نقد و بررسی Evil Survivor رزیدنت اویل بازمانده! + جزئیات

معرفی بازی Resident Evil Survivor (نقد و بررسی و تصاویر)

بازی Resident Evil Survivor یکی از بازیهای مجموعه اویل است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در این مطلب به معرفی و نقد و بررسی بازی رزیدنت اویل بازمانده با نام Evil Survivor می پردازیم.

Resident Evil Survivor بازی رزیدنت اویل بازمانده

مجله اینترنتی پارسی گو: بازی Resident Evil Survivor یکی از بازیهای مجموعه اویل است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این بازی با نام رزیدنت اویل بازمانده در ایران و برای پلی استیشن ۱ منتشر شد اما با گذشت زمان نسخه pc آن هم در دسترس علاقه مندان قرار گرفت. در این مطلب به معرفی و نقد و بررسی بازی رزیدنت اویل بازمانده با نام Resident Evil Survivor می پردازیم. با ما همراه باشید:

معرفی رزیدنت اویل بازمانده Resident Evil Survivor

رزیدنت ایول: بازمانده (به انگلیسی: Resident Evil Survivor) یک بازی ویدئویی به سبک لایت گان شوتر و عنوان یک نسخه فرعی از مجموعه رزیدنت ایول است که توسط شرکت کپ‌کام برای نخستین بار در سال ۲۰۰۰ برای کنسول پلی‌استیشن ساخته و منتشر شد. پس از دو سال از انتشار نسخهٔ نخست آن، این بازی در سال ۲۰۰۲ برای مایکروسافت ویندوز و رایانه‌های خانگی تنها در چین و تایوان عرضه شد. از این بازی به عنوان اصلی‌ترین انحراف از خط داستانی و بازی سری رزیدنت ایول یاد می‌شود. در این بازی بر خلاف قسمت‌های پیشین که از زاویه دید سوم شخص و دوربین ثابت استفاده می‌کردند، زاویه دید بازی‌باز به اول شخص و دوربین متحرک تغییر یافت.

این بازی، چهارمین بازی ساخته شده در سری رزیدنت ایول محسوب می‌شود، ولی از آنجایی که یک بازی فرعی است از اهمیت کمتر برخوردار است و شماره ۴ در نام آن ذکر نشده است ولی در ایران این بازی با عنوان “رزیدنت اویل ۴” و با جلد/ کاور بازی اصلی و ۴ ام این سری که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، توزیع شده است که نباید با آن اشتباه شود.

پوستر بازی اویل بازمانده

پوستر بازی اویل بازمانده

داستان بازی Evil Survivor

رویدادهای بازی در سال ۱۹۹۸ و در شهری قرنطینه شده به دلیل گسترش ویروس، در یک جزیره کوچک و خیالی به نام “شینا” اتفاق افتاده است. به نوشته ویکی پدیا، آرک تامپسون (Ark Thompson) شخصیت اصلی این بازی است. این کارآگاه پس از درخواست دوست خود لیان اسکات کندی، پا به جزیره شینا گذاشت تا پیرامون فعالیت‌های غیر قانونی و مخفیانهٔ مقر شرکت آمبرلا در این جزیره اطلاعات جمع آوری کند.

زمانی که او به جزیره رسید با وینسنت گلدمن ملاقات کرد تا اطلاعاتی از اندی هالند را از او دریافت کند. در ادامه گلدمن از نیت تامپسون آگاه می‌شود و تلاش می‌کند که او را بکشد. آرک موفق به فرار می‌شود و خود را به بالای بام می‌رساند؛ وینسنت نیز به دنبال او می رود. تامپسون یک بالگرد را در آنجا دید و به کمک آن از آنجا می گریزد. وینسنت نیز زمانی که بالگرد در حال پرواز بود خود را رسانده و پایهٔ بالگرد را می‌گیرد. در نهایت وینسنت سقوط کرده و سپس آرک نیز با بالگرد سقوط می‌کند. پس از این رخداد، آرک تامپسون از این خطر نجات یافت اما پس از ضرب دیدگی سرش، حافظهٔ خود را از دست می‌دهد.

نمایی از بازی رزیدنت اویل survior بازمانده

نمایی از بازی رزیدنت اویل survior بازمانده

او دیگر ماموریت و دلیل حضورش در این جزیره را به یاد نمی‌آورد؛ جزیره‌ای که مردمان آن اکنون، پس از شیوع ویروس تی، به زامبی تبدیل شده بودند. آرک در ادامه جسد وینسنت را در خیابان مشاهده می‌کند اما باز هم چیزی را به خاطر نمی‌آورد. درحقیقت وینسنت نیز زنده بود و در ادامه بازهم تلاش می‌کند تا آرک را نابود کند. با پیشبرد داستان، تامپسون با دو کودک به نام‌های لت کلین و لی‌لی کلین آشنا شد که آن دو هنوز زنده بودند و برای خروج از شهر در تلاش بودند. این دو کودک فرزندان دکتر کلین، طراح نمونه ای جدید از پروژهٔ تایرانت به نام هیپنوس بودند. با پیشبرد داستان آرک رفته رفته حافظهٔ خود را باز می یابد و مدارک خوبی را برضد آمبرلا می یابد. در ادامه وینسنت هیپنوس را برای نابود کردن آرک آزاد می‌کند اما پیش از آن خودش توسط هیپنوس کشته می‌شود. آرک پس از شکست دادن هیپنوس، به همراه دو کودک با استفاده از بالگرد از جزیره می گریزد.

پوستر فارسی بازی رزیدنت اویل بازمانده

پوستر فارسی بازی رزیدنت اویل بازمانده

نقد و بررسی بازی Resident Evil Survivor

رزیدنت ایول: زنده‌مانده (در ژاپن Biohazard: Gun Survivor) نام یکی از بازی‌های سری رزیدنت ایول است که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۰ برای پلی استیشن و پس از دو سال از انتشار نسخهٔ نخست آن، در سال ۲۰۰۲ برای رایانه‌های خانگی توسط شرکت کپکام ساخته و منتشر شد. از این بازی به عنوان اصلی ترین انحراف از خط داستانی و بازی سری رزیدنت ایول یاد می‌شود. در رزیدنت ایول: بقا بر خلاف سری‌های پیشین که از زاویه دید سوم شخص استفاده می‌کردند زاویه دید بازیباز به اول شخص تغییر یافت.

حتما بخوانید

لیست بازی های رزیدنت اویل (فهرست کامل سری بازیهای Resident Evil)

داستان بازی رزیدنت اویل بازمانده

موضوع اصلی داستان پیرامون مأموری به نام آرک تامپسون است که به درخواست لئون اس کندی می‌خواست به مقر آمبرلا نفوذ کند. به نوشته وبسایت downloads98 رویدادهای این بازی در سال ۱۹۹۸ و در شهری قرنطینه شده به دلیل گسترش ویروس، پیرامون جزیره شینا اتفاق افتاده‌است. آرک تامپسون در همان ابتدای بازی پس از سقوط بالگردش حافظه خود را از دست می‌دهد و رفته رفته با پیشبرد بازی حافظه خود را باز می‌یابد. بازیباز باید با کنترل آرک تامپسون اطلاعاتی در بارهٔ فعالیت‌های غیر قانونی و بیولوژیکی شرکت آمبرلا به دست بیاورد و در تلاش برای خروج از شهر باشد.

تصویر بازی رزیدنت اویل بازمانده Survivor

تصویر بازی رزیدنت اویل بازمانده Survivor

سیستم مورد نیاز بازی Resident Evil Survivor

برای انجام بازی رزیدنت اویل Survivor با نام رزیدنت اویل بازمانده مشخصات سیستمی زیر مورد نیاز است:

  • OS: Windows 98/2000/XP/7
  • CPU: Pentium 2 @ 300 MHz Processor
  • RAM: 128 MB
  • Hard Drive: 700 MB Free
  • Video Memory: 32 MB
  • Sound Card: DirectX Compatible
  • DirectX: 7.0
تهیه و تنظیم: گروه سرگرمی.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *