پست پلاس یا پست با پهپاد: سورپرایز وزیر ارتباطات برای مردم رونمایی شد! + فیلم و عکس

همه چیز درباره سورپرایز وزیر ارتباطات + عکس و فیلم

همه چیز از دوشنبه آغاز شد. وزیر ارتباطات خبر از سورپرایزی داد که قرار است پنجشنبه برای مردم رونمایی شود. سورپرایز وزیر ارتباطات پست با پهپاد بود.

سورپرایز وزیر ارتباطات پست پلاس یا پست با پهپاد

مجله اینترنتی پارسی گو: همه چیز از دوشنبه آغاز شد. وزیر ارتباطات خبر از سورپرایزی داد که قرار است پنجشنبه برای مردم رونمایی شود. سورپرایز وزیر ارتباطات پست پلاس با پست با پهپاد بود. در این مطلب به بررسی جزئیات سورپرایز آقای وزیر برای مردم پرداخته ایم. با ما همراه باشید:

ماجرای سورپرایز وزیر ارتباطات چه بود؟

چند روز قبل بود که محمد جواد آذری جهرمی، وزیر جوان دولت دوازدهم، خبر از سورپرایزی داد که قرار است به زودی از آن رونمایی شود. اعلام این خبر از سوی وزیر جوان موجی از گمانه زنی ها را در کشور و بین کاربران فضای مجازی به راه انداخت.

گمانه زنی ها حوزه های مختلفی را در برگرفت. عده ای گفتند قرار است فیلتر تلگرام برداشته شود و تلگرام برای همیشه رفع فیلتر شود. عده ای دیگر گمانه زنی کردند که اینترنت ملی رونمایی خواهد شد. عده ای دیگر نیز تصور کردند ترافیک داخلی رایگان می شود. البته پنج شنبه ای که قرار بود سورپرایز وزیر ارتباطات رونمایی شود فرار رسید و موردی که وزیر جوان از آن رونمایی کرد هیچکدام از موارد فوق نبود!

سورپرایز وزیر ارتباطات چه بود؟

وزیر ارتباطات در اینستاگرام خود نوشت: «انتقال سریع دارو به بیمارستان ها، جزیره ها، سورپرایز کردن یکدیگر و… از جمله کارهایی است که از این به بعد در اختیار شما خواهد بود. در حال حاضر کشورهای کمی در دنیا هستند که این کار را کرده اند.» در حقیقت سورپرایز وزیر ارتباطات استفاده از پهبادها برای حمل بسته های پستی بود.

پست پلاس یا پست ویژه. پست با پهپاد سورپرایز وزیر ارتباطات برای مردم

پست پلاس یا پست ویژه. پست با پهپاد سورپرایز وزیر ارتباطات برای مردم

ماجرای حمل بسته های پستی با پهباد چیست؟

مدتی است در دنیای مدرن امروز بعضی از کشورها به انتقال بسته های پستی با استفاده از پهپاد روی آورده اند. فواید این طرح کمک به بهبود وضعیت آلودگی شهرها و باقی نماندن نقاط غیر قابل دسترس برای ارسال کالا است. به این ترتیب، بسته های بستی به هر نقطه ای قابلیت انتقال پیدا می کنند و پهپادهای پستی که از طریق ماهواره های پستی هدایت می شوند، می توانند به هر نقطه ای سفر کرده و محموله های پستی را تحویل دهند.

نخستین استفاده از پهپاد در دنیا توسط جف بزوس مدیر عامل آمازون رونمایی شد و این شرکت در سال ۲۰۱۶ بخش Amazon Prime Air را راه اندازی کرد. زمانی که جف بزوس خبر تحویل کالا با استفاده از پهپاد را اعلام کرد، این خبر از سوی کارشناسان مورد شک و تردید قرار گرفت. اما به هر حال در سال ۲۰۱۶ ارسال موفق چندین کالا با پهپاد در کمبریج انگلستان اتفاق افتاد و به این ترتیب، این خدمت نیز به خدمات پستی اضافه شد.

سورپرایز وزیر ارتباطات نخستین بسته پست پلاس برای آذری جهرمی ارسال شد

سورپرایز وزیر ارتباطات نخستین بسته پست پلاس برای آذری جهرمی ارسال شد

جزئیات سورپرایز محمد جواد آذری جهرمی از اعلام تا رونمایی

روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه سومین رویداد تهران هوشمند بود که وزیر ارتباطات اعلام کرد برای مردم کشور یک سورپرایز ویژه دارد و آنرا پنجشنبه اعلام می کند. پس از آن گمانه زنی ها آغاز شد و هر کسی از ظن خود، اقدام به پیشبینی سورپرایز آذری جهرمی کرد. اما گذر زمان نشان داد هیچکدام از گمانه زنی ها صحیح نیست.

آذری جهرمی پس از چند روز، سرانجام روز پنج شنبه سورپرایز ویژه اش را به مردم ایران اعلام کرد و در رشته توئیت نوشت: خانم ها و آقایان، به پست + (پست پلاس) خوش آمدید. ما به جای صحبت و جلسه، چند اقدام عملیاتی انجام دادیم که واقعا هزینه ها کمتر شود و از آلودگی شهرها جلوگیری کنیم. وزیر ارتباطات همچنین در خصوص این طرح بیان کرد: انتقال بسته های پستی با پهباد را فراهم کردیم که دیگر هیچ نقهط ای باقی نماند که غیر قابل دسترس باشد.

وی همچنین نوشت: انتقال سریع دارو به بیمارستان‌ها، جزیره‌ها، سورپرایز کردن یکدیگر و… از جمله کارهایی است که از این به بعد در اختیار شما خواهد بود. در حال حاضر کشورهای کمی در دنیا هستند که این کار را کرده‌اند. ما می‌توانیم. خدا قوت به تمام جوانان ایرانی برای این دستاورد.

آذری جهرمی با اشاره به این‌که شرکت ملی پست قرار است به ماشین برقی، موتور برقی و دوچرخه برقی کاملا ایرانی مجهز شود، اعلام کرد: همچنین به مناسب آغاز پست +، ارسال نامه در سراسر کشور از طریق پست در شنبه ۲۳ آذر رایگان خواهد بود. لطفا برای اطلاع بیشتر به سایت مراجعه فرمایید.

او در پایان افزود: بالاخره ممکن است خبر خوب زیادی در این مدت نشنویم یا حتی از شنیدن سورپرایز تعجب کنیم. اما من تمام تلاشم را می‌کنم که حداقل به اندازه‌ سهم خودم برای شما مردم کار کنم و خبر خوب بدهم. همین شادی و هیجانی که این مدت در جامعه ایجاد شد خیلی ارزشمند است. کشور و مردم بزرگی داریم و باید قدرشان را بدانیم. باید ایران را بهترین و پیشرفته‌ترین کشور دنیا کنیم.

فیلم رونمایی از پست پلاس یا پست با پهپاد سورپرایز وزیر ارتباطات برای مردم

فیلمی که مشاهده می کنید، رونمایی رسمی از پست پلاس یا پست با پهپاد در کشور است که توسط محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات برای مردم کشور رونمایی شده است. ببینید:

واکنش برنامه سلام صبح بخیر و حسین کلهر به سورپرایز وزیر ارتباطات

در برنامه امروز سلام صبح بخیر، مورخ ۲۳ آذر ۹۸، حسین کلهر، مجری جوان و طنزپرداز تلوزیون به نقد سورپرایز وزیر ارتباطات پرداخت. وی با اجرایی طنز، خبر از سورپرایزی داد که از چند ساعت قبل خبرش اعلام شده و در برنامه قرار است رونمایی شود. سپس یک کبوتر نامه رسان را رونمایی کرد و گفت این سورپرایز من است! این نامه رسان موقع قطعی اینترنت نیز فعال است و هیچ مشکلی نخواهد داشت! بعد هم گفت کفتر کاکل به سر نامه و پست را قرار است از من ببرد! این اجرای طنز کلهر و برنامه سلام صبح بخیر در حقیقت واکنش طنزی بود به طرح و سورپراز وزیر ارتباطات که در این دوره و زمانه رونمایی شده است.

کبوتر نامه رسان و واکنش برنامه سلام صبح بخیر به سورپرایز وزیر ارتباطات

کبوتر نامه رسان و واکنش برنامه سلام صبح بخیر به سورپرایز وزیر ارتباطات

حالا وقت سورپرایز پستی بود آقای وزیر؟

پس از اعلام خبر سورپرایز وزیر ارتباطات و رونمایی از آن دو واکنش کلی به این ماجرا صورت گرفت. عده ای به طور کلی مخالف این حرکت وزیر بودند و با توجه به شرایط و مشکلات کشور، آنرا بی فایده و غیر ضروری تلقی کردند و عده ای دیگر، این حرکت وزیر جوان دولت را مثبت ارزیابی کردند.

در هر صورت به نظر می رسد این اقدام وزارت ارتباطات قدمی رو به جلو برای گسترش خدمات پستی در کشور است. پست با پهپاد با توجه به مزایای فراوانی که دارد، امتحان خود را در دنیا پس داده است و کارشناسان امید دارند تا با بستر سازی مناسب برای این طرح، زمینه استفاده هرچه بهتر از آن فراهم شود تا مردم بتوانند از این پس به خدمات ویژه آن دسترسی داشته باشند.

اما از سوی دیگر عده ای معتقدند در شرایط ویژه کشور، وزیر ارتباطات می توانست با خدمتی کاربردی و ویژه، به معنی واقعی کلمه مردم را سورپرایز کند. به عنوان مثال رایگان شدن اینترنت داخلی، رفع مشکلات بعضی از نرم افزارها و شبکه های اجتماعی، رونمایی از اینترنت ملی و… می توانست به معنی واقعی کلمه «سورپرایز» باشد. در حالیکه به اضافه شدن خدمت پست پلاس به کشور، در حقیقت کاری است که جزو وظایف وزارات ارتباطات تلقی می شود و نمی توان آنرا سورپرایز تلقی کرد.

با توجه به این نکته، باید گفت در شرایط اخیر که بنزین گران شده، اینترنت مشکل دارد و هر روز شاهد گرانی و افزایش قیمت کالاهای اساسی هستیم، آیا واقعا به این خبر می توان گفت سورپرایز؟ و به قول عادل فردوسی پور، حالا وقت سورپرایز بود آقای وزیر؟

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *