باخت آبرومندانه ایران به اسپانیا!

ایران ۰ اسپانیا ۱ : باخت با طعم سرافرازی

ایران ۰ اسپانیا ۱! اگرچه این نتیجه شکست ایران را نشان می دهد، اما قضاوت های مردم ایران و جهان، و تمام کارشناسان چیز دیگری است. در واقع این شکست باختی با طعم سرافرازی بود!

ایران 0 اسپانیا 1

ایران ۰ اسپانیا ۱! اگرچه این نتیجه شکست ایران را نشان می دهد، اما قضاوت های مردم ایران و جهان، و تمام کارشناسان چیز دیگری است. در واقع این شکست باختی با طعم سرافرازی بود!

ایران ۰ اسپانیا ۱ : پرتماشاگرترین بازی!

به نظر می رسد دیدارهای جام جهانی از اهمیت و حساسیت زیادی بین مردم کشور اسپانیا برخوردار است. لاروخا  موفق شد با گل اتفاقی دیگو کاستا در نیمه دوم تیم ملی ایران را مغلوب کرده و به دلیل دریافت کارت زرد کمتر در صدر جدول گروه دوم جام قرار گیرد.

طبق ادعای مارکا، ۱۱ میلیون و ۴۸۱ هزار نفر از مردن اسپانیا دیدار ۲ تیم ملی ایران و اسپانیا را تماشا کرده اند و این مسابقه پر بیننده ترین دیدار سال ۲۰۱۸ از سوی مردم این کشور بوده است که حتی رقمی بالاتر از فینال لیگ قهرمانان بین ۲ تیم رئال مادرید و لیورپول را نیز به ثبت رسانده است.

اما جالب اینجاست که دیدار لاروخا مقابل ما حتی از اولین دیدار اسپانیا در جام جهانی برابر پرتغال نیز پر بیننده تر بوده و یک میلیون تماشاگر بیش از آن دیدار داشته است؛ مسابقه ای که احتمالا در نهایت منجر به صعود لاروخا به مرحله بعد خواهد شد.

ایران 0 اسپانیا 1

ایران ۰ اسپانیا ۱

ایران ۰ اسپانیا ۱ : واکنش رسانه ها به بازی ایران!

بازی قدرتمند و جانانه تیم ملی فوتبال ایران در مقابل اسپانیا به رغم باخت تیم کشورمان مورد توجه رسانه های جهان قرار گرفت.

تیم ملی فوتبال ایران چهاشنبه شب به رغم باخت یک بر صفر، بازی درخشانی را مقابل اسپانیا به نمایش گذاشت که مورد توجه رسانه های جهان قرار گرفت.

شبکه خبری سی ان ان در تارنمای خود پس از این بازی نوشت که تیم ملی اسپانیا با اینکه در نیمه اول بیشتر بازی را در دست داشت، اما کمترین تهدید را متوجه دروازه تیم ایران کرد و دیگو کاستا با شانس بسیاری توانست تنها گل تیمش را بزند.

همچنین روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز با توصیف سرسختی تیم ملی ایران نوشت که این تیم با وجود باخت مقابل اسپانیا هنوز امکان صعود به مرحله بعد را دارد. این روزنامه افزود:پس از یک نیمه ناامید کننده که طی آن اسپانیا نتوانست از سد دفاعی ایران که به خوبی سازمان یافته بود بگذرد، کاستا در نیمه دوم این بن بست را با پاس آندرئ اینیستا شکست.

تارنمای روزنامه گاردین انگلیس نیز با پرداختن به بازی ایران اسپانیا نوشت که تیم ملی اسپانیا در نیمه اول نتوانست هیچ راهی برای گل زدن پیدا کند چرا که تیم ملی ایران کارش را خوب انجام می داد. گاردین همچنین افزود که تیم ملی ایران در ۲۲ بازی گذشته خود نباخته و در ۱۸ مورد از آنها هیچ گلی نخورده است و به همین خاطر هیه‌رو سرمربی تیم اسپانیا تیم ملی ایران را بسیار سرسخت توصیف کرده و گفته که بازیکنان آن از لحاظ فیزیکی قدرتمند هستند و این کار اسپانیا را سخت می کند.

خبرگزاری رویترز درباره این بازی نوشت: تیم اسپانیا با گل نصفه و نیمه دیگو کاستا در نیمه دوم تیم جسور ایران را در یک بازی نفس گیر با نتیجه یک بر صفر شکست داد. رویترز همچنین افزود که گل کاستا کاملا شانسی بود و با برخورد به پای رامین رضائیان و برگشت دوباره به سمت کاستا به صورت اتفاقی وارد دروازه ایران شد. این خبرگزاری افزود: اسپانیا پس از این بازی که در میان صدای کرکننده شیپورهای ارتش عظیم طرفداران تیم ایران انجام شد، توانست با کسب بیشترین امتیاز در این گروه نفس راحتی بکشد.

ایران 0 اسپانیا 1 تاکتیک

ایران ۰ اسپانیا ۱ تاکتیک

ایران ۰ اسپانیا ۱ : پیام مقام معظم رهبری!

پیام‌ مقام‌ معظم رهبری به کاروان تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در روسیه ابلاغ شد. سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که طی تماس دفتر مقام معظم رهبری با اردوی تیم ملی در روسیه و مدیر کاروان اعزامی، فدراسیون فوتبال،پیام مقام معظم رهبری به کاروان و بازیکنان تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران به این شرح اعلام شد: «بازی دیشب شما عالی بود.خدا قوت.»

ایران ۰ اسپانیا ۱ : تشکر رئیس فدارسیون از مقام معظم رهبری

رئیس فدراسیون فوتبال از پیام راهگشا مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر کرد. به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در پی انتشار پیام محبت آمیز رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به کاروان تیم‌ ملی جمهوری اسلامی ایران در روسیه، مهدی تاج، ضمن تقدیر از این پیام حمایتی که باعث مباهات و مسرت جامعه فوتبال کشور شد، ابراز امیدواری کرد که جوانان برومند و شایسته این مرز و بوم در ذیل توجهات پروردگار، همواره در میدان‌های بین‌المللی خوش بدرخشند و مایه مباهات و شادی دل ملت شوند.

حتما بخوانید

ایران ۱ مراکش ۰ پیش به سوی خلق حماسه!

ایران ۰ اسپانیا ۱ : این نتیه شکست نبود! (یادداشت)

یادداشتی از عیسی عظیمی در ورزشگاه کازان روسیه. او هم مثل ما به صعود تیم ملی امیدوار است:

ما چند ردیف بالاتر از کف، سمت کرنر نشسته بودیم؛ همان‌جا که لایی وحید و پشتک میلاد. پس خیلی هم عجیب نبود که وقتی سعید عزت‌ داشت بلندترین فریادهای زندگی‌اش را می‌کشید و می‌آمد سمت‌‌مان، یک تماشاگر تنهایی مثل من که هنوز کسی بغلش نکرده، از روی عادت چشم را ببرد دورتر روی داور خط و وسط جیغ و هورای ملت دست‌ها را پشت سرش به هم گره بزند.

سعید و بچه‌ها هنوز روی زمین بودند که یکی آن‌ طرف مذاکرات با کمک داور را شروع کرده بود. احسان رفته بود وظیفه کاپیتانی‌اش را انجام دهد و گلی را برگردانَد که هرگز برنمی‌گشت. هیچ جای تاریخ، هیچ کاپیتانی نتوانسته بود رای هیچ داوری را برگرداند و این البته فوتبال است و تصمیم درست داور و تلخی قانون؛ اما چیزهایی هم هست.

توپ روی چمن می‌لغزید و بازی توی زمین، واقعی بود. تکل و پاس و شوت. حتی آن زیر توپ زدن‌ها که کیروش را کفری می‌کرد تا برگردد سمت نیمکت و غر بزند و بطری آب معدنی را توی دست مچاله کند. همه چیز داشت ما را می‌بُرد سمت این‌که می‌توانیم. و البته برد و حالا از خیلی چیزها مطمئنیم. از این‌که زندگی واقعی ما، چیزی که توی زمین‌مان هست، در نهایت ما را خواهد ساخت. این‌که آدم اگر فوتبالش را، خودش را بسازد، از بازی‌اش، از زندگی‌اش راضی خواهد بود.

پس، اگر در خبرها کافه‌ها را قبل از ساعت ده شب بسته‌اند، اگر ورزشگاه آزادی را به سختی و پس از جان به لب کردن‌شان به روی ملت باز کرده‌اند تا با زن و بچه فوتبال ببینند، اگر کارلوس پویول را به تلویزیون راه نداده‌اند، اگر عمری است هی نمی‌گذارند و هی نمی‌شود و هی و هی و هی، راهش همین است: خودت را بساز. وحید امیری باش و هزار بار استارت بزن. سردار باش و هزار بار هد.

رامین باش و هزار بار تکل. سعید باش و هزار گل آفساید و هزار خوشحالی ناکام. هزار بار شکست بخور اصلن. بعد می‌بینی که دیگر شکست خوردن هم شکست‌ات نمی‌دهد. یک چیزی مثل تیم ملی. این، همان امیدی است که زنده‌مان می‌دارد؛ تا بردن پرتغال که سهل است…

ایران ۰ اسپانیا ۱ : لایی امیری به پیکه!

یکی از صحنه های جذاب بازی ایران و اسپانیا، لایی بود که وحید امیری به جرارد پیکه انداخت:

لایی وحید امیری به پیکه ایران 0 اسپانیا 1

لایی وحید امیری به پیکه ایران ۰ اسپانیا ۱

لایی وحید امیری به جرارد پیکه ایران 0 اسپانیا 1

لایی وحید امیری به جرارد پیکه ایران ۰ اسپانیا ۱

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. ورزش سه ۲. ایرنا

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *