بازی جنجالی داماش گیلان و نیروی زمینی تهران! + تصاویر

بازی جنجالی داماش گیلان

مجله اینترنتی پارسی گو: بازی جنجالی داماش گیلان و نیروی زمینی تهران همه چیز داشت. از گل گرفته تا اشتباهات بازیکن و داور، و البته کتک کاری انتهای بازی و زدن کمک داور بازی. جزئیات بازی جنجالی داماش گیلان و نیروی زمینی را مطالعه می فرمایید:

شهر خسته لقبی که اینبار به رشت رسید: پرچمی به قیمت برآب شدن آرزوهای یک شهر

پرچم کمک داور اول آخرین بازی رقابت‌های لیگ دسته دوم تبدیل به عاملی برای اعتراض شدید هواداران داماش در ورزشگاه سردار جنگل شد. کمی پس از سوت پایان بازی و در شرایطی که وحید کاظمی داور بازی داماش و نیروی زمینی ۶ دقیقه وقت اضافه برای مسابقه حساس و پرتنش اعلام کرده بود، بینندگان تلویزیونی این بازی پرتماشاگر، لحظاتی اندک شاهد تماشای حمله چند هوادار به کمک داور بازی بودند.

این اتفاق پس از آن رخ داد که هواداران پس از دریافت دومین گل از سوی نیروی زمینی که برخلاف جریان بازی نیز به ثمر رسیده بود، عصبانی بودند. داماشی‌ها در نیمه اول پس از گلزنی، فرصت خوبی برای افزایش تعداد گل‌های‌شان داشتند اما کمک داور اول دومین گل این تیم را آفساید اعلام کرد. تصمیمی که روی آن بحث زیادی وجود دارد.

داماش با برتری یک بر صفر به رختکن رفت و در نیمه دوم، گل تساوی را از حریف دریافت کرد اما در شرایطی که می‌توانست با ثبت یک گل دیگر، مثل سپیدرود در رقابت‌های دو فصل پیش، جشن صعود برگزار کند با حملات احساسی راهی به دروازه حریف نیافت و در نهایت در وقت اضافه نیز گل دوم را دریافت کرد.

داماش البته به حملات خود ادامه داد و یک گل دیگر در لحظات پایانی به ثمر رساند که اینبار کمک داور دوم، با اشاره به اینکه دو بازیکن این تیم در منطقه آفساید حضور داشتند، آن را نپذیرفت. این تصمیم خشم هواداران داماش را بیشتر کرد تا به محض سوت پایان تعدادی از آنها به داخل زمین یورش ببرند. همچنین فیلم‌هایی از بازی منتشر شده که نشان می‌دهد برخی هواداران حاضر در جایگاه جنوبی استادیوم، اقدام به تخریب صندلی‌های استادیوم سردار جنگل کرده‌اند.

نکته اینجاست که هواداران داماش طی یکسال اخیر یک فرهنگ جالب توجه بهمراه وفاداری را روی سکوها به نمایش گذاشته بودند. نزدیک به ۵ هزار هوادار وفادار در بیشتر بازی‌های این تیم در لیگ دسته دوم حضور داشتند و با بیانیه‌های جالب خود در زمان فوت مادر دروازه‌بان این تیم، درگذشت یکی از طرفداران و شعرهای جالب توجه بعد از دستیابی به پیروزی‌ها، برای خود شهرتی دست و پا کرده بودند. اما ماموریت اصلی آنها برای بازگشت به سطح اول فوتبال ایران با یک پرچم ناکام ماند. آنها حالا فکر می‌کنند اداره کنندگان فوتبال ایران، علاقه‌ای به حضور این تیم در سطوح بالاتر ندارند و این واکنش خشمگینانه ناشی از همین ذهنیت است.

البته داماش در آخرین بازی این فصل فوتبال ایران در فینال جام حذفی حاضر خواهد بود اما مشخص نیست روحیه در هم شکسته این تیم شگفتی آفرین چگونه بند می‌خورد. یاس عظیمی که شکست امروز تولید کرده شاید به قیمت پایان تلخ تیم پرهیجان سیامک فراهانی بشود مگر آنکه نفس هوادار، آبی‌های شهر باران را زنده نگه دارد و آنها با شعار همیشگی خود یعنی “دنیا فقط رشت” به دنبال تداوم شگفتی سازی خود باشند، هوادارانی که امروز گوش تا گوش سکوهای سردار جنگل را به تسخیر خود در آورده بودند.

“شهر خسته”؛ این لقبی بود که سال‌ها نصیب قائمشهر و تیمش نساجی بود که علیرغم تلاش‌ها برای بازگشت به سطح اول فوتبال ایران، همواره در خوان آخر اسیر اتفاقات می‌شدند و حسرت برای آنها به جا می‌ماند، اینبار اما در رشت نیز شرایط به همین شکل به نظر می‌رسد و شاید هواداران این تیم نیز بتوانند با همین انرژی و حمایتی که پسران باران دارند آنها را برای امیدواری دوباره، دوباره و دوباره برای بازگشت افتخارآفرین زنده نگه دارند.

نیروی زمینی داماش گیلان 1

بعد از سپیدرود نوبت به داماش رسید: دومین ناکامی رشتی‌ها در دقایق پایانی

داماش گیلان، دیگر نماینده فوتبالی رشت با قبول شکست برابر نیروی زمینی از صعود به لیگ یک بازماند. از جمعه تا یکشنبه، سه روز تلخ برای فوتبال شهر رشت رقم خورد. سپیدرود در بازی حساس لیگ برتری‌اش با دریافت گل در دقایق پایانی تنها یک امتیاز از مسجدسلیمان به خانه آورد تا دو بازی انتهایی برای آن‌ها حکم مرگ و زندگی داشته باشد. حکمی که شاید مجوز حضور آن‌ها در لیگ نوزدهم را صادر کند. اما شاگردان نادر دست نشان در این جدال سرنوشت ساز صحنه‌های عجیبی را به چشم دیدند. از دفع پنالتی در دقیقه ۸۷ توسط کوروش ملکی تا دریافت گل در دقیقه ۹۹ که ده دقیقه شیرین و تلخ را برای آن‌ها رقم زد.

اما دو روز بعد از این مسابقه داماش گیلان در ورزشگاه سردار جنگل میزبان نیروی زمینی تهران بود. دیداری که در چهارچوب مسابقات پلی آف صعود به لیگ یک برگزار می‌شد و آبی پوشان احتیاج به کسب برد در خانه داشتند. شاگردان فراهانی در همان دقایق ابتدایی از روی نقطه پنالتی گل مهمی را به ثمر رساندند و در ادامه به گل دوم رسیدند که توسط داور مردود اعلام شد. با شروع نیمه دوم نیروی زمینی از اشتباه گلر میزبان نهایت استفاده را برد و نتیجه را به تساوی کشاند. در ادامه داماش که نیاز مبرم به ثبت گل دوم داشت به آب و آتش زد که همین نمایش احساسی باعث شد تا در دقیقه ۹۵ برای بار دوم دروازه خود را باز شده ببیند و از صعود به دسته بالاتر بازماند.

نکته جالب توجه این است که اعضای سپیدرود و داماش در این دو دیدار اعتراض شدیدی را به داوران خود وارد کردند و نسبت به عملکرد آن‌ها نارضایتی داشتند.

نیروی زمینی داماش گیلان 2

داماش در جدال سرنوشت ساز کم آورد: صعود نیروی زمینی تهران به لیگ دسته اول

شاگردان امید روانخواه در دیداری جنجالی و پرحرف و حدیث در نهایت سهمیه آخر برای حضور در لیگ دسته اول را کسب کردند. با تساوی بدون گل دو تیم در تهران، کار برای دستیابی به سهمیه صعود، به رشت کشیده شد و در روزی که نزدیک به ۱۰ هزار هوادار گیلانی با حضور در استادیوم سردار جنگل امیدوار به صعود داماش بودند، این نیروی زمینی بود که موفق به پیروزی و صعود شد.

نیمه اول این دیدار با پیروزی تک گله داماش به پایان رسید. شاگردان سیامک فراهانی در دقیقه ۴ صاحب پنالتی شدند تا محمد رستمی با ثبت آن شادی را برای هواداران روی سکوها به ارمغان بیاورد. در این نیمه اما داماشی‌ها به یک گل دیگر در دقایق پایانی نیمه اول دست یافتند که کمک داور آن را آفساید تشخیص داد. موضوعی که با انتقاد شدید بازیکنان و کادرفنی همراه بود. دیگر صحنه مورد انتقاد و اعتراض بازیکنان در نیمه اول، روی ضدحمله داماش و برخورد توپ به دست مدافع آخر نیروی زمینی همراه بود که داور برخلاف داماشی‌ها اعتقادی به خطای هند نداشت. در نهایت این نیمه با برتری تک گله داماش به پایان رسید.

نیمه دوم با حملات پردامنه نیروی زمینی برای جبران نتیجه همراه بود و در نهایت روی اشتباه جاسم یاسراللهی و لغزش این دروازه‌بان، توپ در آستانه دروازه خالی به مهاجم نیروی زمینی رسید تا گل تساوی را به ثبت برسانند.

بعد از این گل که شرایط صعود را در اختیار نیروی زمینی قرار داده بود، داماشی‌ها به دنبال این بودند تا با حملات پردامنه به گل برتری و صعود دست یابند. در دقایق پایانی وحید کاظمی، داور جنجالی این بازی یک بازیکن از نیروی زمینی را با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج کرد.

با ۱۰ نفره شدن نیروی زمینی و اعلام ۶ دقیقه وقت اضافه، امیدواری داماشی برای رسیدن به گل افزایش یافت اما این نیروی زمینی بود که با سود بردن از یک ضدحمله و در مصافی تک به تک با دروازه بان داماش، تیرخلاص را زد و برتری را کاملا به اردوگاه نیروی زمینی برد.

داماشی‌ها که ناامید از جبران بودند، همچنان به حملات خود ادامه دادند و در ثانیه‌های پایانی نیز به گل دست یافتند اما بار دیگر کمک داور با تصمیم بحث برانگیز خود آن را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد که خشم بازیکنان و کادرفنی را در کنار زمین به همراه داشت.

با سوت وحید کاظمی این نیروی زمینی بود که جشن صعود خود را در استادیوم سردار جنگل برگزار کرد اما به دلیل جنجالی که شکل گرفت ثانیه‌هایی به طول انجامید.

یکی از هواداران داماشی عصبانی از نتیجه و تصمیمات داوری این بازی به زمین هجوم برد و کمک داور بازی را مورد حمله قرار داد که با دخالت نیروی انتظامی و مشایعت کادر داوری به رختکن همراه شد. نیروی زمینی نیز به دلیل جو شکل گرفته از برگزاری جشن صعود ناکام ماند و در نهایت نیز همانطور که در تصاویر مشخص بود، بازیکنانش با برخی عوامل کنار زمین نیز به بگو مگو پرداختند.

نیروی زمینی داماش گیلان 3

یاسراللهی در نقش فروزان در رشت

دروازه بان جوان داماش گیلان با اشتباه بزرگ خود، تیمش را در آستانه ناکامی برای صعود قرار داد. دیدار پلی آف صعود به لیگ دسته اول بین دو تیم داماش گیلان و نیروی زمینی در ابتدای نیمه دوم با اشتباه باورنکردنی جاسم یاسراللهی به تساوی یک بر یک رسید.

داماش گیلان در نیمه اول این دیدار موفق شد با گلی که در دقایق ابتدایی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده بود برنده، راهی رختکن شود. در این دیدار در نیمه اول البته داماشی‌ها یک بار نیز به گل رسیدند که داور در تصمیمی بحث برانگیز آن را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد.

در نیمه دوم، نیروی زمینی با افزایش حملات خود به دنبال دستیابی به گل تساوی بود که حمله آنها در دقیقه ۵۵ روی یک ارسال و اشتباه باورنکردنی جاسم یاسراللهی به گل تساوی رسید.

دروازه بان موفق داماش در این فصل که ۱۱ کلین شیت به نام خود ثبت کرده و سهم زیادی در حضور این تیم در فینال جام حذفی و پلی آف لیگ دو داشته، در خروجی اشتباه برای مهار این ارسال، توپ از دستانش خارج شد تا گل تساوی نیروی زمینی به ثبت برسد و خاطره اشتباه عجیب محسن فروزان را زنده کند.

به نظر می‌رسد چمن مصنوعی و اشتباه در تشخیص مسیر توپ یکی از دلایل اصلی این اتفاق بوده است.

نیروی زمینی داماش گیلان درگیری 1

حاجی‌پور: فینال حذفی؟ در نمایش‌ها شرکت نمی‌کنیم

سرپرست داماش گیلان می گوید اگر به خواسته های این تیم رسیدگی نشود، در فینال جام حذفی شرکت نمی کنند. محمدرضا حاجی پور، سرپرست تیم داماش گیلانیان، با بیان اینکه مصاحبه داوود رفعتی نه تنها تسکینی برای آنها نبود، بلکه بیشتر موجب عصبانیت شد، گفت: برخلاف گفته رییس دپارتمان داوران تعداد زیادی از کمک داوران بین المللی در داخل کشور حضور دارند و حرف های ایشان فقط یک سری توجیهات خنده دار است.

وی با اشاره به اینکه شب قبل از مسابقه پلی آف داماش گیلانیان با نیروی زمینی تهران هر دو کمک داور مسابقه به دلایل مبهم عوض شدند، اظهار داشت: همین کمک های تعویضی به نوبت هرکدام یکی از گل های صد درصد درست ما را آفساید اعلام کردند و بعد ما نباید شک کنیم که دسیسه ای در کار است؟

او افزود: حرف های رفعتی مبنی بر تاثیرگذار نبودن اشتباهات داوری در نتیجه مسابقه یک شوخی زشت است، داور در حالی که نیم متری دور از صحنه بود دو گل درست ما را آفساید گرفت و از دو پنالتی ما چشم پوشی کرد و یک هند عمد در موقعیت تک به تک را ندیده گرفت. چگونه می شود در نتیجه بی تاثیر باشد؟

آیا رییس فدراسیون فوتبال از پلشتی های وحشتناک لیگ دو، خبر دارد؟ وقتی می گوییم در بازی استقلال اهواز با خوشه طلایی ۸ بازیکن استقلال حاضر به بازی نشدند، می گویند تبانی محرز نشده و وقتی عامل پرداخت خوشه طلایی به تیم مقاومت دستگیر می شود، می گویند پیش از عمل جرم دستگیر شدند و تبانی انجام نشده است!

حاجی پور ادامه داد: وقتی یک تیم صد درصد خصوصی با ارایه فوتبال پاک سه سال پیاپی تا یک قدمی صعود پیش می رود و با دست گذاشتن روی زانوهایش می خواهد بلند شود و عاملان فساد مانع می شوند، چه انگیزه ای برای ادامه دادن باقی می ماند و چه جوابی برای ده ها هزار هوادار پرشور وجود خواهد داشت؟

سرپرست داماش گفت: داماش پرطرفدار ترین تیم در لیگ دسته دوم و اول است و وقتی از فوتبال خصوصی حرف می زنیم، هدف اول و اول و اول آن جذب هوادار است و فوتبال بدون تماشاگر می میرد. شما تمام هواداران لیگ دسته دوم را کنار هم بگذارید، به اندازه داماش نیستند. در لیگ دسته اول هم هیچ تیمی به اندازه ما هوادار ندارد. ۱۵ هزار هوادار در ورزشگاه با سوت های هدفدار دلشکسته راهی خانه شدند.

حاجی پور افزود: ما در فینال جام حذفی شرکت نخواهیم کرد. برویم در یک نمایش شرکت کنیم و آنجا هم سرمان را ببرند و بازیچه شویم؟ تا زمانی که پرونده تبانی خوشه طلایی که به ناحق صعود مستقیم را از ما گرفت و اشتباهات تاثیرگذار و عمدی تیم داوری بازی پلی آف بررسی و اعلام نشود، در مسابقه فینال شرکت نمی کنیم.

نیروی زمینی داماش گیلان درگیری 2

بعد از حواشی پلی آف لیگ دسته دوم: باشگاه داماش گیلانیان تعلیق شد

طی صورتجلسه شب گذشته اعضای هیات مدیره، مقرر شد تا زمان حصول نتیجه در خصوص اتفاقات بازی با نیروی زمینی، باشگاه داماش به حالت تعلیق در بیاید. باشگاه داماش گیلانیان که موفق به حضور در فینال جام حذفی شده، در مسیر پلی آف لیگ دسته دوم در جدال با نیروی زمینی با حواشی بزرگی در خصوص تصمیمات داوری مواجه شد.

بنا به اعلام کارشناسان، وحید کاظمی و تیم داوری‌اش در این دیدار چند اشتباه واضح به جا گذاشته‌اند که در نهایت باعث ناکامی این تیم در صعود به لیگ دسته اول شد.

بر این اساس، جلسه‌ای با حضور اعضای هیات مدیره، سرپرست، مدیر حقوقی و مدیر روابط عمومی باشگاه داماش تشکیل و در خصوص احقاق حقوق تضییع شده این باشگاه بحث و تصمیم گیری شد. در این جلسه مقرر گردید که تیم حقوقی باشگاه داماش‌گیلانیان شکوائیه‌ای در خصوص داوری این بازی به همراه مستندات مربوطه برای رئیس فدراسیون فوتبال، کمیته اخلاق و کمیته انضباطی ارسال و همچنین مراتب این اعتراض به دادگاه بین‌المللی داوری (CAS) نیز اعلام شود.

همچنین با تصمیم کلیه اعضاء تا حصول نتیجه فعالیت‌های باشگاه داماش به حالت تعلیق درآمد.

نیروی زمینی داماش گیلان درگیری 3

فرهام زاهد: دست کسانی که داور را زدند می‌بوسم!

عضو شورای شهر رشت طی اظهار نظری جنجالی گفت: دست تک‌تک افرادی که داور بازی فوتبال تیم داماش را مورد ضرب و شتم قراردادند، می‌بوسد. روز گذشته تیم داماش گیلان با قبول شکست ۲-۱ برابر نیروی زمینی در مرحله پلی آف از صعود به لیگ یک بازماند تا به این وسیله زحمات یک ساله‌اش نتیجه‌ای نداشته باشد. اما در دقیقه ۲۵ مسابقه تیم میزبان به گل دوم خود دست یافت و کمک داور در یک تصمیم اشتباه و بحث برانگیز آن را مردود اعلام کرد. مسئله‌ای که در پایان مسابقه حواشی بسیار زیادی از جمله هجوم هواداران به زمین مسابقه و حمله به کمک داور را در پی داشت. در این میان حاجی زاده مالک باشگاه داماش ک عضوی از افراد شورای شهر رشت است و به همین دلیل در طول فصل حمایت این نهاد را پشت خود می‌دید.

به همین دلیل عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اینکه در جریان برگزاری مسابقه فوتبال دیروز اتفاقات زشتی رقم خورد گفت: عدم اجرای عدالت در جریان داوری بازی دیروز اتفاقات تلخی برای تیم داماش و جوانان رشت رقم زد و امیدوارم در این مورد احقاق حق شده و داماش ثمره تلاش خود را عادلانه دریافت کند.

فرهام زاهد با بیان اینکه روز گذشته بغض و ناراحتی در جوانان این شهر به‌ وضوح مشاهده شد گفت: دست تک‌تک افرادی که در جریان بازی روز گذشته به دلیل رفتار ناعادلانه، داور بازی فوتبال تیم داماش را مورد ضرب و شتم قراردادند، می‌بوسم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: من هم اگر بودم داور را کتک می‌زدم. ما باید در رشت به جای اعتراض درست و حسابی، باید آنقدر کار عجیب بکنیم که صدای ما شنیده بشود و هیچ وقت این اتفاق نمی‌افتد. داور در این بازی گل سالم داماش را آفساید اعلام کرد و هند پنالتی را برای ما نگرفت تا بازیکن حریف اخراج شود و با اتکا به همین موارد سر ما به نا حق بریده شد. بعد از بازی هم آقای رفعتی طوری توجیه کردند که همان حرف‌ها سوهان روح هواداران پرتعداد رشتی شد.

زاهد در پایان نیز گفت: این هفته در مسجدسلیمان هم به ما رحم نکردند. آقای کریمی با بالماسکه‌ای که راه انداخت بازی را به حاشیه برد و داور با سوت‌های تاثیرگذاری که داشت جلوی برد سپیدرود را گرفت. ما مانده‌ایم باید چه کاری انجام بدهیم که حق به حقدار برسد.

حسن‌زاده: افرادی که به داور حمله کردند تنبیه می‌شوند

رییس کمیته انضباطی اعلام کرد افرادی که در بازی داماش و نیروی زمینی به داور حمله کرده‌اند تنبیه خواهند شد. روز گذشته تیم داماش گیلان با قبول شکست ۲-۱ برابر نیروی زمینی در مرحله پلی آف از صعود به لیگ یک بازماند تا به این وسیله زحمات یک ساله‌اش نتیجه‌ای نداشته باشد. اما در دقیقه ۲۵ مسابقه تیم میزبان به گل دوم خود دست یافت و کمک داور در یک تصمیم اشتباه و بحث برانگیز آن را مردود اعلام کرد. مسئله‌ای که در پایان مسابقه حواشی بسیار زیادی از جمله هجوم هواداران به زمین مسابقه و حمله به کمک داور را در پی داشت. حال اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی در خصوص اتفاقات دیدار تیم های فوتبال نیروی زمینی و داماش گیلانیان گفت: از حوادث مسابقه تیم نیروی زمینی و داماش مطلع هستیم. گزارش مقامات رسمی هنوز به دست ما نرسیده و به محض وصول گزارش جریان رسیدگی آغاز خواهد شد که تمام جزئیات و حوادث آن مسابقه به دقت بررسی می شود و پس از ابلاغ اختیاریه و دادن فرصت دفاع به متخلفین رای مقتضی صادر خواهد شد.

وی در آخر سخنان خود گفت: رفتار غیر ورزشی توسط افراد و یا عوامل هر تیم تنبیهاتی دارد و در مواردی که این رفتارهای غیر ورزشی علیه مقامات رسمی مانند داور باشد، قطعا متعاقب مقررات آیین نامه انضباطی تنبیهات سنگین تر خواهد بود. اما همانطوری که اعلام کردم منتظر هستیم تا اتفاقات و حواشی مسابقه مذکور را ازطریق گزارش مقامات رسمی بررسی کنیم.

مدیرعامل داماش: مطمئنم عمدی در شکست ما بوده

مدیرعامل داماش گیلان انتقاد تندی را متوجه تصمیمات داوری دیدار پلی آف تیمش برابر نیروی زمینی کرد که موجب ناکامی آنها شده است. داماش گیلان در زمین خود برابر نیروی زمینی تن به شکست دو بر یک داد تا از صعود به لیگ دسته اول بازبماند. در این دیدار البته تصمیمات داوری یکی از دلایلی بود که انتقاد مدیران داماش برای اجحاف در حق آنها را سبب شده است.

محمد مهدی الطافی، مدیرعامل باشگاه داماش گیلانیان درخصوص بازی روز گذشته دور برگشت مرحله پلی آف لیگ دسته دوم مقابل نیروی زمینی به ایلنا گفته: نمی‌توان در این باره گفت که متاسفانه به لیگ یک صعود نکردیم چون من همیشه معتقد بودم که چنین مسائلی خطای انسانی است اما به عینه دیدم که خطای انسانی ۵ یا ۶ مرتبه تکرار نمی‌‌شود. یک گل صد در صد صحیح، دو آفساید کاملا اشتباه و همچنین اخراج نشدن بازیکن حریف که عمدی توپ را با دست لمس کرد و موقعیت تک به تک را از ما گرفت.

وی ادامه داد: با چنین حق‌خوری‌هایی واقعا احمقانه است که بخواهیم برای تیمداری خصوصی انگیزه داشته باشیم. یک نفر تمام توان و زندگی خود را بگذارد که در آخر چه بشود؟ واقعا جای تعجب است که تمام سرمایه یک فرد طی یک فصل با تصمیم یک آدم کوچک که در حد میکرو هم نیست می‌تواند به باد برود.

الطافی درباره اظهارات داوود رفعتی گفت:‌ آقای رئیس دپارتمان می‌فرمایند که یک اشتباه بود ولی به هر حال بازی دو بر دو تمام می‌شد. کدام تیم احمقی وقتی دو بر صفر در خانه خودش جلو باشد جلو می‌کشد که روی ضدحمله گل بخورد؟ این را دیگر حتی یک بچه ۱۰ ساله می‌داند. ما وقتی نتیجه یک بر یک شد حمله کردیم و به تعداد مهاجمان اضافه کردیم تا به گل برتری برسیم. از دیشب هر چه فکر می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که عمدی در کار بوده است. گلی که در نیمه اول به نیروی زمینی زدیم را حتی کودکی که ابتدایی‌ترین قوانین فوتبال را می‌داند، می‌گوید که سالم بود. خیلی حماقت نیاز داشت که در آن صحنه اشتباه شود. واقعا نمی‌دانم که باید چه بگویم.

الطافی در این خصوص که همین تصمیم گیری سبب شد تا در پایان مسابقه طرفداران عصبانی شوند و منجر به درگیری شود، گفت: این طبیعی است، هیچ کس نمیتوانست خودش را کنترل کند. تیم محبوب شما وقتی اینگونه اتفاقی را شاهد باشد چه واکنشی خواهید داشت؟ تعمدی که در کار بود هواداران را از کوره خارج کرد. برای اولین بار یک تیم که در رده سوم فوتبال کشور است ۱۵ هزار هوادار از نزدیک بازی آن را تماشا کردند که بی سابقه بود.

وی ادامه داد: نه تنها داماش، بلکه به نظرم که یکسری تیم‌ها نباید در مسابقات شرکت کنند، ببینید در این مدت ملوان و سپیدرود چه وضعیتی دارند. اگر ما را نمی‌خواهند خیلی واضح بگویند که آقا تیمداری نکن. همه می‌دانند که یک تیمداری در فوتبال آن هم به صورت خصوصی چه هزینه‌ای دارد. رفت و آمدهای بیشتری داریم و هزینه‌های خیلی بیشتری نسبت به تیم‌های لیگ برتری داریم. خب این هزینه‌ها را کنیم و در آخر چه؟ واقعا از شب گذشته فکرم نسبت به ورزش و فوتبال تغییر کرد.

الطافی درباره شایعه کناره گیری از فینال جام حذفی گفت: بعید است شرکت کنیم، با شرایط فعلی دیگر فایده ندارد که وقت تلف کنیم. هیچ فایده‌ای ندارد. در شهر خودمان اینگونه سرمان را بریدند و شما ببینید که باید حدود ۸۰ ۹۰ میلیون تومان هزینه کنیم و شرکت هم کنیم وقتی قهرمان شویم اینگونه می‌خواهیم به لیگ قهرمانان آسیا برویم؟ جام حذفی برای ما انگیزه خوبی بود تا مسابقات لیگ را دنبال کنیم اما حالا دیگر بی تاثیر است. ما حتما پیگیری می‌کنیم در فدراسیون ایران نشد در AFC پیگیری می‌کنیم. ما فیلم این صحنه‌ها را داریم و هر آدم سالم و عاقلی این صحنه‌ها را ببیند از حجم حماقت گریه‌اش می‌‌گیرد. داور به شکلی برخورد می‌کرد که انگار همگی دزد و جانی هستند. نحوه برخورد داور چهارم خیلی تعجب برانگیز بود مگر ما قوم مغول یا اسرائیلی هستیم که چنین برخورد و ظلمی را نسبت به ما نشان دادند. این رفتار دور از انسانیت، اخلاق و شرافت بود. مردانگی و مروت را زیر پا گذاشتند؛ کجای این ورزش این شکلی سالم است.

وی در این باره که مسئولان این تیم تصمیم دارند در فصل بعدی تیمداری کنند یا خیر گفت:‌ بعید به نظر می‌آید. با این شرایط ما سه سال است که این کار را انجام می‌دهیم و هر فصل هم در کورس بودیم که به قهرمانی فکر می‌کردیم اما نتیجه نگرفتیم و فکر نمی‌کنم که آن علاقه مندی دیگر وجود داشته باشد. به هر حال هدف از سرمایه گذاری کسب نتیجه و درآمدزایی است که برای ما اینطور نبوده است. تیمداری ما در فصل آینده اینگونه بگویم که در حد یک یا دو درصد است.

وی در پایان گفت: برای ورزش ایران خیلی متاسفم. گیلان با این پتانسیل که در فوتبال و ورزش داشته است اما به این راحتی پس زده می‌شود. برای اینگونه برنامه ریزی‌ها و تصمیم گیری‌ها با آینده یک تیم درگیر می‌شود متاسفم. قابل پذیرفتن نیست که یک فدراسیون پنج ستاره چنین داوری را انتخاب کرد.

کمک داور بازی داماش نیروی زمینی تنبیه می‌شود

بر اساس اعلام داوود رفعتی، رییس دپارتمان کمیته داوران، کمک داور بازی داماش – نیروی زمینی به دلیل پرچم اشتباهی که زد برای قضاوت به لیگ های پایین تر فرستاده می شود.

داود رفعتی در این باره می گوید:«برای بازی بین تیم‌های داماش گیلان و نیروی زمینی از داور وسط بین المللی استفاده کردیم اما چون کمک داوران بین‌المللی ما جهت قضاوت در خارج از کشور حضور دارند، به همین دلیل سعی کردیم از دو کمک داور باتجربه برای این بازی استفاده کنیم. متاسفانه در دقیقه ۲۵ بازی کمک داور اول این دیدار، گل دوم تیم داماش را به اشتباه آفساید اعلام کرد که به همین دلیل از مردم شریف گیلان و هواداران خوب تیم داماش عذرخواهی می‌کنیم. البته این اشتباه هیچ تاثیری در روند صعود تیم داماش نداشت چراکه حتی با نتیجه ۲ بر ۲ هم تیم داماش صعود نمی‌کرد. به دلیل اشتباه رخ داده برخورد شدیدی با کمک داور اول بازی می‌کنیم و حتی در صورت تایید کمیته داوران این کمک داور را به قضاوت در لیگ یک رده پایین‌تر تنزل خواهیم داد.»

اما داوود رفعتی درحالی گفته اشتباه کمک داور در نتیجه بازی تاثیر نداشته که شاید اگر داماش بازی را دو بر صفر پیش می افتاد شرایط روحی و روانی تیم نیروی زمینی بهم می ریخت و این تیم موفق به زدن دو گل نمی شد. در شرایطی می توانیم اذعان کنیم که اشتباه کمک داور در نتیجه بازی تاثیر گذار نبوده که یقین حاصل شود نیروی زمینی بعد از دریافت گل دوم حتما گل های خورده را جبران می کرد. به خوبی می دانیم اگر گل دوم داماش تایید می شد این تیم در نیمه دوم برای حفظ نتیجه دست به اداره بازی می زد و در ثانیه های پایانی بازی روی ضد حمله گل نمی خورد. به هر صورت باید به ضرس قاطع و بر خلاف نظر داوود رفعتی گفت اشتباه کمک داور در نتیجه بازی تاثیر گذار بود و اگر مرتکب اشتباه نمی شد چه بسا اکنون تیم داماش تیم صعود کننده به لیگ یک بود. هر چند که بر این باوریم این اشتباه سهوی بوده و مادامی که بازی توسط داور قضاوت شود و var وارد فوتبال ایران نشود اشتباه در داوری وجود خواهد داشت.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: ورزش سه (عکس ها: ورزش سه. آرمین زاهد)

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *