5 گام مهم در مسیر پولدار شدن!

مسیر پولدار شدن در قالب ۵ کلید طلایی: چگونه ثروتمند شویم؟

پنج کلید طلایی در مسیر پولدار شدن عبارتند از شناخت علایق و کار مورد علاقه، اثبات توانایی ها، یادگیری همیشگی، استفاده درست از زمان و ابزار و بالاخره داشتن تفکر سیستمی و تیزبینی!

مسیر پولدار شدن

مجله اینترنتی پارسی گو: اگر به پولدار شدن می اندیشید و دنبال راهکارهای رسیدن به ثروت هستید، در این مطلب ۵ کلید طلایی در مسیر پولدار شدن را برای شما آماده کرده ایم. با ما همراه باشید:

پنج کلید طلایی در مسیر پولدار شدن به طور خلاصه عبارتند از:

  • اگر کار مورد علاقه خود را پیدا نکرده اید، یعنی هنوز به دنیا نیامده اید
  • کارمند عالی رتبه باشید، فقط در بهترین شرکت ها کار کنید و خودتان را به خوبی اثبات کنید
  • همیشه در حال یادگیری باشید و قدم به قدم متخصص شوید.
  • از زمان خود به درستی استفاده کنید و سعی کنید ابزارهایی مانند موبایل که بیشترین وقت را از شما می گیرند را درجهت بهتری به کار ببرید.
  • تفکر سیستمی را در ذهن خود پرورش داده و نسبت اطرافتان تیزبین باشید.

احتمالا خیلی از اوقات، شما هم در خلوت خود به فکر پولدار شدن افتاده اید و یا با خود فکر کرده اید چگونه بعضی از افرادی که از صفر شروع کردند، توانستند ثروتمند شوند؟ می خواهیم زمانی که مقاله چگونه ثروتمند شویم را خواندید، مسیر آینده و مسیر پولدار شدن خود را شفاف تر ببینید. نمیخواهیم با حرف های کلیشه ای شما را نا امید کنیم و یا به زندگی عادی برگردانیم. به نوشته آنا شما باید مسیر پولدار شدن خود را به درستی ببینید و عمیقاً باور کنید که امکان رسیدن به این راه وجود دارد. پس حرکت خود را درست بعد از خواندن این مقاله شروع کنید. با ما همراه باشید تا مسیر پولدار شدن را در قالب ۵ کلید طلایی بیان کنیم.

کار مورد علاقه خود را پیدا کنید

کار مورد علاقه خود را پیدا کنید

اولین کلید در مسیر پولدار شدن با شناخت علایق و کار مورد علاقه

حتما شما هم این را از هر انسان موفق و یا ناموفقی شنیده اید، واقعیت این است که موتور انگیزه انسان فقط با علاقه او روشن می‌شود و به این وسیله، ادامه مسیر خیلی راحت تر می شود. یکی از اصولی که انسان را با مغز استخوان به حرکت و تلاش وادار می‌کند، لذت‌ بردن از مسیری است که طی می کند.

خیلی بعید به نظر می‌رسد که بتوانید در شغل و حرفه ای که دوست ندارید، موفق شده و به درجات بالایی برسید. اگر رویای خود را پیدا کنید و بدانید که واقعاً به چه کاری علاقه دارید، ناگهان با شخص متفاوتی روبرو شده و ذهن شما حرف‌هایی را می‌زند که فکر نمی‌کردید بلد باشید و دستان شما کارهایی را انجام خواهد داد که حتی تصور نمی کردید قابلیت انجام آن ها را داشته باشید.

پس اگر هنوز هم شغل و حرفه رویایی خود را پیدا نکرده اید، فرصت را از دست ندهید. شاید مدت های زیادی طول بکشد تا بتوانید کار مورد علاقه خود را پیدا کنید، اما مهم است کاری را انجام دهید که شب هنگام خواب برای شروع فردا لحظه شماری کنید.

توانایی و ارزش های خود را اثبات کنید

توانایی و ارزش های خود را اثبات کنید

کلید دوم در مسیر پولدار شدن با اثبات ارزش و توانایی های خودتان!

بسیاری از افرادی که آرزوی پولدار شدن را در سر خود دارند، کارمند بوده و برای شخص دیگری کار می کنند. شاید احساس کنید این کار در رسیدن شما به پول لطمه وارد می‌کند. اما باید بگویم اشتباه می‌کنید. محل کار شما، حتی اگر درآمد خوبی هم در آن نداشته باشید، مهم ترین عرصه برای اثبات توانایی ها و ایجاد فرصت ها و ترقی شما است. کارمند بود می‌تواند بزرگترین سکوی پرتاب به سمت موفقیت باشد. البته نه هر نوع کارمندی. نکته مهم این است که باید شرکت و سازمان درستی را برای کار انتخاب کنید و در آن جا بهترین خودتان را نمایش دهید. در هر شرکتی مخصوصا شرکت های بزرگ و موفق، فرصت های بسیار زیادی برای شما وجود دارد که بتواند به آرزوهای بلند پروازانه خود دست یابید. پس همین الان به مسیر شغلی خود فکر کنید. اگر در سازمان یا شرکتی که کار می کنید، همه افراد تنبل و غیرمتخصص هستند، هر چه سریع‌تر به فکر شرکت، شغلی جدید، موفق و بهره ور باشید که بتوانید از توانایی‌های خود در آن جا به بهترین شکل استفاده کرده و در نتیجه بهترین خودتان را نشان دهید.

در مسیر پولدار شدن همیشه در حال یادگیری باشید

در مسیر پولدار شدن همیشه در حال یادگیری باشید

کلید سوم در مسیر پولدار شدن و یادگیری همیشگی!

اگر در یک رشته خاص متخصص باشید، درآمد بالایی هم داشته و در نتیجه به سمت پولدار شدن حرکت می‌کنید. تخصص پیدا کردن یا بهترین شدن به معنی این نیست که در ظرف یک هفته ناگهان در یک رشته متخصص شوید. بلکه باید قدم به قدم و متداوم رو به جلو پیش روید. همیشه باید در حال یادگیری و رشد باشید. در غیر این صورت، بسیاری از فرصت‌های پیش‌رو را از دست خواهید داد که ممکن است دیگر هرگز در زندگی شما تکرار نشوند. شاید نتوانید تصور کنید چه تخصص های ساده و کم درآمدی می توانند به یک شغل پردرآمد تبدیل شوند و شما را به آرزوی پولدار شدن برسانند. برای رسیدن به قله و پیدا کردن تخصص در هر شغلی نیاز به یک مربی خوب دارید. اگرچه، شاید این برای همه راه‌حل درستی نباشد. اما در بیشتر مواقع داشتن یک مربی و الگویی مناسب می تواند چالش های بزرگی را برای شما آسان کند و سختی‌های مسیر را راحت تر کند تا بتوانید تصمیمات بسیار بهتری در زندگی بگیرید.

برای کسب ثروت از زمان درست استفاده کنید چراکه وقت طلاست

برای کسب ثروت از زمان درست استفاده کنید چراکه وقت طلاست

چهارمین کلید در مسیر پولدار شدن با استفاده درست از زمان و ابزار

یک دقیقه چه برای فردی که در یک رستوران کار می‌کند و چه برای کسی که در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه تحصیل می کند، یکسان است. در حالی که شما دقیقه های خود را در تلگرام، اینستاگرام و تفریحات دیگر صرف می‌کنید، آن کارمند رستوران با سرمایه گذاری دقیقه هایش بعد از سه سال رستوران کوچک خود را باز کرده و آن دانشجو، دکترای رشته مورد علاقه اش را می گیرد و پیشنهادهای کاری بسیار مناسبی به سویش سرازیر می شوند. موبایل هم می تواند نصف وقت آزاد شما را نابود کند و هم می تواند مربی شما برای یادگیری یک زبان جدید یا یک تخصص باشد تصمیم با خودتان است.

دقایق مانند سکه هایی هستند که سرمایه گذاری آن در تفریحات یا آینده به تصمیم شما بستگی دارد. برای این که چک کنید واقعاً این مورد را رعایت می کنید یا نه نگاهی به اپلیکیشن های موبایل خود بیندازید و ببینید چه مقدار از برنامه ها بیهوده و چه مقدار به آینده شما کمک می کند. از اپلیکیشن های بسیار خوبی که باید در هر تلفن همراهی وجود داشته باشد، اپلیکیشن‌ مدیریت زمان و بهره‌وری است. اگر واقعاً می خواهید جواب سوال چگونه ثروتمند شویم را پیدا کنید، باید جوانب مختلف زندگی خود را در همین راستا قرار دهید. تلفن های هوشمند به دلیل این که بخش بزرگی از زندگی روزمره ما را اشغال کرده اند، یکی از این جنبه های بزرگ هستند که هم می توانند در موفقیت شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشند و هم می تواند باعث هدر رفتن زندگی شوند.

در مسیر پولدار شدن تفکر سیستمی داشته باشید

در مسیر پولدار شدن تفکر سیستمی داشته باشید

پنجمین کلید در مسیر پولدار شدن با تفکر سیستمی و تیزبینی

شاید برایتان سوال پیش بیاید که تیز بین بودن و تفکر سیستمی چه ارتباطی با هم دارند و اصلا چه ارتباطی با این که چگونه پولدار شویم می توانند داشته باشند؟ اول از همه باید بگوییم تفکر سیستمی یعنی بتوانیم لایه‌های زیرین یک اتفاق را ببینیم و بتوانیم رابطه علت و معلولی را که این اتفاق را به وجود آورده‌اند، تشخیص دهیم و این سیستم روابط علت و معلولی به ما کمک می کند فرصت ها را بشناسیم و بتوانیم یک اتفاق را تکرار کنیم که این موضوع نیاز به تیزبینی و توجه بسیار بالایی دارد. چون بسیاری از اتفاقات کوچک و بزرگ و مهم را نخواهیم دید و اگر اطلاعات کافی نداشته باشیم، نمی‌توانیم یک سیستم درست و منطقی از علت‌ها معلول ها را بسازیم.

اجازه دهید در قالب یک مثال توضیح دهیم. فرض کنید به یک روستا سفر کرده و پیرمردی را دیده که نوع خاصی از کفش را می دوزد. اگر تفکر سیستمی داشته باشید، فقط به پیرمرد خسته نباشید نمی گوید. بلکه به شرایط موجود در شهر خود توجه می کنید. به اینکه قیمت تمام شده محصول چقدر است؟ آیا نیازی در بازار برای این محصول هست؟ آیا امکان افزایش تولید این محصول هست؟ آیا امکان ایجاد تنوع در این محصول و یا افزایش کیفیت هست یا خیر؟ رقبای این محصول چه کسانی هستند؟ چگونه می توانید محصول رقابتی را به شهر خود ببرید و فروش خوبی هم داشته باشید؟ اگر تفکر سیستمی داشته باشید این سوالات و هزاران سوال دیگر در ذهن شما شکل می‌گیرد.

مورد بعدی این است که نیازهای بازار را ببینید وقتی می بینید برای یک متخصص در حیطه کاری شما صدها آگهی استخدام وجود دارد و یا در دنیای غرب تخصص شما به شدت در حال رشد است باید کم کم به آن توجه کرده و جلوتر از افراد دیگر به آن روی آورید تا فرصت های بزرگ را از دست ندهید.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *