قهرمانی بیست و ششم برای آبی و اناری ها بارسلونا 1-0 لوانته: جام در دستان کاپیتان مسی

بیست و ششمین قهرمانی بارسلونا در لالیگا با گل مسی!

بارسلونا با تک گل لیونل مسی و با پیروزی ۱-۰ مقابل لوانته، بیست و ششمین قهرمانی اش در رقابت های این فصل لالیگا را جشن گرفت.

قهرمانی بارسلونا در لالیگا با گل مسی

مجله اینترنتی پارسی گو: بارسلونا با پیروزی ۱-۰ مقابل لوانته، قهرمانی اش در رقابت های این فصل لالیگا قطعی کرد. شاگردان ارنستو والورده در دیداری خانگی توانستند با نتیجه ۱-۰ لوانته را شکست بدهند و قهرمانی شان در رقابت های این فصل لالیگا را قطعی کنند.

بارسا بازی را هجومی آغاز کرد و چیزی نمانده بود که در همان دقیقه ۲ به گل برسد اما واکنش خوب آیتور، مانع از گلزنی لوئیس سوارز شد.

حملات بارسا ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۵، حرکت انفرادی خوب کوتینیو و ضربه محکم او، می توانست به گل اول بازی تبدیل شود اما باز هم آیتور مغلوب نشد. یک دقیقه بعد، ارسال دیدنی کوتینیو، لنگله را در موقعیت گلزنی قرار داد ولی ضربه سر او نیز از کنار دروازه لوانته به بیرون رفت.

برتری بارسلونا ادامه داشت و در مقابل بازیکنان لوانته با دفاع پرتعداد، در تلاش برای بسته نگه داشتن دروازه شان بودند. در دقیقه ۲۰، باز هم سوارز با پشت سر گذاشتن بازیکن پیش رو، قصد داشت دروازه لوانته را باز کند اما ضربه او را باز هم آیتور دفع کرد.

تلاش بازیکنان میزبان برای رسیدن به گل ادامه پیدا کرد و آنها چند موقعیت خوب دیگر هم داشتند اما نتوانستند از آنها بهره ای ببرند. از جمله در دقیقه ۴۱ که چیزی نمانده بود که کوتینیو قفل دروازه لوانته را باز کند اما ضربه او به تیر دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت. در نهایت نیمه اول بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم هم با حملات بارسا آغاز شد و این تیم در همان دقایق ابتدایی چند موقعیت نصفه و نیمه داشت که نتوانست از آنها استفاده کند. در دقیقه ۵۷، راکیتیچ صاحب یک موقعیت خوب شد اما ضربه او با اختلاف کمی به بیرون رفت.

فشار حملات بارسا ادامه پیدا کرد و این تیم سرانجام در دقیقه ۶۲ به گل رسید. ابتدا این دمبله و سوارز بودند که خط دفاعی لوانته را به هم ریختند و پس از آن ویدال با حضور به موقع، توپ را به مسی رساند. ستاره آرژانتینی هم بعد از فریب دادن دو مدافع حریف، با یک ضربه دقیق، دروازه را باز کرد و شیرجه آیتور هم ثمری نداشت.

چیزی نمانده بود که لوانته خیلی زود کار را به تساوی بکشد اما تراشتگن با یک واکنش خوب مانع از گلزنی مایورال شد. پس از آن بار دیگر بازیکنان بارسا ابتکار عمل را در دست گرفتند و در دقیقه ۶۶، روی پاس خوب مسی، ویدال می توانست گل دوم را به ثمر برساند اما باز هم آیتور مقاومت کرد.

در ادامه بازیکنان لوانته برای دقایقی توپ و میدان را در اختیار گرفتند و چند موقعیت خوب روی دروازه بارسا ایجاد کردند اما نتوانستند به گل برسند.

در دقایق پایانی بازی متعادل شد اما چیزی نمانده بود که در دقیقه ۹۰، لوانته به گل تساوی برسد اما باز هم تراشتگن مانع باز شدن دروازه بارسا شد و در نهایت بازی با همان یک گل به پایان رسید تا آبی و اناری قهرمانی شان را جشن بگیرند.

والورده: مسی مثل همیشه مشکلات را حل کرد

بارسلونا امشب با برتری ۱-۰ بر لوانته توانست قهرمان لالیگا شود. کار قهرمانی بارسا گره خورده بود تا اینکه لیونل مسی با گل دقیقه ۶۲ خود آبی اناری ها را پیش انداخت و همین نتیجه تا پایان باقی ماند. این قهرمانی شماره ۲۶ بارسا و دومین قهرمانی متوالی این تیم با ارنستو والورده بود.

سرمربی بارسا در پایان بازی گفت:«دقایق پایانی بازی، پر از استرس بود؛ چون لوانته پا پس نمی کشید و چندین موقعیت خوب را ایجاد کرد. ضربه ای که به تیر زدند نیز باورکردنی نبود.

با گل مسی پیش افتادیم ولی لوانته باخت را باور نداشت و کار را برای ما بسیار سخت کرد. خوشبختانه توانستیم در نهایت پیروز شویم. واقعا نیاز بود امشب قهرمانی را مسجل کنیم تا برای بازی با لیورپول، آسوده خاطر باشیم. قهرمانی در سه هفته به پایان لالیگا و با این فاصله امتیازی، دشوار است. این دومین قهرمانی متوالی ماست و دیدن هواداران که بسیار خوشحالند نیز واقعا لذتبخش است. باید این قهرمانی را جشن گرفت.»

والورده در پایان و در مورد نیمکت نشینی مسی گفت:« او در جریان بود. بازی با لیورپول بسیار حساس است و قرار گذاشته بودیم نیمه اول استراحت کند. لئو نیمه دوم وارد زمین شد و مثل همیشه مشکلات ما را حل کرد.»

لحظه ای که مسی بارسا را قهرمان کرد (عکس)

بارسلونا به لطف تک گل دقیقه ۶۲ لیونل مسی موفق شد لوانته را شکست داده و فاتح لالیگا شود. بارسا به سه امتیاز بازی با لوانته برای مسجل کردن قهرمانی خود نیاز داشت و به لطف مسی به آن دست یافت. نابغه آرژانتینی نیمه اول روی نیمکت حضور داشت ولی نیمه دوم به میدان آمد و دقیقه ۶۲ بازی موفق شد با یک تک ضربه نرم و فنی دروازه لوانته را باز کرده و بارسلونا را برای بیست و ششمین بار قهرمان لالیگا کند.

گل مسی به لوانته و قهرمانی بارسلونا

گل مسی به لوانته و قهرمانی بارسلونا

این هشتمین قهرمانی بارسا در یازده سال اخیر است و با این قهرمانی، مسی رکورددار تعداد قهرمانی لالیگا در باشگاه بارسلونا شد. او حالا دو قهرمانی با رکورد پاکو خنتو، اسطوره رئال فاصله دارد.

این بازی شماره ۴۵۰ مسی در لالیگا نیز بود و او موفق شد گل شماره ۴۱۶ خود در این رقابت ها را به ثمر برساند. تعداد گل های مسی در فصل جاری نیز به ۳۴ رسید و فاصله با کیلیان امباپه در جدول گلزنان کفش طلا را به ۴ افزایش داد.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: ورزش سه

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *