آزادی بیان به سبک افتاب نیوز! + عکس

سانسور نظرات مخاطب در سایت آفتاب نیوز + عکس

واقعیت این است که رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب، نظرات دقیق و با تحلیل مخالف مشی خود را انتشار نمی دهند که سانسور نظرات مخاطب در سایت آفتاب نیوز نمونه آن است.

آزادی بیان به سبک اصلاح طلبان سانسور نظرات مخاطب در سایت آفتاب نیوز

مجله اینترنتی پارسی گو: رسانه های اصلاح طلب علی رغم اینکه آزادی بیان و اندیشه جزو شعارهایشان است، اما در عمل حتی به اندازه تحمل یک نظر مخاطب ذیل مطالبشان هم تاب تحمل آزادی را ندارند و نظرات مخالف خود را سانسور می کنند. یکی از سایت های اصلاح طلب نزدیک به روحانی اخیرا با تیترها و مطالبی که به نوعی، حمایت از نوید افکاری محسوب می شود، نظرات استدلالی مخالفانش را سانسور می کند. سانسور نظرات مخاطب در سایت آفتاب نیوز را در ادامه مشاهده بفرمایید:

شرافت رسانه ای رسانه های زنجیره ای کجاست؟/ سانسور نظرات مخاطب در سایت آفتاب نیوز نزدیک به حسن روحانی/ آزادی بیان تا جایی قابل قبول است که مطابق میل رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب باشد!

سانسور نظرات مخاطب در سایت آفتاب نیوز

سانسور نظرات مخاطب در سایت آفتاب نیوز

سایت آفتاب نیوز، نزدیک به روحانی و جریان اصلاح طلب تندرو، از حامیان حسن روحانی است و طبعا باید به خاطر وضع موجود کشور، با رویکردی انتقادی به عملکرد دولت پیش برود. اما از آنجا که حریت در رسانه های زنجیره ای جایگاهی ندارد، این سایت و دیگر سایت های زنجیره ای به جای پرداختن به مشکلات اصلی مردم، یعنی گرانی های افسار گسیخته و بیکاری و…، به جار و جنجال های سیاسی می پردازند تا به خیال خود اذهان عمومی را از عملکرد دولت و کارنامه سیاه اصلاحات منحرف سازند.

جالب اینکه در اینگونه سایت ها، از جمله همین سایت آفتاب نیوز، نظرات مخالفان و منتقدان به راحتی سانسور می شود و تنها نظراتی انتشار می یابد که مخالفین این جریان را فحاش، تندرو، و بی منطق جلوه دهد! به عبارت ساده تر اگر یک نظر انتقادی ساده و با تحلیل ذیل مطالب سایت آفتاب نیوز نوشته شود، هرگز انتشار نمی یابد، اما اگر نظری حاوی توهین یا تندروی باشد حتما منتشر می شود تا ذهن مخاطب نسبت به نوع نگاه سیاسی جریان انقلابی تغییر کند! 

یکی از مخاطبین پارسی گو با نام نوید تصویر فوق را ارسال کرده است. مطلب درباره حمایت ظریف از روند قانونی اعدام نوید افکاری است. در اولین نظر منتشر شده ذیل این مطلب کاربری نوشته است: «معلومه که نخواهی گفت اعدام نوید به راهپیمایی ارتباط دارد». نوید ماجرای سانسور نظرش در سایت آفتاب نیوز را اینگونه شرح داده است: «یک پاراگراف درباره جرم نوید افکاری و قتلی که مرتکب شده و جزئیات ماجرا با توجه به فیلم هایی ۲۰:۳۰ نشان داد آماده کردم و به این کاربر پاسخ داد. بعد از گذشت چند ساعت در حالیکه نظرات دیگری ذیل مطالب اضافه شده بود نظر من انتشار پیدا نکرد. به گمان اینکه نرسیده، ندیده اند و… باز همان پاسخ را ارسال کردم. با گذشت یک روز با هم نظرم انتشار داده نشد. چند بار دیگر هم این کار را انجام دادم. اما این سایت قرار نیست «پاسخ» منطقی را منتشر کند. فقط منتظر است تا فحاشی کنیم و با انتشارش انقلابی ها را بی منطق جلوه دهد.»

کاربری به نام «نوید» و سانسور نظرات مخاطب در سایت آفتاب نیوز

پاسخ نوید به کاربر آفتاب نیوز و نظری که توسط این سایت سانسور شد

پاسخ نوید به کاربر آفتاب نیوز و نظری که توسط این سایت سانسور شد

متن نظر نوید، مخاطب پارسی گو نیز چنین است: «برادر من مواظب باش به بهانه تحرکات سیاسی از قاتل حمایت نکنی. کسی که یک مرد میانسال و پدر سه کودک را با چاقوی قصابی، آنهم به شکلی رذیلانه از پشت، به گفته خودش «سلاخی» کرده است، هیچ ارتباطی با اعتراض آرام و مسالمت آمیز مردمی ندارد. فقط یک لحظه تصور کن چنین بلایی سر نزدیکان خودت آمده بود. باز هم همینقدر روشنفکری باقی می ماندی؟»

تصویر: ارسالی نوید مخاطب پارسی گو

تهیه و تنظیم: گروه سیاسی.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *