گزارش کامل ثبت نام انتخابات مجلس 1398 + جزئیات و اسامی

چه کسانی برای انتخابات مجلس ثبت نام کردند؟ + اسامی و جزئیات

آخرین روز ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی بود. اما برای مجلس یازدهم و انتخابات مجلس در اسفندماه ۹۸ چه کسانی ثبت نام کردند؟

انتخابات مجلس انتخابات و حضور مردم رأی مردم انتخاب مردم انتخاب رئیس جمهور انتخابات ریاست جمهوری

مجله اینترنتی پارسی گو: امروز آخرین روز ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی بود. اما برای مجلس یازدهم و انتخابات مجلس در اسفندماه ۹۸ چه کسانی ثبت نام کردند؟ با ما همراه باشید:

گزارشی از آخرین روز ثبت نام داوطلبان مجلس یازدهم

هرچند تا ساعات پایانی امروز داوطلبان مهلت دارند با مراجعه به ستادهای انتخابات نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی شوند، ‌ با این حال نگاهی به اسامی ثبت‌نام کنندگان در روزهای اخیر سایه روشن‌های مجلس یازدهم را نشان می‌دهد.

به نوشته ایرنا امروز شنبه آخرین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم است. سید اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور جمعه شب پس از ششمین روز ثبت نام داوطلبان با حضور در جمع خبرنگاران از نهایی‌شدن ثبت‌نام ۹ هزار و ۸۰۶ داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم تا ساعت ۱۸ خبر داد و گفت: هشت هزار ۷۵۳ نفر از این داوطلبان مرد و یک هزار و ۵۳ نفر زن هستند. به گفته وی، استان‌های تهران با دو هزار و ۴۱۰ داوطلب، اصفهان با ۷۵۲، خراسان رضوی با ۶۴۷، خوزستان با ۵۷۴ و فارس با ۵۳۲ و آذربایجان شرقی با ۴۶۰ نفر داوطلب به ترتیب بیشترین میزان ثبت‌نام را داشته‌اند.

اصولگرایان همچنان پیشگام نهضت ثبت‌نام انتخابات مجلس

به نوشته ایرنا در ساعت‌های ابتدایی روز پایانی ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم ستاد انتخابات کشور میزبان چهره ای مختلفی است؛ «حسن ونایی» نماینده ادوار ملایر، «عبدالحسین روح الامینی» رئیس خانه احزاب، «علی شاهرخی قبادی» نماینده ادوار کوهدشت، «حسین مظفر» نماینده ادوار تهران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، «مجید امیدی شهرکی» مدیرعامل پیشین ایرنا، «ابراهیم کارخانه‌ای» نماینده همدان در دور نهم مجلس شورای اسلامی، «سعید زیباکلام» استاد دانشگاه، «محمد جواد ابطحی» نماینده مردم خمینی شهر، «محمد خون چمن» عضور شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، «الیاس نادران» نماینده مجلس هفتم، ‌ «محمد حسین محمدی» نماینده سابق گلپایگان، «ابراهیم رسولی» فعال اصولگرا، «سید حسین موسوی تبریزی» فعال سیاسی اصلاح طلب «احمد حکیمی پور» دبیر کل حزب اراده ملت و حجت الاسلام و المسلمین موسی غضنفرآبادی نماینده پیشین بم در مجلس شورای اسلامی و رییس دادگاه انقلاب تهران، حشمت الله فلاحت پیشه چهره‌هایی هستند که نامشان در میان ثبت نام کنندگان آخرین روز مشاهده می‌شود.

«قاسم میرزایی نکو» نماینده مردم دماوند، «موسی قربانی» نماینده پیشین مردم قائنات در مجلس، «قدرت علیخانی» نماینده ادوار بویین زهرا و قزوین از دیگر چهره‌هایی بودند که حوالی ظهر امروز با مراجعه به ستاد انتخابات کشور داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.

سهراب گیلانی نماینده شوشتر، محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ، علی صوفی فعال اصلاح طلب، محمد مهدی برومند عضو کمیسیون امنیت ملی، الیاس حضرتی رییس کمیسیون اقتصادی و قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی، محمد علی افشانی شهردار پیشین تهران از دیگر چهره‌هایی هستند که امروز با حضور در ستاد انتخابات داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم شدند.

شهیندخت مولاوردی عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، مجید انصاری معاون پیشین رییس جمهوری، فاطمه راکعی فعال اصلاح طلب، محمدجواد جمالی نوبندگانی، زهرا ساعی، احمدی لاشکی، نمایندگان کنونی مجلس هم با مراجعه به ستاد انتخابات نامزد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.

ثبت نام مجدد نماینده‌ای که دنبال استعفا بود

محمود صادقی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید در پی حاشیه ها پس از تغییر قیمت بنزین و مخالفت برخی نمایندگان با این موضوع، قرار بود استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کند اما دوباره داوطلب انتخابات مجلس یازدهم شد.

بیانیه قالیباف جهت حضور در انتخابات مجلس: در این مدت ۲سال یک روز هم آب خوش از گلوی مردم پایین نرفته/ هم‌وغم خود را وادار کردن دولت به کار و فعالیت قرار می‌دهم

به نوشته مشرق، بیانیه قالیباف جهت حضور در انتخابات مجلس به شرح زیر است: مردم عزیز و شریف تهران. سلام. برکسی پوشیده نیست که این روزها مردم احوال خوبی ندارند. بر این باور بودم درختی که ۴سال ثمر ندهد دیگر ثمر نمی دهد از همین رو تلاش شد تا نهال تازه ای کاشته شود اما دولت مستقر دو قطبی دروغین ساخت و بر موج سوار شد و توانست با وعده های کاذب اعتماد مردم را جلب کند. متاسفم که بگویم در این مدت ۲سال یک روز هم آب خوش از گلوی مردم پایین نرفته است.

گرانی های افسارگسیخته، افزایش چند برابری قیمت ارز ، ماجرای تاسف بار ارز ۴۲۰۰ تومانی، محترم نشمردن مردم و بی توجهی به شان و منزلت مردم، در این مدت ۲ سال اجازه نداده است که مردم روزی را بدون نگرانی از آینده به شب برسانند. همه اینها بیش از پیش روشن می کرد که ما نیاز به یک دولت جهادی و کارآمد داریم تا چرخ اجرایی این کشور پر از منابع و ذخایر مادی و انسانی را به حرکت درآورد و امید را به مردم برگرداند.

بعنوان پیش درآمدی بر این اتفاق ما باید شاهد ایجاد مجلسی نو با حضور چهره های نو، رویکرد نو و ایده های نو باشیم لذا تلاش کردم با طرح مجلس نو فضایی را برای این مساله ایجاد کنم و به جوان ترها کمک کنم تا با ورود به مجلس ، چنین اتفاقی را رقم بزنند.

اما ماجرای افزایش قیمت بنزین درس بزرگی به ما داد و آن این بود که این درخت نه تنها بعد از ۴ سال ثمر نداده است بلکه در حال آسیب زدن جدی به مردم است و این نگرانی را به جد ایجاد کرد که تا سال ۱۴۰۰ یعنی ۱سال و نیم آینده تصمیماتی نابخردانه از جنس ماجرای افزایش قیمت بنزین، اصلا دور از ذهن نیست و اینجا بود که به این جمع بندی رسیدم که باید مجلسی قوی و کارآمد تشکیل شود و تمام هم و غم خود را کنترل دولت و وادار کردن آن به کار و فعالیت در این یک سال و نیم باقیمانده از عمرش قرار دهد

بر این اساس تصمیم گرفتم به دور از مصلحت اندیشی های شخصی وارد عرصه انتخابات مجلس شوم با این امید که بتوانم با وارد کردن جمعی از چهره های نو، مومن و متخصص در تهران و برخی دیگر از شهرهای کشور به مجلس، در یک سال و نیم باقیمانده این دولت خسته را مجبور به حرکت کنیم.

از مردم عزیز ایران خصوصا تهران می خواهم با حضور آگاهانه خود به ما کمک کنند تا مجلسی قوی و کارآمد تشکیل شود تا با نظارت مقتدرانه و تصویب قوانین به موقع بتواند مراقب باشد تا در این یک سال و نیم پیش رو وضعیت زندگی مردم بدتر نشود و زمینه ساز روی کارآمدن دولتی جهادی و کارآمد باشد. والسلام. محمد باقر قالیباف

چهره هایی که در فرمانداری تهران ثبت نام کردند

«فاطمه سعیدی»، «طیبه سیاوشی»، «سیده فاطمه ذولقدر»، «سهیلا جلودار زاده»، «فریده اولاد قباد»، «علیرضا محجوب»، «پروانه مافی»، «محمد رضا بادامچی» نمایندگان کنونی تهران، «حسن بیادی» فعال اصولگرا، «الهام امین زاده» معاون حقوقی دولت یازدهم، «علی عباسپور تهرانی فرد»، نماینده سابق، «محمد حسین مقیمی» معاون پیشین وزیر کشور و استاندار تهران، «عباس جدیدی» عضو پیشین شورای شهر هم امروز با حضور در فرمانداری تهران داو طلب نمایندگی مجلس یازدهم شدند.

امروز همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمد زارع فومنی دبیر کل حزب مردمی اصلاحات و حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده رباط کریم برای نمایندگی خبرگان رهبری ثبت نام کردند.

روح الامینی: به اصرار همسرم ثبت نام کردم

عبدالحسین روح الامینی رییس اصولگرای خانه احزاب که امروز برای ثبت نام در ستاد انتخابات کشور حضور یافته بود، دلیل عمده حضورش برای نامنویسی را همسرش عنوان کرد و ادامه داد: مهمتر از همه اینکه همسرم با وجود مخالفت در همه این سال‌ها، در این دوره اصرار به ثبت نامم در انتخابات داشت. این فعال سیاسی تصریح کرد: « انگیزه فردی برای حضور نداشتم و تاکنون هم نماینده مجلس نبودم اما دومین بار است که برای ثبت نام مراجعه می‌کنم.»

مرزهای سیاسی فروریخته است

«حسین مظفر» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم بعد از ثبت نام برای داوطلبی یازدهمین دوره انتخابات مجلس اظهار داشت: گرایش‌های سیاسی جامعه معنا ندارد و مرزهای سیاسی فروریخته است. من اصول انقلاب را با جان قبول دارم و حاضرم برای این اصول جان داده و شهید شوم. در عین حال من عضویت اصلاح‌طلب و اصولگرایی نداشته و حزبی نیستم. هرکس از من حمایت کند، استقبال می‌کنم البته گرایش من اصولگرایی است ولی اصولگرای حزبی نیستم و اگر اصولگرایان مرا در لیست خود قرار دهند، استقبال می‌کنم.

برای مجلس نقشه کشیده‌اند!

«حشمت الله فلاحت پیشه» نماینده مردم کرمانشاه در دور دهم مجلس شورای اسلامی هم که برای ثبت نام در ستاد انتخابات حضور یافته بود، ‌گفت: بسیاری از افرادی که برای مجلس یازدهم نقشه کشیدند می‌خواهند مجمع تشخیص مصلحت نظام لوایح مرتبط با FATF را به مجلس بازگرداند. نباید وارد افضای افراطی شویم.

وی با بیان اینکه نباید مجلس آینده مجلسی افراطی باشد، گفت: معتقدیم عصر ترامپیسم می گذرد و این یک عصر مقطعی است و ما نباید وارد فضای افراطی شویم. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بسیاری از افرادی که برای مجلس آینده نقشه کشیدند، نخستین کارشان به محض ورود به مجلس این است که از مجمع تشخیص می‌خواهند سی‌اف‌تی و پالرمو را به مجلس بازگرداند.

نماینده مردم اسلام‌ آباد غرب در مجلس این اقدام را شروع سلسله نوسانات چالشی برای کشور و شبیه آن چیزی دانست که در مجلس هفتم شکل داده‌اند. البته در آن مجلس نگاه توام با حسن نیت بود. به طور مثال مجلس می‌خواست قانون برنامه چهارم را برگردانند. اما در شریط فعلی که کشور نیازمند شفافیت است، این اقدام به ضرر کشور خواهد بود و مجمع تشخیص مصلحت باید رای مصلحتی بدهد.

الیاس نادران و یادآوری سابقه مجلس هفتم

الیاس نادران استاد دانشگاه و نماینده ادوار تهران با بیان این که برای سامان بخشی به بلبشوی اقتصادی که به دلیل بی‌تدبیری‌های ممتد و مکرر دولت اتفاق افتاده است، تصمیم گرفتم در صحنه حضور یابم، گفت: مجلس در سال‌های اخیر بازی گرفته نمی‌شود و مقصر اصلی این مسئله قبل از همه، ریاست مجلس و بعد از آن عدم وجود ظرفیتی در مجلس برای دفاع از حقوق مردم و دفاع از حقوق نمایندگان مردم است.

نماینده نماینده مردم تهران در مجلس هفتم، هشتم و نهم شورای اسلامی با بیان اینکه با دوستان مشورت کرده و تصمیم گرفته وارد عرصه انتخابات شود، گفت: سابقه مجلس هفتم نشان می‌دهد تناوب و تقارن مجالس و دولت‌ها موجب می‌شود ظرفیت ها بهتر به کار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: مجلس هفتم حدود یک سال با دولت هشتم مشترک بود و از همه ظرفیت خود برای کمک به دولت در راستای خدمت گذاری به مردم استفاده کرد. نادران اظهار داشت: مجلس هفتم از همه ظرفیت خود برای کمک به دولت و جلوگیری از انحرافات از برنامه چهارم استفاده کرد. امروز سربلند هستیم که در مجلس هفتم، در آن فرصت کوتاه، همکاری‌های خوبی با دولت انجام دادیم.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه باید از حقوق و آزادی‌های مردم دفاع کنیم، افزود: سابقه مجلس هفتم به ما نشان داد که اگر وزرای دولت همراهی لازم را برای تامین حقوق مردم نداشته باشند، ابایی از استیضاح وزرا نداریم. اما امیدواریم تعامل با دولت به آن جاها کشیده نشود.

پیدا کردن سرلیست کار سختی نیست

الیاس حضرتی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی که به گفته خود به درخواست تشکیلاتی حزب و دبیرکل ثبت نام کرده است، درباره سرلیست اصلاح طلبان در تهران در نبود عارف هم گفت: ثبت نام و سایر مراحل انتخابات صورت بگیرد و مراحل آن انجام شود به جایی برسد سرلیست پیدا کردن کار سختی نیست.

این عضو فراکسیون امید در پاسخ به این پرسش که چرا فکر می کنید مردم دوباره به شما رای می دهند، گفت: مردم هر تصمیمی بگیرند، بالای سر ما هستند. ما خود را عرضه می‌کنیم و تصمیم نهایی با مردم است. حضرتی درباره عملکرد مجلس دهم هم گفت: عملکرد این دوره از مجلس از چند دوره قبل بهتر است.

ترکیب مجلس بستگی به نظر عقلا و مردم دارد

«قاسم میرزایی نیکو» نماینده مردم دماوند و عضو فراکسیون امید هم که در ستاد انتخابات کشور حضور یافته بود، گفت:‌ اگر قانون اساسی و بندهای قانون اساسی مورد احترام، پاسداشت و صیانت قرار بگیرد، حتما مجلس تغییر ویژه ای خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس آینده مجلس تندروها خواهد شد، گفت: به عوامل فراوانی بستگی دارد اول باید اعتماد عمومی ویژه ایجاد شود و اگر اعتماد عمومی و امید باشد و تحول این چنینی پیش بیاید، اصلا مجلس یازدهم اینگونه نمی‌شود؛ این به مجلس عقلا و به نظر مردم برمی‌گردد.

میرزایی نیکو افزود: اما ابتدا باید رای مردم مود حمایت قرار بگیرد و بعد نظارت تنگ استصوابی کمی باز شود. عضو کمیسیون شوراهای مجلس در پاسخ به این پرسش که اگر نظارت هم باز شود مجلس دهم کارکرد خوبی نداشته است، گفت: درست است خیلی از کارها را در مجلس تمام نکردیم اما از انجام خیلی از کارها هم جلوگیری کردیم.

مشخص نیست این حجم پول را از کجا می‌آورند

موسی غضنفرآبادی نماینده ادوار مجلس هم که در ستاد انتخابات کشور حضور یافته بود، با تاکید بر شفافیت هزینه‌های انتخاباتی گفت: اگر نماینده‌ای با هزینه دیگران وارد انتخابات شود و وامدار سرمایه داران باشد دیگر نمی‌تواند به مردم توجه کند، بنابراین نباید وامدار کسی باشد.

وی همچنین درباره شفافیت هزینه های انتخاباتی گفت: من با شفافیت هزینه‌های انتخاباتی به شدت موافق هستم، متاسفانه یکی از گرفتاری‌ها این است که مشخص نیست نامزدهای انتخابات چگونه از پس هزینه‌های آن بر می آیند و مشخص نیست که این حجم از پول را که برای انتخابات خرج می‌کنند از کجا آوردند.

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: وقتی عده‌ای از نمایندگان به وسیله هزینه‌های دیگران وارد انتخابات می شوند وامدار سرمایه‌داران می شوند و اگر هم بخواهند نمیتوانند به مردم توجه کنند. ضمن اینکه اگر نماینده‌ای وامدار جریان و یا سرمایه‌داری شود باید فاتحه مجلس انقلابی را خواند.

چه کسانی آمدند؛ سایه روشن‌های مجلس یازدهم

«چه کسانی می‌آیند» این روزها سوال رایج هر جمع و گروهی است؛ هرچند تا روشن نشدن فرایند احراز صلاحیت داوطلبان نمی‌توان درباره ترکیب مجلس یازدهم اظهار نظر متقنی کرد با این وجود استقبال داوطلبان منتسب به گروه‌ها و احزاب سیاسی سایه روشن‌های مجلس‌آینده را روشن می‌کند.

«سید محمد سادات ابراهیمی» نماینده دوره‌های هشتم و نهم از حوزه انتخابیه شوشتر، «محمد حسن قدیری ابیانه» سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک از حوزه انتخابیه تهران، «محسن علیجانی» عضو فراکسیون امید و نماینده مردم تهران از حوزه انتخابیه تهران، «سیدهادی مقدسی» نماینده مردم بروجرد در دور هشتم مجلس شورای اسلامی از حوزه بروجرد و «توحید نوبخت» فرزند رئیس سازمان برنامه و بودجه از حوزه انتخابیه رشت در روز نخست داوطلب انتخابات مجلس شدند.

«محمد عباسپور» نماینده دوره چهارم، ششم و هفتم مجلس از ماکو ، «حمیدرضا پشنگ» نماینده مردم خاش و میرجاوه در دوره های هفتم، هشتم و نهم، «محمدسعید احدیان» مدیرمسئول روزنامه خراسان و عضو حزب پیشرفت و عدالت از حوزه تهران، «سلیمان فهیمی گیگلو» نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار و اصلان‌دوز در دور هفتم از همین حوزه، «وهاب عزیزی» دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی از حوزه تهران، «ولی آذروش» ‌نماینده سابق مردم اردبیل در مجلس از همین حوزه، «محمود احمدی بیغش» نماینده ادوار از حوزه شازند، «محمد شاهی عربلو» نماینده مردم رباط کریم در دوره‌های پنجم، ششم و هفتم از حوزه تهران، حجت‌الاسلام «عبدالحمید خدری» نماینده دور دهم بوشهر از حوزه بوشهر، «حسین رضازاده» نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس دهم در دومین روز به ستادهای انتخابات مراجعه کردند

«کامل عابدین زاده» نماینده دوره های نخست، چهارم و پنجم از خوی، «عسکر جلالیان» نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی برای حوزه انتخابیه عسلویه و کنگان، «نصرالله جهانگرد» رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور در دولت یازدهم، «علیرضا دهقان» گوینده سابق خبر ورزشی و نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام «رحمت الله بیگدلی» عضو شورای مرکزی و رئیس دفتر سیاسی حزب جمهوریت اسلامی و «سید ابوالقاسم رئوفیان» دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین، «ارسلان فتحی پور» نماینده پیشین مجلس، «حجت الله دمیاد» استاندار اسبق کرمانشاه، «زهره الهیان» نماینده تهران در دوره هشتم، حجت الاسلام «محمدرضا امیری کهنوجی» نماینده کهنوج در دوره های هشتم و نهم، «علیرضا رحیمی» نماینده تهران، «سید قاسم جاسمی» نماینده کرمانشاه، «محمد سلیمانی» عضو جبهه پایداری وزیر ارتباطات پیشین از حوزه انتخابیه تهران، «محمد حسن طریقت منفرد» وزیر پیشین بهداشت دهم از حوزه انتخابیه تهران و «علی خضریان» عضو جبهه پایداری از حوزه انتخابیه تهران هم روز گذشته با حضور در ستاد انتخابات ثبت نام کردند.

«کارن خانلری» نماینده ارامنه شمال در دور دهم مجلس شورای اسلامی، ‌ «مجید فهمیده» برادر شهید حسین فهمیده، «علی ادیانی» نماینده مردم قائمشهر در مجلس دهم، «علیرضا منادی» نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، حجت الاسلام «حمید رسایی» نماینده تهران در دوره های هشتم و نهم مجلس، حجت الاسلام «مهدی شیخ» نماینده تهران در مجلس دهم، «داوود محمدی» نماینده تهران در دوره دهم، «علی یعقوبی» نماینده بهار و کبودرآهنگ، «مهرداد لاهوتی» نماینده لنگرود، «محمدرضا راه چمنی» دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی، «جلال میرزایی» عضو فراکسیون امید، «هادی غفاری» عضو مجمع نیروهای خط امام، «معصومه آقاپور علیشاهی» نماینده شبستر، «محسن کوهکن» نماینده لنجان از حوزه انتخابیه تهران، «علی جلیلی شیشوانی» نماینده مراغه از حوزه انتخابیه مراغه، «احمد کرمی» دبیرکل حزب جامعه اسلامی کارگران از حوزه تهران، «جمشید ایرانی» رئیس فراکسیون اعتدالگرایان خانه احزاب و دبیرکل حزب فرزندان ایران از حوزه تهران، حجت الاسلام «محمدمهدی پورفاطمی» نماینده مردم دشتی و تنگستان در دوره‌های ششم، هفتم، هشتم و نهم هم داوطلب انتخابات مجلس شدند.

از مهمترین آنان می توان به همایون سامه یح نجف آبادی رئیس انجمن کلیمیان تهران، شهاب الدین صدر رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت، لاله افتخاری نماینده دوره های هفتم، هشتم و نهم تهران، علیرضا محجوب نماینده دوره دهم مجلس، مرتضی آقا تهرانی دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی، »محمدرضا خباز» استاندار سابق سمنان، «رضا تقی پور» وزیر سابق ارتباطات، «مهدی دادفر» دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو، «عزت الله اکبری تالارپشتی» نماینده ادوار مجلس، «محمدصادق کوشکی» کارشناس مسائل سیاسی، «ابوالفضل سروش» نماینده اصلاح طلب دور دهم تهران، «بهروز بنیادی» نماینده کاشمر در دور دهم، «سیدمحمود نبویان» نماینده ادوار، «ابوالفضل ظهره وند» دیپلمات سابق و «داریوش قنبری» نماینده ایلام در دور هشتم مجلس شورای اسلامی، اشاره کرد.

«علی مطهری» نماینده مردم تهران، «صادق خلیلیان» وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم، «حسین سبحانی نیا» نماینده پیشین نیشابور، «محمد عباسی» نماینده سابق مردم گرگان و آق قلا و وزیر دولت دهم، «سید مهدی هاشمی» نماینده اصولگرای دور نهم، «سیدمحمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم، «محمد علی وکیلی» نماینده فعلی مردم تهران در مجلس، «ابوذر (ایرج) ندیمی» نماینده لاهیجان در دوره‌های ششم، هفتم و نهم مجلس، «محمد رضا نجفی»، «محمود صادقی»، «سید فرید موسوی»، «علی گلمرادی» «غلامرضا حیدری طیب»، «مصطفی کواکبیان»، «بهروز نعمتی» نمایندگان کنونی مجلس، «فاطمه رهبر» و «حسین گروسی» نماینده پیشین مجلس در ششمین روز ثبت نام با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.

تا عصر دیروز ۹ هزار و ۸۰۶ نفر ثبت نام کردند و امروز تا ساعت ۱۸ داوطلبان نمایندگی مجلس می‌توانند با مراجعه به ستاد انتخابات کشور و فرمانداری‌ها در استان‌های مختلف اقدام به ثبت نام کنند. هرچند ستاد انتخابات کشور اعلام کرده است که بنای تمدید مهلت ثبت نام را ندارد با این حال طبق روال سالهای گذشته بعید نیست زمان ثبت نام تمدید شود. در هر صورت تا ساعات پایانی امروز شنبه پرونده ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بسته می شود و می توان تصویر روشنتری از مجلس آینده ارائه کرد هرچند داوطلبان تا دوم اسفندماه باید از چندخوان دیگر عبور کنند تا بتوانند راهی بهارستان شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام داوطلب انتخابات مجلس شد

«حسین مظفر» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب نمایندگی دور یازدهم مجلس شورای اسلامی شد.

«حسین مظفر» روز شنبه بعد از ثبت نام برای داوطلبی یازدهمین دوره انتخابات مجلس اظهار داشت: گرایش‌های سیاسی جامعه معنا ندارد و مرزهای سیاسی فروریخته است. من اصول انقلاب را با جان قبول دارم و حاضرم برای این اصول جان داده و شهید شوم. در عین حال من عضویت اصلاح‌طلب و اصولگرایی نداشته و حزبی نیستم. هرکس از من حمایت کند، استقبال می‌کنم البته گرایش من اصولگرایی است ولی اصولگرای حزبی نیستم و اگر اصولگرایان مرا در لیست خود قرار دهند، استقبال می‌کنم.

وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با موضوع بررسی پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: فضای عمومی مجمع نسبت به این موضوع مثبت نبود و مسئولین نتوانستند اعضای مجمع را قانع کنند که عضویت ما در پالرمو دستاورد دارد و اشکالی در اقتصاد ما ایجاد نمی کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: این موضوع بررسی شد اما رای‌گیری رسمی نشد. علت این بود به وزارت خارجه و مسئولان دولتی فرصتی داده شود تا با اروپایی ها و اتحادیه اروپا صحبت کنند بگویند ایران مسیری را طی کرده است و شما هم قدم‌هایی بردارید تا اگر فضا مثبت شد، زمینه رای‌گیری فراهم شود.

مظفر افزود: در ارتباط با پالرمو به طور غیررسمی بررسی‌ها انجام شده است اما رسما رای‌گیری نشده است. به هر حال این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام مسکوت نمی‌ماند. وی گفت: بسیاری از محتوای لوایح چهارگانه مثل قانون پولشویی و مبارزه با تروریسم را به صورت قانون داخلی تصویب کرده است. این فعال سیاسی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا مجمع هزینه رد پالرمو را قبول می‌کند، خاطرنشان کرد: چرا نکند؛ مجمع استدلال‌های روشن خود را دارد.

نام‌نویسی ۱۳۳۶ داوطلب نمایندگی مجلس امروز نهایی شد

یکهزار و ۹۳۵ داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم تا ساعت ۱۳:۳۰ امروز شنبه برای ثبت نام مراجعه کرده‌اند که نام نویسی یک‌هزار و ۳۳۶ نفر از آنان قطعی شده است.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، ۱۱ هزار و ۴۰۸ داوطلب در مجموع ثبت نام هفت روزه با مراجعه به ستاد انتخابات کشور، فرمانداری‌ها و حوزه‌های انتخابی و همچنین دفتر سفارت ایران در کشورها ثبت نام خود را نهایی کرده‌اند. براساس این گزارش، ثبت نام داوطلبی نمایندگی مجلس که از صبح یکشنبه دهم آذر آغاز شده است عصر امروز کار خود را پایان می‌دهد.

همچنین از روز گذشته ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، مشهد، قم، بجنورد و شیراز آغاز شده است و این ثبت نام به مدت هفت روز ادامه دارد. یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برای ۲۹۰ کرسی و اولین میان دوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۷ نماینده در ۵ حوزه انتخابیه دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *