علت کندی و قطع اینترنت و مشکل وی پی ان ها مشخص شد:

علت قطع اینترنت مشخص شد! (کندی و قطعی نت و زمان حل مشکل)

وزیر ارتباطات در بیان علت قطعی اینترنت کشور گفت قطعی کابل اینترنت با ظرفیت ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه که از روسیه به کشور وارد می شود علت کندی و قطعی اینترنت بوده است؛ بنابراین کندی و قطع نت ارتباطی با طرح صیانت از فضای مجازی ندارد.

جنگ روسیه اوکراین علت قطع اینترنت جنگ روسیه با اوکراین قطع کابل انتقال نت قطع اینترنت جهانی

مجله اینترنتی پارسی گو: علت قطع اینترنت مشخص شد و وزیر ارتباطات گفت با پیش‌بینی قطع اینترنت در منطقه برای ظرفیت جایگزین درخواست داده بودیم. بنابراین به زودی مشکل مرتفع خواهد شد. پس از شروع جنگ روسیه با اوکراین، یکی از کابل های انتقال که از روسیه می گذرد دچار مشکل شد. با ما همراه باشید:

وزیر ارتباطات: با پیش‌بینی قطعی اینترنت در منطقه برای ظرفیت جایگزین درخواست داده بودیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قطعی کابل اینترنت به دلیل بحران اوکراین را پیش بینی می‌کردیم و قبل از قطعی برای تامین ظرفیت جایگزین اقدام کرده بودیم. به نوشته فارس پس از قطع ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت اینترنت کشور به دلیل قطعی ظرفیت کابل اینترنت روسی که از مسیر اوکراین می‌گذرد، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این موضوع را پیش بینی کرده بودیم.

وی در پستی در اینستاگرام نوشت: همان طور که همکارانم هم اطلاع دادند، یکی از مسیرهای تامین اینترنت بین الملل که از اوکراین عبور می کند قطع شده و بخشی از پهنای باند بین الملل کاهش یافته است که در ساعت پیک ممکن است منجر به اختلال شود. این مساله را از زمان آغاز بحران اوکراین پیش بینی کرده بودیم و به دلیل زمان بر بودن تامین ظرفیت جدید، همان موقع به همکارانم در شرکت زیرساخت گفتم که برای ظرفیت جایگزین اقدام کنند که این موضوع به سرعت در حال انجام است. تنوع بخشیدن به منابع و مسیرهای تامین اینترنت بین الملل و تامین ظرفیت پشتیبان برای مواقع این چنینی از سیاست های دولت مردمی است که به صورت جدی در حال دنبال شدن است.

علت قطعی اینترنت جنگ روسیه و اوکراین

علت قطع اینترنت جنگ روسیه و اوکراین

۴۰۰ گیگابیت برثانیه از ظرفیت اینترنت کشور قطع شد

به دلیل قطعی ظرفیت کابل اینترنت روسی که از مسیر اوکراین می‌گذرد، چهارصد گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت اینترنت ایران قطع شد. به نوشته فارس، ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت اینترنت کشور قطع شد. مهدی سالم رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در این باره توضیح داد: بنا به اعلام مرکز عملیات شبکه، ۴۰۰ گیگ ظرفیت که از طریق شرکت روس تلکام و از مسیر کشور اوکراین تامین می شود، از ساعت ۱۸ امروز ۱۴ اسفندماه قطع شده است. وی ادامه داد: با توجه به تداوم اختلالات مسیر شبکه از اکراین، وزارت ارتباطات در حال برقراری لینک های جایگزین از طریق سایر مسیرهای بین المللی است.

قطع و کندی اینترنت ارتباطی با طرح صیانت از فضای مجازی ندارد!

گفتنی است چندی قبل، و پس از مشکلاتی که در اینترنت کشور به وجود آمد، بعضی از رسانه های زنجیره ای اقدام به شایعه پراکنی علیه طرح صیانت کرده و علت قطع اینترنت و کندی آنرا به آغاز طرح صیانت ارتباط دادند. در حالیکه در طرح صیانت اینترنت فعلی با شرایط موجود هیچ تغییری نمی کند، بلکه یک فضای موازی به وجود می آید که دارای امنیت کامل است و حق پخش، مباحث حقوقی و… در آن رعایت می شود. مراکز رسمی و افرادی که تمایل دارند در آن فضا فعالیت خواهند کرد و حمایت های قانونی از فضای فعلی اینترنت به تدریج برداشته خواهد شد. به عنوان مثال اگر مشکلی حقوقی در فضای فعلی اینترنت به وجود بیاید؛ مثلا تصویری خانوادگی از فردی در فضای اینستا منتشر بشود، کلاهبرداری صورت بگیرد و… پس از آغاز طرح صیانت، قابل پیگیری نخواهد بود! اما در فضای امن همه پشتیبانی ها و بسترسازی های لازم وجود دارد. همچنین برای ترویج و تبلیغ فضای امن نیز پس از شروع طرف صیانت از فضای مجازی طرح های تشویقی در نظر گرفته خواهد شد.

واکنش وزیر ارتباطات به قطع اینترنت کشور

واکنش وزیر ارتباطات به قطع اینترنت کشور

وزیر ارتباطات: دولت، مجلس و هیچ نهاد دیگری به دنبال قطع اینترنت نیستند

وزیر ارتباطات در پاسخ به پیش‌بینی کاربران از قطع اینترنت در آینده پس از کاهش سرعت آن، گفت: نه مجلس، نه دولت، نه مجلس و نه هیچ نهاد دیگری در کشور به دنبال قطع اینترنت نیست؛ اینها شایعه است. به نوشته فارس، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات موضوعات اخیر مطرح شده درباره قطع اینترنت را شایعه خواند.

وی در صفحه خود در اینستاگرام در پاسخ به کاربری که بیان کرده بود پس از کاهش عمدی سرعت اینترنت، نوبت به قطع اینترنت خواهد رسید، گفت: نه مجلس، نه دولت و نه هیچ نهاد دیگری در کشور به دنبال قطع اینترنت نیست؛ اینها شایعه است. گفتنی است چندی پیش نیز کاربران سامانه فارس من هم با ثبت سوژه ای با عنوان «رسیدگی به سرعت بسیار پایین اینترنت در روزهای اخیر» خواسته اند صدای اعتراض خود را به گوش وزیر ارتباطات برسانند.

تهیه و تنظیم: گروه تکنولوژی.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *