چگونه زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

چگونه زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

برای یادگیری زبان انگلیسی کلاس ها و دوره های زیادی برگزار می‌شوند اما شاید این دوره ها برای همه مفید نباشند. برای یادگیری زبان انگلیسی چکار انجام دهیم؟ در ادامه مطلب ۷ راهکار یادگیری و تقویت زبان انگلیسی ارائه شده اند که می‌توانند یادگیری زبان انگلیسی را برایتان آسان کنند.

چگونه زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

مجله اینترنتی پارسی گو: امروزه کلاس ها و دوره های بسیاری برای آموزش زبان انگلیسی در سطوح مختلف برگزار می‌شوند؛ اما آیا کلاس ها و دوره ها برای یادگیری کامل زبان انگلیسی پاسخگو هستند؟ آیا تنها با شرکت در این کلاس ها و دوره ها می‌توان بر زبان انگلیسی مسلط شد؟ خیر.

زبان انگلیسی موضوعی بسیار گسترده است و نمی‌توان از کلاس ها انتظار داشت تا تمام مطالب را به شما آموزش دهند. کلمات و اصطلاحات بی شماری در زبان انگلیسی وجود دارند که تدریس آنها در دوره ها بسیار سخت است.

همچنین ممکن است شما در کلاس ها شرکت کرده اید ولی نتیجه ی مورد نظرتان را نگرفته اید. افراد زیادی در کلاس های زبان حضور دارند اما یا پس از مدتی به این نتیجه می‌رسند که شاید یادگیری زبان برایشان سخت است، یا شاید وقت کافی برای یادگیری زبان را ندارند. یا شاید هم تلاش کرده اند، و نکات گرامری و کلمات را یاد گرفته اند، اما قادر به استفاده از آنها در مکالمه نیستند و مهارت گفتاری برایشان دشوار است. در اینجا ۷ نکته کلیدی در یادگیری زبان انگلیسی را بررسی می‌کنیم:

یادگیری زبان انگلیسی

۱. انگلیسی بخوانید

خواندن متون، داستان ها، مجلات، وبلاگ ها و هر چیزی که به زبان انگلیسی نوشته شده به شما در یادگیری این زبان بسیار کمک می‌کند. شاید کلمات زیادی برایتان ناآشنا باشد و معنی هر جمله را متوجه نشوید، اما خواندن به زبان انگلیسی می‌تواند راه مفیدی برای یادگیری ساختار جمله و کلمات جدید باشد.

کلمات جدید و کلیدی را پیدا کرده و درباره ی مفهوم آنها جستجو کنید و برای اینکه معنی کلمه در خاطرتان بماند، تعدادی جمله با استفاده از آن کلمه بنویسید. در صورت نیاز می‌توانید از دیکشنری و یا اینترنت استفاده کنید.

همچنین برای شروع می‌توانید از کتاب داستان های سطح مبتدی استفاده کنید و کم کم سطح خود را بالا ببرید.

۲. کلمات جدید یاد بگیرید

هر چه کلمات بیشتری بلد باشید، می‌توانید جملات زیبا تر و کامل تری را بیان کنید و مهارت نوشتن و صحبت کردن خود را افزایش دهید.

از سایت ها، فضای مجازی، کتاب ها، فیلم ها، موزیک و یا از هر کجا که می‌توانید کلمات جدید یاد بگیرید. کلمات را در دفترچه ایی بنویسید و درباره ی معنی و استفاده ی آنها جستجو کنید. برای اینکه کلمات به خاطرتان بمانند هر روز با هر کلمه یک جمله ی کوتاه بسازید.

سعی کنید موضوعی را مشخص کنید و کلمات کلیدی آن موضوع را بیابید و سپس با آن کلمات داستان بنویسید. به عنوان مثال درباره غذا ها و خواص آنها تحقیق کنید، کلمات کلیدی را بنویسید، و با استفاده از آنها داستانی بسازید. این کار به شما در یادگیری کلمات کمک بسیاری می‌کند.

یادگیری زبان انگلیسی

۳. بشنوید

شنیدن کلید اصلی یادگیری هر زبان است. شما با شنیدن، با کلمات و اصطلاحات جدید و کاربرد آنها، ساختار گرامری هر جمله، تلفظ صحیح کلمات و مفهوم عبارت ها آشنا می‌شوید.

برای شنیدن به زبان انگلیسی راهکار های فراوانی وجود دارند. پادکست ها، موزیک، فیلم، اخبار، ویدئو ها، کلیپ های یوتیوب و اینستاگرام و … می‌توانند باعث یادگیری سریع زبان انگلیسی شوند.

خوبی شنیدن این است که حتی اگر شما تمام کلمات را متوجه نشوید، مغز شما به طور ناخودآگاه با زبان انگلیسی آشنا شده و یادگیری برایتان آسان تر می‌شود.

حتما بخوانید

۶ راه ساده برای یادگیری زبان انگلیسی!

۴. خود را بسنجید

بعد از یادگیری هر درس (گرامر و یا کلمات) از خود یک آزمون بگیرید و پیشرفت خود را بسنجید. سایت های زیادی برای سنجیدن سطح زبان شما و همچنین ارائه کاربرگ و یا آزمون های کوتاه وجود دارند؛ از آنها استفاده کنید و خود را بیازمایید. اگر نتیجه برای شما مطلوب بود به راه خود ادامه دهید و هر روز تلاش خود را بیشتر کنید تا به هدف خود برسید. اگر نتیجه برای شما مورد تایید نبود، از اشتباهات خود درس بگیرید و همان دروس قبلی را تکرار و تمرین کنید. سوالات خود را برطرف کرده و از هر راهی برای یادگیری نکات آن درس استفاده کنید و تسلیم نشوید.

۵. صحبت کردن را تمرین کنید

چند سوال برای خود طرح کنید و آنها را از خودتان بپرسید. از سوالات مبتدی شروع کنید و سعی کنید جواب های کامل و درست به آنها بدهید. می‌توانید صدای خود را در حین پاسخ ضبط کنید و بعدا دوباره به آن گوش داده و اشتباهات خود را تصحیح کنید.

بدین ترتیب شما باید از کلمات درست و تلفظ صحیح آنها، و ساختار گرامری درست استفاده کرده و اعتماد به نفس خود را بالا می‌برید.

طی مرحله های بعدی، سطح سوال ها را بالا تر برده و سعی کنید جواب های طولانی تری به سوالات خود بدهید. همچنین اگر دوستی مسلط به زبان انگلیسی دارید، می‌توانید با وی تمرین کنید و مکالمات بسیاری بسازید و اشتباهات خود را اصلاح و یکدیگر را تشویق کنید و از استفاده از زبان انگلیسی لذت ببرید.

۶. انگیزه داشته باشید

زمانی تمرین کنید و درس بخوانید که انرژی دارید و آماده یادگیری هستید. اگر انگیزه درس خواندن ندارید، چند دقیقه استراحت کنید و سعی کنید انگیزه خود را دوباره به دست آورید و سپس شروع کنید.

برای حفظ انگیزه باید:

  • برنامه مطالعه خود را دنبال کنید:

برنامه مطالعه (Study Plan) شما باید هر هفته تغییر کند. زمان و بخش های مطالعه را مشخص کنید و طبق آن هر روز زمانی برای تکرار و تمرین در نظر بگیرید. همچنین بهتر است زمان مطالعه را کوتاه تر و دفعات آن را بیشتر کنید.

  • زمان استراحت خود برای مطالعه در نظر بگیرید:

زمانی که کاری ندارید و وقتتان آزاد است، مغز شما آماده یادگیری است. در این زمان ها به جای استفاده از تلفن همراه و فضای مجازی یا تلویزیون، مقداری مطالعه کنید و کم کم به هدف خود نزدیک شوید.

  • از ابزار های مختلف برای یادگیری استفاده کنید:

ابزار های متفاوت می‌توانند شما را سر گرم نگه دارند و انگیزه ی شما را بالا ببرند. همچنین این کار موجب می‌شود بهترین راه برای مطالعه و یادگیری خود را پیدا کنید. فیلم، موزیک، کتاب های کمک درسی، یوتیوب، بازی، مکالمه و … می‌توانند به یادگیری شما کمک کنند.

یادگیری زبان انگلیسی

۷. اهداف خود را مشخص کنید

شما برای شروع یادگیری زبان انگلیسی باید بدانید که هدف شما برای یادگیری چیست. شاید برای سرگرمی یاد می‌گیرید و شاید برای مهاجرت، کار، دانشگاه و…

نسبت به هدف خود برنامه ی مطالعه خود را طرح کنید و روزانه برای زبان انگلیسی وقت بگذارید. توجه داشته باشید که اهداف شما باید ویژگی هایخاصی داشته باشند. طبق برنامه SMART هدف شما باید جزئی و خاص (Specific)، قابل اندازه گیری (Measurable)، قابل دست یافتنی (Attainable)، مربوط و مرتبط (Relevant)، و دارای محدوده زمانی (Timely) باشند.

نسبت به هدف خود برای یادگیری زبان انگلیسی وقت بگذارید و روز به روز پیشرفت کنید. به یاد داشته باشید که یاد گرفتن زمان جدید، کاملا ممکن است و فقط به برنامه ریزی درست و انگیزه و تلاش نیاز دارد؛ پس به مسیر خود ادامه داده و خسته و تسلیم نشوید.

تهیه و تنظیم: گروه موفقیت.
منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *