وقتی برترینها غلط املایی را هم کپی می کند!

وقتی سایت برترینها غلط املایی را هم کپی می کند!

ورزش سه ویدئویی از شکستن رکورد وزنه برداری جهان را منتشر کرد و سایت برترینها این خبر را حتی با تیتر غلط و بدون ذکر منبع باز نشر کرد!

برترینها سایت پورتال خبری سبک زندگی برترینها

مجله خبری پارسی گو: سایت خبری ورزش سه ویدئویی از شکستن رکورد وزنه برداری جهان را منتشر کرد. سایت برترینها هم این خبر را بدون ذکر منبع باز نشر کرد، بدون اینکه غلط املایی تیتر را اصلاح کند!

شیوع کپی برداری بدون ذکر منبع در سایت ها و رسانه های مختلف

امروزه و با ازدیاد سایت ها و کانال ها و شبکه های اجتماعی، فراوان دیده می شود که مطالب دیگران، بدون ذکر منبع باز نشر می شود. نویسنده ای مطلب نوشته است. خبرنگاری مصاحبه گرفته است. خبرگزاری خبری منتشر کرده است. اما این نوشته و مصاحبه و خبر، بدون ذکر منبع در سایت های دیگر منتشر می شوند.

حتما بخوانید

واکنش اشکان خطیبی به کپی کاری رضا نظری در خنداننده شو!

نمونه اخیر این مطلب، کپی برداری سایت برترینها از ورزش سه است. جالب اینکه غلط املایی تیتر در واژه «شکسن» هم عینا کپی شده است و برترینها حتی زحمت اصلاح تیتر را هم به خودش نداده است:

غلط املایی شکسن از ورزش سه به برترینها

غلط املایی شکسن از ورزش سه به برترینها

غلط املایی شکسن از ورزش سه در سایت برترینها

غلط املایی شکسن از ورزش سه در سایت برترینها

کپی متن خبر از سایت ورزش در سایت برترینها

چکیده خبر منتشر شده ورزش این جمله است:  لاشا تالاخادزه وزنه بردار گرجستانی با ثبت وزنه ۲۱۸ کیلوگرم در یکضرب ، ۲۶۰ در دوضرب و مجموع ۴۷۸ کیلوگرم ، یک کیلوگرم رکورد یکضرب، سه کیلوگرم رکورد دوضرب و چهار کیلوگرم رکورد مجموع جهان در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم را ارتقاء داد. این اتفاق در مسابقات قهرمانی اروپا افتاد.

حتما بخوانید

سرقت علمی یا انتحال چیست؟

جالب اینکه این بخش نیز در سایت برترینها باز نشر شده است. آنهم بدون ذکر منبع:

چکیده مشابه مطلب در ورزش سه و برترینها بدون ذکر منبع

چکیده مشابه مطلب در ورزش سه و برترینها بدون ذکر منبع

اگرچه این اتفاق در سایت های بزرگی مثل برترینها سهوا رخ می دهد، اما در هر روی انعکاس این اتفاقات و دقت نظر سایت ها و رسانه های مختلف، می تواند به کاهش و بلکه ریشه کن کردن استفاده از مطلب دیگران بدون ذکر منبع که به نوعی سرقت علمی محسوب می شود کمک نماید.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *