رایگان بودن بازی زولا به همراه نقد و بررسی نقاط قوت و ضعف آن!

نقد و بررسی بازی رایگان زولا zula + تصاویر

بازی زولا یک بازی شوتر آنلاین اول شخص است که این روزها طرفداران فراوانی پیدا کرده است. در این مقاله به بررسی نقاط قوت و ضعف بازی zula پرداخته شده است.

بازی رایگان زولا

مجله اینترنتی پارسی گو: بازی رایگان زولا که این روزها طرفداران فراوانی پیدا کرده است، نقاط قوت و ضعف فراوانی دارد. در این بازی به نقد و بررسی بازی رایگان زولا zula پرداخته شده است. با ما همراه باشید:

گیمر: بازی Zula تنها بازی شوتر اول شخص رایگان و آنلاین فارسی می‌باشد که این روزها تبلیغ آن را در همه جا به چشم می بینیم. در این مقاله نقاط قوت و ضعف بازی بررسی شده است و در رابطه با رایگان بودن بازی و نیز امکاناتی که قابلیت خریداری دارد توضیحاتی اراده شده است.

نقد و بررسی بازی زولا: رایگان ولی به چه قیمتی؟

بازی آنلاین Zula از رایگان بودن خود به خوبی استفاده کرد و خود را خیلی سریع در بازار بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ایران که خلأ یک بازی رقابتی خوب را احساس می‌کرد جای داد. ساخته شده به دست MadByte Games و منتشر شده به زبان فارسی در ایران به دست Sourena Game Studio که بازی‌هایی مثل Travian را نیز در رزومه‌ی خود دارد. بازی Zula با گیم پلی قوی خود توانست بازیکنان ایرانی را به خود جذب کند ولی در این مسیر اشتباهاتی نیز انجام داد که بازی را خیلی سریع از چشم می‌اندازد.

از همین ابتدا باید گفت که بازی رایگان زولا با استفاده از سرورهای پایدار داخل کشور مشکل اساسی تأخیر در اتصال و پینگ بالای بازیکنان ایرانی را حل کرده است و به گیمر های ایرانی این اجازه را داده است که با اتصالی قوی به مبارزه و رقابت با یکدیگر بپردازند.

بازی Zula شما را در دو تیم Zula و Gladyo که همان گروه‌های ضربت و تبهکار هستند قرار می‌دهد. این دو تیم در مدهای مختلف بازی، از خراب کاری گرفته تا مبارزه‌ی تیمی در مقابل هم قرار می‌گیرند. بازی کمبودی از تعداد مپ های مختلف هم ندارد که بعضی شباهت بسیار زیادی به نقشه‌های بازی Counter Strike دارند ولی بعضی از مپ های دیگر چندان خوب نیستند.

نقد و بررسی بازی رایگان زولا

نقد و بررسی بازی رایگان زولا

بازی رایگان زولا و هسته‌ای بسیار قوی

بازی Counter Strike با عمری نزدیک به ۲۰ سال یکی از بهترین بازی‌های سبک شوتر اول شخص می‌باشد و شباهت Zula به این بازی غیر قابل انکار می‌باشد حتی مپ شهر قدیمی بازی Zula برداشتی مستقیم از مپ مشهور Dust 2 است.

اگر از طرفداران بازی‌های شوتر باشید حتماً می دانید که این بازی‌ها باید یک کار را تا حد ممکن به خوبی انجام دهند و آن کار شلیک کردن است. سلاح‌های Zula به خوبی عمل می‌کنند و لگد آنها هنگام شلیک کردن به هر گیمری حس خوبی می‌دهد صداگذاری آنها به خوبی انجام شده است که به مبارزات تیمی بازی حس یک میدان جنگ را می‌دهند.

بازی رایگان زولا هسته‌ی گیم پلی خوبی دارد که در مدی مثل خرابکاری می‌تواند یک تجربه‌ی استراتژیک و تاکتیکی را ایجاد کند و همچنین در مدی مثل مبارزه‌ی تیمی نیز هرج‌ومرج کافی برای هیجان دادن به بازی را هم فراهم کند.

بازی لیستی بلند از سلاح‌ها و سایر موارد مثل نارنجک‌های مختلف را که در میدان جنگ به آنها نیاز خواهید داشت را دارا می‌باشد ولی متأسفانه همه‌ی سلاح‌ها به غیر از سلاح‌های ابتدایی بازی قفل هستند و باید آنها را با پول واقعی یا پول مجازی بازی، ZP، اجاره کنید.

همان طور که گفتم بازی با برداشتی مستقیم از بازی‌هایی مثل Counter Strike توانسته است تجربه‌ای عالی برای بازی کنان ایجاد کند و این هسته‌ی قوی می‌تواند هر علاقه مندی را به خود جذب کند. ولی متاسفانه عدم نوآوری و یک سیستم تجاری بسیار سختگیرانه به بازی آسیب بسیاری می‌زند.

نقاط قوت و ضعف نقد بازی رایگان زولا

نقاط قوت و ضعف نقد بازی رایگان زولا

بازی رایگان زولا و آغازی نه‌چندان خوب!

اگر برای اولین بار وارد بازی شوید و در بازی‌های شوتر در این سبک تجربه‌ی کمی داشته باشید متأسفانه خیلی از بازی لذت نخواهید برد. بازی تقریباً هیچ گونه راهنمایی به بازی کنان تازه وارد نمی‌کند و UI ضعیف بازی هم بر این مشکل می‌افزاید.

مهم‌ترین خلائی که بازی با عدم راهنمایی ایجاد می‌کند نبود هیچ گونه آموزش برای مدهای مختلف بازی است. برای مثال مد خرابکاری که یکی از پیچیده‌ترین و تاکتیکی‌ترین مدهای بازی است نیاز به آموزش اولیه دارد تا بازی کنان تازه وارد بتوانند با قوانین و شیوه‌های بازی و نقش هر تیم آشنایی پیدا کنند ولی متأسفانه هیچ گونه راهنمایی اولیه در بازی وجود ندارد.

شیوه‌ی اتصال به مسابقات بازی به صورتی است که بازی به شما اجازه می‌دهد به هر سرور از بازی و به هر اتاقی که بازی فعال دارد وصل شوید و یا اتاق‌های خود را بسازید و حتی به آنها رمز بدهید. با اینکه این شیوه به بازیکن آزادی عمل بسیار زیادی می‌دهد ولی متأسفانه بازی هیچ گونه سیستم Matchmaking ندارد تا توازن بین بازی کنان را برقرار کند.

فرض کنید بازی کنی با سطح ۱۱ هستید دیدن چهار نفر با سطحی بالای ۳۰ در تیم مقابل نه تنها توازن بازی را به هم خواهد زد تجربه‌ی یک بازی رقابتی عالی را نیز از شما خواهد گرفت. همچنین فرض کنید بازیکنی با سطح ۴۰ هستید دیدن افرادی با سطح ۱۱ که شیوه‌ی درست بازی را بلد نیستند و در حین مبارزات سخت گیج می‌زنند، تجربه‌ی یک مسابقه‌ی شیرین رقابتی را از شما خواهد گرفت.

با این حال توازن در تعداد افراد تیم نیز برقرار نیست. اگر در مد مبارزه‌ی تیمی، تیم مقابل دو عضو از تیم شما بیشتر داشته باشد احتمال باخت تیم شما بسیار بالا می‌رود. متأسفانه بازی Zula کم‌ترین تلاش ممکن را برای ایجاد توازن در بین مسابقات عادی بازی انجام می‌دهد و این تجربه‌ی تمام بازی کنان را به خراب می‌کند.

معایب بازی زولا نقد بازی زولا

معایب بازی زولا نقد بازی زولا

بازی رایگان زولا و کیفیت ساخت!

انتظار کیفیت ساخت یک بازی AAA را از بازی Zula نداشته باشید. با اینکه بازی ساخت سال ۲۰۱۶ است گرافیک بازی در مقایسه با گرافیک‌های آن دوره چندان جالب نیست. مدل‌های کاراکترها و سلاح‌ها چندان کیفیت بالایی ندارند و به جزئیات آنها چندان دقت نشده است. با این حال اکثر بازیکنان بازی‌های رقابتی به گرافیک چندان اهمیت نمی‌دهند، آن چیزی که مهم است Performance و شیوه‌ی اجرای بازی می‌باشد.

بازی Zula روی گرافیک کارت‌های Intel HD قابل اجرا می‌باشد. این یعنی تقریباً هر سیستم مدرن امروزی توانایی اجرای این بازی را دارد. همچنین نرخ فریم بازی کاملاً پایدار است، بازی در تمام لحظات حتی در مبارزات تیمی بزرگ کاملاً پایدار بوده و ۶۰ فریم را به خوبی حفظ می‌کند.

با اینکه گفته شد بازی مشکل پینگ را با سرورهای داخل کشور به خوبی حل کرده است ولی به نظر می‌رسد که بازی Zula دارای NetCode چندان خوبی نیست. اگر پینگتان بالای ۱۷۰ باشد یا اگر بازیکنانی با پینگ بالای ۱۷۰ ببینید متوجه این مشکل می‌شوید. بازیکنان با این چنین پینگی از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر تلپورت می‌شوند و انیمیشن‌های کاراکتر آنها کاملاً قفل می‌شود.

آن چیزی که باید Sourena Game Studio را برای آن تحسین کرد ایجاد سرورهای کاملاً پایدار داخلی است که هر لحظه آماده برای بازی هستند. در مدت زمانی که به بازی Zula مشغول بودم حتی یک بار هم مشکل اتصال به سرور نداشتم و اتصال بازی کاملاً پایدار بود.

قبل از بازی رایگان زولا همچین کاری با زیرساخت اینترنت ایران غیر ممکن به نظر می‌رسید با این حال Sourena Game Studio به ما نشان داد که متصل کردن گیمر های ایرانی چندان هم سخت نیست و امیدواریم این کار آنها زمینه‌ی حضور بازی‌های آنلاین دیگر را هم ایجاد کند.

امکانات بازی زولا نقاط قوت بازی زولا

امکانات بازی زولا نقاط قوت بازی زولا

بازی رایگان زولا و یک اشتباه بزرگ

بازی‌های رایگان چیز جدیدی نیستند. حضور آنها در فروشگاه‌های مختلف و موفقیت تجاری آنها برای اکثر گیمر ها چندان پنهان نیست. بازی‌های رایگان یک مزیت بسیار مهم دارند آن‌ هم پول خرج کردن است. این بازی‌ها به گیمر ها اجازه می‌دهند تا هر چه قدر که خواستند روی بازی پول خرج کنند، چه صد تومان و چه ده میلیون تومان. با این حال یک سؤال بزرگ مطرح می‌باشد.

یک بازی چه قدر می‌تواند رایگان باشد؟ پاسخ گویی به این سؤال برای هر سازنده‌ی بازی حیاتی است. اگر به این سؤال اشتباه پاسخ داده شود می‌تواند خیلی ساده به فرایند گیم پلی بازی صدمه بزند، بازیکنان را رنجیده کند و در نهایت به شکست بازی منجر شود. بازی Warframe مدتی است که به عنوان بهترین بازی رایگان شناخته می‌شود. دلیل موفقیت سیستم تجاری بازی Warframe در عدم دخالت این سیستم در گیم پلی بازی می‌باشد. یعنی اینکه اگر بخواهید می‌توانید تا صدها ساعت از این بازی لذت ببرید بدون اینکه حتی یک دلار هم خرج کنید.

سیستم تجاری که برای بازی Zula ساخته شده است تقریباً سعی می‌کند همه چیز را به شما بفروشد. سیستم‌های کارتی با کمیابی‌ها مختلف، Loot Box های اسلحه‌ای مختلف و حتی فروش سلاح‌های بازی و در نهایت سیستم ناعادلانه‌ی ارتقای سلاح‌ها.

خرید از فروشگاه بازی زولا

بازی منابعی مثل آهن و کروم دارد و با استفاده از این منابع اسلحه‌ی خود را ارتقا می‌دهید. جمع کردن این منابع کار سختی است بخصوص اگر تصمیمی داشته باشید برای همچنین مواردی پول پرداخت نکنید.

سیستم ارتقا سلاح‌ها به این گونه است که احتمالی وجود دارد که ارتقا شکست بخورد و شما ۵۰ درصد منابع خود را از دست دهید. این اتفاق کاملاً شانسی است و کاملاً شانسی بازی تمام تلاش و زمان ارزشمندی را که برای جمع آوری این منابع صرف کرده‌اید را از پنجره بیرون می‌اندازد.

و این داستان در تمام نقاط بازی دیده می‌شود. بازی تقریباً هیچ موقعیتی را برای پول سازی از دست نداده است تا حدی که تمام سلاح‌ها و آیتم‌های بازی برای اجاره هستند. در حالی که نسخه‌ی منتشر شده‌ی بازی Zula توسط IDC/GAMES حداقل گزینه‌ی خرید دائمی سلاح‌ها را دارد.

شباهت بازی Zula و Counter Strike به هم غیر قابل انکار است. اگر با بازی CSGO آشنایی داشته باشید می دانید که در طول هر مسابقه از این بازی یک بازی کن حداقل سه بار اسلحه‌ی خود را تغییر می‌دهد که هر کدام از این سلاح‌ها موقعیت و طرز استفاده خود را دارند.

یک بازی کن معمولی باید چند اسلحه در بازی Zula اجاره کند تا بتواند برای تمام موقعیت‌های ممکن بازی آماده شود؟ فرض کنید یک بازی کن یکی از سلاح‌های بازی را به مدت سی روز اجاره کند و این اسلحه را چند سطحی نیز ارتقا دهد. این اسلحه برای مدت زیادی اسلحه‌ی دائمی این بازی کن خواهد بود.

اگر به لیست اتاق‌های هر سرور بازی دقت کنید یک نوع بازی در همه‌ی آنها در اکثریت قرار دارد، مد خرابکاری در مپ شهر قدیمی. یک اسلحه، یک مد، یک نقشه، این بزرگ‌ترین مشکل بازی Zula می‌باشد، بازی هیچ گونه تلاشی برای ایجاد نوآوری و تنوع در بازی نمی‌کند. به همین دلیل است که بازی باید هر روز یک بسته کارت و یک Loot Box جدید رایگان به بازی کنان بدهد تا آنها را وارد بازی کند.

فروشگاه بازی زولا خرید طلا در بازی زولا

فروشگاه بازی زولا خرید طلا در بازی زولا

منتظر باشید…

اگر به سایت MadByte Games سری بزنید متوجه می‌شوید که این تیم ترکیه‌ای در حال ساخت مد Battle Royale برای بازی Zula هستند. با اینکه هنوز اطلاعاتی درباره‌ی این مد و یا اینکه این مد کی و چگونه به درست ما خواهد رسید در دست نیست باید منتظر ماند و دید بازی Zula در گذر زمان چگونه تکامل خواهد یافت. بررسی بازی زولا کمی همراه با ریسک است چراکه از یک طرف ناشران و سازندگان آینده خوبی را برای زولا پیش بینی می کنند و از طرفی دیگر منتقدین آن را یک بازی توخالی دانسته و تمرکز روی آن را غیرموجه می دانند. بازی Zula هم اکنون به صورت رایگان و از طریق سایت خود بازی برای پلتفرم PC قابل دریافت است.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

10 دیدگاه در “نقد و بررسی بازی رایگان زولا zula + تصاویر

  1. BIT|GAMERZuLA

    سلام…جناب شما در یک مطلب گفتید گرافیک بازی بد است…
    این قضیه تا یک حدی درست است و تا یک حدی هم غلط…
    چرا؟خب…بازی زولا در تابستان گرافیک نه چندان خوبی از خودش به جا گذاشت….اما هر چقدر که به پاییز نزدیک شدیم گرافیک بازی زولا بالا رفت…مثلا وقتی نارنجک بقل کاراکتر می افتاد و می مرد به بالا پرت نمی شد…اما تیم فنی بازی این مطلب را درست کرده اند.
    گرافیک بازی را هم تا حدی درست کرده اند.اما توی اپدیت های اخیر اگر دقت کرده بودا باشید صدای بازی قاطی کرده بود و خوب پخش نمی شد.
    همچنین صدای بمب c4 در حالت خرابکاری از فاصله خیلی دور مثلا ۶۴ مت شنیدا می شد.امو با اپدیت های جدید حد اقل فاصله به ۳۴ متر رسید.
    اینکه میگین گرافیک بازی بده کاملا غلطه…چرا؟خب…گرافیک اسلحا های بازی زولا بسیار عالی هست…همونطور کا گفتین ههههه میشه روی هر سیستم اجرا کرد
    اما این به این معنا نیست که گرافیک بازی داغون باشه
    گرافیک بازی زولا خیلی بهتر از بازی conter strike هست…اما چ کنیم که بازیکنای کانتر اسن رو قبول ندارن…
    مطلب بعدی مپ های بازی زولا و مپ های کانتر هست…
    درسته ک مپ های زولا از کانتر گرفته شده اما نه همش…
    به طور مثال مپ های شهر قدیمی و فاولا مثل کانتر های گوشی و پی سی هست…
    اما خیلی دیگر از مپ ها ایده خود بازی ساز هاست…

  2. BIT|GAMERZuLA

    سلام مجدد.مطلب یکی مونده ب اخر گفتید ک ب راحتی منابع از دست میره…
    ایک مطلب هم کاملا غلط است…چرا؟خب…
    من پیشنهاد می کنم ک وارد سایت زولا شوید و همینطور وارد اکانت زولا خود…
    بعد از وارد شدن اطلاعات اکانت خود را کامل کنید و در اخر دکمه تایید را بزنید…
    وقتی این اطلاعات را کامل کنید پایین جوایز آن نوشته است ک:
    چون حساب کاربری شما تکمیل شده هر ماه ۳ جعبه ۵۰۰ تایی مواد به شما تعلق میگیره…هر ماه تعلق میگیره…باز هم تاکید می کنم هر ماه…
    همچنین شما میتوانید با خرید جعبه پشتیبانی از درون خود بازی کاهش دهنده شکست و افزایش دهنده شانس را از درون آن جعبه بگیرید…
    و با راحتی اسلحه را ارتقا بدهید…
    همچنین اگر شما پلیر خوب بازی زولا باشید با حد اکثر کشتن افراد…البته بیشتر از کشته شدن خودتون مواد های زیاد بعد از اتمام بازی بگیرید…
    بعضی از اسلحه ها شانس اولین ارتقای آن ها ۱۰۰ درصد موفق هست…بعضی ار آنها هم ۸۰ درصد مدفق هست…

  3. BIT|GAMERZuLA

    سلام مجدد بعدی…اولین مطلب گفتید بازی پینگ پلیر هارا درست کرده…نخیر جناب درست نکرده حتی بدتر هم کرده…
    بنده خودم از اپارات استریم های دیگران را در بازی زولا می بینم.
    می بینم ک آنها لگ بسیار بالایی دارند و بازی را خوب اجرا نمی کنند.
    بنده به هر پلیر زولا پیشنهاد میدم که اینترنت خانه خودش را از پیشگومان یا آسیاتک دریافت کند و بخرد…
    نمیخام از اینا تعریف کنم…این رو گفتم چون پشتیبان های بسیار عالی دارند…
    بعضی پینگ های بالا ب دلیل اینترنت است و بعضی ها هم ب دلیل سرور های بازی است…
    شرکت های پیشگامان و آسیاتک می توانند وقتی پینگ شما بالا است آن را پایین بیاورند…و شما دیگر لگ نباشید و بهتر بازی کنید.
    من خودم یک اینترنت ۵۰۰۰ گیگ از شرکت پیشگامان گرفتم و وقتی وارد زولا شدم لگ بازی بالای ۱۰۰۰ بود…خخخخخخ…
    زنگ زدم به شرکت پیشگامان به شماره ۱۵۷۷ و آسیاتک به شماره ۱۵۴۴…
    زنگ زدم به شرکت پیشگامان در خط ADSL گفتم پینگ بالاست و اینجوریه و اونجوریه…
    اینترنت برای ۳۰ ثانیه قطع و دوباره وصل شد…
    قبلا پینگم بالای ۴۰ بود و می تونستم خوب بازی کنم اما لگ داشت ولی خیلی کم…اما ب لطفا شرکت پیشگامان پینگ بازی از ۱۰ ب بالا نمیره و حتی به پینگ ۱ هم میرسم…
    پینگ ۱ ینی اینکه شما دقیقا وصل شدی به سرور و هیچ عیب و ایرادی ام از سرور بازی نداری…

      1. پارسی گو نویسنده

        سلام. دوست عزیز. احتمالا تنظیمات بازی را تغییر داده اید؟ یا موس شما مشکل دارد. اگر تنظیمات را تغییر داده اید، وارد بخش تنظیمات شده و بازنشانی را بزنید. (دیفالت یا بازگشت به تنظیمات اولیه!) در صورتی که موس شما مشکل دارد (اسکرول خراب، در ویندوز پرش های غیر عادی و… دارد) هم باید موس را عوض کنید… اگر غیر از این موارد است وارد سایت بازی شده و تیم فنی (پشتیبانی) تیکت ارسال کنید. موفق باشید

        1. BIT|GAMERZuLA

          سلام…دادا شما کلا تنظیمات بازی را ب هم ریختی…
          همونطور ک همکار بنده گفت بزاربد روی حالت عادی!
          شاید شما وارد تنظیمات بازی شده اید و ناخوداگاه دکمه Bرا چپ کلیک موس گرده ای و اینی ک میگین بالا میاد…
          هیچ وقت به تنظیمات بازی دست نزنید
          اگر کنتراستش پایینه فقط کنتراستشو بالا ببر و نه اینکه کلا داغونش کنی و همه چی و تغییر بدی!!!
          موفق باشید.

  4. BIT|GAMERZuLA

    سلام….مطلبی ک گفتید:کیفیت بازی چندان جالب نیست….تا حدی درست است ولی از نظر بعضی ها غلط است!چرا؟
    خب….گرافیک بازی زولا وقتی ب بازار عرضه شدگرافیک داغون و مسخره ای داشت(حتی بدتر از csgo)اما هرچه جلو تر رفتیم گرافیکش بهتر از قبل شد….این ب آن معناست ک تیم فنی بازی توانسته اند اسلحه ها و چیز های دیگر ب بازی اضافه کنند ک باعث افزایش پلیر بشود….
    درحال حاضر گرافیک بازی زولا بسیار عالی است
    درسته ک بعضی مواقع تیم فنی بازی گند میزنن ولی باز هم مورد علاقه ی بعضی هاست….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *