آتش سوزی در بازار تبریز + تصاویر و جزئیات

علت آتش سوزی بازار تبریز چه بود؟ + تصاویر

آتش سوزی بازار تبریز که حدود یک دهه پیش به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان به ثبت جهانی رسیده، شب گذشته ۱۸ اردیبهشت اتفاق افتاد و باعث خسارات فراوانی شد.

آتش سوزی بازار تبریز

مجله اینترنتی پارسی گو: بازار تبریز که حدود یک دهه پیش به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان به ثبت جهانی رسیده، شب گذشته (۱۸ اردیبهشت) گرفتار شعله‌های حریق شد؛ وضعیتی باعث تخریب بخش‌هایی از بازار برای اطفای حریق شد و در نهایت با تلاش آتش‌نشان‌ها، آتش ظرف چند ساعت فروکش کرد. آتش سوزی بازار بزرگ تبریز را از ابتدا تا انتها در تابناک می‌بینید.

آتش‌سوزی در سرای دو دری (ایکی قاپیلی) بازار تاریخی تبریز حدود ساعت ۲۳ شب گذشته (چهارشنبه) آغاز شد و با تلاش آتش‌نشانان حدود ساعت ۲ بامداد، حریق مهار و از سرایت آن به سراهای دیگر جلوگیری شد.

عوامل انتظامی و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان با حضور در محل حادثه، با کنترل اوضاع و برقراری امنیت بازار، شرایط را برای امدادرسانی آتش‌نشانان تسهیل کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، فرمانده سپاه عاشورا، مدیرکل میراث فرهنگی استان، معاون سیاسی استاندار و…. از جمله مسئولانی بودند که در محل حادثه حضور یافته بودند.

آتش سوزی بازار تبریز 1

مصدومان حادثه آتش سوزی بازار تبریز به ۲۹ نفر رسید: ۱۹ مصدوم آتش‌نشانان هستند

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۲۹ نفر در حادثه آتش سوزی سرای دو دری (ایکی قاپولی) در بازار تبریز تحت اقدامات اورژانس قرار گرفتند.

دکتر فرزاد رحمانی در تشریح این خبر گفت: از ساعت ۲۲:۴۰ شب گذشته تا پایان عملیات که بیش از هشت ساعت طول کشید، ۲۹ نفر مصدوم و از این تعداد، دو مصدوم راهی بیمارستان شدند.

وی با بیان اینکه اکثر مصدومان حادثه آتش‌نشان هستند، اضافه کرد: ۱۹ مصدوم این حادثه از آتش‌نشانانی هستند که در عملیات اطفا حریق مصدوم شده و تحت اقدامات درمانی قرار گرفتند.

آتش سوزی بازار تبریز 2

علت حادثه آتش‌سوزی بازار تبریز و میزان خسارات در دست بررسی

‌مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از اطفای کامل آتش‌سوزی “دو سرای” بازار تبریز پس از پنج ساعت تلاش بی‌وقفه آتش‌نشانان خبر داد و گفت: دلیل وقوع این حادثه و میزان خسارات وارده به مغازه‌ها، از سوی کارشناسان سازمان در دست بررسی است و متعاقباً اعلام می‌شود.

محمد قلیزاده در این باره اظهار کرد: حوالی ساعت ۲۲:۱۵ شب گذشته با گزارش مشاهده دود و آتش از بام بازار تبریز از سوی شهروندان به سامانه ۱۲۵، تیم‌های عملیاتی بلافاصله به محل اعزام شده و پس از حضور در محل حادثه و مشاهده دود و آتش شدید ضمن تقسیم بندی گروه‌های عملیاتی به تیم‌های مهار، کنترل و اطفا به اجرای عملیات اطفا حریق این حادثه پرداختند.

وی ادامه داد: تیم‌های عملیاتی با استقرار در پشت بام و اطراف محل، آتش سوزی را تحت کنترل قرار داده و از سرایت آن به سراهای همجوار پیشگیری کردند، تیم‌های دیگر نیز ضمن رعایت همین اصول، عملیات اطفا را به سرعت و ایثارگرانه در پیش گرفتند.

وی، وجود دود غلیظ، حرارت شدید و تجمع مردم و بازاریان در داخل بازار تبریز را از جمله مشکلات عملیات اطفا این حادثه عنوان کرد و از شهروندان خواست تا به هنگام بروز حوادثی از این قبیل، مسیر و محل را برای تسهیل و تسریع کار تیم‌های امدادی باز کنند.

قلیزاده افزود: خوشبختانه در این حادثه آسیب و صدمات جدی به آتش‌نشانان وارد نشد و تنها تعدادی دچار دودزدگی و آسیب‌های جزئی شده و تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی تبریز با اشاره به وقوع حریق مشابه در دو سرای بازار ایکی قاپیلار در سیزدهم آبان ماه ۸۸ افزود: تیم‌های عملیاتی در عملیات اطفا حریق رشادت و جان فشانی ویژه‌ای از خود نشانان داده و همین حادثه که ۱۰ سال پیش رخ داده و در حدود دو روز به طول انجامیده بود را در طول پنج ساعت به طور کامل اطفا کردند.

وی در پایان از حضور امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار و شهردار کلانشهر تبریز، معاون خدمات شهری شهرداری تبریز، شهردار منطقه سه تبریز، مدیر بحران شهرداری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری و اعضای شورای شهر و همکاری صمیمانه آتش‌نشانان، شهرستان‌ها، ارگان‌ها، نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس و سایر نیروهای حاضر قدردانی کرد.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. ایسنا ۲. مهر ۳. تابناک

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *