افتتاح خط تولید و قیمت پژو ۳۰۱ ایران خودرو + جزئیات و تصاویر

افتتاح خط تولید پژو ۳۰۱ با حضور سورنا ستاری + تصاویر

خط تولید پژو ۳۰۱ از محصولات ایران خوردو با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افتتاح شد و قرار شد پژو ۳۰۱ تا پایان سال در مدار تولید قرار گیرد.

خط تولید پژو ۳۰۱

مجله اینترنتی پارسی گو: صبح امروز خط تولید پژو ۳۰۱ با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در ایران‌خودرو افتتاح شد. بر این اساس تولید پژو ۳۰۱ با داخلی‌سازی ۶۰ درصدی آغاز می‌شود و در برنامه‌های آتی میزان داخلی‌سازی این خودرو به ۸۰ درصد خواهد رسید. در تولید این خودرو از ۳۰۰ سازنده ایرانی استفاده شده و پژو ۳۰۱ دارای استانداردهای ۸۵ گانه روز دنیا است.

تولید پژو ۳۰۱ در شرایطی در ایران‌خودرو آغاز می‌شود که در پی تشدید تحریم‌ها، شرکت پژو ایران را ترک کرده و در حال حاضر تولید این خودرو توسط سازندگان ایرانی صورت می‌گیرد. قرار بود قطعات های‌تک(فناوری پیشرفته) پژو۳۰۱ توسط فرانسوی‌ها تولید و ایران‌خودرو ارائه شود که در حال حاضر با خروج شرکت پژو از ایران، این پروژه نیز توسط تولیدکنندگان داخلی در حال پیگیری است.

طبق برنامه زمان بندی‌شده قرار است پژو ۳۰۱ تا پایان امسال در مدار تولید قرار گیرد. برای تولید این خودرو به ۱۱۲۳ قطعه نیاز است که حدود ۵۶۵ قطعه از آن داخلی‌سازی شده است.

افتتاح خط تولید پژو ۳۰۱

افتتاح خط تولید پژو ۳۰۱

قیمت پژو ۳۰۱ ایران خودرو چقدر است؟

طبق شنیده‌ها، پژو ۳۰۱ پاییز سال ۹۸ وارد بازار ایران خواهد شد. سال ۱۳۹۵، هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل وقت ایران‌خودرو، قیمت پژو ۳۰۱ برای نسخه‌ی ۱.۶ لیتری با جعبه‌دنده‌ی خودکار ۴ سرعته را معادل ۵۸ میلیون تومان اعلام کرده بود. حالا برای عرضه‌ی نهایی این خودرو، قیمتی حدود ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که البته قطعی نیست.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: دلگرم

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *