سه سوال مهم قبل از پذیرش یک پیشنهاد شغلی!

سوالاتی که قبل از پذیرش یک پیشنهاد شغلی باید از خودتان بپرسید!

شما قبل از پذیرش یک پیشنهاد شغلی حداقل سه سوال مهم را باید از خود بپرسید: چرا این پیشنهاد را قبول می کنم؟ آیا می توانم با این شغل ادامه دهم؟ و آیا حقوق و مزایای شغل مورد نظر برای من کافی است؟

پذیرش یک پیشنهاد شغلی

مجله اینترنتی پارسی گو: در این مطلب به سه سوال مهم که قبل از پذیرش یک پیشنهاد شغلی باید از خودتان بپرسید مطرح شده است. موضوع سوالات درباره ادامه کار، چرایی پذیش کار و نیز حقوق و مزایای کار است. با ما همراه باشید:

معمولا دریافت پیشنهاد کاری خوب برای اغلب ما اتفاقی هیجان‌انگیز است. احتمالا شما هم اگر الان در این موقعیت باشید، بسیار هیجان‌زده شده‌اید. اما پیش از هرچیز آرامش خود را حفظ کنید. به نوشته روزنامه خراسان گاهی هیجان زیاد به تصمیم گیری آنی می‌انجامد. بهتر است پیش از بررسی همه جنبه‌ها، پیشنهاد کاری جدید را قبول نکنید. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات و مسائلی را با شما در میان بگذاریم که باید پیش از جواب مثبت به هر پیشنهاد کاری در نظر بگیرید.

آیا می‌توانم حداقل تا ۲ سال دیگر خودم را در این موقعیت شغلی تصور کنم؟

هر شغل، تعهدی طولانی‌مدت است. بنابراین، ضروری است که بتوانید خودتان را حداقل به‌مدت یک سال در آن شغل تصور کنید. فراتر از وظیفه‌‌ای که قرار است قبول کنید، بهتر است مسیر شغلی با آن شرکت را هم در نظر بگیرید. باید مطمئن شوید که حداقل یک یا دو سال آینده در آن جا مشغول به کار خواهید بود و در این مدت سراغ شغل جدیدی نخواهید رفت.

چرا این پیشنهاد را قبول می‌کنم؟

پاسخ درست یا غلطی برای این سؤال وجود ندارد. شما باید کاری را انجام دهید که به صلاح‌تان است. از خودتان بپرسید تا تشخیص دهید آیا قبول‌کردن این پیشنهاد واقعا کاری درست است یا خیر. به این فکر کنید که قبول پیشنهاد شغلی جدید چطور به پیشرفت شما یا رسیدن به اهداف کمک خواهد کرد. همچنین مزایایی را در نظر بگیرید که با قبول این پیشنهاد به دست خواهید آورد.

آیا درباره حقوق و مزایا مذاکره کرده‌ام؟

مهم نیست پیشنهادی که دریافت کرده‌اید چقدر عالی است یا شما چقدر هیجان‌زده هستید؛ هرگز مذاکره کردن را فراموش نکنید. مذاکره‌کردن فراتر از بحث دستمزد و حقوق ماهانه است و شامل موارد بیشتری است؛ مثلا: مرخصی، بازپرداخت مخارج رفت‌وآمد، گزینه کار در خانه، عضویت در باشگاه ورزشی، ساعت کاری منعطف، بازپرداخت شهریه (هزینه‌ای که برخی شرکت‌ها برای دوره های آموزشی کارکنان‌شان در نظر می‌گیرند) یا برنامه‌های سلامتی ازطرف شرکت برای کارکنان‌. حقوق و مزایای هر شغل یکی از عوامل مهم هر پیشنهاد شغلی است. به‌علاوه، هر شرکت مزایایی دارد که ویژه آن شرکت است. پس بهتر است به‌جای حدس و گمان، پرسش های خود را با مسئول مربوط در میان بگذارید.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *