حاشیه سازی علیه علیرضا فغانی در روسیه و فرودگاه!

جنجال سازی علیه علیرضا فغانی! + تصاویر

علیرضا فغانی در جام جهانی با یک داور زن خوش و بش داشت و پس از بازگشت از روسیه نیز خواهر همسر خود را در آغوش گرفت.

علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال ایران

به گزارش مجله خبری تحلیلی پارسی گو، انتشار عکس های علیرضا فغانی داور بین المللی کشورمان در روسیه و فرودگاه جنجال ساز شده است. علیرضا فغانی در جام جهانی با یک داور زن خوش و بش داشت و پس از بازگشت از روسیه نیز خواهر همسر خود را در آغوش گرفت. در این مطلب سعی شده است به این دو ماجرا پرداخته شود.

توضیح علیرضا فغانی درباره عکس های منتشر شده از او

انتشار عکس‌های علیرضا فغانی داور بین‌المللی موفق فوتبال ایران در رسانه‌ها و فضای مجازی هنگام دست دادن و خوش‌وبش با یک داور زن جنجال به راه انداخته است، آن هم در حالی که موفق‌ترین داور تاریخ فوتبال ایران در جایگاه مخصوص داوران ورزشگاه با همکاران خود سلام و احوالپرسی این‌چنینی داشته است. تصاویر شکارشده از ورزشگاه و در حاشیه برگزاری بازی انگلیس- کرواسی نشان می‌دهد که فرناندا کلمبو تنها داور زن برزیلی حاضر در جام جهانی به سمت علیرضا فغانی رفت و با او که در سالیان اخیر همواره یکی از بهترین داوران فوتبال جهان بوده سلام و احوالپرسی می‌کند و حتی با فغانی عکسی به یادگار می‌گیرد.

علیرضا فغانی و داور زن در روسیه

علیرضا فغانی و داور زن در روسیه

او در این خصوص بیان کرد: این موضوع و صحبت‌هایی که درباره آن می‌شود کوچک‌ترین اهمیتی برای من ندارد. به همین خاطر نیازی هم نمی‌بینم که بخواهم توضیحی درباره‌اش بدهم. هر کسی هم هر چیزی که بگوید با تمام احترام مهم نیست. تمام تمرکز من روی بازی رده بندی جام جهانی است تا ماموریت خودم را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانم. فغانی عصبانی از انتشار منظور دار تصاویر دست دادن اش با داور اروگوئه ای اعلام کرد اگر در این باره او را آزار بدهند از ایران می رود.

جنجال سازی علیه علیرضا فغانی و انتظارات از او

به گزارش مجله خبری تحلیلی پارسی گو، پس از انتشار تصاویر علیرضا فغانی، سایت جهان نیوز نوشت: انتشار عکس‌های علیرضا فغانی داور بین‌المللی موفق فوتبال ایران در رسانه‌ها و فضای مجازی هنگام دست دادن و خوش‌وبش صمیمانه با یک داور زن جنجال به راه انداخت، آن هم در حالی که موفق‌ترین داور تاریخ فوتبال ایران در جایگاه مخصوص داوران ورزشگاه با همکاران خود سلام و احوالپرسی این‌چنینی داشته است.

تصاویر شکارشده از ورزشگاه و در حاشیه برگزاری بازی انگلیس – کرواسی نشان می‌دهد که فرناندا کلمبو داور زن حاضر در جام جهانی به سمت علیرضا فغانی رفته و با او که در سالیان اخیر همواره یکی از بهترین داوران فوتبال جهان بوده سلام و احوالپرسی می‌کند و فغانی نیز بدون در نظر گرفتن عرفیات شرعی و فرهنگ مسلمان ایرانی به احوالپرسی او پاسخ می‌دهد.
فغانی همچنین در گفتگوی طلبکارانه با «ورزش ۳» پیرامون حرکت جنجالی اش گفت: «از هیچ کاری که در روسیه انجام دادم، پشیمان نیستم. به این هم فکر نمی‌کنم که چه برداشتی می‌شود. من اعتقاد خودم را دارم، البته که هیچ عکس کامل نیست، اما کاری نکرده ام که بخواهم پشیمان شوم.»

در اینباره نکات ذیل قابل تامل است: الف: هرچند این رخداد تلخ در کمال تاسف رخ داده و داور مسلط کشورمان شان جایگاه نمایندگی جمهوری اسلامی را رعایت نکرده است، اما فغانی می‌توانست پس از انتشار تصاویر پخش شده از وی، صریحا عذرخواهی کند و به جای بیان عباراتی نظیر «بی اهمیتی نظرات در مورد این عمل» و یا «مهاجرت از کشور» به این مقوله پایان دهد؛ نه اینکه با یک فرافکنی ناشی از جو حضور در جام جهانی نقطه منفی و البته بزرگی در کارنامه اش باقی بگذارد.

ب: بدون شک حداقل حق و خواست ملت مسمان ایران، عذرخواهی رسمی فغانی برای زدودن این حرکت خلاف شرع از ذهنشان است. مردمان کشوری که خاستگاه، محل رشد و جایگاه اعزام فغانی‌ها به این تورنمنت‌ها هستند، خودداری، تدبیر و حفظ شان را از نماینده اعزامی ایران انتظار دارند. احترام به اعتقادات عموم مردم کشورمان حداقل انتظار از نماینده داروی ایران در یک تورنمنت بزرگ جهانی است.

ج: طلبکاری فغانی متاسفانه اینگونه تفسیر می‌شود که ایشان آنقدر ظرفیت پایینی دارد که پس از چند توفیق نسبی در این بازی‌ها به یکباره خود را در موضع بالاتر از مردم دیده و طلبکارانه از مردم و افکار عمومی رفتار می‌کند.

د: نکته دیگر که می‌توان در اینجا مجال پرداخت بدان هست هزینه کم برخی هنجارشکنی ورزشکاران خاصه در بین اهالی فوتبال است. تساهل مدیران با اعمال زشت برخی بازیکنان هنجارشکن و تبدیل این موضوع به رویه که قربانی شدن ارزش‌ها را در پی دارد، بدون تردید در گسترش این موضوع موثر است. اگر برخورد‌های جدی تری با برخی هنجارشکنان در عرصه فوتبال میشد امروز اینقدر فغانی میدان هنجارشکنی مذهبی را برای خود باز نمی‌دید!

هـ: مسئولین فدارسیون فوتبال اسپانیا در همان آغاز جام جهانی مربی تیم ملی خود را اخراج می‌کنند. آنهم با آن حساسیتی که فوتبال برای مردم اسپانیا دارد و این کشور قهرمان دور قبل مسابقات جام جهانی هم بوده است؛ بنابراین جدای از غیرت دینی و میزان حساس بودن به فرهنگ مردم، آیا مسئولین فدراسیون فوتبال ایران نیز اینقدر شجاعت دارند که یکبار اقتدار قانونی خود را نشان بدهند؟ یا همانند گذشته با تساهل و تسامح از آن می‌گذرند؟ فغانی می‌تواند درس عبرتی برای بسیاری از دیگران باشد که هم خلاف شرع می‌کنند و هم از افکار عمومی مردم کشورشان طلبکار هستند.

جنجال سازی علیه علیرضا فغانی در فرودگاه

پس از اتمام کار علیرضا فغانی و همکارانش در روسیه و بازگشت به ایران، علیرضا فغانی داور بین المللی کشورمان در فرودگاه، خواهر همسرش را که به لحاظ شرعی نامحرم محسوب می شود در آغوش می گیرد و این ماجرا سبب می شود تا جنجال تازه ای علیه وی به راه بیافتد.

علیرضا فغانی در فرودگاه

علیرضا فغانی در فرودگاه

در همین رابطه غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از برخی رفتارهای هنجارشکنانه‌ی علیرضا فغانی در حاشیه‌ی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ در کشور روسیه انتقاد کرد.

جعفرزاده در اینستاگرام خود نوشت: رفتارهای مغاير با ارزش های نظام و انقلاب از سوی داور ايرانی (آقای فغانی) از جمله در خصوص در آغوش كشيدن داور زن برزيلی در روسيه و همچنين خانمی كه با ايشان نسبت فاميلی داشته در فرودگاه ايران كه در هر صورت نامحرم بودند قابليت دفاع نداشته و مذموم بوده و هست و وزارت ورزش و جوانان می بايست اين موضوع را به كليه ورزشكاران و داوران و مربيان و هر آن كس كه با نام ايران اسلامی در ميادين و عرصه های بين المللی حضور می يابد تفهيم نمايد كه شرط حضور و نمايندگی از سوی ايران ، پاسداری از ارزشهای انقلاب و خون بهای بالغ بر دويست و سی هزار شهيد است و اگر به هر دليل امكان رعايت اصول اوليه انقلاب برايشان مقدور نيست حق نمايندگی از سوي ايران عزيز اسلامی را ندارند و نيازی به تهديد خروج از كشور نيست كه ايثارگران و خاندان معظم شهدا اصرار دارند پرچم پر افتخار سه رنگ اسلامی ايران در دست كسانی قرار گيرد كه تحت هيج شرايطی راه شهدا را فراموش نخواهند كرد و پايبند به اصول و مبانی نظام مقدس اسلامی هستند.

پست اینستاگرامی غلامعلی جعفرزاده علیه علیرضا فغانی

پست اینستاگرامی غلامعلی جعفرزاده علیه علیرضا فغانی

به نظر می رسد این جنجال سازی ها علیه علیرضا فغانی، از یک طرف نشان دهنده مشکلات سوژه سازی رسانه ای در کشور باشد و از سوی دیگر بیانگر عدم کنترل رفتار افراد سرشناس کشور. بنابراین بعضی از رسانه ها با سوژه کردن این اتفاقات، به جای اینکه به داور بین المللی کشورمان به خاطر عملکرد فوق العاده اش در جام جهانی خسته نباشید بگویند، سعی می کنند تا با پرداختن به این موضوعات، مخاطبانی خاص را به سمت خود جذب کنند. اگرچه بهتر بود علیرضا فغانی که حالا به الگوی نسل جوانی که به رشد در فضای داوری کشور امید دارند تبدیل شده است، به رفتار عمومی خود بیشتر بیاندیشد و دست به رفتاری که به حاشیه سازی منجر شود نزند.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. باشگاه خبرنگاران جوان ۲. رکنا ۳. سیمرغ ۴. جهان نیوز

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه در “جنجال سازی علیه علیرضا فغانی! + تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *