ویروس کرونا و لزوم توجه به دید و بازدید مجازی

دید و بازدید مجازی در نوروز ۹۸ + تصاویر

با دید و بازدید مجازی می توانیم کرونا را شکست بدهیم و از سوی دیگر سلامت خود و خانواده هایمان را حفظ کنیم. دقت کنید: ممکن است شما علائم بیماری نداشته باشید اما ناقل ویروس کرونا باشید!

دید و بازدید مجازی

مجله اینترنتی پارسی گو: دید و بازدید مجازی در شرایطی که ویروس کرونا جان هموطنانمان را تهدید می کند امری ضروری است. از یکسو سنت دیرینه دید و بازدید در ایام نوروز و از سوی دیگر وجود ویروس منحوس کرونا شرایط را به نحوی رقم زده است که در نوروز ۹۸ باید دید و بازدید مجازی را جایگزین دید و بازدید حضوری نمود. با ما همراه باشید:

به نوشته ایرنا وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور و عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی، ضمن تبریک عید نوروز، همگان را به انجام سنت دید و بازدید به صورت مجازی دعوت کرد.

عید نوروز را بدون کرونا جشن بگیریم

ویروس کرونا که از اوایل اسفند امسال میهمان ناخوانده مردم ایران نامیده شد، همچنان در حال پیشروی است. به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان رعایت بیش از پیش نکات بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه توسط مردم و مسئولان در حوزه‌های مختلف تا تلاش خستگی‌ناپذیر کادر درمانی و پزشکی کشور که در خط مقدم مبارزه با کرونا مشغول خدمت‌رسانی هستند، همه و همه نشان از یک عزم و اراده همگانی برای کنترل این بیماری و شکست این ویروس دارد که این امید را روز به روز بیشتر می‌کند.

اما در این میان همکاری مردم و جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی نقش بسیار مهمی در کاهش موارد ابتلا به این بیماری دارد که تعطیلات نوروزی امسال همراه با بیم و امید برای کنترل یا شیوع کرونا شده اشت.

نوروز به عنوان یک فرهنگ اصیل ایرانی و تمدنی در حقیقت نشان دهنده اندیشه ناب، خردمندانه و ذوق سلیم نیاکان ما بوده که با تحول طبیعت و شکوفایی همراه شده لذا جشن سال نو با روز تولد دوباره طبیعت همزمان است.

در حالی که میهمان ناخوانده، پشت در همه خانه‌ها، کوچه‌ها و گذر‌ها کمین کرده، اما هنوز عده‌ای از مردم بی توجه به هشدار‌های جدی وزارت بهداشت، پزشکان و کارشناسان در تکاپوی خرید‌های عید هستند که این خود عامل مهمی در انتشار ویروس محسوب می‌شود.

از طرفی خطر شیوع بیشتر ویروس در نوروز با موضوع دید و بازدید‌ها تبلور یافته و اگر باز هم مردم جدی نگیرند کنترل آن سخت‌تر خواهد شد.

تعطیلات نوروز در نگاه خوشبینانه می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای با هم بودن و پیروزی در برابر ویروس کرونا باشد، البته اگر مردم از سفر و دید و بازدید‌های نوروزی پرهیز کنند و جدی‌تر از قبل به پویش ملی «در خانه بمانیم» بپیوندند، اما اگر این موضوع به خوبی مدیریت نشود؛ نوروز می‌تواند فرصتی برای شیوع بیشتر ویروس باشد که این کار قطعا کنترل بیماری و کار مدافعان سلامت را هم دشوارتر خواهد کرد.

نوروز بدون کرونا با دید و بازدید مجازی

نوروز بدون کرونا با دید و بازدید مجازی

دید و بازدید نوروزی با میهمانان مجازی

کرونا شهر به شهر و حتی روستا به روستا پیش رفته و با گسترده شدن پهنه جغرافیایی کرونا در ایران، زمان ریشه کن شدن این ویروس طولانی‌تر می‌شود، طوری که بعضی از مسوولان می‌گویند این وضعیت ممکن است تا خرداد هم ادامه داشته باشد.

نسخه واحد برای شکست کرونا در سراسر دنیا قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است و در این بین نوروز تهدیدی برای اتصال دوباره این زنجیره محسوب می‌شود که باید مراقب بود تلاش‌های صورت گرفته در راستای کنترل بیماری در کشور بی‌اثر نشود.

پرهیز جدی از تردد‌های غیرضروری در قطع زنجیره انتقال بیماری بسیار حایز اهمیت بوده و وقتی متخصصان به صورت مداوم هشدار می‌دهند که سفر نروید و در خانه بمانید، باید آن را جدی گرفت چه بسا که حتی سفر‌های درون شهر هم در انتقال ویروس سهم به سزایی داشته و ممکن است جامعه روستایی، عشایری و نقاطی که کمترین امکانات بهداشتی را دارند درگیر این ویروس کند.

برنامه هر ساله حضور رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام رضا (ع) برای لحظه تحویل سال لغو شد و اطلاع رسانی این موضوع از هفته‌های قبل نشان از اهمیت موضوع پیشگیری و توجه به توصیه‌های بهداشتی دارد.

با توجه به اینکه استان‌های زیادی اعلام کرده‌اند پذیرای مسافران نوروزی نیستند و اغلب تاسیسات گردشگری حتی جشن‌های نوروزگاهی نیز در این ایام تعطیل خواهد بود لذا نوروز پیش رو را می‌توان با ماندن در خانه پاس داشت و طرحی نو در انداخت.

عید را می‌توان به صورت مجازی تبریک گفت پس راه‌های ارتباطی دیگری غیر از تماس حضوری در این شرایط توصیه شده و می‌‍‌تواند مد نظر شهروندان باشد.

نوروز بدون کرونا با دید و بازدید مجازی در سال 99

نوروز بدون کرونا با دید و بازدید مجازی در سال ۹۹

دید و بازدید مجازی برای حفظ سلامت اقوام و خانواده ها

همچنین نوروز امسال می‌تواند فرصت خوبی برای خانواده‌ها باشد تا به دل‌مشغولی‌های فرهنگی، بازی‌های محلی و ادبیات بیشتر توجه کنند و سریال‌های جدید تلویزیون و تولیدات شبکه خانگی را ببینند.

فرصت برای سفر و دید و بازدید زیاد است، اما برای حفظ سلامتی شاید همیشه نباشد. امید می‌رود با همدلی و همزبانی ایرانیان به زودی عید را با شکست کرونا جشن بگیریم.

سرهنگ مرادی به شهروندان تهرانی توصیه کرد: دید و بازدید مجازی و تلفنی انجام دهید

معاون اجتماعی پلیس پایتخت از شهروندان خواست که برای مقابله با ویروس کرونا در خانه بمانند و دید و بازدید عید را به صورت مجازی و تلفنی انجام دهند.

به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان سرهنگ مراد مرادی معاون اجتماعی پلیس پایتخت با تبریک سال جدید به شهروندان و آرزوی سالی سرشار از موفقیت و آرامش برای آنان، گفت: نوروز رایحه دل انگیز جلوه‌های زیبای طبیعت که نشان از تجلی حیات، عظمت و خواست خالق هستی است و فرصتی است که در کنار زیبایی طبیعت مهربانی‌های خود را نثار همگان کنیم.

این مقام انتظامی گفت: سال ۹۹ را در حالی آغاز می‌کنیم که مهمان ناخوانده ویروس کرونا را در کنار خود می‌بینیم که نه تنها تمام افراد جامعه کشورمان را بلکه اکثریت افراد جهان در حال مبارزه با این ویروس هستند.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه هر چند ناخواندگی این ویروس موجب افزایش بار روانی حاکم بر جامعه شده است، گفت: با همراهی مردم و مشارکت اجتماعی شهروندان می‌توانیم بر ویروس کرونا فائق شویم و زودتر از شر این بیماری خلاص یابیم.

وی گفت: خدا را شاکریم که با همدلی و مشارکت‌های مردمی سالی پر از آزمون‌های سخت الهی را پشت سر گذاشته‌ایم. در این مرحله نیز همکاری و مشارکت مردمی در از بین بردن ویروس کرونا ضروری است و بدون همکاری مردم در واقع پیروزی بر این ویروس و حفظ سلامت عمومی جامعه غیر ممکن خواهد بود.

دید و بازدید مجازی پویش در خانه بمانیم

دید و بازدید مجازی پویش در خانه بمانیم

وی گفت: شعار “در خانه بمانیم و سفر نرویم” را سر لوحه خویش در تعطیلات نوروزی قرار دهیم و صله رحم و دید و بازدید عید را به صورت مجازی و تلفنی انجام دهیم که انشاء الله بتوانیم بر این ویروس فائق آییم.

معاون اجتماعی تهران بزرگ به مردم توصیه کرد: مسئولیت اجتماعی ایجاب می‌کند به هیچ وجه در این ایام تعطیلات نوروزی به سفر نرویم و به پویش “در خانه بمانیم” بپیوندیم تا حداقل از انتقال ویروس از شهری به شهر دیگر و از خانه‌ای به خانه دیگر جلوگیری کنیم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مقاومت‌های بدنی افراد در مقابل ویروس کرونا مختلف است و امکان دارد فردی صرفا ناقل بیماری باشد، گفت: در این ایام حتی صله ارحام و دید و بازدید عید را انجام نداده و موجب به خطر افتادن جان خود و یا دیگران نشویم.

وی در پایان عنوان کرد: ارتقای امنیت سلامت جامعه بدون رعایت تک تک افراد جامعه امکان پذیر نخواهد بود و همکاری مردم در قطع حلقه‌های انتقال ویروس کرونا در کنار کادر درمانی مهم است.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *