مراسم افطاری جنجالی: وقتی افطاری سفارت انگلیس سوال برانگیز می شود!

ماجرای افطاری سفارت انگلیس چیست؟ + تصاویر

راب ماکر سفیر انگلیس در تهران، در توئیتر از برگزاری افطاری سفارت انگلیس خبر داد و نوشت میزبان تعدادی از همکاران دولت و دیپلمات ها در این مراسم بودیم.

افطاری سفارت انگلیس

مجله اینترنتی پارسی گو: سفارت انگلیس در تهران باز هم جنجال ساز شد. این بار راب ماکر سفیر انگلیس در تهران، در توئیتر از برگزاری افطاری سفارت انگلیس خبر داد و نوشت میزبان تعدادی از همکاران دولت و دیگر دیپلمات ها در این مراسم بودیم. اگرچه این ضیافت فی نفسه محل اشکال نیست، اما برگزاری مراسم افطاری سفارت انگلیس با توجه به سبقه خباثت انگلیسی ها در تاریخ ایران، از ماجرای ملی شدن صنعت نفت گرفته تا کودتای ۲۸ مرداد، جای سوال دارد. اینکه چه کسانی در این مراسم حاضر بوده اند و محور هم اندیشی ها چه بوده است؟ واکنش ها به انتشار این خبر را مطالعه بفرمایید:

چه کسانی در افطاری سفارت انگلیس حاضر بودند؟

راب ماکر سفیر انگلیس در تهران، با انتشار پستی در توئیترش خبر از برگزاری یک مراسم افطاری داد و نوشت: «باعث افتخار بود که میزبان تعدادی از همکاران دولت، بخش خصوصی و دیگر دیپلمات‌ها برای صرف افطار در سفارت بودیم. بیش از ۳ میلیون مسلمان در بریتانیا زندگی می‌کنند و بسیاری از سفارت‌های بریتانیا در دنیا مراسم افطار در طی ماه رمضان برپا می‌دارند.»

هرچند همیشه جای سؤال داشته است که چرا اینگونه مهمانی‌های سفارت‌های خارجی کاملاً خصوصی و بدون حضور رسانه‌ها برگزار می‌شود اما کاش اگر به زعم سفیر انگلیس سفره افطاری‌شان افتخارآمیز بوده، لااقل به احترام ملت ایران تصاویر مهمانان‌شان را نیز منتشر می‌کردند تا مردم بدانند که چه کسانی سفیر انگلیس را مفتخر کرده‌اند!

راب ماکر سفیر انگلیس در تهران

راب ماکر سفیر انگلیس در تهران

واکنش علیرضا سلیمی به افطاری سفارت انگلیس

علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: گفته می شود تعدادی از مسئولان دولتی در ضیافت افطار سفارت انگلیس شرکت کرده اند، واقعا جای سوال دارد اگر این آقایان توان مالی نداشته و نیاز به یک وعده غذای انگلیسی داشتند، می گفتند در مجلس برایشان صدقه جمع آوری کنیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس افزود: به یاد داریم دیگ پلوی سفارت انگلیس در عصر مشروطه چه مصیبت هایی را برای کشور به وجود آورد؛ برخی کت و شلوار و پیراهن یقه آخوندی می پوشند، اما فکرشان قجری است. آیا این افراد هدیه گرفته یا نگرفته اند؟ باید توضیح دهند که آیا مذاکره کرده یا نکرده اند؟ در این رابطه نیز باید توضیح بدهند.
علیرضا سلیمی

وی ادامه داد: برخی با این تفکر می خواهند مشکلات کشور را حل کنند، آقایانی که از شفافیت دم می زنند، چرا شفاف نمی گویند در سفارت روباه پیر، بر سر سفره و خوان آنها نشستیم و نوشیدیم و ملت هم در این گرانی دست و پا می زنند.

سلیمی با بیان اینکه میزان مصرف برنج ۳ میلیون تن است، گفت: میزان تولید داخل ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن است و حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن هم واردات داریم و به گونه ای ۸۰۰ هزار تن مازاد است. آقای وزیر جهاد کشاورزی؛ چرا مدیریت نمی کنید، چرا قیمت برنج به اینجا رسیده است؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حدود ۲۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی توزیع شده است، چه کسی این تصمیم را گرفته و چه کسانی پشت صحنه بودند؟ آیا ساده لوح بودند یا مسائل دیگری در جریان است؟، نیاز است قوه قضائیه ورود کند.

توئیت سفیر انگلیس درباره افطاری سفارت انگلیس

راب مک‌ایر، سفیر انگلیس در تهران با انتشار تصویری در توییتر خبر داد که این سفارت میزبان تعدادی از دیپلمات‌ها و فعالان بخش خصوصی در ماه رمضان بوده است:

توئیت سفیر انگلیس درباره افطاری سفارت انگلیس

توئیت سفیر انگلیس درباره افطاری سفارت انگلیس

واکنش سفیر انگلیس به انتقادها از ضیافت افطاری سفارت

سفیر انگلیس در تهران در رشته توییت‌هایی نسبت به برخی انتقادها درباره برگزاری افطاری در سفارت پاسخ داد.

راب مک‌ایر نوشت: انتقادهای بسیار عجیبی علیه برنامه افطاری رسمی اخیر سفارت مطرح شده است. دیپلمات‌های ایرانی و غیر ایرانی هر هفته برنامه‌های مشابهی در کشورهای دیگر انجام می‌دهند. مراسم افطار به نشانه احترام به اسلام و با توجه به اینکه مهمان‌نوازی از خصلت‌های برجسته ایرانی‌ها است، برگزار شد.

وی ادامه داد: ما تعدادی میهمان که شامل دیپلمات‌ها و اشخاص ایرانی بودند را دعوت کردیم و با هدف به اشتراک گذاشتن و شفافیت در مورد آن توییت کردیم. من خبرنگاران منتقد را به یک مراسم افطار دعوت می‌کنم تا نظرات‌شان را با ما در میان بگذارند.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: ۱. خبرآنلاین ۲. ایسنا ۳. فارس ۴. کیهان ۵. رویداد ۲۴

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *