در نظر سنجی ای اف سی علی دایی بهترین مهاجم تمامی ادوار جام ملت‌های آسیا شد!

علی دایی بهترین مهاجم تمام ادوار جام ملت های آسیا شد!

ای اف سی برای انتخاب بهترین ها ۹ بازیکن را به عنوان نامزد انتخاب کرد و در علی دایی به عنوان بهترین بازیکن تمام دوران جام ملت های آسیا انتخاب شد.

دایی علی دایی

مجله اینترنتی پارسی گو: در فاصله چند روز مانده به آغاز رقابت های جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۹ ، سایت ای اف سی در یک نظر سنجی اقدام به انتخاب بهترین مهاجم تمام دوران این قاره کرد. آن ها برای انتخاب بهترین ها ۹ بازیکن را به عنوان نامزدهای اصلی کسب این عنوان انتخاب کردند و در نهایت این علی دایی بود که با بیشترین آرا عنوان بهترین بازیکن تمام دوران جام ملت های آسیا را به دست آورد.

با ۹ بازیکن برتر قاره آسیا از نظر سایت AFC آشنا شوید:

نفر اول: علی دایی (۷۶۷۴۳۸رای- ایران)

علی دایی کاپیتان

بهترین گلزن جام ملت های آسیا ۱۹۹۶ با ۸ گل

هیچ بازیکنی در تاریخ فوتبال نتوانسته به اندازه علی دایی در بازی های ملی گل بزند و او اکنون با ۱۰۹ گلی که برای تیم ملی ایران به ثمر رسانده در صدر بهترین گلزنان جهان است. او هشت گلش را در رقابت های جام ملت های آسیا و در سال ۱۹۹۶ به ثمر رسانده است. دایی در سال ۲۰۰۰ لبنان سه گل و سال ۲۰۰۴ در چین دو گل دیگر به این تعداد اضافه کرد و با ۱۴ گل بهترین گلزن تاریخ جام ملت های آسیا شد.

نفر دوم: یاسر القحطانی( ۴۲۵۱۱۵ رای-عربستان)

بهترین گلزن جام ملت های ۲۰۰۷ با ۴ گل(به طور مشترک)

عربستان صعودی بعد از قهرمانی در رقابت های جام ملت های ۱۹۹۶ امارات متحده عربی دیگر هیچ عنوانی در جام ملت ها نتوانسته بود به دست بیاورد تا آنکه یاسرالقحطانی و یارانش در سال ۲۰۰۷ و بازی های آسیایی اندونزی، مالزی، ویتنام و تایلند این تیم را به فینال رقابت ها رساندند اما شاهین های سبز در فینال مغلوب عراق شدند.

نفر سوم: یونس محمود (۵۴۶۳۴ رای- عراق)

بهترین گلزن جام ملت های ۲۰۰۷ با ۴ گل( مشترک)

اگر هردوره از رقابت های جام ملت ها یک بازیکن شاخص داشته باشد جام ملت های ۲۰۰۷ را باید به نام یونس محمود مهاجم تیم ملی عراق ثبت کرد. او تیم ملی عراق را به یک پیروزی رساند ضمن اینکه بهترین بازیکن و بهترین گلزن مسابقات هم با ۴ گل شد.

لی دونگ کوک (کره جنوبی)

بهترین گلزم جام ملت های ۲۰۰۰ با ۶ گل

لی دونگ کوک در جام ملت های ۲۰۰۰ با ۶ گل آقای گل رقابت ها شد. او ۴ گل دیگر در رقابت های جام ملت های ۲۰۰۴ چین به ثمر رساند و اکنون با ۱۰ گل بعد از علی دایی در رتبه دوم بهترین گلزنان جام ملت های آسیا قرار دارد. با این وجود می توان گفت حضور گلزنی مثل علی دایی باعث شده تا بازیکنی مثل لی با این میزان گل در جام ملت ها چندان به چشم نیاید.

علی مبخوت (امارات متحده عربی)

بهترین گلزن جام ملت های ۲۰۱۵ با ۵ گل

در رقابت های جام ملت های سال ۲۰۱۵ تیم جوان امارات و گلزن این تیم علی مبخوت پدیده رقابت ها بودند. امارات در این دوره به مقام سوم رسید و مبخوت هم با ۵ گل عنوان آقای گلی را به دست آورد. او در این رقابت ها مقابل بحرین در ثانیه دوازده سریعترین گل تاریخ جام ملت ها را زد.

جاسم الهویدی( کویت)

چهارمین گلزن برتر تاریخ جام ملت ها

فقط یک بازیکن در تاریخ فوتبال کویت از جاسم الهویدی که ۶۳ گل ملی به ثمر رسانده گل های بیشتری زده است. شماره ۲۰ ویژه فوتبال کویت در رقابت های جام ملت ای ۱۹۹۶ امارات ۶ گل زد اما بدشانسی بزرگ او همدوره بودن با گلزنی مثل دایی بود که در آن دوره هشت گل به ثمر رساند. او در جام ملت های لبنان ۲۰۰۰ نیز دو گل دیگر برای تیم ملی کویت زد.

تیم کیهیل (استرالیا)

بهترین گلزن استرالیا در جام ملت ها؛ برنده جام ملت های آسیا

این نظریه بسیار رایج است که تیم کیهیل بهترین بازیکن تمام دوران تیم ملی استرالیا است. او اولین گلش در جام ملت های آسیا را در جام ملت های ۲۰۰۷ برابر عمان به ثمر رساند. او پس از ناامیدی در فینال سال ۲۰۱۱ و شکست برابر ژاپن توانست در سال ۲۰۱۵ استرالیا را به مقام قهرمانی در این رقابت ها برساند. هیچ بازیکنی از استرالیا بیشتر از کیهیل در آسیا گل نزده است.

الکساندر گنریخ (ازبکستان)

بهترین گلزن ازبکستان در جام ملت ها

گنریخ با ۶ گلی که در سه دوره برای تیم ملی کشورش زده بی تردید برجسته ترین بازیکن ازبکستان در جام ملت های آسیا است. بازی ها و گل های او در سال ۲۰۱۱ باعث شد تا ازبکستان بهترین نتایج تاریخش را در این رقابت ها به دست بیاورد.

نائوهیرو تاکاهارا (ژاپن)

بهترین گلزن جام ملت های ۲۰۰۷ با ۴ گل (مشترک)

سومین گلزن برتر تاریخ جام ملت های آسیا با ۹ گل از کشور ژاپن است. او در سال ۲۰۰۴ با گل هایش نقش مهمی در قهرمانی ژاپن داشت و همچنین در سال ۲۰۰۷ با ۴ گل یکی از بهترین گلزنان جام بود.

جدول نتایج نظر سنجی ای اف سی و انتخاب علی دایی

در پایان فرصت هفت‌روزه شرکت در این نظرسنجی، علی دایی مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با کسب ۵۹ درصد کل آرا (۷۶۷ هزار و ۴۳۸ رأی) عنوان بهترین مهاجم تمامی ادوار جام ملت‌های آسیا را از خود کرد. یاسر القحطانی، مهاجم پیشین عربستان با کسب ۳۵ درصد آرا نزدیکترین رقیب علی دایی در این نظرسنجی بود.

علی دایی بهترین مهاجم تمامی ادوار جام ملت‌های آسیا

لازم به ذکر است که یک‌میلیون و ۳۰۱هزار و ۴۱۲ نفر در این رأی‌گیری شرکت کردند.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. ورزش سه ۲. تسنیم

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *