چگونه می توان توکن دریافت کرد؟

توکن چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

توکن یکی از روش های ایمن سازی استفاده از سیستم های بانکی است که رمز موقت ایمن و امن برای تراکنش های مالی و استفاده از سامانه های بانکی ایجاد می کند.

توکن چیست

مجله اینترنتی پارسی گو: توکن یکی از روش های ایمن سازی استفاده از سیستم های بانکی است که رمز موقت ایمن و امن برای تراکنش های مالی و استفاده از سامانه های بانکی ایجاد می کند.

مدیر اداره نظارت برناشران بورسی‌سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: باتوجه به لزوم داشتن توکن امضای دیجیتال برای ورود به سامانه کدال، ضروری است آن‌دسته از شرکت‌هایی که تاکنون توکن خود را دریافت نکرده‌اند، طبق شرایط اعلامی‌برای دریافت آن اقدام کنند.

چگونه در خريد‌هاي اينترني از خطر هک ايمن باشيم

مدیر اداره نظارت برناشران بورسی‌سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: باتوجه به لزوم داشتن توکن امضای دیجیتال برای ورود به سامانه کدال، ضروری است آن‌دسته از شرکت‌هایی که تاکنون توکن خود را دریافت نکرده‌اند، طبق شرایط اعلامی‌برای دریافت آن اقدام کنند.

امیر حمزه مالمیر افزود: توکن تعدادی از شرکت‌ها صادر و در ‌سازمان موجود است که متاسفانه به‌رغم پیگیری‌های انجام‌شده تاکنون برای دریافت توکن اقدامی نشده است.

وی گفت: اشخاصی که برای آن‌ها توکن صادر شده است باید یا شخصا مراجعه و با ارائه کارت ملی خود توکن را دریافت کنند یا یک نفر نماینده با سربرگ شرکت جهت دریافت توکن معرفی کنند که نماینده معرفی شده در زمان مراجعه، علاوه بر لزوم همراه داشتن معرفی‌نامه، باید کارت ملی خود و شخصی که برای وی توکن صادر شده است را به‌همراه داشته باشد.

مالمیر افزود: اشخاصی که تاکنون توکن دریافت نکرده‌اند باید تا اطلاع ثانوی مدارک مورد نیاز را تهیه و شخصا به نشانی خیابان کارگر شمالی – بالاتر از بلوار کشاورز – روبه‌روی پارک لاله – ساختمان شماره ۲۴۰ – معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی – طبقه پنجم – مرکز توسعه تجارت الکترونیکی – دفتر ثبت‌نام گواهی الکترونیکی مراجعه کنند.

وی در پایان اطلاعیه خود آورده است: باتوجه به‌هماهنگی‌های انجام‌شده با معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی، به‌زودی شرکت مدیریت فن‌آوری بورس تهران به‌عنوان دفتر ثبت‌نام گواهی الکترونیکی بازار سرمایه مجوز لازم را اخذ خواهد کرد که پس از اخذ مجوز، اطلاع‌رسانی دوباره در خصوص نحوه درخواست صدور گواهی امضای دیجیتال صورت خواهد‌گرفت.

نحوه دريافت كارت توكن چگونه است؟

رمز عبور و شناسه کاربری اولین عامل حفاظتی حساب های کاربران است که دريچه امروز براي شما يك راهكار مناسب در اين زمينه ارائه مي كند.

علیرضا صالحی دبیر کمیسیون امنيت فضاي توليد و تبادل اطلاعات و ارتباطات (افتا) با اشاره به این که در حفظ و نگهداری رمز عبور و شناسه کاربری باید دقت کرد به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، گفت: معمولاً افراد از نام و نام خانوادگی ، تاریخ تولد، شماره تلفن و نام هایی از این قبیل برای ایجاد شناسه کاربری و رمز عبور حساب های بانکی خود استفاده می کنند که به راحتی قابل حدس زدن و دسترسی است. اينكار امنيت حساب آنها را در معاملات اينترنتي به خطر مي اندازد و بهتر است كساني كه مي خواهند در دنياي مجازي اقدام به خريد كنند از دستگاه رمز موقت ساز استفاده كنند.

صالحی در بیان جزئیات رمز یکبار مصرف اذعان داشت: یکی از مهم ترین روش ها برای ایمن سازی ورود به سیستم های بانکی استفاده از توکن یا کارت هاي رمز موقت ساز است که یک رمز برای انجام تراکنش مالی به کار برده و پس از هر بار ورود نیز این رمز تغییر می کند.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از دستگاه های رمز ساز حدود ۵ سال است که در دنیا رایج شده و لازم است تمامی کاربران حساب های بانکی از رمز یکبار مصرف برای انجام تراکنش های مالی خود برای پیشگیری از هر نوع سود احتمالی استفاده کنند.

استفاده از دستگاه توكن در خريد هاي اينترنتي مي تواند يك راهكار مناسب براي ايمن بودن در برابر هك و دزدي هاي اينترنتي به حساب بيايد. شما مي تونيد اين دستگاه رو از شعبه بانكی که در آن حساب دارید، دريافت كنيد.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. باشگاه خبرنگاران جوان ۲. دنیای اقتصاد

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *