9 روش جدید و جذاب برای کادو کردن هدیه + عکس

روش جدید برای کادو کردن هدیه + تصاویر

در این مطلب چند روش جدید برای کادو کردن هدیه آموزش داده شده است. با یادگیری روش جدید برای کادو کردن هدیه تزئیین کادوهای خود را به بهترین شکل انجام می دهید.

روش جدید برای کادو کردن هدیه

مجله اینترنتی پارسی گو: در این مطلب چند روش جدید برای کادو کردن هدیه آموزش داده شده است. با یادگیری روش جدید برای کادو کردن هدیه تزئیین کادوهای خود را به بهترین شکل انجام می دهید. با ما همراه باشید:

فاطمه طحانی: اگر به دنبال روشي جديد براي كادو كردن هديه ها هستيد اين مطلب را از دست ندهيد. اگر به دنبال كار پاره وقت مي گرديد تا در اوقات فراغت خود انجام دهيد و يا حتي اگر فرصت و هزينه اوليه مناسبي در اختيار داشته باشيد مي توانيد اين كار را در مقياس بزرگ راه بيندازيد و جعبه ها و بسته هاي هديه از پيش آماده را به فروش برسانيد.

حتما بخوانید

۴ راهكار پيشنهادي براي بالا بردن ضريب هوشي

يكي از كارهايي كه لازم است ياد بگيريم تزيين هديه هايي است كه براي عزيزانمان تهيه مي كنيم. اهميت اين قضيه به اين چند نكته برمي گردد:

اولا اينكه شما با يك هديه تزيين شده به مهماني تولد يا سالگرد يا هرچيز ديگري برويد باعث مي شود به نظر فرد منظمي برسيد كه در زندگيش بهترين برنامه ريزي را دارد و به همه كارهايش به نحو احسن رسيدگي مي كند. حتي اگر آن كار مساله ساده اي مثل كادو كردن هديه باشد؛ مي توانستيد از فروشنده كاغذ كادو، بخواهيد هديه تان را ببندد و به شما تحويل دهد. ولي شما ترجيح داديد خودتان اين كار را انجام دهيد.

ثانيا وقتي از مهماني و كادوها عكس گرفته مي شود اگر بقيه افراد هديه شان را تزيين نكرده باشند هديه شما مثل ماه در شب تاريك مي درخشد و اگر هم همه افراد با ذوق و سليقه باشند و همه هديه ها تزيين شده باشند حداقل شما از بقيه عقب نمانده ايد.

ثالثا تزيين كادو مي تواند به شكلي انجام شود كه كنجكاوي افراد را براي پي بردن به درون آن برانگيزد و هيجان مهماني زياد شود. رابعا نشان دهنده اين است كه شما به فرد هديه گيرند اهميت ويژه اي داده ايد. درحاليكه مي توانستيد با يك كادوپيچ كردن معمولي به مهماني برويد وقت باارزش خود را براي خاص و دلنشين تر كردن هديه اش قرار داده ايد.

اينكه شما به تزيين كردن هديه اهميت بدهيد يا نه، به شخصيت خود شما هم بر مي گردد؛ بعضي افراد خيلي به زيبايي و تجملات اهميت مي دهند و بعضي ديگر معنوي نگراند و به ظاهر اهميت نمي دهند. و البته به ميزان ارزش فردي كه قرار است كادو بگيرد هم بستگي دارد ممكن است يك فرد آنقدر براي شما مهم باشد كه فقط هديه هايي كه براي او تهيه مي كنيد را تزيين كنيد ويا شايد فقط يك بار اتفاق بيفتد كه بخواهيد هديه اي را كه به كسي مي دهيد تزيين كنيد. بهرحال بايد پذيرفت كه تزيين هديه كار زيبا و جالبي هست.

اگر اين مقدمه را مطالعه كرديد شما را دعوت مي كنم كه در ادامه نيز با ما همراه باشيد:

۱. مدل شكلاتي برای کادو کردن هدیه

براي تهيه اين مدل بسته هديه شما بايد حدود نيم متر پارچه طرح دار تهيه كنيد و يك مربع نيم متر در نيم متر برش بزنيد و دورتادور مربع را يا با قيچي دالبر و يا با چرخ خياطي سردوز بزنيد. حدود يك متر ربان هم لازم داريد كه بهتر است به رنگ يكي از رنگ هاي به كار رفته در پارچه باشد. مقداري مقوا يا طلق نيز لازم است تا آنرا به صورت استوانه در آوريد و هديه تان را درون آن قرار دهيد:

مدل شکلاتی کادو کردن هدیه

مدل شکلاتی کادو کردن هدیه

اين مدل، براي هديه هاي پارچه اي مناسب است. مثل شال و روسري، پارچه پيراهن، حتي جوراب! اين مدل را مي توان در اندازه هاي مختلف تهيه كرد. به كوچكي يك شكلات و يا به بزرگي يك پتو.

۲. مدل پاكت نامه اي برای کادو کردن هدیه

براي تهيه اين مدل به يك كاغذ كادو و چسب ماتيكي و قيچي احتياج داريد. يك مستطيل به عرض ۲۵ سانتي متر و طول ۴۵ سانتي متر برش بزنيد. از دو طرف عرض كار را به اندازه يك سانتي متر تا زده با چسب ماتيكي بچسبانيد. طول كاغذ كادو سه تا ۱۵ سانتي متر است كه دو تاي اول را روي هم قرار داده لبه ها را روي هم مي چسبانيد تا به صورت پاكت دربيايد و براي در پاكت ۱۵ سانت سوم را مثلثي تا زده از داخل بچسبانيد تا مثلثي باز نشود و آن را روي پاكت تا كنيدو براي زيبايي كار و اينكه در كار باز نشود مي توانيد دو دايره با مقوا برش بزنيد و يكي را روي خود پاكت و يكي را روي در پاكت بچسبانيد و حدود ۳۰ سانتي متر ربان نيم متري را برش بزنيد و يك طرف ربان را به دايره روي پاكت بچسبانيد و ربان را مانند تصوير دور دايره ها بپيچانيد تا به اين صورت در پاكت بسته بماند:

مدل پاکت نامه ای برای کادو کردن هدیه

مدل پاکت نامه ای برای کادو کردن هدیه

حتما بخوانید

چگونه جنسيت فرزند خود را تعيين كنيم؟

۳. مدل فانوسي برای کادو کردن هدیه

تهيه اين مدل بسيار راحت است فقط كافي است كمي دقت كنيد و الگوي آن را درست بكشيد. سايز جعبه را انتخاب كنيد. اين كار حتما بايد مربع باشد. متناسب با هديه اي كه فراهم كرده ايد اندازه جعبه را انتخاب كنيد. اين مدل را به دو روش مي توان تهيه كرد. الگوي روش آسان تر را برايتان تهيه كردم ولي توجه داشته باشيد كه اين الگو و الگوهاي ديگر در اين جا صرفا جهت آموزش است و قابليت چاپ و استفاده ندارد.

آموزش ساخت مدل فانوسی برای کادو کردن هدیه

آموزش ساخت مدل فانوسی برای کادو کردن هدیه

الگو را مطابق تصوير بكشيد و طرح مورد نظرتان را در مربع هاي چهارطرف (ديواره ها) پياده كنيد وبا استفاده از خط كش و كاتر آن را برش بزنيد و تو خالي كنيد.

مدل فانوسی برای کادو کردن هدیه

مدل فانوسی برای کادو کردن هدیه

در اين مدل هديه شما ديده مي شود. اين مدل را براي هديه هاي مراسم عروسي و خلعت و هديه هايي كه ترجيح مي دهيد محتوايش ديده شود مناسب مي باشد.

۴. مدل شش ضلعي

اين مدل از دو قسمت تشكيل شده است جعبه زيري كه هديه را درون آن قرار مي دهيد و در جعبه كه روي جعبه قرار مي گيرد و بدين صورت جعبه بسته مي شود. الگوي اين مدل را براي اينكه متوجه شويد قرار مي دهم ولي اين الگو با اندازه گيري دقيق نيست و تقريبي و صرفا جهت يادگيري است.

مدل شش ضلعی کادو کردن هدیه

مدل شش ضلعی کادو کردن هدیه

دو شش ضلعي را درون هم مي كشيم. اندازه هاي شش ضلعي داخلي (كوچك تر) اندازه جعبه ما مي شود:

آموزش کادو کردن هدیه به روش شش ضلعی

آموزش کادو کردن هدیه به روش شش ضلعی

ارتفاع جعبه ارتفاع قسمت زرد رنگ است كه با توجه به اندازه هديه مي توانيد كم و زياد در نظر بگيريد. خط هاي قرمز رنگ و دور تا دور شش ضلعي بزرگتر را بايد برش بزنيد. خط هاي شش ضلعي كوچك تر قسمتي هستند كه بايد تا شوند.

کادو کردن هدیه به روش شش ضلعی

کادو کردن هدیه به روش شش ضلعی

قسمت خاكستري رنگ هاي كنارهم كه با خط قرمز جدا شده اند بايد روي هم قرار گرفته با چسب محكم كنيد. به همين صورت دو جعبه تهيه كنيد كه اندازه يكي حدود ۲ يا ۳ ميلي متر بزرگتر از ديگري باشد و روي ديگري قرار گيرد. جعبه شما آماده است. مي توانيد آن را با كاغذ هاي رنگي يا كاغذ كادو يا چسب هاي اكليدي رنگي و… تزيين كنيد و يا اينكه از ابتدا جعبه را با مقواي رنگي زيبا تهيه كنيد.

حتما بخوانید

توصيه هایی مهم و کاربردی برای مادران باردار و بچه دار

۵. مدل شش ضلعي مشبك برای کادو کردن هدیه

اين مدل مانند مدل قبلي تهيه مي شود با اين تفاوت كه جعبه اي را كه روي ديگري قرار مي دهيم بعد از اينكه برش زديم و قبل از اينكه قسمت خاكستري را روي هم بچسبانيم به صورت مشبك در مي آوريم. مي توانيم فقط روي جعبه را مشبك كنيم و يا مانند تصوير قسمت هاي اطراف را نيز مشبك كنيم. ابتدا طرح دلخواه خود را روي آن بكشيد و كار را روي شيشه يا مانند آن (كه خط افتادن آن ايرادي نداشته باشد مثل ميز كار) قرار دهيد و با استفاده از كاتر و خط كش طرح را بيرون بياوريد.

کادو کردن هدیه به روش شش ضلعی مشبک

کادو کردن هدیه به روش شش ضلعی مشبک

۶. مدل شش ضلعي يك تكه برای کادو کردن هدیه

براي ساخت اين مدل ابتدا جعبه زيري را مثل مدل شش ضلعي مي سازيم. درب اين جعبه متفاوت ساخته مي شود. شايد به نظر دشوار و عجيب برسد ولي بسيار ساده است. اندازه دور تا دور جعبه زيري را كه ساخته ايد تخمين بزنيد. مثلا اگر هر ضلع ۲۰ سانتي متر است ۶تاي آن مي شود ۱۲۰ سانتي متر. يك مستطيل به اندازه ۱۲۵ سانتي متر در ۶۰ سانتي متر برش مي زنيم. كه ۳۰ سانتي متر آن ارتفاع دلخواه جعبه است و ۳۰ سانت ديگر براي قسمت در جعبه است. ۲.۵ سانتي متر از هر طرف طول مستطيل جا بگذاريد براي چسباندن روي هم؛ بعد هر ۲۰ سانتي متر را خط تا بيندازيد و سپس عرض مستطيل را با تا زدن به دو نيم تقسيم كنيد.(نصف آن ارتفاع جعبه و نصف ديگر درب جعبه مي باشد.) و آن ۲.۵ سانت اول و آخر را روي هم قرار داده بچسبانيد. حالا كافي است كه مانند تصوير خط تا هاي درب جعبه را بخوابانيد به يك طرف تا به صورت اريب يك تاي جديد ايجاد شود و اين تاها را با چسب يا منگنه محكم كنيد و يك گل زيبايي كه از قبل تهيه كرده ايد روي آن بچسبانيد. به همين سادگي.

کادو کردن هدیه به صورت شش ضلعی یک تکه

کادو کردن هدیه به صورت شش ضلعی یک تکه

۷. برای کادو کردن هدیه با مدل مكعب مربع

روش جدید برای کادو کردن هدیه مدل مکعب مربع: اين مدل بسيار ساده است. مانند مدل شش ضلعي ساخته مي شود با اين تفاوت كه چهار ضلع بيشتر ندارد. و فقط قسمت كناري در جعبه را توخالي كرده اند و جعبه زيري را از رنگ ديگري تهيه كرده اند.

کادو کردن هدیه با مدل مکعب مربع

کادو کردن هدیه با مدل مکعب مربع

۸. برای کادو کردن هدیه با مدل مكعب مستطيل

اين مدل بسيار ساده است. در واقع اكثر جعبه هاي موجود در بازار همين مدل است. جعبه وسايل خانه مثل سرويس قابلمه و سرويس آشپزخانه و حتي جعبه ديجي كالا هم همينه. الگوي بسيار ساده اي هم داره كه خودتون هم مي تونستيد بكشيد ولي براتون كشيدم و گذاشتم. اندازه هاش هم دلخواه هست.

کادو کردن هدیه به روش مکعب مستطیل

کادو کردن هدیه به روش مکعب مستطیل

تنها كار خاصي كه براي متمايز كردن اين جعبه هديه از جعبه هاي ديگر لازم است انجام دهيد اين است كه از مقواي زيبا و رنگي استفاده كنيد و دو قسمت درب جعبه كه كنار هم قرار مي گيرد تا جعبه بسته شود را پانچ كنيد و با ربان ببنديد و روي دو طرف درب جعبه با مقوا اشكالي برش بزنيد كه وقتي درب جعبه بسته مي شود آن اشكال تكميل شود.

آموزش کادو کردن هدیه به روش مکعب مستطیل

آموزش کادو کردن هدیه به روش مکعب مستطیل

حتما بخوانید

ایده ساخت چند کاردستی جذاب و زیبا با چوب بستی + تصاویر

۹. برای کادو کردن هدیه با مدل ذوزنقه

روش جدید برای کادو کردن هدیه مدل ذوزنقه: در نگاه اول شايد متوجه نحوه ساخت جعبه نشويد ولي باز هم به سادگي با اندكي حوصله به خرج دادن مي توانيد آن را بسازيد. به الگويي كه برايتان تهيه كرده ام توجه كنيد.

کادو کردن هدیه به شکل ذوزنقه

کادو کردن هدیه به شکل ذوزنقه

به نظرم با يك نگاه به الگو مي توانيد به راحتي اين مدل جعبه هديه را تهيه كنيد. فقط توجه داشته باشيد كه زيبايي خاص اين جعبه به خاطر طرح دار بودن آن است. اگر توانستيد مقواي طرح دار زيبا پيدا كنيد مي توانيد كاغذ كادو زيبايي تهيه كرده و با استفاده از نوار چسب هاي دورو و يا چسب ماتيكي كاملا روي مقوا بچسبانيد و سپس از آن مقوا براي ساخت جعبه هديه استفاده كنيد.

آموزش کادو کردن هدیه به شکل ذوزنقه

آموزش کادو کردن هدیه به شکل ذوزنقه

اميدوارم كه هم لذت برده باشيد و هم استفاده كرده باشيد.

ایده ساخت چند کاردستی جذاب و زیبا با چوب بستی + تصاویر

گردآوری و تنظیم: فاطمه طحانی.
منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *