اعلام برائت خانواده مسیح علی نژاد از وی!

مسیح علی نژاد کیست؟

معصومه علی‌نژاد قمی زادهٔ ۲۰ شهریور ۱۳۵۵ در بابل معروف به مسیح علی نژاد روزنامه‌نگار، نویسنده، فعال حقوق زنان و فمنیست ایرانی است. او خبرنگاری را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرد و با نشریات مختلفی همکاری نمود.

مسیح علی نژاد

معصومه علی‌نژاد قمی زادهٔ ۲۰ شهریور ۱۳۵۵ در بابل معروف به مسیح علی نژاد روزنامه‌نگار، نویسنده، فعال حقوق زنان و فمنیست ایرانی است.  او خبرنگاری را از سال ۱۳۸۰ با روزنامهٔ همبستگی آغاز کرد و بعد از آن با ایلنا همکاری کرد. از او در روزنامه‌های شرق، بهار، هم‌میهن و اعتماد ملی نیز نوشته‌هایی منتشر شده‌است.

نگاهی به فعالیت های حرفه ای مسیح علی نژاد

علی‌نژاد در مجلس شورای اسلامی ششم و هفتم خبرنگار پارلمانی بود. او در سال ۲۰۰۵ پرداخت عیدی ده میلیون ریالی به نمایندگان مجلس را در خبرگزاری ایلنا افشا کرد که جنجال بسیار آفرید و موجب اخراج وی از مجلس[۴] و دشنام‌های (حتی جنسی) برخی از نمایندگان مجلس شد. بعد از این ماجرا، روزنامهٔ فایننشیال تایمز علی‌نژاد را «خاری در پهلوی مجلس محافظه‌کار ایران» نامید.

علی‌نژاد در دوران فعالیت خود در روزنامهٔ اعتماد ملی مقاله‌ای جنجالی به نام «آواز دلفین‌ها» نوشت که در آن رفتار محمود احمدی‌نژاد را به رفتار مربیان تربیت دلفین با دلفین‌ها تشبیه کرده بود. او در این مقاله مردم رنجدیده‌ای که در سفرهای استانی گرد احمدی‌نژاد جمع می‌شوند تا به او نامه دهند را، همانند دلفین‌های گرسنه‌ای دانسته بود که برای ربودن لقمه‌ای غذا از دست مربی، صدا از خودشان درمی‌آورند و حرکات دلفریب نمایشی انجام می‌دهند. این نوشته که از نظر هیئت نظارت بر مطبوعات توهین به رئیس‌جمهور و ملت ایران تلقی می‌شد، منجر به عذرخواهی مهدی کروبی (مدیر مسئول روزنامه) شد. هفته‌نامهٔ تایم، در این باره مقاله‌ای به نام «’مسیح‘ در برابر احمدی‌نژاد» نوشت.

در تابستان ۱۳۸۸، علی‌نژاد مدتی را در ایالات متحدهٔ آمریکا به سر برد و تلاش کرد با باراک اوباما مصاحبه کند ولی با وجودی که ویزای آمریکا به منظور مصاحبه با اوباما به او داده شده بود، تا زمان پایان مهلت ویزایش، موافقت دولت آمریکا با درخواست مصاحبه نهایی نشد و علی‌نژاد به انگلستان برگشت. در مدت حضور در آمریکا، علی‌نژاد در چند جا در جمع ایرانیان معترض حاضر شد و از جمله در روز ۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۰۹ در سان فرانسیسکو سخنرانی کرد و از جمله خطاب به حاکمیت ایران گفت «سی سال ما لرزیدیم، اینک شما بلرزید». او در ۲۹ اوت ۲۰۰۹ نیز مصاحبه‌ای با صدای آمریکا انجام داد که به همراه قطعاتی از کارهای ویدیویی علی‌نژاد با عنوان «یک توفان هوای تازه» پخش شد. علی‌نژاد در سال ۲۰۱۰ به همراه تعدادی دیگر از نویسندگان و روشنفکران ایرانی بنیاد ایران ندا را تأسیس کرد.

اعلام برائت خانواده مسیح علی نژاد از وی

خانواده مسیح علی نژاد از وی اعلام برائت کردند. اجتماع پرشور زنان و دختران انقلابی و محجبه با موضوع دختران انقلاب در حسینیه همت برگزار شد که در این مراسم خانواده مسیح علی نژاد از وی اعلام برائت کردند. جمع کثیری از زنان و دختران انقلابی با حضور در حسینیه همت با شعار “سر داد که روسری نرود” حضور غیرتمندانه خود را در صحنه انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران نشان دادند.

همایش دختران انقلاب با حضور مادران معزز شهید محسن حججی، شهید بی‌سر دفاع از حرم، شهید حدادیان، شهید ذوالعلی همسر شهید احمدی روشن (شهید صنعت هسته‌ای) و خواهر شهید ابراهیم هادی و همچنین با حضور دو بانوی تازه مسلمان که سابقا به عنوان مانکن آمریکایی فعالیت می‌کردند و همچنین ملانی فرانکلی با نام مستعار مرضیه هاشمی مجری مسلمان شده شبکه پرس‌ تی‌وی برگزار شد.

همچنین در این مراسم خانواده مسیح علی نژاد به عنوان مهمانان ویژه با حضور خود باعث بعض و کینه دشمن شده و نشاط و شادابی مراسم را بیشتر کردند. علی اکبر رائفی پور پژوهشگر و مدرس دانشگاه در این همایش طی سخنانی با بیان اینکه عفت و حجاب تنها در پوشش بانوان تعریف نمی‌شود اظهار داشت: عفاف در آیین اسلامی مجموعه گسترده‌ای است که در عفاف در کلام، پوشش، گفتار، حرکات و… تعریف می‌شود. بنابراین عفت تنها به قشر خاصی از جامعه اختصاص ندارد. بلکه در گفتار، حرکات و سکنات نیز تعریف می‌شود.

وی تاکید کرد که حیا به همه انسان‌ها اعم از زن و مرد و کوچک و بزرگ مربوط است و ادامه داد: خداوند متعال بارها نسبت به حیا در کلام، نگاه و سایر سکنات در آیات قرآن کریم تاکید فرموده است. چنانکه در ازای ترک اولای حضرت آدم (ع) و همسرش پوشش را از آنها گرفت. بنابراین پوشش مدال افتخار آدمی محسوب می‌شود. این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه یکی از موارد وجود اختلاف میان انسان و حیوان در پوشش آنها محسوب می‌شود اظهار داشت: طبق دین اسلام ارزش انسان زمانی مشخص می‌شود که تنها از بعد جنسی مورد توجه قرار نگیرد چرا که صرف نگاه اینگونه در حیوانات نیز دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: واقعیت اسلام این است که طبق احکام خود مردها را محدود کرده تا زنان جامعه در امنیت قرار بگیرند و این برخلاف تصوری است که عده‌ای از حجاب زنان برداشت کرده‌اند که باعث محدودیت آنها می‌شود. رائفی‌پور، تنوع‌طلبی را نتیجه نبود عفاف و حیا در جامعه دانست و اظهار داشت: بی‌تعهدی مرد در قبال زن آثار مخربی برای جوامع غربی در پی داشته که آنها قصد دارند همان صدمات را بر جامعه اسلامی ما وارد کنند. این در حالیست که طبق آموزه‌های اسلامی پیوند عقل میان زن و مرد، ارتباط محکمی میان آنان ایجاد می‌کند که در اجتماع امنیت هر دو را تامین می‌کند.

این پژوهشگر با اشاره به وجود بحران جنسی در جامعه تصریح کرد: امروز در سطح جامعه با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم چرا که مفاهیمی مانند حجاب به درستی تبیین نشده است. در عین حال عملکرد برخی مسئولان در این زمینه مشکوک است. وی افزود: اسلام از زن می‌خواهد به‌گونه‌ای رفتار کند که در وهله اول به عنوان یک انسان دیده شده و توانایی‌های او را در نظر بگیرند.

رائفی‌پور در پایان سخنان خود با اشاره به حضور خانواده مسیح علینژاد در این همایش اظهار داشت: خانواده علینژاد در راه انقلاب اسلامی شهید داده‌اند و با اعلام برائت خود از رسانه‌های دشمن و برقراری پیوند دوباره و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی در ارزش و شان خود در جامعه می‌افزایند. بنابراین باید قبول کنیم که همچنان که در روز عاشورا در جریان جنگ نهروان و همچنین نبرد صفین بسیار اتفاق می‌افتاد که دو برادر در دو سپاه مخالف می‌جنگیدند، امروز نیز در خانواده‌ها تفاوت دیدگاه‌هایی در این سطح شکل بگیرد.

مراسم بزرگ و پرشور دختران انقلاب با مداحی امیر عباسی از مداحان کشورمان ادامه پیدا کرد و همچنین در ادامه یکی از اعضای خانواده مسیح علی نژاد که نوه ارشد حاج علی علی نژاد قمی پدر مسیح علی نژاد بود طی سخنانی حضور این خانواده مومن و انقلابی در پای آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت: زنان و دختران خانواده علی نژاد با بصیرت، محجبه و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و نظام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان تنها پرچمدار حفظ ایمان و حجاب فاطمی در تمام دنیا می‌شناسند.

وی ادامه داد: ما پیرو مکتبی هستیم که زن را کثیرالخیر نامیده است. ما پیرو دینی هستیم که امام حی و حاضرمان یک بانوی ۱۸ ساله را الگوی حسنه می‌نامد. ما وارثان حیا و حجاب حضرت فاطمه زهرا (س)‌ هستیم. نوه ارشد خانواده علی نژاد در ادامه یادآور شد: به نمایندگی از خانواده کوچک اما انقلابی و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی اعلام می‌کنیم که خط قرمز ما حفظ آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، حمایت و پاسداری از حریم ولایت فقیه و احیا و تداوم حیا و حجاب زنان و دختران عزیزمان است.

وی تصریح کرد: چنانچه هر کسی حتی جگر گوشه ما حتی عصاره وجود و پاره تن ما قدمی یا قلمی برخلاف خطوط قرمز مردم غیور این سرزمین بزند ما نیز در کنار مردم مسلمان و غیرتمند ایران در برابر او ایستادگی خواهیم کرد. وی ضمن عرض شرمندگی و خضوع خدمت رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ما نیز جان ناقابلی داریم که برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی فدا خواهیم کرد و همراه با بانوان و دختران این سرزمین و در خدمت خانواده معظم شهدا خواهیم بود.

در پایان این مراسم که همزمان با شب تولد شهید محسن حججی در حسینیه همت واقع در میدان شهدای تهران برگزار شد، خواهر مسیح علینژاد طی مراسمی انگشتر دُر نجف متبرک به ضریح مطهر حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) را به مادر شهید محسن حججی اهدا کرد. او همچنین شال‌های سفیدی که بر روی آن عنوان «فرمانده من» در کنار تصویر رهبر معظم انقلاب و همچنین آرم دختران حجاب نقش بسته بود به میهمانان این برنامه تقدیم کرد. در پایان این مراسم، قرارگاه صراط طی بیانیه‌ای خواستار پیگیری جدی و مستحکم مسئولین در زمینه رعایت حجاب در میان زنان و مردان جامعه شده و بر تجدید میثاق با آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

بیانیه خانواده مسیح علی نژاد

خانواده علی‌نژاد در روز عفاف و حجاب در قالب بیانیه‌ای اعلام کردند: چنانچه هر کسی حتی جگرگوشه ما، حتی عصاره وجودمان، پاره تنمان قدمی و قلمی بر خط قرمزهای مردم غیور این سرزمین بزند ما هم همانند شما در برابرش ایستاده‌ایم و تا آخر می‌ایستیم. خواهرزاده مسیح علی نژاد، خبرنگار ساکن خارج از کشور که دختران را بر علیه ارزش حجاب تحریک می‌کند در همایش دختران انقلاب که امروز، ۲۱ تیرماه، در حسینیه حاج همت برگزار شد بیانیه‌ای را قرائت و اعلام کرد: من از شهر بابل، دارالمؤمنین، از شهری با بیش از هزار و ۷۰۰ شهید، از شهر بهار نارنج، از جنس دختران انقلاب با افتخار اعلام می‌کنم که نوه ارشد حاج علی علی‌نژاد قمی، مردی انقلابی، مستحکم و غیرتمند در ایران اسلامی و نوه خانم زرین بادپا هستم، بانویی مهربان، فداکار، دلسوز که همچنان محکم و استوار در امتداد راه شهیدان انقلاب ایستاده است. من دختر خانم مینا علی‌نژاد قمی، بانویی محجبه، با بصیرت، مبارز و متعهد به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی هستم.

زنان صبور سرزمین من؛ اینجا ایران اسلامی است، تنها پرچمدار حفظ حیا و حجاب فاطمی در تمام گیتی. ما پیرو مکتبی هستیم که زن را اکثر الخلق نامیده است. دختران عزیزم، خواهران عزیزم، ما پیرو دین و مذهبی هستیم که امام حی و حاضرمان یک بانوی ۱۸ ساله را الگوی حسنه خود می‌داند. ما پیروان حدیث قدسی «لولاک» هستیم که اگر زنی به نام فاطمه نبود دنیایی نبود. دختران انقلاب، ما وارثان حیا و حجاب همان بانو یعنی فاطمه‌ایم.

اما امروز به نمایندگی از بانوان و خانواده کوچک اما انقلابی و متعهد به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی خانواده علی‌نژاد اعلام می کنم خط قرمز ما حفظ آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی ایران من جمله؛ حراست از مقام امامت و ولایت اهل بیت(ع)، پاسداری از حریم ولایت فقیه، احیا و تداوم حیا و حجاب دختران عزیزمان و چنانچه هر کسی حتی جگرگوشه ما، حتی عصاره وجودمان، پاره تنمان قدمی و قلمی بر خط قرمزهای مردم غیور این سرزمین بزند ما هم همانند شما در برابرش ایستاده‌ایم و تا اخر می‌ایستیم.

نامه خواهر مسیح علی نژاد خطاب به رهبر انقلاب

خواهر مسیح علی نژاد خطاب به حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، مقام معظم رهبری نوشت: امام سید علی، عرض شرمندگی آقا، عرض خضوع آقا؛ آنچه باید بکنیم، انجام می‌دهیم. آنچه باید هم گفت خواهیم گفت. ما هم جان ناقابلی داریم که در کف دست گرفته و در راه این انقلاب و اسلام فدا خواهیم کرد. آقا جانم دعا کن بر دل من و عرض شرمساری خدمت تک تک بانوان و دختران انقلاب مردان غیور سرزمینمان و خدمت همه خانواده های معظم شهدا چرا که ۴۰ سال است ما هم در کنار شما در همین مملکت زندگی کرده‌ایم، با هم خندیدیم، با هم اشک ریختیم، با هم سختی کشیدیم، با هم دفاع کردیم، با هم ایستادگی کردیم و تا تکمیل آرمان‌های انقلاب اسلامی باز هم در کنار هم مبارزه خواهیم کرد.

و چه می‌داند معنی این حماسه و ایستادگی‌ها را، معنی این عاشقانه‌ها و خواهرانه‌ها را، کسانی که با ما در این مملکت و در کنار من می‌ایستند و فریاد دلسوزی سر می‌دهند و می‌گویند برقص تا برقصیم، چه رقصی، مردم این مملکت ۴۰ سال است که رقصی چمران گونه دارند و رقصی چنان میانه میدانم آرزوست؛ پس بتاز تا بتازیم.

خواهر مسیح علینژاد افزود: ما وارثان حجاب و حیای حضرت زهراییم و من به نمایندگی از خانواده کوچک و انقلابی علینژاد می گویم که خط قرمز ما حفظ آرمانهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران است. خواهر مسیح علی نژاد در همایش دختران انقلاب با بیان اینکه نوه ارشد یک مرد انقلابی و غیرتمند از شمال کشور هستم، گفت: خانواده من محکم و استوار در امتداد راه شهیدان ایستاده اند.

وی افزود: اینجا ایران اسلامی است، کشوری که تنها پرچمدار حفظ حجاب فاطمی در جهان است و ما پیرو مکتبی هستیم که زن را اکثرالخیر نامیده است.ما پیرو دین و مذهبی هستیم که امام حاضرمان(عج) الگوی خود را حضرت زهرا(س) می داند. خواهر مسیح علینژاد گفت: ما وارثان حجاب و حیای حضرت زهراییم و من به نمایندگی از خانواده کوچک و انقلابی علینژاد می گویم که خط قرمز ما حفظ آرمانهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله حراست از مقام ولایت اهل بیت(ع)، پاسداری از حریم ولایت فقیه، احیا و تداوم حیا و حجاب است.

وی تصریح کرد: چنانچه هرکسی حتی جگرگوشه یمان، حتی پاره تنمان، قدم و قلمی بر خط قرمزهای مردم مسلمان ایران بگذارد، ما هم همانند شما مردم در برابرش ایستاده ایم و تا آخر می ایستیم. علی نژاد خطاب به مقام معظم رهبری گفت: عرض شرمندگی آقا، عرض خضوع آقا، ما آنچه باید انجام دهیم انجام می دهیم. ما هم جان ناقابلی داریم که در دست گرفته و در راه انقلاب فدا خواهیم کرد، برای ما دعا کن. خواهر مسیح علی نژاد ادامه داد: عرض شرمساری به زنان باحجاب و مردان غیور سرزمینم دارم؛ ما هم چهل سال در این کشور در کنار شما زندگی کردیم و باهم ایستادگی کردیم و تا تکمیل آرمانهای انقلاب اسلامی بازهم مبارزه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: کسی چه می داند معنای این خواهرانه ها را؟ چگونه کسانی در کنار ما فریاد دلسوزی سر می دهند و می گویند برقص تا برقصیم! مردم ما سالهاست رقص چمران گونه میانه میدان دارند! پس بتاز تا بتازیم!

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. ویکی پدیا ۲. آخرین خبر ۳. تسنیم ۴. فارس

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *