همه چیز درباره شهادت سردار قاسم سلیمانی + فیلم و عکس

پرونده ویژه: شهادت سردار قاسم سلیمانی + فیلم و تصاویر

شهادت سردار قاسم سلیمانی دلهای محبان و علاقه مندان جبهه مقاوت را متلاطم کرد. سردار سلیمانی به دوستان شهیدش پیوست و در حمله مستقیم بالگردهای آمریکایی آسمانی شد.

شهادت سردار قاسم سلیمانی

مجله اینترنتی پارسی گو: شهادت سردار قاسم سلیمانی تلخ و باورنکردنی است. بالگردهای آمریکایی با بمباران کاروان حشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه عراق، نائب رئیس حشد الشعبی عراق و فرمانده سپاه قدس ایران را ترور کردند. این ترور در حقیقت عجیب ترین و علنی ترین جنایت آمریکایی ها پس از سال ۲۰۱۱ است. در ادامه با پرونده ویژه شهادت سردار قاسم سلیمانی با ما همراه باشید:

  • حاج قاسم سلیمانی قریب به ۴۰ سال انتظار کشید…
  • و بالاخره به آرزویش رسید و به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

خبر تلخ است و باورنکردنی. سردار دلها حاج قاسم سلیمانی دیگر در جمع ما نیست. اما بهترین و زیباترین تعبیر برای آرام شدن دلهای علاقه مندان به جبهه مقاوت، تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است. ایشان می فرمایند: سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیّبه‌ی شهیدان، روح مطهّر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند…

بی شک شهادت سردار قاسم سلیمانی منشأ خیرات و برکات فراوانی خواهد بود و همانطور که در خبرها آمده است، آمریکایی ها سراسیمه نیروهای خود را از عراق خارج کرده اند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفرش را نیمه کاره رها کرد و موجی از هراس در دل دشمنان جبهه مقاوت افتاده است. سردار محبوب اسلام، حاج قاسم سلیمانی به فیض شهادت نائل آمد، اما قاسم سلیمانی ها خواهند رویید و سرتاسر جبهه مقاوت را مملو از خون سرخ خود و پیروزهای انقلابی خواهند نمود.

سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی

سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی

جزئیات شهادت سردار قاسم سلیمانی

در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند و برخی دیگر نیز مجروح شدند.

این حمله توسط آمریکایی ها صورت گرفته است.

دست‌کم چهار راکت به نزدیکی این فرودگاه اصابت کرده است.

همزمان گزارش شد بالگردهای آمریکا در حال پرواز بر فراز فرودگاه هستند.

مقام‌های آمریکایی: برای هدف قرار دادن دو فرد مرتبط با ایران در عراق حمله انجام دادیم

مقام‌های آمریکایی بامداد جمعه گفته‌اند حمله ساعاتی قبل در نزدیکی فرودگاه بغداد برای هدف قرار دادن دو فرد مرتبط با ایران بوده است. مقام‌های آمریکایی بامداد جمعه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند حمله ساعاتی قبل در نزدیکی فرودگاه بغداد برای هدف قرار دادن «دو فرد مرتبط با ایران» بوده است. رویترز نوشته این مقام‌ها که به شرط عدم افشای نام گفت‌وگو می‌کردند از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده‌اند.

تلویزیون رسمی عراق ساعتی قبل‌تر مدعی شهادت سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد شد. خبرگزاری رویترز هم به نقل از «احمد الاسدی»، یک سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراقی این خبر را تأیید کرده است. الحمد الاسدی گفت: «دشمن آمریکایی و اسرائیلی مسئول قتل دو مجاهد، ابو مهدی المهندس و قاسم سلیمانی است.»

ساعاتی قبل، رسانه‌های عراقی از اصابت دست‌کم سه راکت به محوطه اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر دادند. اندکی بعدتر مشخص شد که هدف حمله خودرو حامل اعضای الحشد الشعبی بوده است. سازمان الحشد الشعبی اندکی بعدتر اعلام کرد مسئول تشریفات و روابط عمومی این سازمان در این حمله به شهادت رسیده است.

گزارش‌هایی که هنوز صحت آنها به تأیید نرسیده حاکی است تفنگداران دریایی آمریکا «هادی العامری»، فرمانده سازمان بدر عراق و «قیس خرعلی»، دبیر کل گروه عصائب اهل حق را نیز دستگیر کرده‌اند.

نخستین توییت ترامپ پس از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی

نخستین توییت ترامپ پس از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی

ترامپ عکسی از پرچم آمریکا را در توئیترش منتشر کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در پی ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عکسی از پرچم کشورش را در توئیتر منتشر کرد.

بیانیه پنتاگون درباره شهادت سردار سلیمانی

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه درباره حمله به کاروان سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: «ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»

پنتاگون در ادامه این بیانیه در ادعایی بی‌اساس گفته سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود. وزارت دفاع آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه، از اعتراضات ضد آمریکایی مقابل سفارت امریکا در عراق به عنوان «حمله به سفارت امریکا» یاد کرده و مدعی شده این اقدام به دستور سردار سلیمانی صادر شده است.

در پایان این بیانیه آمده است: «هدف از این حمله جلوگیری از برنامه‌های آتی ایران برای حمله بود. ایالات متحده همه اقدامات لازم را برای حراست از مردم و منافعمان در سراسر جهان انجام خواهد داد.»

سردار سلیمانی در آغوش رهبر معظم انقلاب

سردار سلیمانی در آغوش رهبر معظم انقلاب

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی: انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است

رهبر حکیم انقلاب در پی شهادت سردار سلیمانی فرمودند: انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است. به گزارش حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای در پی شهادت سردار سلیمانی پیامی صادر کردند. متن پیام تسلیت ولی امر مسلمین جهان و فرماندهی معظم کل قوا بدین شرح است:

انتقام سختی در انتظار جنایتکاران استبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس، حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند.

ارواح طیبه شهیدان روح قاسلم سلیمانی را در آغوش گرفتند

در متن پیام رهبر انقلاب آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت عزیز ایران!

سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه‌ی شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت.

انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است

این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌ ارواحنا فداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض میکنم. او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند.

همه دلبستگان مقاومت خونخواه سردار قاسم سلیمانی هستند

شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ی دوستان – و نیز همه‌ی دشمنان – بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است، ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

ملت ایران یاد و نام شهید عالیمقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

سیدعلی خامنه‌ای

۱۳دیماه ۱۳۹۸

جزئیات جدید از شهادت سردار قاسم سلیمانی

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس امروز توسط حمله بالگرد‌های آمریکایی به یک خودرو در بغداد به شهادت رسید. بنابر آنچه خبرگزاری صدا وسیما نوشته است، ساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد چند بالگرد آمریکایی به همراه پهپاد در نزدیکی فرودگاهی در بغداد، ۲ خودروی بسیج مردمی عراق را هدف قرار دادند که در نتیجه آن افزون بر سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و بیش از ۹ تن از نیرو‌های بسیج مردمی به شهادت رسیدند

نیروی‌های تروریستی آمریکایی عهده دار مسئولیت این کار شدند و پرواز‌های خودشان را تا ساعتی پیش بر فراز شهر بغداد بیشتر کردند و فضای بغداد را تصاحب کردند و حاکمیت عراق را نقض کردند. سفارت آمریکا نیز به تمامی کارمندان آمریکایی دستور داده فورا بغداد را ترک کنند و منطقه سبز بغداد کاملا از سوی دولت عراق مسدود شد.

سپهبد قاسم سلیمانی به جمع برادران شهیدش پیوست محسن رضایی

سپهبد قاسم سلیمانی به جمع برادران شهیدش پیوست محسن رضایی

سرلشکر محسن رضایی: انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت

سرلشکر رضایی در توییتی با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی نوشت: انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره شهادت سرلشکر قاسم سلیمانی توسط بالگردهای آمریکایی، تأکید کرد که انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت.

به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان، سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پستی در صفحه توییتر خود، با اشاره شهادت سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرودگاه بغداد توسط بالگردهای آمریکایی، تأکید کرد که انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت.

در متن توییت محسن رضایی آمده است: سپهبد شهید قاسم سلیمانی به جمع برادران شهیدش پیوست ولی انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت. #انتقام_سخت

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی

در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی و شهادت سردار حاج «قاسم سلیمانی» به‌همراه چند تن دیگر از فرماندهان جبهه مقاومت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان، متن اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا»

در میان مؤمنان، مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند، صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

سوره مبارکه الأحزاب – آیه ۲۳

به استحضار امت اسلامی به‌ویژه ملت شریف و قهرمان ایران می‌رساند، بامداد امروز (جمعه) و در پی حمله هوایی نیرو‌های متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سرلشکر پاسدار حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده فداکار، شجاع و بی‌نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پس از عمری مجاهدت، فداکاری و نقش‌آفرینی‌های ماندگار و پرافتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) و سرافرازی ایران عزیز، به شهادت رسید.

در این حمله جنایات‌بار، چند تن از همراهان وی و نیز فرماندهان و رزمندگان حشدالشعبی قهرمان عراق به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک و تسلیت شهادت این مجاهد عالی‌قدر، به محضر مقدس حضرت، ولی عصر (عج)، رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، ملت قدرشناس ایران اسلامی، آحاد رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، خانواده معظم و علاقمندان و ارادتمندان وی، اطلاعات و برنامه‌های مربوط به آئین‌های استقبال، تشییع و به خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گران‌قدر را به آگاهی خواهد رساند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

۱۳۹۸/۱۰/۱۳

سردار سلیمانی پر کشید

سردار سلیمانی پر کشید

پیام تسلیت سران قوا در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی

رئیس جمهور با تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست امریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، تاکید کرد: بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.

رئیس جمهور در کنار سردار قاسم سلیمانی

رئیس جمهور در کنار سردار قاسم سلیمانی

به نوشته تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به مناسبت شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه وی، به این شرح است:

«الَّذِینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ»

شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست امریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، قلوب همه ملت ایران و ملت‌های منطقه را جریحه‌دار کرد و عزم ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های آزاده را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی، دوچندان کرد.

بی‌تردید این اقدام خباثت‌بار و بزدلانه، نشانه دیگری از سرخوردگی و عجز و ناتوانی امریکا در منطقه و احساس انزجار از سوی ملت‌های منطقه نسبت به این رژیم متجاوز است که با زیر پا گذاشتن تمام اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل با غیرانسانی‌ترین سبُعیّت، لکه ننگ دیگری را بر صفحات نکبت‌بار این کشور، ثبت کرد.

یقین دارم پرچم عزت و پایداری این شهید والامقام به دست خیل عظیم سربازان اسلام بر افراشته خواهد ماند و مسیر پر افتخار ایثار و مقاومت با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت. بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.

اینجانب با محکوم کردن این اقدام ددمنشانه و پاسداشت خدمات درخشان، کم‌نظیر و ماندگار این دلاور سرافراز تاریخ ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرای در منطقه، این فاجعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا، احاد ملت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هم‌رزمان و دوستداران، و به‌ویژه خانواده گرامی ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم و علو درجات این شهید گرانقدر و همراهانش را از درگاه خداوند منان مسألت دارم.

گفتنی است سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سرافزار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد جمعه در حمله پهپادی ارتش تروریست آمریکا به همراه حاج ابومهدی المهندس نائب رئیس حشد الشعبی عراق به درجه رفیع شهادت آمد.

سردار سلیمانی و دکتر علی لاریجانی

سردار سلیمانی و دکتر علی لاریجانی

تسلیت رییس مجلس در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پی شهادت سردار سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام تسلیت علی لاریجانی به این شرح است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

شهادت سردار سرافراز، فرمانده شجاع، قهرمان، حماسه آفرین و کم نظیر سپاه اسلام، شهید قاسم سلیمانی و شماری از همرزمان دلاورشان را پس از عمری رشادت و مجاهدت در راه پاسداری از قرآن و مکتب اهل بیت (ع) و اعتلای ایران اسلامی به حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، مردم سلحشور استان کرمان، خانواده عزیز و ارجمند ایشان و دیگر شهدای همرزمشان، به مجموعه پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه رزمندگان غیور نیروی قدس تبریک و تسلیت می‌گویم. این فرمانده مقتدر، محبوب و عزت آفرین، افتخار همه ایرانیانی بود که دل در گرو استقلال و اعتلای کشور داشتند و سرانجام نیز در این راه از خون پاک خویش مایه گذاشت و به دست شقی‌ترین افراد این روزگار، رژیم جنایتکار و سفاک آمریکا به شهادت رسید و به اعلی علیین پیوست.

رژیم خبیث آمریکا بداند که ملت بزرگ ایران برای حفظ عزت و سربلندی خود، تاکنون فرزندان عزیز بسیاری را در راه خداوند تقدیم کرده است که برادر عزیزم، شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از آن بزرگمردان است؛ اما این ملت، هرگز از خون فرزندان قهرمان خویش نخواهد گذشت؛ همان گونه که از جنایات شاه معدوم و صدام متجاوز که مزدوران ذلیل آمریکا بودند، نگذشت.

امروز رژیم آمریکا منفورترین رژیم در جهان است و نظام استکبار می‌داند که با این گونه جنایت‌ها هرگز نخواهد توانست در اراده‌های مصمم مجاهدان بزرگی که در دامان ملت‌های مسلمان تربیت شده اند، خللی به وجود آورد. شهید قاسم سلیمانی، الگویی درخشان از این اراده‌های پولادین و تربیت یافتگان مکتب اسلام است.

او که همه جوانی پاک و متعبّد خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن و نظام جمهوری اسلامی گذرانیده بود، تا واپسین لحظات عمر پربرکت خویش را در راه مقابله با اشقیای تکفیری و تروریست‌های جنایتکار سپری کرد، و در همین جبهه شریف به آرزوی دیرین خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل الله نائل آمد. فضل و رحمت بی کران خداوند متعال بر آن شهید بزرگ گوارا باد.

بی شک صف استوار آرزومندان این موهبت و پویندگان راه جهاد و شهادت در ایران اسلامی، در سپاه و در همه نیرو‌های مسلّح جمهوری اسلامی، بنیانی مرصوص است که تداوم مسیر نورانی شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهدای اسلام و انقلاب را رقم خواهد زد و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا.

علی لاریجانی. رییس مجلس شورای اسلامی

دیدار حجت الاسلام رئیسی و سردار قاسم سلیمانی

دیدار حجت الاسلام رئیسی و سردار قاسم سلیمانی

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی

رئیس قوه قضاییه در پیامی شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و یاران با وفایش را تبریک و تسلیت گفت. به گزارش روز جمعه اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، در متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی آمده است: تروریسم بین‌الملل به سرکردگی آمریکا، برگ ننگین دیگری بر کارنامه سیاه خود افزود و مالک اشتر ولی زمان، سرباز ولایت و امت، سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی را به فیض عالی شهادت رساند.

در ادامه این پیام تاکید شد: امروز جبهه مقاومت گرچه داغدار شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزم مجاهدش ابومهدی مهندس است اما طنین گام‌های استوار این سرداران سرافراز در گوش تاریخ باقی خواهد ماند و از هر قطره خون پاک آنان، صدها قاسم سلیمانی در منطقه و جهان خواهد رویید تا خواب را از چشم دولت تروریست آمریکا و تروریسم بین‌الملل در سراسر جهان برباید.

رئیس قوه قضاییه در این پیام آورده است: آمریکا با این اقدام سبعانه، نقطه‌ای بر پایان حیات شرارت بار خود در منطقه گذاشت و بی‌تردید سربازان جبهه مقاومت، انتقام خون حاج قاسم را که امتداد خون سرخ حضرت ثارالله (ع) است به اشد وجه خواهند ستاند.

رئیسی در این پیام شهادت مظلومانه سردار حاج قاسم سلیمانی را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، جبهه پیروز مقاومت و همه امت اسلامی بویژه ملت قدرشناس ایران اسلامی تسلیت گفت و از درگاه حضرت حق، علو درجات را برای آن مجاهد فی سبیل‌الله و مردی که عهد خود با خدایش را صادقانه ایفا کرد، مسالت کرد.

دیدار سردار سلیمانی و محمد جواد ظریف

دیدار سردار سلیمانی و محمد جواد ظریف

ظریف در پی شهادت سردار سلیمانی: به دنبال پاسخگو کردن آمریکایی‌ها هستیم

به دنبال شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، وزیر امور خارجه کشورمان در بیانیه‌ای، شهادت او را تبریک و تسلیت گفت و این حرکت تروریستی را به شدت محکوم کرد.

به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار بیانیه ای، ضمن عرض تبریک و تسلیت به دنبال شهادت سردار نیروی قدس سپاه، این عملیات تروریستی را به شدت محکوم کرد؛ متن بیانیه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در بیانیه‌ای با اعلام انزجار و محکومیت شدید اقدام تروریستی و جنایتکارانه نیرو‌های آمریکایی در به شهادت رساندن سردار سرفراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این ضایعه بزرگ را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، نیرو‌های مسلح بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مردم بزرگ ایران و خانواده بزرگوار ایشان و نیرو‌های مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

دکتر ظریف در این بیانیه افزود: خباثت و حماقت نیرو‌های تروریست آمریکایی در ترور سردار سلیمانی، این شهید قهرمان و سردار مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، بدون تردید درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه در پایان تاکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تمامی ظرفیت‌های سیاسی، حقوقی و بین المللی خود را برای اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی برای پاسخگو کردن رژیم جنایتکار و تروریست آمریکا در خصوص این جنایت آشکار به کار خواهد بست.

سردار قاسم سلیمانی در لباس نبرد و در جبهه های مبارزه با داعش

سردار قاسم سلیمانی در لباس نبرد و در جبهه های مبارزه با داعش

شهادت سردار سلیمانی و واکنش‌های داخلی و خارجی

صبح روز جمعه ۱۳ دی ماه سال ۹۸ در پی حمله هوایی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چند تن از همراهان وی از جمله فرماندهان و رزمندگان حشد الشعبی ، به شهادت رسیدند.

به نوشته ایسنا، خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران در خبری فوری و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای این خبر مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام کردند.

در پی شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعلام سه روز عزای عمومی تاکید کردند که انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور نیز با تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران تاکید کرد: بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.

هم‌چنین علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پیام تسلیت خود تاکید کرد که ملت ایران هرگز از خون فرزندان قهرمان خویش نخواهد گذشت؛ همان گونه که از جنایات شاه معدوم و صدام متجاوز که مزدوران ذلیل آمریکا بودند، نگذشت‌.

آیت الله رییسی رییس قوه قضاییه هم در پیام تسلیت خود نوشت: امروز جبهه مقاومت گرچه داغدار شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزم مجاهدش ابومهدی مهندس است اما طنین گام‌های استوار این سرداران سرافراز در گوش تاریخ باقی خواهد ماند و از هر قطره خون پاک آنان، صدها قاسم سلیمانی در منطقه و جهان خواهد رویید تا خواب را از چشم دولت تروریست آمریکا و تروریسم بین‌الملل در سراسر جهان برباید.

شورای عالی امنیت ملی ، وزیر و مدیران ارشد وزارت خارجه هم جلسه فوق العاده برگزار کردند و کاردار سوئیس در تهران به وزارت خارجه احضار شد.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جلسه ویژه این کمیسیون به منظور بررسی ابعاد شهادت سردار قاسم سلیمانی و پاسخ به اقدام جنایتکارانه آمریکا خبر داد.

محمد جواد ظریف وزیرخارجه کشورمان در توئیتی به ایالات متحده آمریکا هشدار داد که باید مسئولیت تمام پیامدهای ماجراجویانه سرکش خود را بر عهده بگیرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم‌چنین با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تمامی ظرفیت های سیاسی، حقوقی و بین المللی خود را برای اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی برای پاسخگو کردن رژیم جنایتکار و تروریست آمریکا در خصوص این جنایت آشکار به کار خواهد بست.

وی در اظهاراتی دیگر اقدام آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و همچنین تعدادی از مقامات حشد الشعبی را تروریسم دولتی عنوان کرد.

این در حالی است که پنتاگون در بیانیه‌ای با اعلام این که ترامپ دستور ترور این سردار ایرانی را صادر کرده بود، مدعی شد که این مقام ارشد ایرانی قصد حمله به دیپلمات‌های آمریکایی و دیگر نیروهای نظامی و منطقه‌ای را داشته است.

در حالی که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری و با وارونه جلوه دادن واقعیت مدعی شد که عراقی‌ها از این اقدام شاد هستند! جوبایدن، سناتور آمریکایی از سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد.

اما امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مسلح در پی شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریست‌های ارتش آمریکا در بغداد تصریح کرد: بی شک این جنایت هولناک که سند محکمی بر رذالت شیطان بزرگ، آمریکای جهان‌خوار و حمایت بی چون و چرا از تروریست در منطقه و عراق است، به شکلی دندان شکن پاسخ داده می شود و انتقام این خون به ناحق ریخته شده از تمامی عاملین و مرتکبین گرفته خواهد شد.

ساندیگو یونیون تریبون، نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت که دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، بدون مجوز کنگره آمریکا انجام شده است.

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور نیز با تاکید بر این‌که ترامپ آمریکا را وارد خطیرترین شرایط منطقه‌ای کرده‌است، هشدار داد: کسی که پا را از خطوط قرمز فراتر بگذارد باید آماده تحمل تبعاتش باشد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص ، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص ، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری و …. باصدور پیام هایی جداگانه تاکید کردند که انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت.

اکرم الکعبی دبیرکل جنبش نجباء عراق در پیامی با تاکید براینکه آمریکا از حماقت خود در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس پشیمان خواهد شد، گفت: درد و حسرت ما از این واقعه به شور و خشم علیه دشمنان تبدیل می‌شود.

برنی سندرز، سناتور آمریکایی و کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا هم در واکنش به اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، در پیامی توییتری نوشت: گسترش خطرناک تنش‌ها از سوی ترامپ، ما را به جنگ فاجعه‌بار دیگری در خاورمیانه نزدیک می‌کند که ممکن است به قیمت جان‌[باختگی]های بیشمار و تریلیون‌ها دلار پول شود.

سردار قاسم سلیمانی در کنار سردار شهید حسین همدانی

سردار قاسم سلیمانی در کنار سردار شهید حسین همدانی

جزییات شهادت سپهبد سلیمانی از زبان سفیر ایران در عراق

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اظهار کرد: خودروی حامل سردار سپهبد قاسم سلیمانی در ساعات ابتدایی روز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به شهر بغداد مورد اصابت حملات موشکی نیروهای آمریکایی قرار گرفت و تمام همراهان وی به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با تبریک و تسلیت به مناسبت به شهادت رسیدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بیان جزییاتی از به شهادت رسیدن این فرمانده سپاه پرداخت و گفت: حدودا ساعت یک بامداد امروز (جمعه) دو خودرو که حامل سرلشگر سلیمانی و ابومهدی المهندس در حال حرکت از فرودگاه بغداد به سمت این شهر بودند، مورد اصابت حملات موشکی نیروهای آمریکایی قرار گرفتند و تمام سرنشینان این دو خودرو به شهادت رسیدند. وی اظهار کرد: در حال انجام هماهنگی‌های لازم برای انتقال پیکر پاک شهدای این حمله به کشور هستیم.

سفیر ایران در عراق با اشاره به واکنش‌ها به خبر شهادت سردار سپهبد سلیمانی در کشور عراق گفت: از ساعات اولیه بامداد امروز که خبر شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه در رسانه‌ها منتشر شد مقامات، مسئولان، شخصیت‌ها و افراد بسیار زیادی با سفارت ایران تماس گرفتند و در صدد بودند تا برای ابراز همدردی در سفارتخانه ایران حضور یابند که من از آنها درخواست کردم به دلیل این‌که ما درگیر انجام هماهنگی‌های لازم برای انتقال پیکر شهدا به کشور هستیم این کار را انجام ندهند. وی با بیان این‌که شخصیت‌های عراقی از به شهادت رسیدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی بسیار ناراحت هستند، گفت: شخصیت‌های عراقی اقدام جنایتکارانه آمریکایی‌ها را به شدت محکوم می‌کنند.

سردار سلیمانی در کنار مادرش

سردار سلیمانی در کنار مادرش

زندگینامه سردار قاسم سلیمانی

قاسم سلیمانی متولد ۲۰ اسفند سال ۱۳۳۵ در شهرستان رابُر از توابع استان کرمان در ایل عشایر سلیمانی و فرمانده کنونی سپاه قدس است. او در دوران جنگ ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله و از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود.

قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۹ش از سوی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد. پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس با حضور در این مناطق و سازماندهی نیرو‌های مردمی، به مبارزه با این گروه پرداخت. وی در سال ۱۳۸۹ش، موفق به أخذ درجه سرلشکری شد.

شامگاه جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در حمله موشکی هلی کوپتر‌های آمریکایی به دو خودرو در اطراف فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای حشدالشعبی در این حمله هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

دوران جنگ ایران و عراق

قاسم سلیمانی پس از انقلاب اسلامی ایران، در سال ۱۳۵۹ش عضو سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی شد و هم‌زمان با شروع جنگ ایران و عراق، چند گردان را در کرمان آموزش داده و به جبهه‌ها فرستاد. وی در دوره‌ای فرماندهی سپاه آذربایجان غربی را بر عهده داشت. سلیمانی در سال ۱۳۶۰ش با حکم محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسدارن، به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله منصوب شد.

وی در جنگ عراق علیه ایران، از فرماندهان عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۴ و کربلای ۵ بود. عملیات کربلای ۵ از مهم‌ترین عملیات‌های ایران در دوران جنگ دانسته شده که تضعیف موقعیت سیاسی و نظامی ارتش بعث عراق و تثبیت اوضاع به سود قوای نظامی ایران از نتایج آن ارزیابی شده است.

فعالیت های پس از دفاع مقدس

سلیمانی پس از پایان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ش، به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرز‌های شرقی ایران هدایت می‌شدند. سلیمانی تا قبل از انتصاب به فرماندهی سپاه قدس، با باند‌های قاچاق مواد مخدر در مرز‌های ایران و افغانستان می‌جنگید. او در بهمن سال ۱۳۸۹ش از سوی آیت الله خامنه‌ای، فرمانده کل قوای نظامی ایران درجه سرلشکری (بالاترین درجه نظامی در ایران) را دریافت کرد.

فرماندهی سپاه قدس

قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۹ش از سوی آیت‌الله خامنه‌ای به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد. بر اساس گزارش نقل شده از مرکز ویژه اطلاعات اسرائیل، سپاه قدس در سال ۱۹۹۰م جهت افزایش فعالیت برون‌مرزی ایران شکل گرفت و سلیمانی پس از احمد وحیدی دومین فرمانده سپاه قدس ایران شد.

طبق این گزارش، قاسم سلیمانی نقش کلیدی در تقویت نفوذ ایران در خاورمیانه به ویژه در ناآرامی‌های منطقه‌ای معروف به بیداری اسلامی (بهار عربی) ایفا کرده است.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در حمله موشکی هلی کوپتر‌های آمریکایی به دو خودرو در اطراف فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای حشدالشعبی در این حمله هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

تأیید شهادت توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

بامداد روز جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگرد‌های آمریکایی به شهادت رسید.

بازتاب شهادت سردار سلیمانی در رسانه‌های خارجی

تلویزیون رسمی عراق بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ مدعی شهادت سردار سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد شد.
بازتاب شهادت سردار قاسم سلیمانی در رسانه‌های جهان شبکه “بی بی سی ” در گزارشی بامداد جمعه گزارش داد: دولت عراق می‌گوید یک حمله هوایی در محدوده ترابری فرودگاه بغداد روی داده است.

همزمان خبرگزای رویترز به نقل از حشد الشعبی گزارش کرده که یک مقام ارشد این گروه شبه نظامی شیعه به همراه چند نفر دیگر از جمله “دو میهمان مهم” در جریان یک حمله هوایی در فرودگاه بغداد کشته شده‌اند. بامداد جمعه، سوم ژانویه، ابتدا دولت عراق گزارش کرد که سه موشک کاتیوشا در نزدیکی منطقه بارگیری فرودگاه بغداد فرود آمده و بر اثر آن چند غیرنظامی زخمی شده‌اند و دست کم دو خودرو آسیب دیده است. اما ساعتی بعد خبرگزاری رویترز به نقل از صفحه فیسبوکی منسوب به گروه حشد الشعبی نوشت این گروه از کشته شدن مسئول روابط عمومی و جذب نیروی خود طی یک حمله هوایی خبر داده است.

بی بی سی افزود: با این حال، تلویزیون دولتی عراق بامداد جمعه گزارش کرد که در جریان این حمله هوایی در فرودگاه بغداد به دو کاروان خودرو‌های گروه حشد الشعبی، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به همراه چند رهبر حشد الشعبی کشته شده است. ایران هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است. در این گزارش همچنین مدعی شد که در جریان این حمله هوایی ابو مهدی المهندس، معاون گروه حشد الشعبی هم کشته شده است و در مجموع این حمله ۵ کشته و ۹ مجروح برجای گذاشته است.

شبکه اسکای نیوز عربی نیز در گزارشی به نقل از منابع عراقی خبر از شهادت قاسم سلیمانی و نیز ابومهدی المهندس داد.
تارنمای ایندیپندنت فارسی نیز در گزارشی نوشت: تنها چند ساعت پس از اینکه مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا مدعی شد احتمالا نیرو‌های نیابتی ایران در عراق حمله‌های بیشتری انجام خواهند داد، رویترز از برخورد سه راکت کاتیوشا به فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد. گزارش تلویزیون الجزیره حاکی از آن است که قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در جریان این حمله‌ها جان خود را از دست داده است. هنوز این خبر به طور رسمی تایید نشده، اما برخی منابع خبری در گفت: وگو با ایندیپندنت فارسی این خبر را تایید کرده‌اند.

این رسانه افزود: قاسم سلیمانی در ماه‌های اخیر بار‌ها به عراق رفت و آمد داشته است. یکی از خبرنگاران واشینگتن‌پست در عراق به نقل از منابع خود گزارش داده که مقامات حشدالشعبی و همراهان آن‌ها در جریان حمله پهپادی به خودروهای‌شان در حال خروج از فرودگاه بغداد کشته شده‌اند.

فیلم: سردار قاسم سلیمانی و آرزوی شهادت

فیلم: لحظه شهادت سردار سلیمانی در عراق

واکنش حماس، الحشد الشعبی و جنبش جهاد اسلامی به شهادت حاج قاسم سلیمانی

سازمان بسیچ مردمی عراق (الحشد الشعبی) ،جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه های جداگانه ای در واکنش به اقدام آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی مهندس جانشین الحشد الشعبی ، امریکا و رژیم صهیونیستی را مسئول اصلی این جنایت عنوان و تاکید کردند که پرچم مقاومت بر زمین نخواهد ماند.

به نوشته ایرنا، احمد الاسدی، سخنگوی الحشد الشعبی عراق از آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان عاملان به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نائب رئیس بسیج مردمی عراق نام برد و این اقدام را به شدت محکوم کرد.

الحشد الشعبی همچنین از کشته شدن ” محمد الجابری ” مدیر روابط عمومی این تشکل در این حمله هوایی خبر داد. جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در واکنش به ترور شهید سپهد سلیمانی اعلام کرد که ما با هم به مقابله این تجاوز خواهیم رفت. در مسیر آزادسازی قدس شکست و پسرفتی وجود ندارد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس ) هم با بیان اینکه رفتار خصمانه آمریکا درگیری ها را شعله ور می کند، تاکید کرد ؛ اقدامات آمریکا بر خلاف مصلحت ملت ها ، آزادی و ثبات مردم منطقه است .

حماست افزود :آمریکا عامل خون هایی است که در جهان عرب ریخته می شود. ما این جنایت مستمر آمریکا را محکوم می کنیم و تفرقه افکنی و تنش آفرینی در منطقه که در راستای خدمت رسانی به دشمن صیهونیستی صورت می گیرد را محکوم می کنیم .

جنبش مقاومت اسلامی همچنین . شهادت فرمانده سلیمانی و شهدای حمله هوایی آمریکا را به دولت و مردم ایران و عراق تسلیت گفت و تاکید کرد که سردار سلیمانی یکی از بر جسته ترین فرماندهان نظامی ایران است که نقش برجسته ای در حمایت از مقاومت فلسطین داشت

ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و ابومهدی مهندس معاون الحشد الشعبی عراق سحرگاه امروز (جمعه) در مسیر فرودگاه بغداد و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهموری آمریکا صورت گرفت،

خبرگزاری رویترز نیز قبل از اعلام رسمی خبر شهادت سردار سلیمانی و المهندس از یکی از مسئولان الحشد از کشته شدن ۵ عضو الحشد و دو میهمان در حمله هوایی به دو خودروی آنها در درون فرودگاه بغداد خبر داده و نوشت : اعضای الحشد الشعبی در هنگام حمله موشکی میهمانان مهمی را در فرودگاه همراهی می کردند.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی نیز خاطرنشان کرد : ” محمد کوثرانی ” مسئول پرونده عراق در حزب الله لبنان نیز در میان کشته شدگان است اما تا کنون خبر کشته شدن وی مورد تایید قرار نگرفته است.

سردار قاسم سلیمانی و شیخ اکرم الکعبی دبیرکل مقاومت نجباء عراق

سردار قاسم سلیمانی و شیخ اکرم الکعبی دبیرکل مقاومت نجباء عراق

اکرم الکعبی: آمریکا از حماقت خود پشیمان می‌شود

دبیرکل جنبش نجباء با تاکید براینکه آمریکا از حماقت خود در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس پشیمان خواهد شد، گفت: درد و حسرت ما از این واقعه به شور و خشم علیه دشمنان تبدیل می‌شود.

به نوشته تابناک شیخ اکرم الکعبی دبیرکل مقاومت نجباء عراق در بیانیه‌ای شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نایب رییس الحشد الشعبی عراق را تسلیت گفت.

اکرم الکعبی: آمریکا از حماقت خود پشیمان می‌شود

در ادامه متن این بیانیه را می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم
یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلَی رَبِّکِ رَاضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی. صدق الله العلی العظیم.
إنا لله وإنا الیه راجعون.

ای فرماندهان دلاور! ای صاحبان وعده صادق! (حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس) ما از گذشته تا کنون شما را مشتاق شهادت می‌دیدیم به گونه‌ای که طی سال‌های گذشته در خط مقدم هرگاه آتش جنگ برافروخته می‌شد شما آنجا حضور داشتید. با این وجود شهادت در گریز بود تا اینکه امروز مشتاقانه به شما رو کرد.

حاج قاسم سلیمانی عزیز و محبوب دل ما! آسوده بخواب. همانگونه که در نبرد با داعش در موصل و تکریت و سامرا هنگام شهادت یکی از مجاهدان می‌فرمودی: “ضروری است که برای دستیابی به اهداف مقدسی که برای آن گردهم جمع آمدیم ثابت قدم باشیم و در سخت ترین وضعیت هم در هم نشکنیم زیرا اگر این اتفاق رخ دهد شکست خواهیم خورد.” از این رو برادرانت در هم نخواهند شکست و راه را گم نمی‌کنند تا در نبرد پیروز شوند. ما بر عهد خود خواهیم ماند تا در در دل هرکداممان یک سلیمانی جوانه بزند.
خون شما انقلاب و سیلابی خواهد بود که غرور و نخوت آنها و مزدورانشان را از میان برمی‌دارد؛ به گونه ای که عراقِ مقدسات و پایتخت عدل الهی را از لوث آنها پاکسازی می‌کند.

آمریکای شرور بداند مرتکب حماقتی شد که بابت آن پشیمان می‌شود. قلب ما مملو از درد و حسرت از دست دادن این شهید صادق و همراهان او است و این حسرت به شور و خشم و انقلاب تبدیل خواهد شد که در میدان نمود پیدا می‌کند. آینده گواه این ادعاست.

شیخ اکرم الکعبی. دبیرکل جنبش نجباء عراق

سردار سلیمانی در کنار آیت الله جنتی

سردار سلیمانی در کنار آیت الله جنتی

آیت‌الله جنتی: اقدام آمریکا بی‌پاسخ نمی‌ماند

دبیر شورای نگهبان به‌مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی تأکید کرد: بی شک، این اقدام آمریکای جنایتکار بی پاسخ نخواهد ماند و دشمنان بشریت بدانند راه پر افتخار این شهید والامقام ادامه دارد.

به نوشته فارس، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری به مناسبت شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار و شجاع نیروی قدس سپاه به همراه چند تن از فرماندهان و رزمندگان حشدالشعبی قهرمان عراق، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه دبیر شورای نگهبان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖفَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ. وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

خبر شهادت سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سرافراز نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همراهان وی و فرماندهان و رزمندگان حشدالشعبی قهرمان عراق موجب تاثر و تالم گشت.

سردار سلیمانی در طول چهل سال حیات طیبه جمهوری اسلامی همواره در میدان جهاد و مقاومت حضور داشت و لحظه‌ای دست از مبارزه نکشید؛ از جنگ تحمیلی گرفته تا مبارزه با تکفیری‌ها و داعش؛ رشادت‌های این سرباز فدایی اسلام به عنوان فرمانده لشکر پر افتخار ۴۱ ثارالله کرمان در دوره دفاع مقدس و فرماندهی محور مقاومت در مبارزه با داعش و سایر تروریست‌های دست پرورده آمریکا، هرگز از یاد نخواهد رفت.

اینجانب شهادت سردار سرافراز اسلام و ایران حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع و فداکار نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی به دست اشقی الاشقیاء جهان، آمریکای جنایتکار و تروریست را به محضر حضرت، ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای، ملت شریف ایران، خانواده ایشان و رزمندگان محور مقاومت تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

بی شک این اقدام آمریکای جنایتکار بی پاسخ نخواهد ماند و دشمنان بشریت بدانند راه پر افتخار این شهید والامقام ادامه دارد.

احمد جنتی. دبیر شورای نگهبان. رئیس مجلس خبرگان رهبری ۱۳ دی ۱۳۹۸

سردار قاسم سلیمانی در کنار دکتر محمد باقر قالیباف

سردار قاسم سلیمانی در کنار دکتر محمد باقر قالیباف

پیام تسلیت دکتر قالیباف در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، تاکید کرد: آمریکای جنایتکار بداند که انتقام ملت ایران شکننده خواهد بود.

به نوشته مهر، محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهان دوران دفاع مقدس با صدور پیامی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و تاکید کرد: آمریکای جنایتکار و ایادی حقیر آنان بدانند که انتقام ملت ایران، سخت و شکننده خواهد بود.

متن پیام تسلیت وی بدین شرح است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

برادر عزیز و دوست روزهای سخت، مجاهد خستگی‌ناپذیر و سرباز رشید ایران اسلامی، حاج قاسم سلیمانی، در عملیات ترور ناجوانمردانه سردمداران تجاوز و جنایت در جهان، رخت سرخ شهادت پوشید و به مولایمان سیدالشهدا اباعبدالله الحسین، پیوست. .

خداوند مهر قبول شهادت بر پایمردی این مبارز نستوه زد. رزمنده‌ای که لحظه‌ای برای دفاع از مظلومان و نبرد با تکفیری‌ها و ایادی تحجر از پا ننشست و پرچمدار سپاه ولایتمدار ایران در جنگ با داعش و القاعده و سایر ایادی ساخته دست آمریکای جنایتکار بود.

آمریکای جنایتکار و ایادی حقیر آنان بدانند که انتقام ملت ایران، سخت و شکننده خواهد بود.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و معیارهای شهادت

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و معیارهای شهادت

سردار قاسم سلیمانی و معیارهای شهادت از زبان وی

این سخنرانی مربوط به سال ۱۳۹۵ است. خبر تلخ است و باورنکردی. معیارهای شهادت را از زبان شهید سردار قاسم سلیمانی بخوانید: سرلشکر قاسم سلیمانی گفت: اگر حق را بشناسیم، اهل آن را می‌شناسیم و اساس شناخت اهل حق، منطبق بر شناخت حق است و اگر در این مسیر در بحث شهید، حقی را که برای آن شهید شد، شناختید، به شهید نائل می‌شوید.

به نوشته ایسنا سردار قاسم سلیمانی که عصر روز گذشته در نخستین یادواره شهید مدافع حرم “حاج حسین بادپا” در کرمان سخن می‌گفت، اظهار کرد: اگر خواهان اتصال به قافله شهدا هستیم، بدانیم رسم رسیدن به شهدا همان رسم و خط و سیره‌ای است که حسین بادپا بر آن مراقبت کرد و به معبود و خواسته خود نائل شد و خداوند هم خواسته او را اجابت کرد.

وی افزود: محاسن سپید کرده‌ها که از نسل مجاهدان و در عطش دوستان شهید و در خوف پایان زندگی به سر می‌برند، امیدواریم که خداوند بر این خوف بیفزاید، زیرا اگر خائف از عمرمان شویم، همه چیز درست می‌شود،مشکل جایی است که غافل از عمر می‌شویم،اگر خائف شدیم،غافل نمی‌شویم.حسین بادپا که با اصرار خودش را به قافله رساند، چه بسا از قافله جلو زد و نه تنها توانست کلام غیبی شهید یوسف‌اللهی را در پیشگاه خداوند به اراده دیگری از خداوند تبدیل کند، چه بسا از شهید یوسف‌اللهی پیشی گرفت.

وی بیان کرد: فرصت‌های ما فرصت‌های مهمی است و اگر ما و شما جوانانی که بعضا به ما مراجعه کرده و می‌گویید می‌خواهید مدافع حرم و شهید بشوید، اگر در مجلس شهدا به سه مسئله توجه کنیم، عبرت گرفته‌ایم. اساس آمدن به این جلسات عبرت‌آموزی است و اگر یک ساعت در این جلسه شهید تفکر کنید، می‌توانید آنچه که ۲۰ سال، ۵۰ سال یا کمتر و بیشتر از آن غفلت کرده‌ایم، می‌توانیم به دست آوریم. چه تفکری از ۷۰ سال عبادتِ مقبول، ارزشمندتر است که در آن عبرت باشد، زیرا انسان را پرواز داده و به آن نقطه اعلا می‌رساند. مهم است که در جلسه شهید به این موضوع توجه کنیم که خداوند پیرامون شهید چه گفته؟ و باید به پایه‌ها و مقامات بالای جهاد و پله‌هایی که خداوند در اثر آن شهدا را به مقامی می‌رساند که از درک آن عاجزیم، فکر کنیم.

وی ادامه داد:دومین مسئله، چیستی هدف شهید است. این به معنی تشخیص حق است و اگر کسی حق را درست تشخیص داد، شهید را درک کرده و اگر به موضوع سرسری نگاه کند و حق را درک نکرد، نمی‌تواند به این جایگاه برسد.اگر حق را بشناسیم، اهل آن را می‌شناسیم و اساس شناخت اهل حق، منطبق بر شناخت حق است و اگر در این مسیر در بحث شهید، حقی را که برای آن شهید شد، شناختید، به شهید نائل می‌شوید.در صورت این شناخت، عطش آن عطشی می‌شود که بادپا همسر خود را واسطه قرار می‌دهد و پشت سر همسرش خود را پنهان کرده و چادر او را واسطه قرار داده که من حیا کنم و شهید بادپا این تشخیص حق را داده بود.

سردار سلیمانی با اشاره به بیان امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا بیان کرد: امام حسین عظیم است، اما اعظم از امام، آن چیزی است که برای آن شهید شد.

اعظم از امام، اسلام است و به دلیل اینکه موضوع عظیم است، زمانی که علی‌اکبر علیه‌السلام شهید شد، امام فرمود خدایا این قربانی را بپذیر.قربانی عظمت دارد اما عظمت بالاتر، آن چیزی است که قربانی برای آن قربانی می‌شود و اگر این را بفهمیم، با معرفت در این مسیر قدم می‌گذاریم.

وی اظهار کرد: مسئله سوم این است که اگر می‌خواهیم عطر شهید را استشمام کرده و خود را معطر به آن بو بکنیم، شرط این است که خصوصیات شهید را بشناسیم.اگر اخلاق و سلوک شهید را شناختیم و این سلوک منجر به حرکت ما به سمت آن شد، جامعه ما جامعه دیگری خواهد شد.عظمت حسین بادپا این است که به عشق دفاع از حریم خواهر حسین علیه السلام اشک ریخت، التماس کرد و جان خود را جانانه و آگاهانه در راه خدا تقدیم کرد.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *