حکم باند امیر آلمانی چیست؟

باند امیر آلمانی چگونه دستگیر شد؟

اعضای باند امیر آلمانی از طریق آگهی سایت دیوار خانه‌ای را انتخاب کرده و با هدف سرقت برنامه ریزی می کردند و خانم خانه را مورد ضرب و شتم و تعرض قرار می دادند.

باند امیر آلمانی

مجله اینترنتی پارسی گو: با رصد دستگاه های امنیتی کشور باند امیر آلمانی که پرونده های متعددی داشتند دستگیر شدند. اما اعضای باند امیر آلمانی چگونه دستگیر شدند و حکم آنها چیست؟ اعضای باند امیر آلمانی از طریق آگهی سایت دیوار خانه‌ای را انتخاب کرده و با هدف سرقت برنامه ریزی می کردند و خانم خانه را مورد ضرب و شتم و تعرض قرار می دادند! در سال ۹۸ و در جریان اعتراضات بنزینی نیز چندین مغازه را سرقت کرده و اموال مردم را به آتش کشیدند. آنها به گروه های ضد انقلاب وصل شده بوند و از آنها خط می گرفتند. امروز که حکم اعدام باند امیر آلمانی رسانه ای شده است، جریانی که با شانتاژ رسانه ای، موجب روی کار آمدن دولت روحانی شده و مسبب وضع اسفناک اقتصاد کشور است، اینبار امنیت کشور را هدف قرار داده و از باند امیر آلمانی و جنایات این باند دفاع می کنند. با ما همراه باشید:

اعضای باند امیر آلمانی چرا به اعدام محکوم شدند؟

بازخوانی اعمال مجرمانه اعضای باند امیرآلمانی حکایت از این دارد که این افراد معترض نبوده بلکه به‌دنبال سوءاستفاده از اغتشاشات برای دست زدن به اعمال مجرمانه خود از جمله سرقت مسلحانه بوده‌اند.

به نوشته فارس صبح غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری با اصحاب رسانه و در پاسخ به سئوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده سه محکوم به اعدام بیان کرد: این حکم در دیوان عالی کشور بعد از فرجام‌خواهی متهمان و وکلا به تأیید رسیده و به دادسرا اعاده شده است؛ اجرای احکام فرایند قانونی دارد و ممکن است در این فرایند هر موجب قانونی دیگری نتیجه پرونده را همراه با تغییر کند.

وی اضافه کرد: این پرونده را خدای متعال کمک کرد جنایاتشان برملا شد؛ اینها جزو عناصر اصلی اغتشاشات بودند و دو نفر از این افراد در صحنه سرقت مسلحانه دستگیر شدند و با تهدید به اسلحه می‌خواستند اموال خانمی را بربایند که خدا کمک کرد و باعث دستگیری این افراد شد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: پس از دستگیری در گوشی این افراد اقدامات خرابکارانه‌ای که انجام می‌دادند و فیلمبرداری کرده و برای برخی از خبرگزاری‌های خارج از کشور ارسال می‌کردند، کشف شد؛ خودشان از اعمال مجرمانه خود بهترین مستندات را تهیه کردند و در فرایند دادگاه هم اقرار کرده‌اند و همچنین هم خودشان و هم وکلایشان‌ دفاع داشتند البته چهار نفر اعلام وکالت کردند و دفاع کردند. وی ادامه داد: جلسات دادگاه فیلمبرداری شده و حضور آنها موجود است.

باند امیر آلمانی شامل امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی

باند امیر آلمانی شامل امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی

آرایش سایبری رسانه‌های معاند پس از اعلام یک خبر

پس از اعلام تأیید خبر حکم اعدام این سه محکوم در دیوان عالی کشور، رسانه‌های معاند این خبر را با تیترهایی از جمله “حکم اعدام سه معترض آبان پس از تأیید به دادسرا فرستاده شد” و “حکم اعدام سه معترض آبان ماه تأیید شده‌است” بازنشر کردند و به‌گونه‌ای در صدد القای این بودند که این افراد صرفا به‌دلیل اعتراض به وضعیت معیشتی خود به اعدام محکوم شدند.

بازی کردن برخی از سلبریتی‌ها در زمین دشمن

طولی نکشید که هشتگ اعدام نکنید با پشتیبانی یگان سایبری منافقین، برخی از سلبریتی‌ها و دشمنان مغرض و همیشگی این مرز و بوم به ترند اول توئیتر در جهان تبدیل شد و بسیاری از مردم که از جزئیات اقدامات مجرمانه این محکومان بی‌خبر بودند ناخواسته با این جریان مرموز همراه شدند و جای جای فضای مجازی مملو از هشتگ اعدام نکنید شد.

اعضای باند امیر آلمانی در دادگاه

اعضای باند امیر آلمانی در دادگاه

اما سئوال اینجاست که این سه محکوم چه کرده‌اند که دادگاه بدوی و دیوان عالی کشور آن‌ها را مستحق مجازات اعدام ‌می‌داند؟

بازخوانی ماجرای دستگیری باند امیر آلمانی

۲۹ بهمن ماه بود که سخنگوی قوه قضائیه در بیستمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه از دستگیری اعضای باند تبهکاری تحت عنوان امیر آلمانی خبر داد و گفت: یکی از پرونده‌های رسیدگی شده در تهران که اصطلاحا از زبان خودشان مشهور به پرونده امیر آلمانی است، باند تبهکاری بودند که هم سابقه اعمال مجرمانه داشتند و هم در همین مقطع مرتکب سرقت مسلحانه شده بودند و از اراذل و اوباش بودند و در اغتشاشات حضور داشتند، بانک و پمپ بنزین آتش زدند و از اقدامات خلافکارانه شان فیلمبرداری و برای شبکه‌های خارجی ارسال کردند. بعد از احساس خطر از کشور خارج شده و به ترکیه رفتند که با پیگیری‌های مجدانه از ترکیه برگشتند و بازداشت شدند.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در بررسی سوابق یک از آن‌ها که مشهور به امیر آلمانی است معلوم شد که سابقه خروج غیرقانونی از کشور به کشورهای مختلف دارد و مدتی در کمپ پناهندگان در آلمان بوده است و در کمپ پناهندگان آلمان با عناصر وابسته به گروهک نفاق، ملاقات‌ها و همکاری‌هایی داشته است.

اسماعیلی تصریح کرد: این فرد و این تیم در حوادث آبان ماه میدان داری و این اغتشاشات را سردمداری کردند و این جنایاتی که مردم شاهد بودند را رقم زدند.

۱۰ تیرماه نیز اسماعیلی در خصوص پرونده باند امیر آلمانی بیان کرد: در آخرین پیگیری که انجام دادم، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده، هنوز اعاده نشده و رای دیوان عالی کشور مبنی بر تایید حکم به دست ما نرسیده است.

اعضای باند امیرآلمانی چه کسانی هستند؟

امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه متهم این پرونده و اعضای باند امیر آلمانی هستند که در ابتدا با رأی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب استان تهران به ریاست قاضی صلواتی با عناوین اتهامی گوناگون از جمله خروج غیرقانونی از کشور، اقدام علیه امنیت ملی و سرقت مسلحانه مقرون به آزار با سلاح سرد مجرم شناخته و به اعدام محکوم شدند.

با فرجام خواهی متهمان و وکلای آن‌ها پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و دیوان عالی کشور پس از انجام بررسی‌های فنی حکم دادگاه بدوی را تأیید کرد.

اطلاعات جدید درباره نحوه شناسایی باند امیر آلمانی

یک منبع مطلع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، درباره نحوه شناسایی این گروه گفت: این افراد از طریق آگهی سایت دیوار خانه‌ای را انتخاب کرده و با هدف سرقت برای بازدید از خانه برنامه ریزی می کنند و در جریان بازدید، خانم خانه را با سلاح سرد مورد ضرب و شتم و تعرض قرار می دهند.

وی افزود: با سروصدای ایجاد شده در منزل، نزدیکان و خانواده فرد مطلع می شوند و بلافاصله به کمک می آیند و نیروی پلیس را خبردار می کنند که نهایتاً به بازداشت متهم منجر می شود.

این منبع مطلع با اشاره به طی شدن مراحل رسیدگی به پرونده متهم مذکور اظهار داشت: در جریان رسیدگی به پرونده این افراد فیلم‌هایی در درون گوشی تلفن همراه آنها یافت شد که نشان می داد در جریان اغتشاشات آبان ماه سال گذشته چند بانک را تخریب و آتش زده اند و در یک فقره نیز ماشین شهرداری را بعد از خارج کردن از محل پارک خود به وسط خیابان آورده و آتش می‌زنند و فیلم هائی را از این صحنه ها تهیه کرده و به رسانه های ضدانقلاب ارسال می کنند.

وی با اعلام اینکه یکی از این افراد معروف به امیر آلمانی دو نفر دیگر را از کشور به مقصد ترکیه فراری می دهد اظهار داشت: وی در ماجرای آبان ۹۸ با منافقین ارتباط داشته و در سفر به کمپ آنها در یک کشور اروپائی از آنها برای عملیات دستور می‌گرفته است. بررسی‌ها در خصوص این پرونده ادامه داشت تا اینکه مشخص شد فرد مذکور مدتی قبل در کمپ پناهندگان در آلمان بوده و در آنجا با عناصر وابسته به گروهک نفاق، ملاقات‌ها و همکاری‌هایی داشته است.

تشکیل دادگاه با حضور وکلای مدافع

در نهایت، با صدور کیفرخواست از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، پرونده باند امیرآلمانی برای رسیدگی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی اعاده شد و پس از تشکیل جلسات دادگاه و رعایت تشریفات دادرسی از جمله حضور وکلای مدافع متهمان، اعضای باند امیرآلمانی مجرم شناخته شدند.

دفاع عجیب سایت همشهری آنلاین از باند امیر آلمانی

دفاع عجیب سایت همشهری آنلاین از باند امیر آلمانی

واکنش قوه قضائیه به ادعاهای یک وکیل

پس از تشکیل جلسات دادگاه فردی تحت عنوان وکیل اعضای این باند تبهکارانه، مصاحبه‌هایی را تحت عنوان وکیل پرونده با برخی از رسانه‌ها انجام داد و مدعی شد که به پرونده موکل خود دسترسی نداشته و یا به او اجازه ورود به دادگاه نداده‌اند که این موضوع با واکنش قوه قضائیه مواجه شد.

بر اساس اعلام مرکز رسانه قوه قضائیه، وکیل امیرحسین مرادی یکی از اقوام او به نام مریم مرادی است که در تاریخ ۲۱ دی ماه ۹۸، اعلام وکالت کرده و پرونده وکالت متهم به وی واگذار می‌شود. اسناد موجود از مطالعه پرونده توسط این وکیل حکایت دارد.

همچنین دو محکوم دیگر به نام‌های سعید تمجیدی و محمد رجبی نیز به دلیل عدم توانایی مالی از دادگاه درخواست وکیل تسخیری می‌کنند که وکلای تسخیری آن‌ها نیز در جلسات دادگاه حضور داشته و به دفاع از موکلان خود پرداخته‌اند.

بازخوانی اعمال مجرمانه اعضای باند امیرآلمانی حکایت از این دارد که این افراد معترض نبوده بلکه به‌دنبال ایجاد آشوب و سوءاستفاده از اغتشاشات برای دست زدن به اعمال مجرمانه خود از جمله سرقت مسلحانه بوده‌اند و استفاده از کلیدواژه معترض در رسانه‌های معاند صرفا برای سرپوش گذاشتن بر ماهیت مجرمانه باند امیر آلمانی است.

بازی سیاسی با امنیت مردم؛ تقلای مشکوک برای جلوگیری از اعدام سه عنصر ناامنی‌های آبان ۹۸/ مهناز افشار و پروانه سلحشوری هم آمدند

روز گذشته، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه پیرامون خبر منتشر شده درباره تائید حکم سه نفر از عناصر اغتشاشات آبان ۹۸ گفت: «این پرونده را خداى متعال کمک کرد جنایاتشان برملا شد؛ اینها جزو عناصر اصلى اغتشاشات بودند و دو نفر از این افراد در صحنه سرقت مسلحانه دستگیر شدند و با تهدید به اسلحه می‌خواستند اموال خانمى را بربایند که خدا کمک کرد و باعث دستگیرى این افراد شد. پس از دستگیرى در گوشى این افراد اقدامات خرابکارانه‌اى که انجام می‌دادند و فیلمبردارى کرده و براى برخى از خبرگزارى‌هاى خارج از کشور ارسال می‌کردند، کشف شد؛ خودشان از اعمال مجرمانه خود بهترین مستندات را تهیه کردند و در فرایند دادگاه هم اقرار کرده‌اند».

پس از آنکه اسماعیلی، از تائید حکم این سه نفر خبر داد، تحرکات سازماندهی شده پیشین شکل گرفته پیرامون این موضوع که توسط منافقین، رسانه های ضدانقلاب و با همراهی یک جریان خاص و بدسابقه با هشتگ «اعدام نکنید» استارت خورده بود، شدت بیشتری گرفت تا به خیال خود با ایجاد فضاسازی مانع اجرای این حکم شود. البته که به خوبی مشخص است دغدغه این جریان بحث این سه اعدامی و موارد مشابه نیست؛ بلکه در این توهم هستند که می توانند از رهگذر این موضوع به نظام جمهوری اسلامی ضربه‌ای وارد کنند.

واکنش مهناز افشار به حکم اعدام باند امیر آلمانی

واکنش مهناز افشار به حکم اعدام باند امیر آلمانی

همچون موارد گذشته، در این پرونده هم چهره های بدسابقه ای نظیر مهناز افشار و یا پروانه سلحشوری و محمود صادقی از اعضای فراکسیون امید مجلس دهم وارد میدان شده اند. مهناز افشار، هنرپیشه فعلا متواری از کشور که پای ثابت مخالفت با اعدام جانیان، قاتلان و… است. پروانه سلحشوری، نماینده حاشیه ساز مجلس گذشته هم کسی است که در سابقه خود سوءاستفاده از تریبون مجلس به نفع محکومین امنیتی دارد.

واکنش پروانه سلحشوری به حکم اعدام باند امیر آلمانی

واکنش پروانه سلحشوری به حکم اعدام باند امیر آلمانی

هرچند که قطعا این موج سازی رسانه ای هم با شکست مفتضحانه ای روبرو خواهد شد اما چه خوب است تیم رسانه ای قوه قضائیه با روشنگری برای افکار عمومی اجازه ندهد بدخواهان ملت در افکار عمومی ایجاد سوال و شبهه کنند و بعد از قتل ها و غارت ها در آبان ماه گذشته، این بار ضدانقلاب و همراهان داخلی اش با دلسوزی خبیثانه برای عاملان آن نامنی ها ضربه دوم را وارد کنند.

توئیت ترامپ درباره حکم اعدام باند امیر آلمانی

توئیت ترامپ درباره حکم اعدام باند امیر آلمانی

جمع بندی درباره حکم اعدام باند امیر آلمانی و حواشی آن

تصور کنید سه جوان باندی را تشکیل می دهند. خانه هایی که برای فروش گذاشته شده را زیر نظر می گیرند. با هدف سرقت برنامه ریزی می کنند و در زمان مناسب خانم خانه را مورد ضرب و شتم قرار داده و به او تعرض می کنند و پس از آن نیز دست به سرقت می زنند. امثال مهناز افشار که تکلیفشان روشن است و شرافتشان را به پول کثیف عربستان فروخته اند. امثال پروانه سلحشوری نیز تکلیفشان با دین مبین اسلام روشن است و نیازی به پاسخ به کسی که نتیجه چادر پوشیدن را گردن درد گرفتن می داند وجود ندارد. اما برای مردم کشورمان باید این مبحث توسط رسانه های متعهد تبیین شود. بحث بر سر امنیت کشور است. گروهی که دست به اقدام علیه امنیت کشور زده و در آشوب های ۹۸ از مغازه های متعددی دزدی کرده اند. به گروه های ضد انقلابی نظیر منافقین وصل شده اند. پیش از آن نیز بارها از خانه های مردم سرقت کرده اند. قطعا اگر با این گروه مماشات شود، راه برای تکرار چنین جرائمی باز می شود.

بودا قبل از مرگ خویش به شاگرد ارشدش بیان می دارد که نتیجه عمر من این است: بر این جهان قانون کیفر و پاداش حکم فرماست! امیدواریم کسانی که از این جنایتکاران «دفاع» کرده اند، کیفر کار خویش را ببینند و به نوعی، درگیر شدن با امثال باند امیر آلمانی را درک کنند و گرفتارشان شوند، و کسانی که از سر خیرخواهی موضع گیری کرده اند نیز با روشنگری قوه قضائیه پی به اشتباه خویش ببرند. امروز که به لطف کارنامه «سیاه» دولت تدبیر و امید، که با حمایت همین جریان حامی باند امیر آلمانی سر کار آمده است، وضع اقتصاد کشور «اسفناک» است؛ تنها دلخوشی مردم تا بر سر کار آمدن یک دولت «جهادی» و «جوان» و «پاک دست»، وجود «امنیت» در کشور است. اما ظاهرا این جریان خاص ضد دین، ضد انقلاب و تندرو قصد دارند با ترفندهای سیاسی و رسانه ای خود، این نعمت را هم از مردم بگیرد، و باید قوه قضائیه و رسانه های انقلابی در این مورد هوشیار باشند تا به لطف خدا، این ترفند دجّالان زمان نیز مانند دیگر حربه هایشان نقش بر آب شود.

تهیه و تنظیم: گروه حوادث.
منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه در “باند امیر آلمانی چگونه دستگیر شد؟

  1. طلبه

    سلام
    خیلی زبان تند و تیزی دارید.
    می شد مطالب را محترمانه تر هم منعکس کرد.
    توهین به دولت وقت، طبق فتوای مقام معظم رهبری حرام است. بهتر است در بعضی از نگارشات خود تجدید نظر بفرمایید.
    باتشکر از پارسی گو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *