داوری بازی سپاهان پرسپولیس + مصاحبه امیر قلعه نوعی و برانکو ایوانکوویچ + حواشی داغ بازی

داوری بازی سپاهان پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی

بازی سپاهان پرسپولیس در اصفهان با برد شاگردان برانکو برابر شاگردان قلعه نوعی به پایان رسید. در این مطلب داوری بازی سپاهان پرسپولیس را به همراه حواشی بازی مورد بررسی قرار می دهیم.

داوری بازی سپاهان پرسپولیس

مجله اینترنتی پارسی گو: بازی سپاهان پرسپولیس در اصفهان با برد شاگردان برانکو برابر شاگردان قلعه نوعی به پایان رسید. در این مطلب داوری بازی سپاهان پرسپولیس را به همراه حواشی بازی مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین مصاحبه امیرقلعه نوعی پس از شکست برابر برانکو، و نیز مصاحبه برانکو ایوانکوویچ پس از صعود به فینال جام حذفی و نیز حواشی داغ بازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ابتدا خلاصه ای از بازی را مرور کنیم:

صعود پرسپولیس به فینال جام حذفی با گل دقیقه ۱۲۰: شاگردان برانکو در یک قدمی دوگانه

پرسپولیس با یک گل سپاهان را شکست داد و به فینال جام حذفی صعود کرد.

در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران، سپاهان و پرسپولیس از ساعت ۲۱ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند. این دیدار نهایتاً با برتری یک گله شاگردان برانکو تمام شد.

تک گل بازی در دقیقه ۱۲۰ توسط احمد نورالله‌ی برای پرسپولیس به ثمر رسید.

شاگردان برانکو در بازی پایانی جام حذفی با داماش گیلانیان در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان دیدار خواهند کرد که روز ۱۲ خرداد برگزار می‌شود.

قضاوت این دیدار بر عهده محمدحسین زاهدی‌فر بود. کی روش استنلی و محمد ایران پوریان از سپاهان و سروش رفیعی از پرسپولیس اخراج شدند.

نیمه نخست بازی سپاهان پرسپولیس

بازی با حملات تند و تیز هر دو تیم آغاز شد؛ به طوری که دو تیم به تناوب روی دروازه همدیگر حمله کردند اما مدافعان قرمز و زرد پوش به موقع توپ‌های ارسالی را دفع کردند و بدون اشتباه دروازه تیم‌شان را محفوظ نگه داشتند.

در دقیقه هشت، روی حمله سریع سپاهانی‌ها، سید جلال حسینی تعادل خودش را از دست داد و توپ در آستانه رسیدن به استنلی کی‌روش و خلق موقعیت خطرناک، با خروج به موقع بیرانوند از منطقه خطر دور شد. خطرناک‌ترین موقعیت بازی در دقیقه ۱۴ خلق شد. سروش رفیعی آغازگر حمله پرسپولیسی‌ها بود که شوت او را پیام نیازمند ناقص دفع کرد که در هنگام عبور از روی خط دروازه توسط ایران‌پوریان دور شد و علیپور به توپ نرسید.

دقایقی بعد دوباره موقعیت گلزنی باری پرسپولیسی‌ها فراهم شد که باز هم شوت سروش رفیعی داخل چارچوب نبود و توپ با فاصله از دروازه نیازمند به بیرون رفت. در دقیقه ۲۰، سپاهان دروازه پرسپولیس را در موقعیت آفساید گشود که برای لحظه‌ای خوشحالی بازیکنان و هواداران این تیم را به دنبال داشت اما رضا سخندان با بالا بردن پرچم، گل علی قربانی که با ضربه سر به ثمر رسیده بود را آفساید اعلام کرد.

مهرداد محمدی می‌توانست در دقیقه ۲۵ گل زیبایی را از فاصله حدوداً ۲۵ متری به ثمر برساند که شوت محکم این بازیکن با واکنش بیرانوند راهی کرنر شد.

نیمه دوم بازی سپاهان پرسپولیس

نیمه دوم با ادامه برخوردهای بازیکنان دو تیم آغاز شد اما در دقیقه ۴۷ پرسپولیس صاحب موقعیت خیلی خوبی شد که شوت کمال کامیابی نیا و علی علیپور در هر دو مرحله با برخورد به مدافعان سپاهان دفع شد و راه به دروازه نیافت. دقایقی بعد در دقیقه ۵۵، سانتر ارسالی از سوی آقایی به روی دروازه پرسپولیس به سیاوش یزدانی رسید که کنترل توپ و ضربه این بازیکن با واکنش خوب از سوی بیرانوند همراه بود.

در دقیقه ۵۷، خطرناک‌ترین موقعیت بازی در نیمه دوم بازی ایجاد شد. مهدی ترابی با شوتی خطرناک از فاصله بیست متری دیرک دروازه سپاهان را به لرزه درآورد اما توپ وارد دروازه نشد.

یک دقیقه بعد سپاهان می‌توانست دروازه بیرانوند را باز کند که پاس رو به عقب محمدی با خروج بیرانوند قطع شد. در ادامه پرسپولیسی‌ها سه بار از روی ضربات از راه دور دروازه پیام نیازمند را تهدید کردند که توپ با اختلاف اندک از بالای دروازه سپاهان عبور کرد.

در دقیقه ۶۷، شوت مهدی ترابی از گوشه سمت چپ دروازه سپاهان با برخورد به مهدی کیانی منحرف شد و به جای دروازه به سمت آسمان رفت و توسط نیازمند کنترل شد. مجدداً در دقیقه ۷۳ نوبت به سیامک نعمتی رسید که شوت او از همین زاویه با واکنش خوبی از سوی نیازمند راهی کرنر شد و در نهایت نتیجه‌ای برای سرخ‌پوشان نداشت.

وقت اضافه اول بازی سپاهان پرسپولیس

نخستین موقعیت نه چندان جدی بازی در نیمه دوم با شوت علی علیپور از زاویه بسته خلق شد که توپ بدون برخورد به کسی از مقابل دروازه نیازمند عبور کرد و با طی کردن خط عرضی زمین به اوت رفت.

در دقیقه ۹۵ دروازه سپاهان تا آستانه فروپاشی پیش رفت اما دیرک دروازه مانع از این اتفاق شد. ضرب علی علیپور از بالای سر پیام نیازمند به سمت دروازه سپاهان رفت اما در عین بدشانسی به دیرک و در ادامه به یزدانی برخورد کرد و دور شد تا حسرت پرسپولیسی‌ها را به دنبال داشته باشد.

در دقیقه ۹۹، محمد ایران‌پوریان که یک کارت زرد داشت، با کارت زرد دوم و کارت قرمز داور از زمین اخراج شد. او به دلیل اعتراض به زاهدی‌فر و بیان جملاتی که نامشخص بود، از زمین اخراج شد.

پرسپولیس با یک یار بیشتر، دامنه حملات خود را بیشتر کرد اما سانتر از جناحین عمده حملات این تیم در وقت‌های اضافه بازی بود که به دلیل ضربات نه چندان دقیق، قفل دروازه نیازمند بسته ماند.

در آخرین دقایق وقت‌های اضافه نخست، کی‌روش استنلی در کنار زمین با سروش رفیعی درگیر شد تا در عرض پنج دقیقه دو بار حاشیه‌ساز شود.

وقت اضافه دوم بازی سپاهان پرسپولیس

در نهایت داور با شروع وقت اضافه دوم، کی‌روش و رفیعی را که تعویض شده بود، اخراج کرد تا سپاهان ۹ نفره شود و پرسپولیس کماکان ۱۱ نفره بماند چرا که رفیعی از روی نیمکت اخراج شد. پس از این اتفاقات، سپاهانی تصمیم به ترک زمین گرفتند و بعد از میانجی‌گری مسئولان بازی به بازی برگشتند تا نیمه دوم پس از حواشی مختلف از سر گرفته شود.

در دقیقه ۱۰۸، ضربه سیامک نعمتی از مقابل محوطه جریمه با واکنش خوب پیام نیازمند به کرنر رفت. دقایقی بعد سپاهان در کنار محوطه جریمه پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شد. شوت آقایی در حالی در اختیار بیرانوند قرار گرفت که داور برخورد ربیع خواه و یزدانی در بخش دیگری از زمین را خطا گرفت و نقطه پنالتی را به سود سپاهان نشان داد.

در دقیقه ۱۱۴، مهدی کیانی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و شوت زد که ضربه محکم او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۱۱۵ پرسپولیس تا مرز زدن گل نخست پیش رفت. ضربه سر علی علیپور با واکنش خوب نیازمند دفع شد که توپ روی پای شریفی نشست اما این بازیکن به شکلی عجیب از کنار دیرک دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۱۲۰ و در حالی که همه در انتظار اتمام بازی بودند، شوت احمد نورالله‌ی با برخورد به پای بازیکن سیاوش یزدانی وارد دروازه سپاهان شد و پرسپولیس در آخرین دقیقه بازی به گل پیروزی بخش خود دست یافت.

با این گل بازی به پایان رسید و پرسپولیس به فینال جام حذفی صعود کرد.

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، سیاوش یزدانی (کارت زرد)، عزت پورقاز، سعید آقایی، محمد ایران پوریان (کارت زرد، کارت قرمز)، مهدی کیانی، محمد کریمی (تعویض: رسول نویدکیا ۸۴) (تعویض: ممحمدرضا مهدی زاده ۱۰۳)، سجاد شهباززاده، مهرداد محمدی، علی قربانی (تعویض: ولادیمیر کومان ۵۳) (تعویض: حامد بحیرایی ۷۴) کی‌روش استنلی (کارت زرد، کارت قرمز).

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده (کارت زرد)، مهدی شیری، محمد نادری (تعویض مهدی شریفی ۱۱۰)، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، سروش رفیعی (تعویض: سیامک نعمتی ۷۲)، مهدی ترابی (تعویض: امید عالیشاه ۹۰)، ماریو بودیمیر (کارت زرد) (تعویض: محسن ربیع خواه ۸۲، کارت زرد) و علی علیپور. (ایسنا)

حاشیه دیدار سپاهان - پرسپولیس

در این بخش مروری داریم بر خلاصه حواشی داغ مسابقه سپاهان پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی در اصفهان:

حاشیه دیدار سپاهان – پرسپولیس: درگیری شدید بازیکنان و اخراج کی‌روش و رفیعی

دقایق پایانی نیمه اول وقت اضافه دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس با حواشی زیادی دنبال شد.

نیمه اول وقت‌های اضافه دیدار نیمه نهایی جام حذفی بین تیم‌های سپاهان و پرسپولیس حواشی زیادی داشت که در زیر به آنها اشاره می‌شود:

* در ثانیه پایانی نیمه اول وقت اضافه کی‌روش استنلی روی شجاع خلیل‌زاده مرتکب خطا شد که پس از این صحنه داور سوت پایان بازی را زد. در ادامه درگیری میان بازیکنان ذخیره و اصلی دو تیم ادامه پیدا کرد. در این لحظه کی‌روش استنلی گردن سروش رفیعی را گرفت و او را هُل داد و شدت درگیری‌ها بیشتر شد. پس از این صحنه داور بازی کی‌روش استنلی و سروش رفیعی را اخراج کرد.

* داور بازی برای اخراج استنلی و رفیعی با کمک‌های خود مشورت کرد.

* اعضای کادر تدارکات هر دو تیم هم در اعتراضات شرکت کردند و داور آنها را از روی نیمکت اخراج کرد.

* بعد از اینکه داور به کی‌روش استنلی کارت قرمز داد، سعید آقایی در حرکتی عجیب و غریب از هم‌بازیانش خواست که زمین بازی را ترک کنند. این در حالی بود که هیچ‌کدام از اعضای کادرفنی سپاهان چنین خواسته‌ای از بازیکنان نداشتند.

* زمانی که کی‌روش از زمین بیرون می‌آمد همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌داد و وقتی از مقابل برانکو رد شد، سرمربی پرسپولیس با تکان دادن سرش و لبخندی معنادار از این حرکات مهاجمان سپاهان ابراز تاسف کرد.

* در صحنه‌های درگیری بازیکنان دو تیم، تماشاگران سپاهان انواع اشیاء را به زمین بازی پرتاب کردند و تندترین شعارها را علیه داور دادند.

* سروش رفیعی، کی‌روش استنلی و محمد ایرانپوریان با دریافت کارت قرمز و اخراج از زمین فینال احتمالی جام حذفی را از دست دادند. (تسنیم)

برانکو ایوانکویچ

در این بخش مصاحبه برانکو ایوانکوویچ را بعد از بازی مرور می کنیم:

برانکو: به خاطر صعود به فینال خوشحال هستیم! به بازیکنانم افتخار می کنم!

برانکو ایوانکوویچ پس از دیدار پرتنش امروز تیمش برابر سپاهان اصفهان در نشست پایان بازی شرکت کرد و درباره بازی به صحبت پرداخت.

سرمربی پرسپولیسی ها یکی از نفرات پرجنب و جوش حاضر در ورزشگاه نقش جهان بود پس از پایان دیدار تیم های سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران درباره بازی گفت: قبل از هر چیز سلام عرض می کنم. طبیعی است که به خاطر راهیابی به فینال خوشحال هستیم. من به بازیکنانم افتخار می کنم و قبل از هر چیز تبریکاتم نثار این بازیکنان عزیز و همینطور هواداران مان که در بازی امروز هم پشت ما بودند. آنها در طول امروز مسائل بسیاری را تحمل کردند و با وجود همه چیز آنها دست از حمایت تیم نکشیدند.

برانکو در ادامه گفت: بازیکنانم در ۱۲۰ دقیقه بازی زیبایی را ارائه دادند و قاطعانه توانستند بر سپاهان تسلط پیدا کنند و نشان دادند چرا بهترین تیم ایران هستند. ما در بازی نیمه نهایی را با تیم دوم لیگ امسال بازی کردیم و کاملا با لیاقت به فینال رسیدیم. بر پدیده پیروز شدیم و الان هم سپاهان را در اصفهان بردیم و تبریکات فراوان برای باشگاهم که با کیفیت بالا و تلاش و کار و زحمت شان، از رفتارشان لذت بردم و انگیزه و هر چیزی که برای نتیجه گیری یک باشگاه بزرگ لازم را داشتند.

سرمربی پرسپولیسی ها در پاسخ به سوالی که عنوان شد قبول دارد که بازی از دست داور خارج شده است یا خیر گفت: باید دو بازیکن دیگر سپاهانی ها نیز اخراج می شد. در ضمن من اصلا نفهمیدم داور چرا اعلام پنالتی کرد که البته آن هم توسط داور پشت دروازه اعلام شد. تا جایی که من می دانم نقش داوران پشت دروازه فقط در بازی های پرسپولیس مشخص می شود و تابحال آنها فقط برای پرسپولیس در بازی تاثیرگذار بودند. در بازی مقابل آبادان هم داور پشت دروازه گل ما را مردود اعلام کرد.

برانکو درباره درگیری های به وجود آمده خارج از زمین گفت: به دلیل اینکه روی من به سمت زمین بود بعضی جنجال ها را ندیدم. به هر حال باید انگیزه و شوق تیم میزبان را نیز باید درک کنیم. به خاطر همین موضوع باعث می شود تا بازیکنان عصبی هم بشوند.

او درپاسخ به اینکه آیا ضربه علی علیپور می توانست پنالتی باشد یا خیر گفت: به نظر من آن توپ قطعا پنالتی بود.چون او آمد جلوی بازیکن ما و مدافع حریف هم وی را هل داد.

برانکو درباره این که اگر پنالتی کیانی تبدیل به گل می شد پرسپولیس می توانست در مدت زمان باقیمانده باز هم بازی را برگرداند یا خیر جواب جالبی داد و گفت: بله به بازی بر می گشتیم و بازی را باز هم می بردیم.

وی درباره عدم مدیریت محسن خلیلی و اعتراضات دائم او به نیکمت سپاهان هم گفت: «اگر شما بازی را در ورزشگاه دیدید می توانید شهادت بدهید که کدام نیمکت به سمت کدام نیمکت حمله ور می شد. محسن خلیلی فقط در صدد بود که جو را آرام کند. این را یکی به من بگوید کدام نیمکت به سمت نیمکت دیگری حمله می کرد. من فقط دیدم که شلوغی و تراکم به سمت نیمکت ما بود. ما که خودمان به سمت خودمان حمله ور نمی شویم. واقعا نیمکت حریف در نیمکت ما به دنبال چه چیزی می گشت؟

سرمربی پرسپولیس در واکنش به این که آیا می‌تواند همراه با قهرمانی در جام حذفی ششمین جام خود را به دست آورد، گفت: سوال بسیار خوبی است. طبیعی است که ما تیم بسیار بهتری نسبت به داماش گیلان هستیم. ما قهرمان هستیم و شکی در آن نیست. اما این به آن معنی نیست که همیشه تیم بهتر برنده می‌شود. اینجا جام حذفی است. ۳ سال قبل قشقایی ما را برد. درست است که امشب برد مهم، حساس و خوبی به دست آوردیم اما فینال را نبریم کاری نکرده‌ایم. خوشبختانه روی نیمکت بازیکنان بسیار خوبی داریم و آن‌ها می‌توانند جایگزین خوبی برای دیگر بازیکنان باشند و مشکلی وجود ندارد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص شایعه مذاکره‌اش با تراکتورسازی که پیش از دیدار با سپاهان مطرح شده بود،گفت: من کارگر ورزشی هستم و با همه مذاکره می‌کنم. دوستان زیادی دارم. هم در اصفهان و دوستان زیادی در تبریز و مشهد دارم. طبیعی است که با همه صحبت می‌کنم. اگر می‌خواهید بدانید، من ۷ روز پیش قرار شام داشتم. خسته شدم از بس که مرتب هر روز این خبرها را تکذیب کردم.

در این لحظه خبرنگار از برانکو پرسید آیا این قرار مذاکره بوده یا فقط به صرف شام خلاصه شده که برانکو گفت: صبحانه و ناهار و شام داشتیم. (خنده خبرنگاران).

سرمربی پرسپولیسی ها درباره اینکه داوری در پیروزی پرسپولیسی ها تاثیر گذار بود و دو بازیکن اخراجی سپاهانی ها برای پرسپولیسی ها شرایط را برای حمله مهیا کرد گفت: به نظر شما اخراج ها صحیح بود؟ من فکر می کنم نه تنها این دو نفر که سیاوش یزدانی هم باید از بازی اخراج می شد تا روند بازی به حالت عادی بر می گشت. شما که می گویید اخراج اول درست نبود آیا با داور صحبت کردید که بگوید چه ناسزایی شنید که اقدام به اخراج بازیکن حریف کرد؟

او درباره اینکه چرا بدون صحبت با داور می گوید پنالتی سپاهانی ها درست نبود گفت: من در صحنه پنالتی علیه تیم ما نگفتم پنالتی نبود بلکه گفتم چرا پنالتی گرفت. آن هم داور پشت دروازه این کار را کرد. به غیر از ایشان هیچ کس ندید چرا پنالتی گرفته شد. من می دانم داور پنجم این طرف پنالتی علیپور را نگرفت اما در سمت روبرو داور پنجم پنالتی برای حریف را گرفت.

سرمربی پرسپولیسی ها درباره اینکه بهرحال یک داور پنالتی گرفت و یکی دیگر نگرفت و این نمی تواند باعث اعتراض وی باشد گفت: پس اجازه بدهید ما هم بگوییم می توانیم داوری کنیم. ما مربیان هم داوری را بلد هستیم.

در این دقایق از نشست یکی دو نفر از خبرنگاران اصفهانی به برانکو اعتراض کردند که اگر سپاهان ۹ نفره نمی شد پرسپولیس نمی توانست ببرد باعث ایجاد تشنج در سالن شد و پس از وی برانکو باز هم روی حرف خود ماند و گفت: به نظر قبل از اخراج ها هم پرسپولیس باید پنج گل می زد. دو تیرک زدند و فکر می کنم موقعیت های زیادی داشتیم که می توانستیم با استفاده از آن به برتری برسیم. پرسپولیس بسیار برتر از تیم حریف بود و نشان داد بهترین تیم ایران و با لیاقت به قهرمانی لیگ و فینال جام حذفی راه یافت.

دو تیم از بهترین های ایران امروز روبروی هم قرار گرفتند. ما توانستیم به عنوان تیم برتر بازی را به سود خودمان کنیم حالا دیدید که در دقیقه آخر توانستیم این کار را بکنیم. حالا شما بیایید بگویید اینگونه نیست. بالاخره این نظر من است. بله سپاهان هم می توانست تیم برنده این بازی باشد اما به شرطی که گل می زد و ما نمی توانستیم گلزنی کنیم.

برانکو در خصوص بخشش محرومیت علیرضا بیرانوند گفت: قبل از هر چیز من اصلا نمی‌دانم ایشان برای چه چیزی محروم و جریمه شدند. ولی ما می‌دانیم که درگیری وجود نداشت. فقط آن شخص را از فضایی که نباید آن جا حضور داشت، دور کرد. فضایی که مسیر بازیکنان هست و تنها خبرنگاران باید حضور داشته باشند. آن شخص مزاحم عبور و مرور بازیکنان بود و تنها می‌خواست او را کنار بزند. من با شما موافقم و ایشان را باید مادام العمر محروم می‌کردند! (ورزش سه)

امیرقلعه نوعی

در این بخش مصاحبه عجیب قلعه نوعی بعد از شکست برابر پرسپولیس را مرور می کنیم. اگرچه آقای قلعه نوعی شکست تیمش را به اتفاقات مهندسی شده گره می زند، اما سه سوال روشن را باید پاسخ دهد: ۱. اگر اتفاقات مهندسی شده در برد پرسپولیس نقش داشتند، تکلیف دو توپی که به تیر دروازه سپاهان برخورد کرد چه می شود؟ ۲. آیا اگر پنالتی کیانی که فقط داور پنجم آنرا دیده و به زعم کارشناسان پنالتی نبوده است گل می شد، آن وقت می شد گفت اتفاقات مهندسی شده سپاهان را به فینال برده است؟ ۳. اگر بازیکن جنجالی سپاهان گل به خودی نمی زد و سپاهان در ضربات پنالتی با توجه به درخشش فوق العاده دروازه بانش پیروز می شد باز هم اتفاقات مهندسی شده در بازی نقش داشت؟ خوب است آقای قلعه نوعی با کوله باری از تجربه مسئولیت شکست به عهده بگیرد.

قلعه‌نویی: آقایان با اتفاقات مهندسی شده در این سال‌ها نتیجه گرفتند! زور ما به این جریان نمی‌رسد

سرمربی سپاهان از تیمش با وجود شکست مقابل پرسپولیس تمجید کرد.

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از شکست تیمش مقابل سپاهان در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران گفت: باید از تیمم تشکر کنم که شرافت و مردانگی را در فوتبال نشان داد. بعدها خیلی ها درباره این تیم و این فوتبال خواهند نوشت.

سرمربی سپاهان گفت: بعدها برای مردم مشخص خواهد شد که چه اتفاقاتی به صورت مهندسی شده افتاد که آقایان نتیجه را گرفتند. مهم این است که قضاوت را باید به عهده مردم گذاشت. در بازی رفت گفتم که ۱۵ تیم یک بازی کند و یک تیم یک بازی دیگر انجام دهد. خیلی مثال ها است که قانون برای خیلی‌ها یک مدال دیگر است. در سینه ناظر می زنند اما ناظر جرات نمی‌کند گزارش دهد. به ما فحش می‌دهند و تماشاگران ما را می‌زنند. در بازی رفت خیلی چیزها مشخص شد. گفته‌های من در رادیو هست. مطمئناً نگاه مردم متفاوت است. مثال های زیادی است که بازیکن اعتراف می‌کند در نقل و انتقالات چه اتفاقی افتاده ولی کسی جرات نمی کند ورود کند.

او ادامه داد: چه جابه جایی هایی شد که به بایگانی رفت؟ اگر صحبت کنیم فایده ندارد. فوتبال همین است. زور ما به این جریان نمی‌رسد. ای کاش کارشناس‌ها یک بار برای همیشه خدا را در نظر بگیرند که در این بازی هم خیلی اتفاقات رخ داد.

قلعه نویی در واکنش به اینکه برانکو گفته از نظر فنی بهتر از سپاهان بود، و اینکه تیمش قبل از دادن بازیکن اخراجی استحقاق برتری در این بازی را داشت یا نه گفت: در دقایقی بهتر بودیم اما آن‌ها پرسپولیس بودند. آن‌ها با یک ذهنیت وارد بازی شدند. از نود ارومیه تا سپیدرود را در نظر بگیرید. خیلی چیزها دست‌تان می آید. اینها را برانکو گفت. بازیکن‌شان به کی‌روش فحش مادر داد. بازیکن تیمش‌شان به سینه ناظر می‌زند اما ناظر می‌ترسد گزارش بدهد. یقیناً الان هم امیر قلعه نویی را محروم می کنند. ما به خودمان افتخار می کنیم. امسال جام نگرفتیم اما عزت گرفتیم.

وی تاکید کرد: نگاه رنگی را کنار بگذارید ولی مردم درباره این بازی قضاوت خواهند کرد.

قلعه نویی درباره انتقادات به تعویض‌هایش در این دیدار گفت: دست‌مان خالی بود. ما بازی را گرفتیم. بعد از اینکه ده نفره شدیم، تعویض‌ها را عوض کردیم.

او اتفاقاتی که بین نیمکت دو تیم رخ داد و اقدامات محسن خلیلی در کنار زمین گفت: برخی‌ها مصونیتی دارند که هر کاری می‌خواهند انجام می‌دهند. به سینه ناظر می‌زنند. یا محبت‌هایی که شامل حالشان می‌شود این اجازه را به آن‌ها می‌دهد. بازی سایپا و پرسپولیس را ببینید. بازی ما با پرسپولیس چه اتفاقتی رخ داد؟ این اتفاقات را با آرای صادر شده مقایسه کنید.

سرمربی سپاهان درباره وجود جنگ روانی علیه بازیکنان تیمش و علت اخراج بازیکنان این تیم اظهار کرد: تا دقیقه ۲۰ سه بازیکن ما کارت زرد گرفتند. وقتی فحش می‌دهند و با دست‌شان حرکتی می‌کنند و به صورت کی‌روش می زنند و به پای یزدانی لگد می‌زنند ولی اتفاقی نمی‌افتد، این بازیکنان از نظر روانی بهم می‌ریزند. دو پنالتی زن اول و دوم ما اخراج شدند. قرار بود محمد ایران پوریان و کی‌روش پنالتی بزنند. ۹ نفره باشید و فشار روی تیم باشد، نهایتاً پنالتی را خراب می‌کنید. به نظرم نباید امروز بحث فنی کنیم. باید از نظر فنی به بازیکنانم افتخار کنیم.

وی با اشاره به نشان دادن پرچم ژاپن در ورزشگاه های ایران، گفت: اگر نگاه رنگی را کنار بگذارید، از نگاه مردمی متوجه همه چیز می شوید که اتفاقات مهندسی شده است. دیدید که چه اتفاقاتی می‌افتد. مبارک‌شان باشد. قهرمانی را به آنها تبریک می‌گویم. در جام حذفی هم به فینال رفتند که باز هم به آن‌ها تبریک می‌گویم. (ایسنا)

پرسپولیس تیم فوتبال بانوان پرسپولیس

در این بخش موضع رسمی باشگاه پرسپولیس درباره مصاحبه عجیب قلعه نوعی (اتفاقات مهندسی شده) را مرور می کنیم:

باشگاه پرسپولیس: تا تعیین تکلیف نهایی پیگیری می‌کنیم! باید به مرجع ذیصلاح مستندات ارایه کنند

مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: هواداران اطمینان داشته باشند اظهار نظرهای اخیر را با جدیت و در مراجع ذیصلاح پیگیری می کنیم و افرادی که اظهارات خلاف واقع مطرح کرده اند باید ادله و مستندات ارایه کنند.

در پی اظهارات اخیر امیرقلعه نویی پس از بازی برتر و پیروزی سرخپوشان در نیمه نهایی جام حذفی، مهدی ذاکر در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: با عنایت به بازی غرورانگیز و برتری‌جویانه تیم فوتبال پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی و راهیابی به فینال مسابقات و نظر به این که برخی اشخاص با اظهارات خلاف واقع خود، باعث تشویش اذهان عمومی و تکدر خاطر میلیون ها هوادار پرسپولیس شدند.

وی افزود: اعلام می کنیم؛ هواداران فهیم و پر شور و شعور پرسپولیس اطمینان خاطر داشته باشند که مدیریت حقوقی باشگاه تا تعیین تکلیف نهایی، موضوع پیش آمده و ادعاهای مطرح شده را با جدیت تمام در مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد کرد. این افراد باید ادله و مستندات خود را ارایه نمایند و در این مراجع پاسخگو باشند. (تسنیم)

فتاحی رئیس کمیته داوران

در این بخش مصاحبه رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ را درباره اظهارات قلعه نوعی مورد بررسی قرار می دهیم:

فتاحی: اگر پنالتی سپاهان گل می‌شد چه کسی نتایج را مهندسی کرده بود؟ حرف‌های قلعه‌نویی فرار رو به جلو است

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: برای من سوال است، اگر پنالتی سپاهان گل می‌شد، آنوقت چه کسی نتایج را مهندسی کرده بود؟

سعید فتاحی در خصوص اتفاقات دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس و حاشیه‌های پیش آمده در پایان این مسابقه اظهار داشت:‌ فضای ورزشگاه‌های ما جدا از فضای جامعه نیست. این یک واقعیت است. در ورزشگاه خبرنگاران حضور دارند و این اتفاقات را اطلاع‌رسانی می‌کنند. در این برهه باید همه دست به دست هم بدهند تا این اتفاقات ریشه‌کن شود. اگر با همین روند پیش برویم دیگر امنیتی برای برگزاری بازی‌ها نمی‌ماند.

وی افزود: من از شب گذشته با خودم فکر می‌کنم اگر قرعه‌کشی فصل بعد لیگ برتر را انجام دهیم و قرار باشد در همان هفته اول پرسپولیس و سپاهان با هم بازی بکنند چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟ یک زمان می‌گفتیم ورزشگاه نداریم اما الان ورزشگاه به این خوبی است و این اتفاقات می‌افتد. شما دیدید ورزشگاه هم خالی بود هم سمت هواداران پرسپولیس و هم سمت هواداران سپاهان جایگاه‌های خالی زیادی دیده می‌شد اما از یک هفته قبل جوی راه افتاده که درصد تماشاگران ۵۰ – ۵۰ خواهد بود یا خیر؟

رئیس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ که با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» صحبت می‌کرد در ادامه تصریح کرد: روز گذشته تعدادی از هواداران ماشین‌هایی که پلاک آنها برای تهران بوده را آتش زدند واقعا نمی‌دانم باید در این مورد چه بگویم؟ خودم هم فقط به این فکر می‌کنم که چرا اینطور شد. همانطور که گفتم باید همه دست به دست هم بدهیم تا این اتفاقات تکرار نشود. روز گذشته من خودم دیدم تعدادی از هواداران برای اینکه مشکلی برایشان پیش نیاید فرار کردند. چرا باید اینطور باشد؟ خود بازیکنان هم در این مورد مقصر هستند. شما نگاه کنید در زمین چقدر تنش ایجاد کردند.

فتاحی در واکنش به این موضوع شاید مصاحبه بازیکنان سپاهان در چند هفته گذشته نیز باعث بوجود آمدن این اتفاقات شد گفت: قطعا سال آینده اجازه نمی‌دهیم مسائل انضباطی مانند امسال باشد. ما قبول داریم در این فصل کمی مماشات به خرج دادیم که آن هم فقط به خاطر هواداران بود. شما به ما می‌گفتید که هواداران را محروم نکنید چون فوتبال بدون آنها لذتی ندارد اما حقیقت این است برخی هواداران اصلاً به ورزشگاه نمی‌آیند که از فوتبال لذت ببرند. در هر صورت قطعا سال آینده با جدیت بیشتری مسائل انضباطی را دنبال خواهیم کرد تا شاهد تکرار چنین صحنه‌های زشتی نباشیم.

وی درخصوص صحبت‌های امیر قلعه‌نویی مبنی بر مهندسی شدن نتایج نیز یادآور شد: من واقعا برایم سوال است اگر پنالتی سپاهان گل می‌شد چه کسی بازی را مهندسی کرده بود؟ پنالتی گل نشد و آن اتفاقات رخ داد، به نظرم این صحبت‌ها فرار رو به جلو است.

رئیس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که آیا کمیته‌ای برای رسیدگی به حاشیه‌های دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس تشکیل خواهد شد یا خیر،‌ تصریح کرد: بحث تشکیل کمیته مطرح نیست. ما کمیته اخلاق و کمیته انضباطی را داریم اما همانطور که گفتم برای فصل بعد برخوردها به صورت حداکثری خواهد بود. به طور مثال اگر در پرونده‌ای بتوانیم تیمی را جریمه و محروم کنیم قطعا محرومیت را در نظر خواهیم گرفت. از باشگاه‌ها هم خواهش می‌کنیم در بحث کانون هواداران، بلیت‌فروشی و تهیه دوربین‌های ورزشگاه هماهنگی لازم را داشته باشند تا سایر مسائل را برطرف کنیم.

فتاحی درباره اینکه آیا در بازی روز گذشته هواداران دستگیر شده‌اند یا خیر گفت: فکر می‌کنم یک یا دو نفر دستگیر شده باشند. البته این نکته را باید در نظر بگیریم که بیشتر درگیری‌ها بیرون ورزشگاه بود. (تسنیم)

کارشناسی داوری

کارشناسی داوری بازی سپاهان پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی در اصفهان

در این بخش اظهارات رضا غیاثی، کارشناس داوری کشورمان درباره داوری بازی سپاهان پرسپولیس مورد بررسی قرار می دهیم. نکته جالب توجه اینکه وی درباره اظهارات قلعه نوعی درباره اتفاقات مهندسی شده گفته است: بازیکن پنالتی را زد توی ساعت! مهندسی است؟

کارشناسی داوری بازی سپاهان پرسپولیس رضا غیاثی: بازیکن پنالتی را زد توی ساعت مهندسی است؟

محمدحسین زاهدی فر چهارشنبه شب یکی از سخت ترین و حساس ترین مسابقات فصل را قضاوت کرد؛ مسابقه ای که حاشیه و جنجال کم نداشت.

بازی سپاهان و پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی همانطور که انتظار می رفت هم روی سکوها و هم درون زمین یک بازی ملتهب و پرحاشیه بود. شاید از بازی قبل دو تیم در ورزشگاه آزادی بود که کلید بسیاری از مشکلات این بازی خورد. با این حال زاهدی فر داور مسابقه در این شب سخت دو کارت قرمز به سپاهانی ها داد و یک پنالتی علیه پرسپولیس گرفت و شب پرفشاری را سپری کرد. رضا غیاثی کارشناس داوری فوتبال ایران درباره این بازی و قضاوت زاهدی فر گفت:« همانطور که قبلا پیش بینی کرده بودم آقای زاهدی فر کارش را به خوبی انجام داد و قضاوت کم اشتباهی داشت. نمی توانم بگویم بدون اشتباه بود اما در مجموع کارش را خوب انجام داد.»

او افزود: «اگر بخواهم ایرادی از قضاوت زاهدی فر بگیرم صحنه ای است که سیاوش یزدانی روی علی علیپور در محوطه جریمه مرتکب خطا شد و او اعلام پنالتی نکرد. دراین صحنه سخندان کمک داور اول و اکرمی داور پشت دروازه می توانستند به او کمک کنند که این کار را نکردند ولی به نظر من در بقیه صحنه ها عملکرد داور خوب بود.» او افزود:« درباره پنالتی سپاهان هم عده ای معتقد هستند که پنالتی نبود اما در صحنه آهسته می بینیم که بازیکن سپاهان وقتی زمین می خورد دست بازیکن پرسپولیس دارد کار می کند و به نظر من این پنالتی هم درست گرفته شد.»

کارشناس داوری فوتبال ایران در ادامه با اشاره به اتفاقات جنجالی این بازی گفت: «آنچه می خواهم بگویم یک تحلیل کلی بر معضلات فرهنگی فوتبال ایران است و ارتباطی به تیم یا بازیکن خاصی ندارد. متاسفانه این صحنه های نامناسبی که در زمین اتفاق می افتد، بازیکنان بداخلاقی و بی تربیتی می کنند، تحمل ندارند، دعوا می کنند و … در ابتدا نشان می دهد که تمام روبوسی های ابتدای مسابقه کاملا تصنعی است. اما بحث اصلی این است که ریشه این اتفاقات در فوتبال ایران می تواند دو دلیل عمده داشته باشد.»

او افزود: «اول اینکه امکان دارد این یک کار سازمان یافته باشد و مدیران و کادرفنی و دست اندرکاران یک تیم چنین خواسته ای را از بازیکنانشان دارند. دومین دلیل این است که مدیران و کادرفنی و دست اندرکاران نمی توانند بازیکنان و تیم را به درستی مدیریت کنند. در هر دو صورت مشکل در مدیریت است.» او همچنین گفت: «این بازیکنان چه از نظر فنی و چه از نظر فنی و شهرت شاید یک انگشت رونالدو و مسی هم نباشند، اما ببینید با کوچکترین اتفاق چه برخوردی با داور می کنند. اما مسی را در زمین به بدترین شکل می زنند، داور خطا می گیرد یا نمی گیرد، نه اعتراضی به داور می کند و نه با کسی درگیر می شود. حالا بازی سپاهان و پرسپولیس را ببینید بازیکنان چطوری با هم و با داور برخورد می کنند. شاهد بدترین الفاظ و رفتار در زمین مسابقه بودیم. »

رضا غیاثی در ادامه گفت: «امروز دیدم بازیکن سپاهان(ایرانپوریان) می گوید داور یادش نبود من کارت زرد دارم والا کارت زرد دوم را نمی داد! این حرف ها چیست؟ مگر می شود داور یادش برود. او کارت ها را یادداشت می کند و می تواند ببیند. مگر داور مشکلی دارد بی جهت بیاید به بازیکن گیر داده و یا به او اخطار بدهد. یا بازیکن خارجی سپاهان که در زمین و خارج از زمین برای همه شاخ و شانه می کشد. فقط سپاهانی ها نیستند شجاع خلیل زاده و کامیابی نیا هم در زمین کم شیطنت نمی کنند یا احمدنوراللهی که همیشه از داور طلبکار است.»

او اضافه کرد: «مشکل اصلی اما در ارزان بودن آئین نامه ها است. جرایمی که در آئین نامه برای تخلفات در نظر گرفته بسیار ارزان و سبک است و نمی تواند بازدارنده باشد. اگر به جای سه میلیون، بازیکن را سیصد میلیون تومان جریمه کنند آن وقت دیگر جرات نمی کند سمت داور بیاید. دست هایش را می برد پشتش وقتی به داور نزدیک می شود و به دهانش چسب می زند.»

غیاثی اما در بخش دیگری از صحبت هایش به حرف های امیرقلعه نویی پرداخته که بعد از بازی دیشب گفته بود «داوری وجود دارد که در بین سوت بدستان فوتبال ایران برای خود حرفی برای گفتن دارد و عواملی دارد که دیگران را تحت تاثیر قرار می دهد.» و خیلی ها این را در ادامه حرف های قبلی اش درباره علیرضا فغانی می دانند. او در این باره گفت:« من با امیرقلعه نویی دوست هستم و رفت و آمد خانوادگی دارم و به او به ضرس قاطع می گویم که هیچ داوری نمی تواند برای داور دیگری تعیین تکلیف کند. حتی در کمیته داوران هم کسی نمی تواند برای یک داور دیگر تعیین تکلیف کند. همه فقط به خودشان، آبرو و اعتبارشان فکر می کنند و دنبال این مسایل نیستند.» غیاثی افزود:« داوری بازی سپاهان و پرسپولیس مشکلی نداشت. امیرخان خودش یک آدم رکی است، من هم می گویم بازیکن شما پنالتی را زد توی ساعت ورزشگاه و این تقصیر داور و یا مهندسی نیست. من که معتقدم داور در این صحنه پنالتی درست به نفع سپاهان گرفته و خیلی ها می گویند اشتباه کرده است، اما شما از موقعیتی که داشتید استفاده نکردید.» (ورزش سه)

ورود کمیته انضباطی به بازی نیمه نهایی جام حذفی: حسن زاده منتظر گزارش داور بازی سپاهان و پرسپولیس

بازی حساس نیمه نهایی جام حذفی که شب گذشته در نقش جهان برگزار شد با حواشی و جنجال هایی همراه بود و حالا کمیته انضباطی اعلام کرده که قصد ورود به اتفاقات این بازی را دارد.

با توجه به اتفاقاتی که در بازی نیمه نهایی جام حذفی بین دو تیم سپاهان و پرسپولیس رخ داد کمیته انضباطی تصمیم به بررسی اتفاقات گرفته و اعلام کرده که در اولین فرصت ممکن اقدامات قانونی در خصوص اتفاقات این دیدار صورت می گیرد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی در همین رابطه گفت:«منتظر ارائه گزارش تیم داوری و سایر مقامات برگزار کننده دیدار سپاهان و پرسپولیس هستیم.»

او افزود:« بخشی از حوادث را از طریق و تلویزیون و انعکاس رسانه ای آن متوجه شدیم. منتظر گزارش مقامات برگزاری دیدار تیم های سپاهان و پرسپولیس هستیم.» او همچنین گفت:« امیدوارم تیم داوری و سایر مقامات نظارت کننده، تمام جزئیات مسابقه که جنبه انضباطی دارد را گزارش کنندو در اولین فرصت ممکن اقدامات قانونی به عمل خواهد آمد.»
(ورزش سه)

حمله هوادار سپاهان به نشست خبری برانکو در دیدار سپاهان و پرسپولیس

هوادار ناراحت و عصبانی سپاهان در هنگام نشست خبری برانکو ایوانکوویچ وارد سالن شد و قصد حمله به سرمربی پرسپولیس را داشت که ناکام ماند.

بعد از پیروزی پرسپولیس مقابل سپاهان، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری شرکت کرد و برای خبرنگاران صحبت کرد.

در هنگام صحبت‌های او یک هوادار خشمگین و ناراحت سپاهان با داد و فریاد وارد سالن شد و به سمت برانکو حرکت کرد که مسئول امنیتی سالن جلوی او را گرفت و به بیرون از سالن هدایت کرد. (ایسنا)

سعید مظفری زاده

کارشناسی داوری بازی سپاهان پرسپولیس: مظفری زاده: خطای پنالتی سپاهان درست نبود

بازی حساس سپاهان و پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی یک بازی پرحادثه و پرحاشیه با دو اخراج ، یک پنالتی و چندین صحنه و درگیری دیگر بود.

محمدحسین زاهدی فر داور مسابقه سپاهان و پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی ، روز سختی را پشت سرگذاشت. او دو کارت قرمز به بازیکنان سپاهان و یک کارت قرمز به پرسپولیسی‌ها داد، یک پنالتی علیه پرسپولیس گرفت و بارها بازی را مدیریت کرد. سعید مظفری زاده کارشناس داوری فوتبال ایران درباره قضاوت زاهدی فر در این مسابقه گفت:« در بازی سخت و سنگین و پرحاشیه سپاهان و پرسپولیس ، محمد حسین زاهدی فر و تیم داوری به دور از اعتراض های تماشاگران و کادرفنی و فشار بالای بازی ، قضاوت خوب و کم اشتباهی داشتند.»

او افزود: «البته ما تمام صحنه ها را نمی توانستیم از طریق تلویزیون ببینیم اما در مجموع چیزی که دیدیم از نظر قضاوت درست بود.»

مظفری زاده دقایق حساس داوری این بازی را اینگونه تشریح کرد:

-در دقیقه ۲۰ رضا سخندان به درستی گل سپاهان را آفساید اعلام کرد چون در زمان ارسال توپ علی قربانی در آفساید بود.
-در دقیقه ۳۸ او به درستی خطای هند و قطع حمله پرسپولیس توسط کیانی را با اخطار جریمه کرد.
-در دقیقه ۳۹ داور به درستی با مشورت با داور پشت دروازه به شجاع خلیل زاده به خاطر رفتار غیرورزشی کارت زرد داد.

-زاهدی فر در دقیقه ۴۵ مطابق قانون ایرانپوریان را به خاطر بی ملاحظگی و خطای شدید با کارت زرد جریمه کرد.
-در دقیقه ۶۶ ضربه مهدی ترابی به کتف کیانی خورد و اعتراض این بازیکن برای خطای پنالتی بی مورد بود.
در دقیقه ۹۸ توپ در تصاویر تلویزیونی انگار با ضربه سر علیپور به اوت رفت اما داور ضربه کرنر اعلام کرد. در ادامه مشخص نشد که ایرانپوریان چرا کارت قرمز گرفت. اگر او از الفاظ نادرست استفاده کرده باشد می تواند کارت قرمز بگیرد و باید منتظر گزارش داور مسابقه درباره این صحنه ماند.
-در دقیقه ۱۰۱ اعتراض بی مورد استنلی کی روش با واکنش خوب زاهدی فر همراه بود و البته یک اخطار را برای این بازیکن به همراه داشت. در ادامه رفتار کی روش می توانست کارت زرد دوم را هم داشته باشد اما زاهدی فر این صحنه را مدیریت کرد و به بازیکن سپاهان کارت نداد.

-در بین دو نیمه وقت های اضافه ، داور بعد از مشورت با تیم داوری استنلی کی روش و سروش رفیعی را به خاطر درگیری از زمین اخراج کرد که با توجه به تصاویر تصمیم داور منطقی به نظر می رسید.
-در دقیقه ۱۱۴ داور پشت دروازه حرکت ربیع خواه روی بازیکن سپاهان را پنالتی اعلام کرد در حالی که در تصاویر تلویزیونی ما خطایی را متوجه نشدیم.
-در دقیقه ۱۱۵ علیپور در محوطه جریمه بر اثر سر خوردن سرنگون شد و داور به درستی اوت اعلام کرد.

مظفری زاده در پایان گفت:« قضاوت زاهدی فر در بازی امروز نشان داد که این داور به بلوغ داوری رسیده و تحت تاثیر اتفاقات مسابقه قرار نمی گیرد و این نوید را می دهد که یک داور بزرگ دیگر به فوتبال ایران اضافه شده است.» (ورزش سه)

 

کارشناسی داوری بازی سپاهان پرسپولیس از زبان مظفری

مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران، تیم‌های سپاهان و پرسپولیس برگزار شد.

کارشناس داوری فوتبال می‌گوید تمام تصمیمات داور در مصاف سپاهان و پرسپولیس درست بوده است.

نوید مظفری کارشناس داوری فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد داروی بازی دو تیم پرسپولیس و سپاهان در نیمه نهایی جام حذفی اظهار کرد: باید به تیم داوری تبریک بگویم. حواشی به وجود آمده به هیچ عنوان از سوی داور شکل نگرفت و تصمیم‌های داور در این بازی درست بود. او طبق قانون جلو رفت.

او ادامه داد: گل اول سپاهان به درستی آفساید اعلام شد و پنالتی‌ای که برای سپاهان اعلام شد درست بود و داور به درستی آن صحنه را پنالتی اعلام کرد. یک صحنه هم در محوطه جریمه سپاهان اتفاق افتاد که توپ به مهدی کیانی برخورد کرد. اگر آن توپ به کتفش خورده باشد که هیچ اما اگر توپ به دست او خورده باشد باید پنالتی اعلام می‌شد.

مظفری حواشی ایجاد شده در این بازی که باعث شد بازیکنان پرسپولیس و سپاهان اخراج شوند خاطرنشان کرد: تمام صحنه‌هایی که داور باعث شد دست به کارت شود و بازیکنان را اخراج کند درست بوده اما باید بررسی شود که این حواشی از کجا می‌آید و طی چه فرایندی ما باید شاهد این حواشی باشیم؟ امیدوار در آینده این حواشی به کمترین حد خود برسد. (ایسنا)

کارشناسی داوری دیدار سپاهان و پرسپولیس از زبان عسگری

کارشناس داوری فوتبال ایران می‌گوید تیم داوری مسابقه سپاهان و پرسپولیس عملکرد قابل قبول و خوبی داشته است.

حسین عسگری، کارشناس داوری فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد داروی بازی پرسپولیس و سپاهان در نیمه نهایی جام حذفی اظهار کرد: این بازی یکی از بازی‌های فوق العاده سخت چه به لحاظ داوری و چه از لحاظ فوتبالی بود. به تیم داوری تبریک می‌گویم. آن‌ها وظیفه خود را به خوبی انجام دادند و همکاری بسیار خوبی در این بازی داشتند. آن‌ها قضاوت کم نقصی از خود ارائه دادند.

او درباره صحنه پنالتی که برای سپاهان اعلام شده بود خاطرنشان کرد: از تلویزیون نشان نمی‌داد که آیا واقعاً پنالتی است یا نه اما داور که به دنبال دردسر نیست که بخواهد الکی پنالتی بگیرد و تصمیم داور حتماً درست بوده است.

او اخراج ایران پوریان و حواشی و بعد از آن اظهار کرد: همه اخراج‌ها درست بود. چرا بازیکنان به تصمیم داور پرخاشگری می‌کنند؟ باید یک آسیب‌شناسی توسط متخصصین انجام شود تا ما شاهد چنین حواشی نباشیم.

عسگری ادامه داد: باید در این رابطه کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال دخالت کنند و به نظر من باید آقای تاج از تیم داوری این مسابقه به خاطر داروی مدیریت خوبی که در این بازی داشته تقدیر کند. (ایسنا)

سلیمانی: پنالتی سپاهان درست نبود! داور، بازی را کنترل کرد!

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری فوتبال کشورمان اعتقاد دارد که در صحنه پنالتی سپاهان داور پشت دروازه اشتباه کرده است، چراکه یک برخورد طبیعی صورت گرفته بود.

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری فوتبال کشورمان درباره قضاوت داور دیدار سپاهان – پرسپولیس در نیمه نهایی مسابقات جام حذفی به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: زاهدی‌فرد، داور دیدار سپاهان – پرسپولیس قضاوت خوبی در این بازی داشت، گرچه در نیمه اول بازیکنان دو تیم با درگیری سعی داشتند تا تصمیمات داور را به نفع خودشان رقم بزنند، اما داور با کارت‌های پرتعداد توانست بازی را کنترل کند و در نیمه دوم با دردسر کمتری به قضاوت پرداخت.

وی ادامه داد: در دقیقه ۲۰ آفساید قربانی مهاجم سپاهان به درستی از سوی کمک داور اول اعلام شد و گل سپاهان مردود بود. همچنین در دقیقه ۳۸ اخطار به کیانی به خاطر خطای هند و جلوگیری از موقعیت حمله پرسپولیس صحیح بود و یک دقیقه بعد اخطار به شجاع خلیل‌زاده به خاطر خطای بدون توپ روی مدافع سپاهان در حین ضربه شروع مجدد صحیح بود. در ادامه این صحنه اخطار به یزدانی هم به درستی داده شد.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان افزود: در اواخر نیمه اول و در دقیقه ۴۳ خطا روی علیپور پشت محوطه جریمه سپاهان دیده نشد و باعث خطاها و درگیری بین بازیکنان دو تیم شد و در ادامه آن در دقیقه ۴۴ اخطار به ایرانپوریان به خاطر خطایی که انجام داد، درست بود.

سلیمانی افزود: در دقیقه ۶۶ بازی شوت مهدی ترابی به صورت کیانی برخورد کرد که بازیکنان پرسپولیس اعتقاد داشتند، توپ به دست برخورد کرده و پنالتی بوده است. همچنین در دقیقه ۹۸ اخراج ایرانپوریان حتماً به دلیل استفاده از الفاظ نامناسب بوده است که گزارش داور محرومیت بعدی وی را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه اخراج کی‌روش استنلی به درستی انجام شد، افزود: این بازیکن هم به شدت به داور اعتراض کرد که کارت زرد گرفت و هم با حمله به بازیکن پرسپولیس روی نیمکت فنی با کارت قرمز مستقیم مواجه شد که مصداق برخورد شدید محسوب می‌شود. اخراج سروش رفیعی از روی نیمکت ممکن است به خاطر استفاده از الفاظ تحریک‌آمیز باشد که کمک داور اول به داور منتقل کرده است. همچنین در صحنه پنالتی سپاهان داور پشت دروازه اشتباه کرد، چراکه برخورد ربیع‌خواه و یزدانی طبیعی بود.

سلیمانی در پایان گفت: در کل داور توانست با کارت‌های رنگی متفاوت این بازی را کنترل کند، اما آنچه که در تصاویر تلویزیونی مشاهده شد رفتار ناشایست و الفاظ نامناسب برخی از بازیکنان بود که کمیته انضباطی حتماً باید ورود پیدا و آنها را جریمه کند. (تسنیم)

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. ورزش سه ۲. تسنیم ۳. ایسنا

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید: