آغاز به کار سامانه اشتغال!

سامانه اشتغال آغاز به کار کرد + لینک

سامانه اشتغال به افزایش امنیت شغلی کارگران می‌افزاید، زیرا پیش از این نگرانی های بسیاری در مورد قراردادهایی که ثبت نمی شد و ضایع شدن حقوق فردی وجود داشت.

سامانه اشتغال

وزیر تعاون از آغاز به کار سامانه اشتغال (شناسنامه کار) به منظور افزایش امنیت شغلی کارگران خبر داد. علی ربیعی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: این سامانه به افزایش امنیت شغلی کارگران می‌افزاید، زیرا پیش از این نگرانی های بسیاری در مورد قراردادهایی که ثبت نمی شد و ضایع شدن حقوق فردی وجود داشت.

امکان انجام برنامه ریزی برای افراد بیکار در سامانه اشتغال

وی با پرداختن به موضوعات تکریم ارباب رجوع و شفاف سازی قراردادهای کاری و رسیدگی به افراد دهک های پایین جامعه، ابعاد گوناگون سامانه اشتغال را معرفی کرد و ادامه داد: سامانه اشتغال، امکان برنامه ریزی برای افراد بیکار را فراهم می کند.

ربیعی گفت: در این سامانه همه اعترافات و مراحل رسیدگی به آنها ثبت و بررسی خواهد شد.
وی افزود: شناسایی بنگاه های مشکل دار از دیگر امکانات این سامانه است.

شناسایی مشاغل سخت، دسته بندی آنها، نحوه قراردادهای بیمه ای و شناسایی بنگاه های مشکل دار و برنامه ریزی برای آنها از دیگر امکانات این سامانه است.

ربیعی ادامه داد: کارگران از این پس می‌توانند شناسنامه کاری داشته باشند. پیش بینی ما این است که باید حدود دو میلیون بنگاه را در این سامانه ثبت کنیم.

لینک سامانه اشتغال: www.prkar.ir

وی تصریح کرد: نشانی سایت این سامانه www.prkar.ir است و کارگران می توانند با مراجعه به مراکز پیشخوان دولت در این سامانه ثبت نام نمایند، هزینه ثبت نام در این سامانه برای اولین مرتبه حدود ۲ هزار و ۱۰۰ تومان و برای دفعات بعدی رایگان است.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: خبرگزاری فارس

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *