وقتی طرفداران دولت در دروغی آشکار تصمیم افزایش قیمت سوخت را به رئیسی نسبت می دهند! + تصاویر

خبر دروغ: گرانی بنزین پیشنهاد رئیسی بود! + عکس

در حالیکه شخصیت های مختلف کشوری به بی تدبیری دولت در افزایش قیمت بنزین معترضند، حامیان دولت در دروغی آشکار نوشتند گرانی بنزین پیشنهاد رئیسی بود بود!

گرانی بنزین پیشنهاد رئیسی

مجله اینترنتی پارسی گو: در حالیکه شخصیت های مختلف و سرشناس کشوری به بی تدبیری دولت در افزایش قیمت بنزین معترضند، حامیان دولت در دروغی آشکار نوشتند گرانی بنزین پیشنهاد رئیسی بود بود! اگرچه این سیاست نخ نما شده عاقبت به تکذیب و عذرخواهی می انجامد، اما در همین زمان انتشار خبر، مخاطبین بسیاری دروغ منتشر شده را دیده و بعضا باور می کنند، در حالیکه تضمینی برای مشاهده تکذیبیه آن وجود ندارد! به این ترتیب، دروغ پردازان به خواسته خود می رسند. اگرچه اهداف دیگری نظیر هیاهو و جنجال رسانه ای (که پیش زمینه آشوب بیرونی است) نیز برای این اقدامات متصور است. با ما همراه باشید:

دروغ پردازی جدید حامیان دولت. گرانی بنزین پیشنهاد رئیسی

دروغ پردازی جدید حامیان دولت. گرانی بنزین پیشنهاد رئیسی

جزئیات جدید از جلسه سران قوا درباره گرانی بنزین: نظر روحانی و رئیسی چه بود؟

متن دروغ منتشر شده در سایت های حامی دولت، و خبرگزاری کار ایران به این شرح است: یک منبع آگاه از جزئیات جلسه سران قوا درباره تصمیم‌گیری در خصوص نرخ بنزین خبر داد و گفت که نظر روحانی روی نرخ هزار و ۲۰۰ تومانی بوده است. یک منبع آگاه در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر اینکه چرا دولت اقدام به افزایش قیمت بنزین به هزار و ۵۰۰ تومان کرد و آن را روی نرخ هزار تومان ثابت نگه نداشت، گفت: در جلسه سران قوا روحانی نظرش بر نرخ هزار و ۲۰۰ تومان بود که رئیسی با آن مخالفت کرد.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور معتقد بود که افزایش بنزین باید تدریجی صورت گیرد تا فشار کمتری به اقشار ضعیف جامعه وارد شود، اما رئیس قوه قضائیه در آن جلسه تاکید داشته که با توجه به اینکه ۴ ماه بیشتر تا پایان سال نمانده افزایش دوباره نرخ بنزین بعد از این مدت، منطقی نیست و بهتر است این مبلغ در همین زمان و به یکباره اضافه شود.

منبع دروغ پردازی جدید حامیان دولت درباره گرانی بنزین کجاست؟

بررسی های انجام شده نشان می دهد، نخستین بار سایت ایلنا، خبرگزاری کار ایران، که مسئول آن به صورت غیر مستقیم توسط دولت انتخاب می شود، خبر کذب مربوط به گرانی بنزین را منتشر کرده است:

دروغ پردازی سایت ایلنا خبرگزاری کار ایران درباره گرانی بنزین

دروغ پردازی سایت ایلنا خبرگزاری کار ایران درباره گرانی بنزین

همانطور که مشخص است، منبع ایلنا «یک منبع آگاه» است! بنا به این خبر کذب، رئیس جمهور قصد داشته قیمت بنزین را به ۱۲۰۰ تومان افزایش دهد، و رئیس قوه قضائیه درخواست کرده که قیمت بنزین به ۳۰۰۰ تومان افزایش یابد! مشخص نیست بعد از دستگیری روح الله زم و آمد نیوز که اخبار تخیلی تولید کرده و به خورد مخاطب می داد، این «منبع آگاه» کیست و این خبر کذب از کجا آمده است:

دروغ پردازی جدید ایلنا. گرانی بنزین پیشنهاد رئیسی بود

دروغ پردازی جدید ایلنا. گرانی بنزین پیشنهاد رئیسی بود

واقعیت چیست و واقعا موضوع و نظر آیت الله رئیسی درباره گرانی بنزین چیست؟

برای پرهیز از نشر اکاذیب، تنها بایست به مراجع و منابع معتبر خبری رجوع کرد تا پشت پرده این خبر کذب که گرانی بنزین پیشنهاد رئیسی بوده است روشن شود. بر این اساس به این دو خبر توجه بفرمایید:

اول: واکنش و بیانیه رسمی رئیس قوه قضائیه درباره افزایش قیمت بنزین

بیانیه رسمی رئیس قوه قضائیه آیت الله رئیسی درباره گرانی بنزین کمی بعد از تصمیم ناگهانی دولت منتشر می شود. در بخشی از این بیانیه آمده است: «نسبت به پیشنهاد دولت محترم برای اجرای طرح سهمیه بندی و اعلام نرخ جدید بنزین که با استناد به تکالیف قانونی، به منظور ایجاد هماهنگی در شورای اقتصادی سران قوا مطرح و مصوب شد، فارغ از نظرات مختلف کارشناسی موجود پیرامون این طرح و شیوه اجرای آن که می توان در فضای دور از التهاب و غیرهیجانی به آن پرداخت، دستگاه قضایی خود را موظف می داند برای رفع مشکلات احتمالی در فرآیند اجرا، به وظایف قانونی خود عمل نماید.» همانطور که مشخص است، آیت الله رئیسی نوشته است: «پیشنهاد دولت محترم برای اجرای طرح سهمیه بندی و اعلام نرخ جدید» که مشخص می کند این پیشنهاد توسط دولت داده شده و از سوی ایشان نیز در جلسه سران قوا، با توجه به شرایط کشور و پیشنهادات دولت، مورد موافقت قرار گرفته است:

بیانیه رسمی رئیس قوه قضائیه آیت الله رئیسی درباره افزایش قیمت بنزین

بیانیه رسمی رئیس قوه قضائیه آیت الله رئیسی درباره افزایش قیمت بنزین

دوم: رئیسی در دیدار با نمایندگان مجلس: سیاست‌گذار در نحوه افزایش قیمت بنزین دولت بود!

دومین مورد محکمی که خبر دروغ منتشر شده در ایلنا و دیگر سایت های حامی دولت را افشا می کند، بیانایت آیت الله رئیسی در دیدار با نمایندگان مجلس است. ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، به جزئیات این دیدار اشاره کرده و از جمله بیان می کند: رئیس قوه قضایئه در دیدار جمعی از نمایندگان عنوان کرد که در ماجرای افزایش قیمت بنزین سیاست گذار اصلی دولت و وزارت کشور بود و آقای لاریجانی نیز به عنوان رئیس مجلس در نشست تصمیم گیری برای این موضوع حضور داشت.

متن کامل اظهارات ابوترابی درباره این دیدار به این شرح است: ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار جمعی از نمایندگان با آیت‌الله رئیسی گفت: در این جلسه حدود ۸۰ نفر از نمایندگان حضور داشتند و مسائل مختلفی نیز از جانب نمایندگان مطرح شد. وی افزود: در جلسه جمعی از نمایندگان با رئیس دستگاه قضا ۴۵ نفر از نمایندگان مطالب خود را مطرح کردند که عموماً از اینکه مجلس در جریان اجرای طرح افزایش قیمت بنزین نبود، گله داشتند. عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در این جلسه رئیس دستگاه قضا در پاسخ به این اظهارنظر نمایندگان عنوان کرد که سیاست‌‌گذار اصلی در ماجرای افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین دولت و وزارت کشور بوده و در نشست تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت بنزین آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس حضور داشته است. ابوترابی خاطرنشان کرد:‌ در این جلسه مسائل مختلف دیگری هم مطرح شد که از جمله خود من این موضوع را عنوان کردم که طبق آمار نفوس و مسکن در سال ۹۵، دو میلیون و ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد که مصداق احتکار است و از رئیس قوه قضاییه خواستم به این موضوع رسیدگی کند. عضو کمیسیون قضایی مجلس در پایان گفت: با توجه به حجم بالای مطالب مطرح شد از سوی نمایندگان، رئیس دستگاه قضا در مورد مباحث ذکر شده از جانب بنده و دیگر موارد مطروحه از نمایندگان، موارد را برای بررسی یادداشت می‌کرد.

آیت الله رئیسی در دیدار با نمایندگان مجلس. سیاست گذار در نحوه افزایش قیمت بنزین دولت بود

آیت الله رئیسی در دیدار با نمایندگان مجلس. سیاست گذار در نحوه افزایش قیمت بنزین دولت بود

جمع بندی درباره خبر دورغ منتشر شده درباره افزایش قیمت بنزین

همانطور که مشخص شد، اخبار رسمی و سخنان منتشر شده از مسئولین کشور که فیلم و تصاویر آن موجود است، خبر از پیشنهاد دولت برای افزایش قیمت بنزین و تصویب آن در جلسه سرا قوا می دهد. تصمیمی که اتفاقا به جا و درست بوده و انجام آن برای مدیریت شرایط اقتصادی کشور ضروری به نظر می رسد. اما حرف بر سر نحوه اجرا و بی تدبیری دولت در انجام آن است که اولا با بی خبر گذاشتن مردم آنها را به نوعی نامحرم تلقی می کند، و در ثانی با پرداخت دیرهنگام یارانه جدید، به نوعی به ناراضی شدن بیشتر مردم دامن می زند. جریان طرفدار دولت، به جای اینکه چشم خود را بر حقیقت موجود باز کند، و حداقل در قبال این بی تدبیری سکوت کند، دست به دروغ پردازی زده و از قول «منبع آگاه» اخباری منتشر می کند که سراسر کذب است. در حقیقت این خبر که گرانی بنزین پیشنهاد رئیسی بوده است، قبلا توسط سران قوا و خود آیت الله رئیسی تکذیب شده است! حال باید منتظر ماند و دید واکنش ها به انتشار این خبر دروغ چه خواهد بود.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *