چگونه به شادی واقعی برسیم؟

شادی واقعی چیست؟

شادی واقعی چیست و چه تعریفی دارد؟ چطور باید به شادی واقعی دست یافت؟ شاید بطور خلاصه بشود اینگونه گفت که شادی واقعی احساسی درونی است که همراه با رضایت قلبی باشد.

شادی واقعی

برای شاد بودن و رسیدن به شادی واقعی باید تلاش کرد، بسیار به شانس و تصادف مربوط نمی شود و ۱۰ درصد از عواملی کە سبب شادی فرد می گردد به موقعیت و محیط ما برمی گردد، شادی به شخصیت، افکار و رفتار فرد بستگی دارد.

تعریف شادی واقعی چیست؟

شادی واقعی یک احساس داخلی است نه بیهوده خوش بودن و در واقع بدون اینکه اتفاق بیفتد باید ایجاد شود.

شادی واقعی چیست و چه تعریفی دارد؟ چطور باید به شادی واقعی دست یافت؟ شاید بطور خلاصه بشود اینگونه گفت که شادی واقعی احساسی درونی است که همراه با رضایت قلبی باشد. احساسی که البته با شاد کردن دیگران هم ارتباط مستقیم دارد!

بعضی از اشخاص اعتقاد دارند اگر ثروتمند یا زیبا به دنیا می آمدند یا دنیایی بدون استرس داشتند قطعا انسان های شادی بودند! البته این فاکتورها در شاد بودن موثر است ولی نمی توان گفت سبب بقاء و دوام شادی می گردد.

لزوما فردی کە پولدار است نمی تواند شاد باشد یا اشخاصی کە دنیای بدون استرس دارند کسالت را داخل خودشان احساس می کنند، شادی در یک یا چند چیز خلاصه نمی شود، سعادت مجموعه چیزهایی است کە ما در زندگی انتخاب می کنیم.

راه رسیدن به شادی واقعی

راه رسیدن به شادی واقعی

چگونه به شادی واقعی برسیم؟

مطمئن ترین راه برای بدست آوردن شادی ، خوشحال کردن دیگری است! بسیاری از ما واقعا به شادی فکر نمی کنیم. فقط می دانیم که آیا اکنون شاد هستیم یا نه. اگر خوشحال نیستید، ممکن است به دنبال علتش بگردید. ممکن است فکر کنید که شادی با مادیات یا روابط عاطفی بوجود می آیند. اغلب اینطور نیست.

اگر احساس می کنید که مردم نسبت به حرفها و کارهای شما واکنش منفی و تهاجمی نشان می دهند، شاید به این خاطر است که اغلب اوقات مشکلاتتان را با آنها سهیم می شوید. بعد از مدتی مردم شروع به دوری کردن از شما می کنند، و همین امر ناخشنودی شما را تشدید می کند.

دوام خوشحالی و دستیابی به شادی واقعی از به اشتراک گذاشتن رفتارهای مثبت با دیگران حاصل می شود. هرچه بیشتر ببخشید بیشتر هم دریافت می کنید. همچنین شادی از خدمت به مردم نیز بدست می آید، مثل یافتن راههایی کوچک برای شاد کردن آنها. به یاد داشته باشید که شما توانایی جذب هر چیزی را به زندگیتان دارید. شادی را تجربه کنید.

برای رسیدن به شادی واقعی این جمله جین پاول را به خاطر داشته باشید:

من با به اشتراک گذاشتن رفتارهای مثبتم با دیگران شادی را به سمت خود جذب می کنم!

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. ممتاز نیوز ۲. وبلاگ زن کامل

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *