حل مشکل باز شدن نرم افزارها با open with + تصاویر

حل مشکل باز شدن همه فایل ها با یک برنامه به خاطر ویروس + تصاویر

در این مطلب سه روش برای حل مشکل باز شدن همه فایل ها با یک برنامه یا open with آموزش داده شده است. این مشکل به دلیل ویروسی شدن سیستم عامل به وجود می آید.

حل مشکل باز شدن همه فایل ها با یک برنامه

مجله اینترنتی پارسی گو: یکی از مشکلاتی که ویروس ها به وجود می آورند، مشکل باز شدن همه فایل ها با یک برنامه یا open with است. این مشکل معمولا در سیستم هایی به وجود می آید که آلوده به ویروس هستند و سپس با یک آنتی ویروس قوی، کل سیستم اسکن شده باشد. برای حل این مشکل با ما همراه باشید:

دلیل باز شدن همه فایل ها با یک برنامه چیست؟

معمولا این مشکل دیر ویندوز ۷ بیشتر دیده شده و یا با ویروسی شدن سیستم دچار این مشکل خواهیم شد، اما بیشتر کاربران از آن بی خبرند و نمی دانند که چطور می توانند آن ها درست کنند و دوباره آیکون برنامه ها را مانند روز اول بکنند. معمولا برای حل این مشکل اقدام به حذف برنامه ای می کنید که دچار یکی شدن آیکون برنامه ها شده است، اما بهتر است با یک ترفند در ریجتستری ویندوز آن را درست کنید تا مشکل شما حل شود.

ما به نقل از «تک تیپ» برای شما ۳ روش آماده کرده ایم که با انتخاب خود یکی را انجام دهید:

روش اول حل مشکل باز شدن همه فایل ها با یک برنامه

وارد Control Panel شوید و به قسمت برنامه های نصب شده بروید به این مسیر

Control Panel\All Control Panel Items\Programs and Features

حالا برنامه ای که باعث شده آیکون ها به شکل آن در بیایند آن را از سیستم خود پاک کرده و حالا سیستم را ری استارت کنید، تمامی آیکون درست شده ، در صورت لازم داشتن نرم افزار پاک شده آن را دوباره نصب کنید. اگر دوباره با مشکل یکی شده آیکون ها مواجه شدید با روش های دیگری که به شما آموزش می دهیم امتحان کنید:

حل مشکل باز شدن همه نرم افزارها و فایل های اجرایی با اپن ویت

حل مشکل باز شدن همه نرم افزارها و فایل های اجرایی با اپن ویت

روش دوم حل مشکل باز شدن همه فایل ها با یک برنامه

وارد Control Panel شوید به مسیر زیر بروید:

Control Panel\All Control Panel Items\Default Programs\Set Associations

سپس برای حل مشکل باز شدن همه فایل ها با یک برنامه فرمتی که فایل ها با آن اجرا می شوند را پیدا کرده و انتخاب کنید و روی Change Program کلیک کنید، سپس نرم افزار تناسب با فرمت مشخص شده را انتخاب کنید تا مشکل شما حل شود:

تغییر فرمت نرم افزارهای اجرایی ویروسیس شده روش دوم

تغییر فرمت نرم افزارهای اجرایی ویروسیس شده روش دوم

روش سوم حل مشکل باز شدن همه فایل ها با یک‌برنامه

ابتدا کلیدهای ترکیبی Windows + R را با هم بفشارید تا Run باز شود، حالا در صفحه باز شده عبارت Regedit را بنویسید و Enter را بزنید تا صفحه ویرایشگر ریجستری ویندوز برای شما باز شود. حالا به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Windows > CurrentVersion > Explorer > FileExts > .lnk

  • سپس تمام زیرشاخه های آن را حذف کنید!
  • بعد از آن سیستم خود را ری استارت کنید تا مشکل حل شود.

در سایت های آموزشی و تخصصی راه های دیگری نیز برای حل این مشکل پیشنهاد شده است. از جمله نرم افزار Fix_Icon_Problem می تواند به صورت تخصصی این مشکل را حل کند.

همچنین ویروس کشی کامل و نصب مجدد ویندوز یکی دیگر از راهکارهایی است که بعضی از سایت ها پیشنهاد می کنند. علت این پیشنهاد هم خراب شدن فایل ها و اطلاعات دیگری در ویندوز است که علت آن «ویروس» های همیشه مزاحم است!

نکته مهم: دقت داشته باشید برای کار با رایانه و استفاده از اینترنت، داشتن یک آنتی ویروس مطمئن و مناسب ضروری است. همچنین به طور مرتب باید آنتی ویروس را به روز (update) کرده و کل سیستم خود را اسکن کنید. با این راهکار می توانید جلوی پیشروی بسیاری از ویروس ها را بگیرید.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *