اقدامات شنیع و تأسف بار کاوه مدنی در مالزی و دستگیری وی علت جاسوسی!

عکس های جنجالی کاوه مدنی در مالزی + زندگی نامه

کاوه مدنی که مدتی معاون عیسی کلانتری در سازمان حفاظت محیط زیست ایران بود، به علت انتشار تصاویر وی در مراسمی شنیع در مالزی از سمت خود استعفا داد.

کاوه مدنی

مجله اینترنتی پارسی گو: کاوه مدنی که مدتی معاون عیسی کلانتری در سازمان حفاظت محیط زیست ایران بود، به علت انتشار تصاویر وی در مراسمی شنیع، از سمت خود استعفا داد. در این مطلب نگاهی داریم به زندگی نامه کاوه مدنی و نیز تصاویر جنجالی منتشر شده از وی.

کاوه مدنی معاون عیسی کلانتری در سازمان محیط زیست کشور بود:

کاوه مدنی و عیسی کلانتری

زندگی نامه کاوه مدنی

کاوه مدنی (زاده مرداد ۱۳۶۰، تهران) دانشمند، پژوهشگر و فعال محیط زیستی ایرانی و معاون سابق سازمان حفاظت محیط زیست ایران و نائب رئیس مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد است. وی استاد مرکز سیاست محیط زیست کالج سلطنتی لندن (امپریال کالج لندن) است و در جوامع علمی بین‌المللی به سبب «کمک بنیادی در تلفیق نظریه بازی‌ها و تحلیل تصمیم‌گیری با مدل‌های مدیریت منابع آب» مطرح است.

او در سال‌های اخیر نقش بسیار پر رنگ و تأثیرگذاری در روشنگری در مورد سیاست‌های غلط مدیریت منابع آب و افزایش آگاهی عمومی نسبت به بحران آب و محیط زیست ایران ایفا نموده‌است.

تحصیلات کاوه مدنی

کاوه مدنی در سال ۱۳۸۲ و در مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران از دانشگاه تبریز فارغ‌التحصیل شد. وی پس از آن برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به کشور سوئد رفت و در سال ۱۳۸۴ در رشته منابع آب از دانشگاه لوند فارغ‌التحصیل شد. او در سال ۱۳۸۸ مدرک دکترای خود را در رشته مهندسی عمران محیط زیست از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس دریافت نمود. وی پس از آن دوره پسا دکتری خود را در رشته اقتصاد و سیاست محیط زیست در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید گذراند.

کاوه مدنی 2

فعالیت حرفه‌ای کاوه مدنی

دکتر کاوه مدنی در حال حاضر استاد تحلیل سامانه‌ها و سیاست در مرکز سیاست محیط زیست کالج سلطنتی لندن است. وی پیش از پیوستن به کالج سلطنتی لندن استادیار دانشگاه مرکز فلوریدا (سنترال فلوریدا) بوده‌است. کاوه مدنی عضو شورای سردبیران نشریه علمی و پژوهشی مدیریت و برنامه‌ریزی منابع آب انجمن مهندسان عمران آمریکا و نشریه شهرها و جوامع پایدار انتشارات الزویر است.

مدنی همچنین در اسفند ماه ۱۳۹۵ دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم ایران بود. بعد از رأی نیاوردن حبیب‌الله بیطرف در دوره دهم مجلس شورای اسلامی برای تصدی پست وزارت نیرو، نام کاوه مدنی به عنوان یکی از گزینه‌های جوان و مورد حمایت فعالان آب و محیط زیست برای نشستن بر کرسی وزارت نیرو توسط برخی رسانه‌ها مطرح شد. اما او در مصاحبه با خبرگزاری مهر با اظهار بی‌اطلاعی از این خبر تأکید کرد که هیچ پیشنهاد رسمی برای تصدی سمت وزارت نیرو به او نشده‌است.

در ۲۶ شهریور ۱۳۹۶، با حکم عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، کاوه مدنی معاون بین‌الملل، نوآوری و مشارکت فرهنگی – اجتماعی این سازمان شد. کاوه مدنی مستقیما از خارج از کشور آمد و به عنوان معاون رئیس سازمان محیط زیست انتخاب شد.[نیازمند منبع]

کاوه مدنی در جریان دستگیری فعالان محیط زیستی در بهمن ۱۳۹۶ بازداشت شد. او فروردين ماه ٩٧ از سمت معاونت سازمان حفاظت محیط زیست استعفا داد و از ایران رفت.

دستگیری و خروج کاوه مدنی از ایران

کاوه مدنی در طول خدمت خود در سازمان حفاظت محیط زیست همواره از نقض حریم خصوصی خود، نبود امکان فعالیت در ایران و بازجویی‌های بسیار ابراز ناراحتی می‌کرد. وی می‌گوید: «به محض ورود به تهران بازجویی شدم. ایمیل و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی من را بدون اجازه چک کردند». او در بهمن ۱۳۹۶ در جریان بازداشت فعالان محیط زیست متهم جاسوسی بازداشت شد.

او در فروردین ۱۳۹۷ اما هم‌زمان با بالا گرفتن تهدیدها از سمت خود استعفا کرد و عیسی کلانتری علیرغم میل باطنی استعفای او را پذیرفت.

کاوه مدنی معاون محیط زیست

جوایز و افتخارات کاوه مدنی

۱. چهره نوین مهندسی عمران

کاوه مدنی در سال ۲۰۱۲ توسط انجمن مهندسان عمران آمریکا برای «دستاوردهای حرفه ای و فردی که نشان دهنده آینده با اهمیت و بشر دوستانه مهندسی عمران است» به عنوان یکی از ۱۰ چهره جدید مهندسی عمران انتخاب شده‌است. این جایزه، توسط انجمن مهندسان عمران آمریکا به مهندسانی اهدا می‌شود که دارای ظرفیت بالایی برای یک آینده کاری بلند مدت و متمایز در حرفه مهندسی بوده و متعهد به انجام فعالیت‌های خود به بهترین شکل هستند.

۲. جایزه آرنه ریشتر

اتحادیه علوم زمین اروپا (EGU) کاوه مدنی را به دلیل «سهم بنیادی در تلفیق نظریه بازی‌ها و روش‌های متفاوت تحلیل تصمیم‌گیری با سامانه‌های مرسوم مدیریت منابع آب» که منجر به ایجاد نگرشی جدید در مدل‌های مدیریت منابع آب شده به عنوان یکی از چهار دانشمند برجسته جوان در سال ۲۰۱۶ برای دریافت جایزه آرنه ریشتر انتخاب کرده‌است. این جایزه به پژوهشگرانی داده می‌شود که توانسته‌اند به پیشرفت‌های درخور توجهی در رشته‌های مختلف علوم زمین دست پیدا کنند.

۳. جایزه تحقیقاتی والتر هوبر

انجمن مهندسان عمران آمریکا (ASCE) دارای بیش از ۱۵۰ هزار عضو از ۱۷۷ کشور دنیاست و با بیش از۱۶۰ سال قدمت، قدیمی‌ترین انجمن مهندسی ایالات متحده محسوب می‌شود. از سال ۱۹۴۹ تا کنون، این انجمن سالانه سه تا پنج نفر را برای دریافت جایزه تحقیقاتی والتر هوبر انتخاب می‌کند. این جایزه که با ارزش‌ترین جایزه برای پژوهشگران نسبتاً با سابقه (mid-career) محسوب می‌شود به کسانی داده می‌شود که به موفقیت قابل توجهی در تحقیقات خود در زمینه‌های مختلف مهندسی عمران دست یافته باشند.

کاوه مدنی این جایزه را به خاطر «پژوهش‌های پیشگامانه در توسعه روش‌های تخصیص منابع محدود آب از طریق تلفیق مفاهیم حل مناقشات و نظریه بازی‌ها برای استفاده درسامانه‌های پیچیده منابع آب» دریافت کرد.

کمیته انتخاب این جایزه به‌طور خاص رهبری او در استفاده از مفاهیم تحلیل سامانه‌ها در مسائل محیط زیست، آب و انرژی را مورد توجه قرار داده‌است.

کاوه مدنی 3

پرونده جاسوسی در محیط زیست و نقش کاوه مدنی

محمد عزیزی نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خروج کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت از محیط زیست در دولت دوازدهم، اظهار داشت: واقعا جای سوال دارد چرا جاسوسی که پایبندی به مسائل اخلاقی ندارد در یک سمت کاملا دولتی آنهم توسط افراد دولتی منصوب می‌شود.

وی افزود: چگونه می‌شود شخصی که دارای سوابق مشخصی است و به راحتی از استعلامات وی می‌توان دریافت چطور سابقه‌ای داشته به راحتی در سمت دولتی مشغول به کار شود.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد که با توجه به اینکه کاوه مدنی سرپرست مرکز کنوانسیون‌ها و امور بین‌الملل سازمان حفاظت از محیط زیست هم بوده و پس از آن حکم محکومیت وی هم صادر شده است چگونه با وجود صدور حکم وی توانسته است از کشور خارج شود؟

عزیزی ادامه داد: دولت باید پاسخگو باشد که چرا چنین شخصی را در دستگاه خود به کار گرفته است و ضمن آن هم باید این مسئله از سوی مجلس شورای اسلامی و همچنین دستگاه‌های ذی‌ربط مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

عکس ها و تصاویر جنجالی کاوه مدنی در مالزی

طی روزهای گذشته تصاویری متعلق به کاوه مدنی، معاون عیسی کلانتری در سازمان محیط زیست کشور منتشر شده است که واکنش های زیادی در فضای مجازی داشته است. کاوه مدنی معاون سازمان محیط زیست در ساختمان متعلق به جمهوری اسلامی در مالزی مست می کند! میرقصد! و به ریش ملت ایران می خندد! این توئیتی است که در توئیتر منتشر شده و بازخوردهای زیادی هم داشته است.

عکس های جنجالی کاوه مدنی در مالزی 1

عکس های جنجالی کاوه مدنی در مالزی ۱

عکس های جنجالی کاوه مدنی در مالزی 2

عکس های جنجالی کاوه مدنی در مالزی ۲

عکس های جنجالی کاوه مدنی در مالزی 3

عکس های جنجالی کاوه مدنی در مالزی ۳

عکس های جنجالی کاوه مدنی در مالزی 4

عکس های جنجالی کاوه مدنی در مالزی ۴

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. تسنیم ۲. صراط نیوز ۳. مشرق نیوز ۴. ویکی پدیا ۵. تابناک

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *