جزئیات طرح آزاد سازی موتورسیکلت های رسوبی + مراحل آزاد سازی موتورهای توقیفی

چطور موتورسیکلت توقیفی خود را آزاد کنیم؟ + جزئیات طرح ویژه

پیرو دستور فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر آزادسازی موتورسیکلت های توقیفی، پلیس راهنمایی و رانندگی طرح ویژه ای را برای صاحبان یا راکبان موتورسیکلت توقیفی تدارک دیده است.

موتورسیکلت توقیفی

مجله اینترنتی پارسی گو: پیرو دستور فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر آزادسازی موتورسیکلت های توقیفی، پلیس راهنمایی و رانندگی طرح ویژه ای را برای صاحبان یا راکبان موتورسیکلت توقیفی تدارک دیده است. این طرح از ۱۸ آبان آغاز شده و تا ۱۸ دی ماه ادامه دارد. با ما همراه باشید:

موتورسیکلت های توقیفی توسط راهور تا دو ماه آینده آزاد می‌شوند

به نوشته میزان معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از ترخیص موتورهای توقیفی از دیروز تا دو ماه آینده خبر داد و از اختصاص هفت مرکز جهت ترخیص این موتورها در تهران گفت.

سرهنگ محمد رازقی ضمن حضور در برنامه شهر امن که از شبکه تهران پخش می‌شد در خصوص نحوه و چگونگی ترخیص خودروهای رسوبی توضیح داد. وی افزود: از دیروز طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در شهر تهران اجرا گردیده است و تا دو ماه دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: یکی از راهکارهای پلیس برای ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در شهر تهران برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف است به این صورت که موتورسیکلت فرد متخلف توسط کفی به پارکینگ منتقل می‌گردد، ولی به علت عدم مراجعه مالک و یا متصرف در سال‌های گذشته جهت ترخیص این وسایل نقلیه این موتورسیکلت‌ها در پارکینگ‌ها مانده اند.

سرهنگ رازقی گفت: از دیروز طرح ترخیص این موتورسیکلت‌ها آغاز گردیده که با تسهیلات ویژه تحویل مالک و یا متصرف در زمان تخلف خواهد شد.

وی در خصوص علت ماندن و ترخیص نشدن این موتورسیکلت‌ها نیز گفت: یکی از علت‌ها عدم احراز مالکیت می‌باشد یعنی کسی که موتورسیکلت از وی توقیف شده مدارک کافی جهت احراز مالکیت نداشته نتوانسته جهت ترخیص مراجعه نماید. یکی دیگر از علت‌ها عدم پرداخت بدهی‌های دولتی باشد که برخی امکان پرداخت را نداشته اند و بدلایل مختلف این موتورسیکلت‌ها داخل پارکینگ‌ها مانده اند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: این افراد می‌توانند با در دست داشتن مدارک هویتی و مالکیت موتورسیکلت و با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ اقدامات خود را جهت ترخیص موتورسیکلت شروع نمایند و مدارک خود را به این دفاتر ارایه می‌دهند که شامل سند مالکیت، گواهینامه و بیمه نامه می‌باشد که می‌بایست ارایه گردد و از همان طریق نسبت به ترخیص موتورسیکلت اقدام خواهد شد.

حتما بخوانید

طرح آزاد سازی موتورسیکلت های رسوبی در یزد

وی افزود: افرادی هم که دارای نقص مدارک می‌باشند جهت ترخیص موتورسیکلت خود می‌توانند به مراکز منتخب ستادهای ترخیص به نشانی‌های زیر مراجعه نمایند:

  1. مناطق ۱، ۲ و ۳ شهرداری مراجعه به منطقه ۳ پلیس راهور تهران بزرگ واقع در اتوبان حقانی روبروی پارک آب و آتش و تماس:۸۸۸۸۰۹۰۹،
  2. مناطق شهرداری ۶، ۱۱، ۱۲ و ۱۷ مراجعه به منطقه ۱۱ پلیس راهور تهران بزرگ واقع در میدان قزوین جنب پارک رازی خیابان شهید مرادی و شماره تماس ۵۵۴۰۱۰۸۰،
  3. مناطق شهرداری ۱۳، ۱۴ و ۱۵ مراجعه به منطقه ۱۵ پلیس راهور تهران بزرگ به آدرس خیابان خاوران ابتدای خیابان ابوذر و تماس ۳۳۸۱۳۵۲۵،
  4. مناطق شهرداری ۴ و ۸ شهرداری مراجعه به منطقه ۸ پلیس راهور تهران بزرگ واقع در بزرگراه رسالت تقاطع باقری به شماره تماس ۷۷۸۸۷۶۶۵،
  5. مناطق شهرداری ۹، ۱۷ و ۱۸ شهرداری مراجعه به منطقه ۱۷ پلیس راهور تهران بزرگ به آدرس بزرگراه آیت الله سعیدی نبش خیابان شهید کاشانی به شماره تماس ۶۶۶۶۱۸۸۸،
  6. مناطق شهرداری ۲۰، ۱۹، ۱۶ مراجعه به منطقه ۱۶ پلیس راهور تهران بزرگ به آدرس خیابان شهید رجایی خیابان هلال احمر به شماره تماس ۵۵۳۳۰۰۸۵،
  7. مناطق شهرداری ۵، ۱۰، ۲۱ و ۲۲ مراجعه به آدرس خلیج فارس خیابان رهنما به شماره تماس ۶۶۵۵۵۰۸۸

وی همچنین اضافه کرد: عده‌ای هم متصرف موتورسیکلت محسوب می‌شوند یعنی در زمان توقیف موتورسیکلت نام آن‌ها در برگه توقیف ثبت شده که مالکیت نداشته، ولی موتورسیکلت در اختیار آن‌ها بوده است که این افراد می‌توانند با شرایط خاصه دیگری از جمله در دست داشتن قبض پارکینگ که در زمان توقیف به آن‌ها ارایه شده است به مراکز اعلامی مراجعه نمایند و مراحل ترخیص را طی نمایند.

رازقی گفت: در خصوص نقص مدارک ساز و کارهایی اندیشیده شده که مراجعین می‌توانند در طی مراحل ترخیص مانند نداشتن بیمه، داشتن خلافی بالا و مدارک دیگر نسبت به ارایه تعهد و رفع نواقص و تقسیط بدهی اقدام نمایند.

این مقام انتظامی از راکبین موتورسیکلت سواران خواست ضمن احترام به قوانین و مقررات رانندگی از ارتکاب تخلفات رانندگی خودداری نموده و همانند وسایل نقلیه دیگر قوانین را رعایت کرده و از پیاده رو، خطوط ویژه عبور ننماند.

جزئیات طرح آزادسازی موتورسیکلت توقیفی

جزئیات طرح آزادسازی موتورسیکلت توقیفی

خبر خوش برای صاحبان موتورسیکلت‌ توقیفی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: برای ترخیص موتورسیکلت توقیفی از پارکینگ امکان تقسط جرایم وجود دارد و همچنین حداقل قیمت پارکینگ محسابه می شود.

به نوشته مهر سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز در حاشیه جلسه «ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مشکلات و معضلاتی که در بحث توقیف وسایط نقلیه بود، بحث موتورسیکلت‌های رسوبی بود که بیش از ۸ تا ۹ سال در پارکینگ‌ها متوقف شده بودند.

وی ادامه داد: عمده دلیل توقف این موتورسیکلت‌ها هم تخلفات راهنمایی و رانندگی بود یا اینکه با دستور قضائی و تشخیص مأموران در پلیس آگاهی، این موتورسیکلت‌ها توقیف شده بودند.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، در ۳۲ استان کشور بالغ بر ۸۳۷ هزار موتورسیکلت رسوبی وجود دارد. هادیانفر بیان کرد: افرادی که از سال ۹۰ تا ۹۸ موتورسیکلت‌هایشان در پارکینگ توقیف شده است، به پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و مراحل ترخیص را انجام دهند. هر ترخیص کمتر از یک ساعت زمان می‌برد البته اگر تمامی مدارک مانند کارت ملی، برگ سبز موتورسیکلت و … همراه مالک یا متصرف باشد. (مدارک لازم در ورودی دفاتر پلیس ۱۰+ نصب می‌شود).

وی تأکید کرد: این طرح از فردا آغاز و طی دو ماه انجام می‌شود. نرخ‌های مصوب پارکینگ، همان نرخ پارکینگی است که هیئت وزیران در سال ۹۴ تصویب کرده است و بیشترین نرخ ۷۲۴ تومان در تهران و کمترین نرخ ۱۸۰ تومان است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: ساعت کار پارکینگ‌ها و دفاتر پلیس ۱۰+ تا ساعت ۱۶ افزایش یافته و طرح تقسیط برای ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی هم اجرا می‌شود.

هادیانفر در پایان گفت: در پایان این دو ماه، اگر موتورسیکلتی در پارکینگ‌ها مانده باشد که مالک یا متصرف این وسایط مراجعه نکرده باشند، با دستور قضائی موتورسیکلت‌ها فروخته و مبلغ آن تا ۶ ماه نگهداری می‌شود. مجدد اگر مالک یا متصرف در این ۶ ماه هم مراجعه نکند، مبلغ فروخته شده به دولت واگذار می‌شود

تهیه و تنظیم: گروه خبر.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *