آموزش تهیه آرد برنج خانگی + تصاویر

طرز تهيه درست كردن آرد برنج در منزل + عکس

آرد برنج فواید بسیاری دارد و در تهیه سوپ، آش، شیرینی و غذای کودک استفاده می شود. در این مطلب طرز تهيه درست كردن آرد برنج در منزل تقدیم شده است.

آرد برنج درست كردن آرد برنج در منزل

مجله اینترنتی پارسی گو: آرد برنج فواید بسیاری دارد و در تهیه سوپ، آش، شیرینی و غذای کودک استفاده می شود. در این مطلب طرز تهيه درست كردن آرد برنج در منزل تقدیم شده است. با ما همراه باشید:

فاطمه طحانی: اگر نوزاد بين شش تا دوازده ماه داريد ؛ يا اگر فردي در خانواده شما دچار سرماخوردگي يا آنفولانزا شده است؛ يا اگر در خانه از افراد سالمند مراقبت مي كنيد؛ يااگر به غذاهاي خوشتي و آش ها علاقه داريد، مطالعه اين مطلب را از دست ندهيد.

همان طور كه مي دانيد برنج سرشار از كلسيم و منيزيم و پتاسيم و ويتامينB1 است. برنج مي تواند به تامين فوري انرژي، تثبيت قند خون، تنظيم و بهبود حركات روده و كاهش روند پيري كمك كند.

آرد برنج خانگی

آرد برنج خانگی

كارخانجات بزرگ ترجيح مي دهند در هزينه هاي خود صرفه جويي كنند و براي تهيه آردبرنج، به جاي برنج مرغوب و البته گران قيمت ايراني به سراغ انواع ارزان قيمت و بي كيفيت موجود در بازار بروند؛ اينكه زمان مي گذاريد و انواع مختلف حريره و فرني را تهيه مي كنيد مطمينا بدون دليل نيست. حتما ارزش غذايي و سلامت آن براي شما اهميت دارد.

نوزادان كوچك كه هنوز توانايي خوردن برنج ندارند ولي خواص غذايي آن براي سلامتي آنها اهميت زيادي دارد، افراد سالخورده كه ضعيف شده اند و ديگر مانند قبل نمي توانند هر غذايي را بخورند؛ نه دندان هايشان مانند قبل قوي است نه معده شان نه توان جويدن دارند زود خسته مي شوند و بهتر است غذاهاي سبك و زودهضم و نرم ميل كنند، و البته افرادي كه در بستر بيماري هستند كه آنها هم مدتي بايد استراحت كنند.

تهیه آرد برنج خانگی

نمونه ای از محصول آرد برنج بازاری

شما عزيزي كه خواننده اين مطلب هستيد مطمئنا بيشترين اهميت را به سلامتي عزيزانتان مي دهيد، سعي در تقويت آنها داريد، بايد بدانيد كه سلامت و ارزش غذايي چيزي كه شما در منزل با وسواس خاص خودتان فراهم مي كنيد بسيار بيشتر از انواع آماده بازاري آن است كه بسيار راحت و سريع تهيه مي شود.

درست كردن آرد برنج بسيار ساده و آسان است و زمان زيادي هم از شما نمي گيرد ولي اين كار را در روزي انجام دهيد كه مشغله زيادي نداريد و حواستان پرت نمي شود تا بتوانيد آن را در بهترين كيفيت تهيه كنيد. مي توانيد آن را درون شيشه در يخچال تا يك سال يا بيشتر نگهداري كنيد. اگر غذاهاي خورشتي مي پزيد و يا آش و غذايتان آنطور كه دلتان مي خواست جاافتاده و خوب درنيامد مقدار خيلي كمي (يك قاشق چايخوري) از آن را درون غذا بريزيد و اجازه دهيد آردبرنج پخته شود تا بوي خامي ندهد و غذايتان جابيفتد با كمي تقلبي!

نمونه آرد برنج وارداتی

نمونه آرد برنج وارداتی

براي درست كردن آرد برنج در منزل شما تنها به مقداري برنج مرغوب ايراني و يك دستگاه آسيب برقي احتياج داريد. براي اين كار ابتدا برنج را به خوبي بشوييد و آن را با آب ولرم خيس كنيد تا كاملا آب را به خود بكشد. (حدود يك ساعت). اگر مدت زماني كه برنج خيس مي خورد خيلي زياد باشد اولا كه بسياري از خواص آن به آب منتقل مي شود و ثانيا اگر هوا گرم باشد ممكن است بوي بدي بگيرد و خراب شود. پس حواستان باشد برنج خيسانده را فراموش نكنيد.

بعد آن را آبكش كنيد و روي دستمال تميزي كه پرز ندهد پهن كنيد تا آب آن كشيده شود ولي دقت كنيد كه برنج نبايد خشك شود هنوز بايد خيس باشد به نحوي كه به دست بچسبد ولي آب از آن نريزد. بهتر است كه برنج خيس خورده را روي نصف پارچه پهن كنيد و نصف ديگر پارچه را روي برنج قرار دهيد و كمي حركت دهيد تا آب آن گرفته شود. بعد برنج را درون آسياب برقي آسياب كنيد. آرد برنج بايد به نرمي و سفيدي برف باشد.

اميدوارم كه از اين مطلب استفاده كرده باشيد.

نویسنده: فاطمه طحانی.
منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *