گسترش موج مهاجرت از نقاط مختلف کشور به یزد!

علت مهاجرت از نقاط مختلف کشور به یزد چیست؟

چند سالی هست که از اقصی نقاط کشور به استان یزد مهاجرت می شود. اما علت مهاجرت از نقاط مختلف کشور به یزد چیست و چرا اتفاق می افتد؟

یزد

مجله اینترنتی پارسی گو: چند سالی هست که از اقصی نقاط کشور به استان یزد مهاجرت می شود. اما علت مهاجرت از نقاط مختلف کشور به یزد چیست و چرا اتفاق می افتد؟

استاندار یزد با بیان اینکه یزد با موج مهاجرت از نقاط مختلف کشور روبه‌رو است، گفت: به این دلیل یزد بار بیکاری سایر استان‌ها را به دوش می‌کشد و نرخ بیکاری در استان بالاتر از متوسط کشوری است.

یزد با موج مهاجرت از نقاط مختلف کشور روبه‌رو است

محمدعلی طالبی در ششمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، در ارتباط با اولویت‌های استان یزد اظهار داشت: در تمام اولویت‌های استان برای رسیدن به هدف تعیین شده، انتظار همکاری و مساعدت از سازمان مدیریت و بودجه داریم.

استاندار یزد با بیان اینکه بحث تامین آب استان که تداوم حیات استان کاملا به آن وابسته است یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های استان است گفت: هم در ارتباط با پروژه‌های داخل استان و هم در رابطه با پروژه‌های انتقال نیازمند حمایت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بحث توسعه اقتصاد دانش بنیان یکی دیگر از مهمترین اولویت‌های استان است؛ الان در استان یزد نرخ بیکاری بالاتر از میانگین کشوری است و امروز کاملا نیازمند حمایت هستیم که بتوانیم این وضعیت را تغییر دهیم.

استان یزد شهر تاریخی یزد

طالبی بیان کرد: ما با همه محدودیت‌هایی که در استان داریم، مواجه با موج مهاجرت به یزد هستیم و امروز ما در استان یزد در حال به دوش کشیدن بار اشتغال ملی هستیم و باید در تمام حوزه‌ها نه فقط اشتغال به این نگاه یزد را مورد حمایت قرار داد.

‌استاندار یزد با اشاره به بحث ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی این موضوع برای ما می‌تواند بسیار درآمد‌زا باشد و به عنوان یک رویکرد مهم مرود توجه قرار گرفته و نیازمند حمایت هستیم.

وی به پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و اقتصادی در استان اشاره کرد و افزود: الان پروژه‌های بسیار زیادی در استان یزد داریم که با درصد پیشرفت بالا، نیازمند حمایت برای تکمیل هستند.

طالبی خاطرنشان کرد: برررسی که در این زمینه داشتیم متوجه شدیم اگر همه به این موضوع متمرکز شویم، بخش زیادی از اشتغال استان را می‌توانیم برطرف کنیم منوط به اینکه حمایت‌ها و تسهیلات‌ها محقق شود.

استاندار یزد عنوان کرد: در بحث اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه استان موضوعی است که نیازمند حمایت بیشتر از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم و در این زمینه از معاون رئیس جمهور قول مساعد گرفته شده است.

علت مهاجرت از نقاط مختلف کشور به یزد چیزی جز شرایط مساعد برای کار نیست. بنا به گفته استاندار یزد، علت مهاجر به یزد بحث کار و اشتغال است و از این جهت در استان یزد، افراد مختلف برای اشتغال به کارهای گوناگون حضور دارند.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: یزد رسا

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *