چرا قضاوت داوران زن برای فوتبال پسران در بوشهر متوقف شد؟

ماجرای قضاوت داوران زن برای فوتبال پسران در بوشهر چیست؟

ماجرای قضاوت داوران زن برای فوتبال پسران در بوشهر جنجال ساز شده است. این اتفاق در فستیوال زیر ۱۲ سال استان بوشهر رخ داد که البته خیلی زود متوقف شد.

قضاوت داوران زن برای فوتبال پسران در بوشهر 1

مجله اینترنتی پارسی گو: ماجرای قضاوت داوران زن برای فوتبال پسران در بوشهر جنجال ساز شده است. این اتفاق در فستیوال زیر ۱۲ سال استان بوشهر رخ داد که البته خیلی زود متوقف شد.

هیات فوتبال استان بوشهر دیشب قضاوت بازی‌های پسران زیر ۱۲ سال استان را به داوران زن واگذار کرد. فستیوال زیر ۱۲ سال استان بوشهر در این شهر در جریان است و دیشب همان طور که در تصویر مشخص است چند بازی را داوران زن سوت زدند. بوشهر از جمله شهر‌هایی است که در آن به مدارس فوتبال اهمیت زیادی می‌دهند و هر ساله مسابقات زیادی بین مدارس فوتبال استان‌ها برگزار می‌شود که این منجر به این شده استان در مسابقات کشوری هم همواره به روی سکو برود.

طبیعتا مخابره این عکس به فیفا نشان خواهد داد فدراسیون فوتبال به دنبال توسعه فوتبال بانوان در ایران است و رفته رفته به دنبال فراهم کردن نقش بیشتر زنان در فوتبال است. کما اینکه خبر‌های رسیده نشان می‌دهد برای اولین بار و به طور رسمی بازی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ با حضور زنان برگزار خواهد شد.

قضاوت زن در بازی‌های مردان در فوتبال حرفه‌ای امری مرسوم است، اما در ایران به دلیل محدودیت‌ها امکان پذیر نیست. داوران زن درماه‌های اخیر به خوبی نشان داده اند قابلیت درخشش در عرصه‌های جهانی را دارند. کما اینکه گلاره ناظمی دیدار نهایی المپیک جوانان در آرژانتین را سوت زد و در ادامه به همراه زری فتحی در جام ملت‌های فوتسال اروپا هم قضاوت‌های خوبی داشت.

قضاوت داوران زن برای فوتبال پسران در بوشهر

قضاوت داوران زن برای فوتبال پسران در بوشهر

قضاوت داوران زن در بازی‌های پسران زیر ۱۲ سال استان بوشهر متوقف شد

رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان بوشهر با بیان اینکه قضاوت بازی‌های فیستوال فوتبال پسران زیر ۱۲ سال استان بوشهر ۱۲ داور دختر بر عهده داشتند گفت: بر اساس تصمیم‌ هیئت فوتبال از صبح روز پنج‌شنبه داوری بانوان در این فستیوال متوقف شد.

حسین غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به برگزاری فستیوال فوتبال پسران زیر ۱۲ سال استان بوشهر اظهار داشت: چون مسابقات فوتبال بانوان در استان بوشهر بسیار اندک است تصمیم گرفته شد در این فستیوال از داوران درجه سه بانوان که حدود ۱۷ تا ۲۰ سال سن دارند استفاده شود.

وی با بیان اینکه قضاوت بازی‌های فستیوال فوتبال پسران زیر ۱۲ سال استان بوشهر ۱۲ داور بانو درجه ۳ بر عهده دارند گفت: داورانی که به تازگی وارد عرصه داوری بانوان شده‌اند برای ارتقاء سطح کیفی آنان در این فستیوال شرکت کرده‌اند.

رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان بوشهر تعداد داور بانوی استان بوشهر را ۷۰ نفر دانست و افزود: ۱۲ نفر از این داوران درجه سه هستند که برای حضور عملی در میدان‌های فوتبال از این داوران در این فستیوال استفاده شده است.

وی با بیان اینکه بازی‌های فوتبال بانوان در استان بوشهر در طول سال بسیار اندک است خاطرنشان کرد: هیئت فوتبال استان بوشهر قضاوت فستیوال فوتبال پسران زیر ۱۲ سال را به برای رشد این داوران در عرصه فعالیت‌شان به داوران درجه ۳ زن واگذار کرده است.

رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان بوشهر با بیان اینکه فستیوال فوتبال پسران ۳ روز ادامه دارد گفت: براساس تصمیم‌ هیئت فوتبال از صبح روز پنج‌شنبه داوری بانوان در این فستیوال متوقف شد.

غلامی افزود: فستیوال فوتبال پسران زیر ۱۲ سال استان بوشهر که با حضور ۴۲۰ نوآموز برگزار شده است امشب پایان می‌یابد.

قضاوت داوران زن برای فوتبال پسران در بوشهر 4

قضاوت داوران زن برای فوتبال پسران در بوشهر ۱

قضاوت داوران زن در بوشهر متوقف شد

داوران دختر در شب سوم بازی های پسران زیر ۱۲ سال استان بوشهر اجازه قضاوت پیدا نکردند. بازی های فوتبال پسران زیر ۱۲ سال استان بوشهر طی سه شب در استادیوم تختی بوشهر برگزار شد که هیات فوتبال استان بوشهر در شب های اول و دوم قضاوت بازی ها را به دختران واگذار کرد تا داوران دختر با قضاوت در این بازی ها کسب تجربه کنند و برای موفقیت در گام های بعدی مهیا شوند. بازتاب این خبر در رسانه های داخلی و به دنبال آن رسانه های خارجی موجب شد تا هیات فوتبال استان بوشهر با نهی مدیران بالا دستی در شب سوم از داوران پسر برای قضاوت بازی ها استفاده کند.

قضاوت داوران زن در فوتبال حرفه ای رفته رفته در حال جا افتادن است، به طوریکه به تازگی فیفا قضاوت بازی لیورپول چلسی در سوپر کاپ اروپا را به یکی از داوران زن سپرده است. داوران زن ایرانی هم به تازگی نشان داده اند که حرف های زیادی برای گفتن دارند. گلاره ناظمی فینال المپیک جوانان را در آرژانتین سوت زد. هم چنین او و زری فتحی چند بازی مهم در فوتسال جام ملت ها را سوت زدند.

گفتنی است فوتبال ایران رفته رفته و با توصیه فیفا مهیای فراهم کردن حضور بانوان در استادیوم آزادی برای تماشای بازی تیم ملی می شود و بنا به گفته وزیر ورزش و جوانان دیدار تیم ملی با کامبوج در مرحله مقدماتی جام ملت ها در استادیوم آزادی تهران با حضور بانوان برگزار می شود.

تصاویر حضور داوران زن در فستیوال فوتبال زیر ۱۲ سال در استان بوشهر

قضاوت داوران زن برای فوتبال پسران در بوشهر

قضاوت داوران زن برای فوتبال پسران در بوشهر

قضاوت داوران زن برای فوتبال پسران در بوشهر 4

قضاوت داوران زن برای فوتبال پسران در بوشهر ۱

قضاوت داوران زن برای فوتبال پسران در بوشهر 3

قضاوت داوران زن برای فوتبال پسران در بوشهر ۲

قضاوت داوران زن برای فوتبال پسران در بوشهر 2

قضاوت داوران زن برای فوتبال پسران در بوشهر ۳

قضاوت داوران زن برای فوتبال پسران در بوشهر 1

قضاوت داوران زن برای فوتبال پسران در بوشهر ۴

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. ورزش سه ۲. خبرآنلاین ۳. تسنیم

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *