکسوت دوبله درگذشت

زمان و مکان تشییع پیکر مرحوم ناصر احمدی

بنا به گزارش ایرنا، پیکر زنده یاد احمدی ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه روز جمعه اول شهریور ماه ۹۸ از مقابل صدا و سیمای مرکز البرز در شهر کرج به طرف قطعه هنرمندان بهشت سکینه(س) تشییع می شود. همچنین مراسم ترحیم نیز روز یکشنبه سوم شهریور ١٤ از ساعت تا ١٥:٣٠ در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار می شود.

پارسی گو درگذشت مرحوم ناصر احمدی، این هنرمند توانا را به جامعه هنری کشورمان، اقوام و علاقه‌مندان آن مرحوم تسلیت می گوید. روحش شاد!

تهیه و تنظیم: مجله اینترنتی پارسی گو

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *