کریم آتشی کارگردان سینما مرتکب قتل شد + علت قتل و جزئیات

کریم آتشی کارگردان و همسر سابق مرجانه گلچین مرتکب قتل شد! + جزئیات و تصاویر

شب گذشته اعلام شد که کریم آتشی مرتکب قتل شده و همسایه خود را به قتل رسانده است. جزئیات قتل همسایه کریم آتشی به دست این کارگردان معروف را مطالعه و مشاهده بفرمایید

کریم آتشی کارگردان و همسر سابق مرجانه گلچین مرتکب قتل شد

مجله اینترنتی پارسی گو: شب گذشته در رسانه ها اعلام شد که کریم آتشی کارگردان معروف سینما مرتکب قتل شده و همسایه خود را با سلاح گرم به قتل رسانده است. جزئیات قتل همسایه کریم آتشی به دست این کارگردان معروف را مطالعه و مشاهده بفرمایید:

قتل همسایه به دست کارگردان معروف کریم آتشی

کریم‌آتشی کارگردان و فیلم نامه‌نویس معروف، پس از درگیری با همسایه خود او را به قتل رساند و قتل همسایه کریم آتشی به دست وی در رسانه ها انعکاس یافت. به نوشته ایمنا شب گذشته برخی رسانه‌ها مدعی شدند کریم‌آتشی همسر سابق مرجانه گلچین، بازیگر تلویزیون ایران پس از درگیری با همسایه خود او را با شلیک گلوله به قتل رساند و در خانه خود مخفی شد. همسر سابق مرجانه گلچین پس از قتل مرد همسایه بر سر اختلافاتی که داشتند، با یک کلت کمری و مقدار زیادی فشنگ در خانه‌اش مخفی شده و اجازه ورود ماموران پلیس را نمی‌داد، توسط نیروهای ویژه پلیس دستگیر شد. برخی اسلحه او را کلاشینکف و برخی کلت کمری عنوان کرده‌اند.

کریم آتشی کارگردان سینما مرتکب قتل شد

کریم آتشی کارگردان سینما مرتکب قتل شد

اعتراف کریم آتشی به قتل

آتشی در بازجویی‌های اولیه علت درگیری با همسایه را صدای آزار دهنده چرخ خیاطی او بیان کرده است که پس از چند مرتبه تذکر و توجه نکردن او و همچنین به علت شرایط روحی نامناسبی که داشته است با مقتول درگیر و او را به قتل رسانده است.

کریم آتشی کیست؟

کریم‌آتشی، کارگردان سینمای ایران، فارغ‌التحصیل کارشناسی مهندسی عمران و دکترای علوم سیاسی است. آتشی متولد ۵ فروردین ۱۳۴۳ در شهر ری است و از سال ۱۳۶۹ در سینما مشغول به فعالیت است. مشهورترین فیلم کریم آتشی فیلم نطفه شوم به کارگردانی و نویسندگی خود او و محصول سال ۱۳۸۷ و با بازی لاله اسکندری، سام درخشانی، جمشید هاشم پور، محمد کاسبی، سیروس گرجستانی و شراره دولت آبادی است.

کریم‌آتشی یکی از مصدومین شیمیایی هشت سال دفاع مقدس است و به همین دلیل مشکلات ریه و تنفسی دارد. کریم آتشی سال‌ها پیش با مرجانه گلچین ازدواج کرد و پس از چند سال این زندگی به جدایی ختم شد. آنها پس از حدود ده سال زندگی مشترک از هم جدا شدند.

کریم آتشی و مرجانه گلچین

کریم آتشی و مرجانه گلچین

توضیح پلیس درباره بازداشت کریم آتشی به اتهام قتل همسایه/ او برای تهیه یک فیلم ۸ اسلحه گرفته بود؛ ۷ اسلحه را تحویل داده و یکی از آن‌ها را نگه داشته بود / قتل با همین اسلحه انجام شده

پلیس تهران بزرگ اعلام کرد: «کریم آتشی» کارگردان سینما و تلویزیون که در پی قتل همسایه‌اش در خیابان خواجه نصیرالدین طوسی تهران دستگیر شده است، در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد.

به نوشته انتخاب پلیس تهران روز شنبه در مورد جزئیات این حادثه به ایرنا اعلام کرد: ساعت ۱۰ شب چهارشنبه گذشته، «آتشی» با همسایه خودش در ساختمانی چهار طبقه درگیر شده و با اسلحه کلاشنیکف به وی شلیک کرده است.

«این کارگردان در اعتراف‌های خود اعلام کرده که برای تهیه یک فیلم هشت اسلحه گرفته بود که از این تعداد هفت اسلحه را تحویل داده و یکی از آنها را نگه داشته بود و همسایه‌اش را با همین اسلحه به قتل رسانده است».

پس از اعلام خبر ماموران پلیس وارد عمل شدند و قاتل بدون مقاومت تسلیم شد و اکنون با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت، متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد. به گزارش ایرنا «کریم آتشی» متولد پنجم فروردین ۱۳۴۳ در شهر ری بوده و کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس است.

کریم آتشی در بازداشت پلیس

کریم آتشی در بازداشت پلیس

کریم آتشی، کارگردان سینمای ایران به قتل همسایه‌اش اعتراف کرد

کریم‌آتشی (همسر سابق مرجانه گلچین) کارگردان سینما و تلویزیون، که به‌دنبال اختلاف با مرد همسایه در اقدامی جنون‌آمیز وی را با اسلحه کلاشنیکف به قتل رسانده بود پس از ۴ ساعت تلاش از سوی پلیس دستگیر شد.

به نوشته شهرآرانیوز، ساعت ۱۰ شب چهارشنبه گذشته، مأموران بسیج هنگام گشت در خیابان خواجه نصیرالدین طوسی تهران با شنیدن صدای شلیک ۳ تیر پیاپی مواجه شدند و بلافاصله جست‌وجو برای یافتن مکان تیراندازی را آغاز کردند و دقایقی بعد موفق شدند محل شلیک‌ها را که ساختمانی چهار طبقه در همان خیابان بود شناسایی کنند.

لحظاتی بعد وقتی مأموران در حال بررسی اطراف ساختمان بودند متوجه حرکات مشکوک مرد میانسالی – کریم آتشی – شدند که با حالتی پریشان در حال شستن لکه‌های خون در جلوی راه پله‌ها و در ورودی همان ساختمان بود که این شخص، با دیدن مأموران فوراً وارد ساختمان شد و در را بست.

در ادامه مأموران بسیج که به مرد میانسال مشکوک شده بودند موضوع را به پلیس گزارش دادند و بدین ترتیب دقایقی بعد مأموران و تیم جنایی به سرپرستی بازپرس ساسان غلامی در محل حاضر شدند.

با شروع تحقیقات پلیس مشخص شد مظنون ماجرا کارگردان معروف سینما و تلویزیون است که دقایقی قبل مرتکب قتل شده است. با این اطلاعات پلیس تلاش کرد تا او را به‌صورت مسالمت‌آمیز بازداشت کند، اما کریم آتشی ۵۶ ساله که مسلح به سلاح کلاشنیکف بود، حاضر نشد از دفتر سینمایی اش خارج شود و خودش را تسلیم پلیس کند.

دستگیری کریم آتشی پس از ۴ ساعت مذاکره پلیسی

پس‌از گذشت چند ساعت از ماجرا در حالی که نیرو‌های پلیس و تیم جنایی در محل حاضر شده بودند و تسلیم نشدن کریم آتشی، موجب تجمع اهالی محل و رهگذران شده بود و هر لحظه این امکان وجود داشت که کریم آتشی به خود یا دیگران آسیبی بزند، از این‌رو با دستور بازپرس جنایی نیرو‌های «نوپو» وارد عمل شدند و پس‌از شکستن شیشه‌های ساختمان و اتاقی که کریم آتشی مسلح در آن قرار داشت و همین‌طور با استفاده از گاز اشک آور، این کارگردان را به‌همراه اسلحه کلاشنیکف و ۷۲ تیر جنگی دستگیر کردند.

کریم آتشی جسد قربانی را به زیر راه پله برده بود

در ادامه مأموران به‌دنبال رد خون‌هایی که در راهرو ریخته شده بود رفتند و ساختمان را مورد بازرسی قرار دادند و در نهایت با جسد مرد ۶۰ ساله‌ای مواجه شدند که بر اثر شلیک چند گلوله به جمجمه و بدن او به قتل رسیده بود.

او که برای انکار قتل راه گریزی نداشت قتل را پذیرفت و در تشریح ماجرا گفت: دفتر کارم در طبقه همکف این ساختمان است و من چند شب در هفته برای کار در دفترم می‌مانم. مقتول مالک سه واحد این ساختمان بود و دو واحد آن را اجاره داده بود و یکی از واحد‌ها نیز در اختیار خودش بود. از مدت‌ها قبل بر سر مشکلات ساختمان با او اختلاف داشتم و از طرفی افراد زیادی به واحدش رفت و آمد داشتند و همین مسأله من را آزار می‌داد. چندین بار به او تذکر داده بودم، اما بی‌فایده بود. حتی به‌خاطر این اختلافاتی که با مقتول داشتم در دو دادسرا شکایاتی را علیه او ثبت کرده‌ام که در حال رسیدگی است.

کریم آتشی کارگردان و مرجانه گلچین بازیگر

کریم آتشی کارگردان و مرجانه گلچین بازیگر

علت قتل از زبان کریم آتشی

کریم آتشی درباره علت قتل ادامه داد: مقتول مدتی قبل یک در آهنی بین طبقه همکف و طبقه اول کار گذاشته بود و شب حادثه بی‌دلیل با یک چکش به در می‌کوبید که به تصور من او به عمد این کار را می‌کرد تا من را عصبی کند. از دفترم بیرون آمدم و بابت این کارش به او تذکر دادم که اصلاً توجهی نکرد و ما باهم درگیر شدیم و با سلاحی که داشتم به او شلیک کردم و یکی از گلوله‌ها به جمجمه‌اش اصابت و او فوت کرد. بعد از آن هم تصمیم داشتم جسد را به زیرزمین منتقل کنم، اما چون خون زیادی مقابل در ریخته بود، داشتم آن‌ها را می‌شستم که مأموران متوجه کارم شدند و لو رفتم.

او در مورد اینکه اسلحه را از کجا آورده گفت: ما معمولاً برای فیلم‌های اکشن و پلیسی از مراکز نظامی سلاح می‌گیریم و بعد از پایان کار فیلمبرداری اسلحه‌ها را تحویل می‌دهیم. اخیراً برای تولید یک کار سینمایی ۸ اسلحه تحویل گرفتیم، اما ۷ اسلحه را برگرداندیم و یکی را پیش خودم نگهداشتم. ۷۲ فشنگ جنگی نیز از قبل داشتم.

پس از این اظهارات با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت، کریم آتشی برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.

کریم آتشی فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی عمران و دکترای علوم سیاسی است و همسر سابق بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون (مرجانه گلچین) است. آتشی در خرداد ۱۳۹۱ به دلیل سکته قلبی در بیمارستان پاسارگاد بستری شده بود. وی یکی از مصدومین شیمیایی هشت سال دفاع مقدس است و به همین دلیل مشکلات ریه و تنفسی دارد.

آپارتمانی که کریم آتشی در آن مرتکب قتل شد

آپارتمانی که کریم آتشی در آن مرتکب قتل شد

جزییات عملیات نوپو در بازداشت کریم آتشی بعد از قتل مسلحانه

کریم آتشی کارگردان سینما و تلویزیون همسایه طبقه بالایی خود را که یک وکیل دادگستری بود به قتل رساند. به نوشته رکنا، شامگاه چهارشنبه هفته گذشته ساعت ۱۱ بود که صدای شلیک ۳ گلوله نظر برخی از اهالی خیابان خواجه نصیر توسی واقع در شریعتی را به خود جلب کرد. چند تن از اهالی نیروهای بسیج در نزدیکی محله در حال گشت زنی بودند که صدای گلوله آنها را به محل حادثه کشاند. نیروهای بسیج کریم آتشی را هنگامی که در حال تمیز کردن لکه های خون در پیاده رو دفتر محل کارش بود رویت کردند و زمانی که کریم آتشی متوجه نیروهای بسیج می شود سریعا داخل دفتر محل کارش شده و در را به روی خود و یک جسد بسته می بندد.

بنا به گزارش رکنا، نیروهای کلانتری نامجو خود را به محل تیراندازی رساندند و پس از صبحت کردن با کریم آتشی که حاضر نشده بود خود را تحویل بدهد نیروهای ویژه نوپو را خبر کردند. نیروهای ویژه که بیشتر فعالیت های گروگانگیری انجام می دهند از طبقه همکف ساختمان مجاور کریم آتشی وارد دفتر کار این کارگردان سینما شدند و او را دستگیر کردند.

کریم آتشی، آتش را به روی وکیل دادگستری گشود

بنابراین گزارش، جسد قبل از رسیدن بازپرس ویژه قتل توسط اهالی محله شناسایی شد. محمد بقایی وکیل دادگستری که دفتر محل کارش در طبقه بالای کریم آتشی واقع بود توسط همسر سابق مرجانه گلچین به قتل رسیده بود.

با سر رسیدن بازپرس ویژه قتل و ماموران آگاهی مشخص شد این دو نفر بر سر مسائل ساختمان چندسالی درگیر بودند که در آخر کریم آتشی با اسلحه کلت کمری مقتول را از ناحیه سر مورد هدف قرار داده است.

کریم آتشی کارگردانی که مرتکب قتل شد!

این حادثه باعث شد خبرنگار و تصویربردار رکنا به محل حادثه بروند تا برخی از ابهامات در این پرونده قتل رفع بشود. همسایه ای که پلیس نوپو از آن خانه عملیات خود را انجام داده بود در مقابل دوربین خبرنگار رکنا قرار گرفت و ماجرا را توضیح داد.

وی گفت: در حال استراحت بودم که صدای شلیک ۳ گلوله را شنیدم اما تصور نمی کردم چنین اتفاقی افتاده است تا اینکه یک ساعت بعد ماموران نوپو زنگ ساختمان مان را زدند و برای اینکه خانه من مجاور دفتر آقای آتشی قرار دارد، عملیات دستگیری او را از خانه من صورت گرفت.

پلمپ شدن محل قتل به دستور بازپرس پرونده کریم آتشی

پلمپ شدن محل قتل به دستور بازپرس پرونده کریم آتشی

شوک داوود قاسمی از شنیدن خبر قاتل شدن کریم آتشی

داوود قاسمی مدیرتولید سینما و تلویزیون و دوست چندین ساله کریم آتشی که در شوک اقدام دوستش قرار دارد به خبرنگار رکنا گفت: کریم چندسالی است با مقتول مشکل داشت اما در حدی نبود که دست به چنین اقدامی بزند. کریم شخصی است که اگر کتکش هم می زدید هیچ چیز نمی گفت. باورم نمی شود. کریم آتشی شخصی است که دوست دارد ساعت ها در سکوت فکر کند اما از طرفی مقتول سر وصدای زیادی داشت تا جایی که بقیه همسایه ها هم از او راضی نبودند. من فکرم می کنم کریم یک دفعه عصبانی شده و مرتکب این قتل شده است. به نوشته رکنا، کریم آتشی درحال حاضر برای سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می برد.

بیوگرافی کریم آتشی کارگردان سینما و تلوزیون

کریم آتشی (زادهٔ ۵ فروردین ۱۳۴۳) کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایران است. به نوشته ویکی‌پدیا آتشی در ۵ فروردین ۱۳۴۳ در شهر ری زاده شد. فعالیت هنری را با کارگردانی فیلم‌های کوتاه در ۱۳۶۹ آغاز کرد. او فارغ‌التحصیل کارشناسی مهندسی عمران و دکترای علوم سیاسی است. آتشی از مصدومین جنگ ایران و عراق است و به این دلیل دچار مشکلات تنفسی است. او در سال ۱۳۹۱ به‌دلیل سکته قلبی در بیمارستان پاسارگاد بستری شده بود.

او همسر سابق مرجانه گلچین است. گلچین در سال ۱۳۹۵ گفت که آتشی مخالف فعالیت هنری او بوده‌است و به‌همین دلیل گلچین ده سال از بازیگری کناره گرفته بود. آتشی روز ۱۹ شهریورماه ۹۹ پس از درگیری با همسایه خود در خیابان خواجه نصیر، خیابان شریعتی او را با شلیک گلوله اسلحه کلاشنیکف به قتل رساند و سپس توسط پلیس بازداشت شد. او قبلاً تعدادی اسلحه برای فیلمبرداری دریافت کرده بود که یکی را برنگردانده بود و در نهایت با همین اسلحه مرتکب قتل شد.

کریم آتشی کارگردان سینما

کریم آتشی کارگردان سینما

فیلم‌شناسی کریم آتشی

در این بخش به مرور آثاری که کریم آتشی در تولید آنها نقش داشته است می پردازیم:

کریم آتشی در نقش کارگردان

نطفه شوم (۱۳۸۷)
متهم (۱۳۷۵)
سلام به انتظار (۱۳۷۴)
انتهای قدرت (۱۳۷۳)
پنجاه روز التهاب (۱۳۷۲)

کریم آتشی در نقش فیلم‌نامه‌نویس

نطفه شوم (۱۳۸۷)
متهم (۱۳۷۵)
سلام به انتظار (۱۳۷۴)
انتهای قدرت (۱۳۷۳)
پنجاه روز التهاب (۱۳۷۲)

کریم آتشی در نقش تهیه‌کننده

پنجاه روز التهاب (۱۳۷۲)

تهیه و تنظیم: گروه حوادث.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *