وقتی شهرزاد میرقلی‌ خان خط قرمز محمد سرافراز می شود!

آقای محمد سرافراز با تمامی انتقادها توانست کنار بیاید، اما پس از حواشی مربوط به خانم شهرزاد میرقلی‌ خان از مدیریت صداوسیما استعفا داد!

شهرزاد میرقلی خان و محمد سرافراز

مجله اینترنتی پارسی گو: آقای محمد سرافراز با تمامی انتقادها توانست کنار بیاید، اما پس از حواشی مربوط به خانم شهرزاد میرقلی‌ خان از مدیریت صداوسیما استعفا داد و مبارزه با فساد و رانت را کنار گذاشت!

به گزارش جام نیوز، «محمد سرافراز» رئیس سابق سازمان صداوسیما، پس از ماه ها سکوت رسانه ای، در روزهای اخیر با حواشی مختلف با محوریت خانم شهرزاد میرقلی‌خان به رسانه ها بازگشته است.

یک هفته پیش‌تر انتشار ویدیویی از آقای سرافراز جنجالی شد که منتشرکنندگانش مدعی بودند وی اوراق و پرونده‌هایی را به شهرزاد میرقلی‌خان تحویل داده است؛ ویدیویی که سوالات بسیاری را برای کاربران فضای مجازی ایجاد کرد.

اخیرا هم سرافراز در گفتگویی با “عبدالرضا داوری” از نزدیکان محمود احمدی نژاد، مدعی شد که در دوران ریاستش برنامه‌هایی برای مبارزه با فساد و رانت نهادهای حاکمیتی در این سازمان دنبال می‌کرده و همین مسأله موجب برخورد با او شده است.

او می‌گوید حاشیه سازی راجع به روابطش با شهرزاد میرقلی‌ خان هم بخشی از همین “تخریب‌‌ها” بوده است.

چرا شهرزاد میرقلی‌ خان خط قرمز محمد سرافراز است؟

محمد سرافراز در سال ۱۳۹۳ به ریاست صداوسیما رسید، اما پس از یک سال و نیم جای خود را به علی‌عسگری داد که یکی از معاونان برکنارشده توسط خود آقای سرافراز بود.

وی در حالی ادعا کرده به دنبال حذف فساد و رانت از صداوسیما بوده که در آغاز کار با شعارهایی چون “جوان‌گرایی”، “برون‌سپاری” و “چابک‌سازی” دست به تغییر گسترده مدیران باسابقه صداوسیما زد و حرفی از مبارزه با فساد و رانت نبود.

این تغییرات با انتقادهای زیادی رو‌به‌رو شد که حتی از نگاه برخی از این مدیران به “ضرغامی زدایی” تعبیر شد.

برجام و عدم پخش مصاحبه عادل فردوسی‌پور با محمدجواد ظریف (وزیر امور خارجه) در برنامه نود از دیگر حواشی دوران مدیریت سرفراز در صداوسیما بود که باعث شد بسیاری بگویند صداوسیما به جای آنکه “رسانه ملی” باشد، “جناحی” و “سیاسی” عمل می‌کند.

اما شاید بتوان گفت مهمترین حاشیه‌ای که آقای سرافراز با آن مواجه شد، جنجال‌های مربوط به شهرزاد میرقلی خان، “بازرس ویژه” منصوب او در صداوسیما و زندانی سابق آمریکا بود.

خانم میرقلی خان که از زمان کار در پرس تی‌وی با آقای سرافراز همکار بود، بعد از ریاست او بر صداوسیما بازرس ویژه سازمان شد.

اواسط بهمن سال ۱۳۹۴، آقای سرافراز در حمله‌ای کم‌سابقه “یک دستگاه امنیتی” را متهم کرد که با خانم میرقلی خان برخوردی غیرمنطقی داشته و از او خواسته است تا ایران را ترک کند.

به گفته آقای سرافراز، نهادهای امنیتی معتقد بودند احتمال دارد خانم میرقلی خان، به‌واسطه زندگی چندین ساله در آمریکا، به‌عنوان جاسوس دوجانبه فعالیت کند.

ماجرای خانم میرقلی خان، ناخودآگاه انسان را به یاد رحیم مشایی و خط قرمزهای آقای احمدی نژاد می‌اندازد.

آقای سرافراز با تمامی انتقادها توانست کنار بیاید اما پس از حواشی مربوط به خانم میرقلی خان، از مدیریت صداوسیما استعفا داد و مبارزه با فساد و رانت را کنار گذاشت!

بر فرض صحت گفته های آقای سرافراز، این سوال مطرح می شود که چرا وی حاضر شد مبارزه را به خاطر برخورد با خانم میرقلی خان کنار بگذارد؟! یعنی نمی‌شد یکی دیگر از معتمدان خود را به عنوان بازرس ویژه قرار داده و با توجه به حساسیت هایی که پیرامون خانم میرقلی خان وجود داشت، ایشان را کنار بگذارد؟! آیا این عملکرد با شعارهای مبارزه با فساد و شفافیت‌سازی همخوانی دارد؟!

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: جام نیوز

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *