زلزله تهران چند ریشتر بود؟

جزئیات زلزله تهران + فعال شدن گسل مشاء

بامداد جمعه زلزله ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر تهران را لرزاند. علت زلزله تهران فعال شدن گسل مشاء عنوان شده و این زمین لرزه خسارت جدی نداشته است.

زلزله تهران و گشل شمال تهران

مجله اینترنتی پارسی گو: زلزله تهران بامداد جمعه و در ساعت دقیق ۴۸ دقیقه بامداد رخ داد. بزرگی زلزله تهران ۵.۱ ریشتر بود و برخی از متخصصان وقوع این زلزله را به علت فعال شدن گسل مشاء دانسته اند. خوشبختانه این زمین لرزه تاکنون خسارت جدی در پی نداشته است. با ما همراه باشید:

جزئیات زلزله تهران

دقایقی پیش زلزله نسبتا شدید تهران را لرزاند. به نوشته خبرگزاری فارس وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در دماوند تهران، کرج را نیز لرزاند.

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه:

بزرگی: ۵.۱
محل وقوع: مرز استانهای مازندران و تهران – حوالی دماوند
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۳۹۹/۰۲/۱۹ ۰۰:۴۸:۲۱
طول جغرافیایی: ۵۲.۰۵
عرض جغرافیایی: ۳۵.۷۸
عمق زمین‌لرزه: ۷ کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:

۶ کیلومتری دماوند (تهران)
۱۳ کیلومتری رودهن (تهران)
۱۶ کیلومتری بومهن (تهران)

نزدیکترین مراکز استان:

۵۸ کیلومتری تهران
۹۶ کیلومتری كرج

اطلاعات زلزله تهران

اطلاعات زلزله تهران

فعال شدن گسل مشاء علت زلزله تهران بود؟

به نوشته برترینها دکتر حمیدرضا نانکلی رییس اداره ژئودزی سازمان نقشه‌برداری کشور، گفت: گسل مشا به طول ۲۰۰ کیلومتر، از سمت فیروزکوه به سمت شمال تهران و کرج امتداد دارد و زلزله تهران، به دلیل حرکت این گسل بوده است.

مردم از ترس پل لرزه زلزله تهران به خیابان ها آمدند

مردم از ترس پس لرزه زلزله تهران به خیابان ها آمدند

دستور روحانی به وزیر کشور درباره زلزله تهران

رئیس‌جمهور بامداد جمعه و بلافاصله پس از وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری تهران و برخی شهرستان‌های همجوار در تماس‌های جداگانه با وزیر کشور، استاندار تهران و رئیس جمعیت هلال احمر گفتگو کرد و ضمن استماع گزارش‌های آنان از چگونگی بررسی‌ها درباره این حادثه، دستورات لازم در راستای آمادگی کامل همه دستگاه‌های ذیربط برای امدادرسانی و ارائه خدمات به مردم را صادر کرد.

به نوشته ایلنا حسن روحانی در گفتگو با دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بر ضرورت آمادگی و بکارگیری همه دستگاه ها در تهران و استان های معین و اعلام وضعیت خاص در این مناطق تاکید کرد. گفتنی است با دستور رئیس جمهور بلافاصله پس از وقوع زلزله، جلسه ستاد بحران تشکیل شد و وزیر کشور در این گفتگو گزارشی از ارزیابی های انجام گرفته تا کنون به دکتر روحانی ارائه کرد.

رئیس جمهور همچنین در گفتگو با محسنی بندپی استاندار تهران نیز با تقدیر از آمادگی و تلاش همه بخش‌ها، اظهار داشت: باید ضمن حفظ آمادگی برای امداد رسانی در شرایط خاص به مردم و اعلام هشدارهای لازم به آنان در راستای حفظ آرامش شهروندان و اطلاع رسانی دقیق از منابع معتبر تخصصی نیز تلاش شود.

روحانی در گفتگو با دکتر کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر ایران نیز پس از گزارش وی درباره اعزام تیم های ارزیاب به منطقه وقوع زلزله و نتایج بررسی های آنان، خاطر نشان کرد: تمامی سازمان ها امدادی و بویژه هلال احمر باید در این شرایط در آمادگی کامل بوده تا در صورت بروز حادثه بتوانند در کمترین زمان ممکن بهترین امداد رسانی را داشته باشند.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

2 دیدگاه در “جزئیات زلزله تهران + فعال شدن گسل مشاء

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *