تفریح و سرگرمی یک نیاز ضروری:

نقش تفریح و سرگرمی در موفقیت!

مطالعات نشان می‌ دهد که ما ۴۸ ساعت یک هفته، باید زمان و شرایطی را برای سرگرمی و تفریح و رضایت ویژه خودمان فراهم کنیم، نه اینکه تمام مدت به کار بپردازیم.

نقش بازی و سرگرمی در موفقیت 2

سرگرمی و تفریح، نقش موثری در شادابی انسان دارد و طبیعی است که روحیۀ شاداب، به همراه سایر مولفه های مورد نیاز، انسان را به موفقیت برساند. می‌ دانیم کودک انسانی و حتی بسیاری از حیوانات اصلا از طریق بازی، می‌ آموزند و ارتباط برقرار می‌ کنند و حیوان یا انسان می‌ شوند. می‌ دانیم که اصولا تفریح و بازی و استراحت و راحت، در کل طبیعت حاکم است به طوریکه نماینده برجسته آن، خواب است. علت آن این است که جهان در یک حرکت دورانی است و به دلیل این دگرگونی و تغییری که می‌آید و حرکت می‌ کند به جای قبلی، حالا یا در تکامل یا به جای قبلی خودش برمی‌ گردد، اهمیت فوق‌ العاده دارد.

نقش بازی و سرگرمی در موفقیت 3

تفریح و سرگرمی کاری زائد نیست

متاسفانه بسیاری از ما، تفریح و بازی و سرگرمی را به عنوان یک چیز زائد می‌ بینیم و یا احتمالا آن‌ را در یک جایی جمع می‌ کنیم. امروز همه مطالعات نشان می‌ دهد که ما ۴۸ ساعت یک هفته، باید زمان و شرایطی را برای شادی و تفریح و لذت و رضایت ویژه خودمان فراهم کنیم، نه اینکه یک سال کار کنیم، بعد یک ماه بخواهیم مرخصی برویم. یا بعضی اوقات ۴۰ سال کار کنیم و دل ما به این خوش باشد که در سن ۷۰ یا ۸۰ سالگی، احتمالا حال که همه کارهای خود را انجام دادیم، راه می‌ افتیم و از جهان، لذت می‌ بریم. در آن زمان شما اصلا حس و احساسی ندارید، نه چشم شما می‌ بیند و نه گوش شما می‌ شنود و نه خیلی تفاوت می‌ کند که این غذا یا آن غذا یا این منظره یا آن منظره چه هست که بخواهید از آن لذت ببرید، آن موقع به دور دنیا چرخیدن، غالب اوقات آنقدر مشکل می‌ شود که از دور چرخیدن هم غیر ممکن‌ تر به نظر می‌ آید. به همین جهت است که قرار است ما لذت را، قرار است تفریح و سرگرمی و شادی را و بازی را داشته باشیم و مخصوصا در مورد بچه‌ ها، این ایده که به این دنیا آمدند و فقط وظیفه آن ها درس خواندن است، از آن حرف‌ های عجیب و غریب است. مخصوصا ۲۰ سال اول عمر، با توجه به مسئله گذشت زمان از نظر احساس درونی، مساوی ۶۰ سال دوران بعدی است. یعنی ۲۰ سال اول آنقدر آهسته است که مساوی با ۶۰ سال دوم زندگی است و بنابراین اینکه به فرزندانمان بگوییم وظیفه و کار و تنها چیزی که باید شما به آن توجه کنید، درس خواندن است، فاجعه است. به همین دلیل است که حداقل باید ایام تفریح داشته باشند و امید است که بچه‌ ها را به مدرسه‌ ای نگذارید که آن ها را صبح می‌ برند و بعدازظهر و دیر وقت تحویل شما می‌ دهند و آن هم با ۵ ساعت تکلیف، و از آن ها یک حمال و یک آدمی که کارخانه می‌ شوند می‌ سازند، کار و خانه و خواب!

نقش بازی و سرگرمی در موفقیت

زندگی هم کار و تلاش می خواهد هم تفریح و سرگرمی

ما دلمان خوش است که به این دنیا آمدیم که کار کنیم، در حالیکه ما آمدیم به این دنیا که زندگی کنیم، به ما هم گفتند در عین حال باید کار هم بکنی، بیاموزی تا کار بهتری داشته باشیم و همه آن ها را می‌ توان فهمید، نتیجتا آن ۸ ساعت درس یا کار و ۸ ساعت استراحت یا خواب و یا آنچه که طبیعی است و ۸ ساعت دیگر زندگی کردن معنا دارد. ما قرار نیست که فقط زنده باشیم، ما قرار است زندگی کنیم و یک Life هم داشته باشیم و بنابراین در تفریح و بازی است.

منبع: سخنان دکتر فرهنگ هلاکویی از مجموعه موفقیت. به نقل از: goftare.com (سحر صباح) تنظیم و محور بندی: پارسی گو.

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *