چطور سهام عدالت بگیریم (کسانی که سهام عدالت نگرفته اند بخوانند!)

چگونه سهام عدالت بگیریم / چطور سهام‌عدالت بگیریم؟

چگونه سهام عدالت بگیریم (برای کسانی که سهام عدالت ندارند:) مجلس در یک طرح دوفوریتی در حال تلاش برای فراهم آوردن شرایطی است تا کسانی که سهام عدالت دریافت نکرده اند بتوانند ثبت نام کرده و آنرا دریافت کنند.

چگونه سهام عدالت بگیریم

مجله اینترنتی پارسی گو: پس از آزاد سازی سهام عدالت و بالا رفتن ارزش آن، که بین ۶ تا ۱۵ میلیون بسته به نوع سهام ارزش گذاری شده است، بسیاری از کسانی که سهام عدالت را دریافت نکرده اند می پرسند چگونه سهام عدالت بگیریم و چطور در سامانه سهام عدالت ثبت نام کنیم؟ در این مقاله پاسخ به این سوالات داده شده است. با ما همراه باشید:

آیا کسانی که سهام عدالت نگرفتند می توانند آنرا دریافت کنند؟

در پاسخ به این سوال که چگونه سهام عدالت بگیریم باید گفت مجلس یازدهم به فکر آن دسته از کسانی که نتوانسته اند سهام عدالت بگیرند هم هست و یک طرح دوفوریتی برای آنان در دست بررسی و اجراست. بنابراین برای ثبت نام سهام عدالت باید صبر کنیم تا طرح مجلس به سرانجام برسد.

سامانه سهام عدالت

سامانه سهام عدالت

چگونه سهام عدالت بگیریم (نحوه گرفتن سهام‌عدالت)

تسنیم با تیتر «جزئیات طرح ۲ فوریتی مجلس برای جاماندگان سهام عدالت/ تعیین تکلیف جاماندگان تا یک ماه آینده» نوشت: نماینده کرمان در مجلس جزئیاتی از طرح ۲ فوریتی نمایندگان درباره جاماندگان سهام عدالت را تشریح کرد.

محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از تدوین طرح دو فوریتی درباره جاماندگان دریافت کننده سهام عدالت در مجلس خبر داد و گفت: این طرح اعلام وصول شده و پس از تشکیل کمیسیون‌ها به کمیسیون مربوطه برای بررسی بیشتر ارجاع خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح دارای ۸ بند و چند تبصره است، ادامه داد: البته این طرح در ۲ بخش، ساماندهی وضعیت موجود دارندگان سهام عدالت و ساماندهی افرادی که از دریافت این سهام جامانده‌اند، تدوین شده است.

نماینده کرمان در مجلس با تاکید براینکه باید ساماندهی درباره سهام عدالت در مجلس انجام شود، افزود: از طریق این اقدام مجلس هم مشکلات بازار سرمایه کاهش پیدا می کند و هم واگذاری‌ها بهتر انجام می شود.

پورابراهیمی با اعلام اینکه برای افرادی که از دریافت سهام عدالت در سال ۸۵ جامانده‌اند و یا پس از آن مشمول دریافت شده‌اند بندهایی آورده شده است، اضافه کرد: در این طرح پیش بینی شده است از ۵۰ درصد سهام دولت و یا واگذاری شرکت‌های جدید به مشمولان سهام عدالت داده شود.

وی تصریح کرد: سعی خواهیم کرد تا یک ماه آینده افرادی که از دریافت سهام عدالت جامانده‌اند را در مجلس تعیین تکلیف کنیم.

اعلام وصول طرح ساماندهی سهام عدالت و شفافیت آرای نمایندگان

عضو هیات رئیسه مجلس طرح ساماندهی سهام عدالت و شفافیت آرای نمایندگان را اعلام وصول کرد.

به نوشته تسنیم، محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد) قوه مقننه طرح ساماندهی سهام عدالت را اعلام وصول کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین در این جلسه طرح شفافیت آرای نمایندگان را به صورت عادی اعلام وصول کرد.

امکان ثبت نام برای جا ماندگان سهام عدالت فراهم می شود

امکان ثبت نام برای جا ماندگان سهام عدالت فراهم می شود

جمع بندی ثبت نام جاماندگان سهام عدالت

  1. مجلس در تلاش است تا برای جاماندگان سهام عدالت شرایط ثبت نامی به وجود بیاورد.
  2. مجلس انقلابی و جهادی یازدهم در طرحی دو فوریتی، ساماندهی سهام عدالت و شفافیت آرای نمایندگان را که در مجلس دهم هیچ تلاشی برای آن صورت نگرفت، و بلکه در برابر آن (شفافیت آرای نمایندگان) مقاومت شد، به سرانجام برساند.
  3. برای ثبت نام سهام عدالت باید صبر کنیم تا طرح مجلس به سرانجام برسد. سپس شرایط کسانی که می توانند سهام دریافت کنند، و نیز نحوه ثبت نام اطلاع رسانی خواهد شد.
  4. یکی از خدمات دکتر محمود احمدی نژاد به مردم، سالها پس از اتمام دولتش، همین بحث سهام عدالت است که امروز با آزادسازی آن، می تواند گوشه ای از مشکلات کشور نظیر گرانی، بیکاری، تورم، رکود و… را حل نماید.

گردآوری و تنظیم: گروه سیاسی
منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *