استاد مظهر خالقی خواننده پرآوازه سنندجی عصر دیروز وارد خاک وطن شد!

بازگشت استاد مظهر خالقی به وطن پس از ۴۰ سال! + عکس

بازگشت استاد مظهر خالقی هنرمند نامی کردستان بعد از ۳۸ سال دوری به وطن خبر ساز شد. این استاد موسیقی هنگام بازگشت مورد استقبال مسئولان قرار گرفت.

استاد مظهر خالقی

مجله اینترنتی پارسی گو: بازگشت استاد مظهر خالقی هنرمند نامی کردستان بعد از ۳۸ سال دوری به وطن خبر ساز شد. این استاد موسیقی هنگام بازگشت مورد استقبال مسئولان قرار گرفت.

استاد مظهر خالقی خواننده پرآوازه سنندجی عصر دیروز وارد خاک وطن شد و در مرز باشماق مریوان مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان کردستان قرار گرفت. وی از هنرمندان و مشاهیر برجسته کردستانی است که به منظور شرکت در کنگره مشاهیر کرد به شهر سنندج بازگشت.

استاد باقر خالقی با اسم مستعار مظهر خالقی یکی از شناخته شده‌ترین استادان آواز کردی است که در قید حیات است. وی بعد از ۳٨ سال غربت و دوری از وطن عصر امروز از مرز مریوان وارد کشور شد.

خالقی متولد ۱۸ شهریور ۱۳۱۷ است که در شهر سنندج دیده به جهان گشود. مظهر خالقی متفاوت‌ترین سبک موسیقایی را با بقیهٔ سرشناسان موسیقی کرد ارائه کرده‌است؛ سبکی که از موسیقی فولکلور کردی دور بوده و بیشتر به سبک موسیقی سنتی فارسی شباهت دارد.

بازگشت استاد مظهر خالقی

بازگشت استاد مظهر خالقی به وطن پس از ۴۰ سال

از نشانه‌های سبک وی در موسیقی می‌توان به نت‌های کم در ملودی و صدای پایینِ خوانندگی اشاره کرد.

ترانهٔ «نسیم پاییزی» در میان طرفداران او بسیار مورد ستایش قرار گرفته‌است.

مظهر خالقی در ادامه ورود خود به وطن مورد استقبال مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز قرار گرفت.

گفتنی است، کنگره بین المللی مشاهیر کرد ۱۱ و ۱۲ تیر ماه در سنندج برگزار می شود و در این رویداد فرهنگی از ۳۰ کرد زبان به عنوان مشاهیر تقدیر خواهد شد.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: فارس به نقل از اقتصاد نیوز

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *