تارا شریفی با ضریب هوشی 162 باهوش تر از انیشتین و استیون هاوکینگ!

تارا شریفی نابغه ۱۱ ساله ایرانی باهوش‌تر از انیشتین و هاوکینگ

تارا شریفی دختر ۱۱ ساله ایرانی که ساکن انگلیس است، با ضریب هوشی ۱۶۲ و با نبوغ خود توانست رکورد آلبرت انیشتن و استیون هاوکینگ را بزند.

تارا شریفی

مجله اینترنتی پارسی گو: تارا شریفی دختر ۱۱ ساله ایرانی که ساکن انگلیس است، با ضریب هوشی ۱۶۲ و با نبوغ خود توانست رکورد آلبرت انیشتن و استیون هاوکینگ را بزند.

تارا شریفی نابغه ایرانی بالاتر از نوابغ شناخته شده ی جهان یعنی آلبرت انیشتن و استیون هاوکینگ قرار گرفت. تارا شریفی دختر ۱۱ ساله ایرانی الاصل که در انگلیس زندگی میکند توانست در آموزش هوش سازمان جهانی منسا که زیر نظر دانشگاه آکسفورد انجام میشود نمره هوشی ۱۶۲ را کسب کند .

سازمان منسا انجمنی بین المللی مربوط به تیزهوشان است که مشخصات افراد با بهره هوشی بالا را گردآوری میکند . فقط ۲ درصد از مردم دنیا ضریب هوشی بالاتر از ۱۳۵ را دارند.

پیش از این آلبرت انیشتن و استیون هاوکینگ فیزیکدانان برجسته جهان توانسته بودند نمره هوشی ۱۶۱ را کسب کنند.
پدر این نابغه ۱۱ ساله ایرانی اصالتا اهل دشتستان از توابع بوشهر است.

حتما بخوانید

ویژگی کودکان تیزهوش چیست؟

تارا می گوید: “زمانی که من نتیجه را گرفتم شوکه شدم – من هیچ وقت انتظار نداشتم چنین نمره خوبی به دست بیاورم.”
“شرکت در آزمون تصمیم مشترک من و والدینم بود. “این فرصت شگفت انگیز برای دیدار با دیگر افراد در سیستم Mensa می باشد.”

تارا در حال حاضر برای عضویت در Mensa واجد شرایط است، همچنین به عنوان جامعه IQ بالا شناخته شده است و می گوید که او منتظر ملاقات با دیگر اعضای Mensa در برخی از اجتماعات سازمان است.

او افزود: “من به برخی از دوستانم در مدرسه گفته ام و آنها واقعا تحت تاثیر قرار گرفته اند. “وقتی بزرگتر میشوم، میخواهم کاری را با ریاضی انجام دهم.”

طبق اعلام باکس هرالد، تارا شریفی این آزمون را در دانشگاه آکسفورد داده و مجبور بوده در مدت زمانی مشخص به پرسش‌ها پاسخ دهد. همچنین این آزمون، آزمونی غیرکلامی بود که بر توانایی تارا در درک معانی کلمات متمرکز شده بود.

پدر وی نیز در این خصوص گفت: من بسیار احساس غرور می‌کنم؛ اما بسیار نیز شگفت‌زده شدم که چطور تارا این نمره را کسب کرد. من می‌دانستم که او بسیار باهوش است؛ اما فکر نمی‌کردم او دارای چنین ضریب هوشی است.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: نیک رو

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *